ولوو

مشخصات محصول جدید پولستار 2

پولستار ۱ خودروی پلاگین هیبریدی شاخصی است که توجهات زیادی را به خود جلب کرده اما قیمت ۱۵۵ هزار دلاری آن باعث می‌شود خیلی از مشتریان توان خریداری آن را نداشته باشند؛ اما بخش تازه تأسیس ولوو قبلاً برنامه‌های خود برای تولید پولستار ۲ را اعلام کرده است. این خودرو با خودروی تسلا مدل ۳ رقابت خواهد کرد.


کمپانی مورد بحث چیز زیادی درباره پولستار ۲ منتشر نکرده اما نشریه Evo گزارش داده این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد. گفته می‌شود این سدان جدید از معماری مدولار جمع‌وجور ولوو CMA استفاده خواهد کرد و احتمالاً طراحی منحصربه‌فردی خواهد داشت.


هنوز چیزی درباره مشخصات عملکردی این خودرو نمی‌دانیم اما ظاهراً پولستار هدف‌گذاری محدوده حرکتی ۴۹۹ کیلومتری با یک بار شارژ را دارد. اگر آن‌ها بتوانند به این هدف دست یابند پولستار ۲ دارای همان برد تسلا مدل ۳ خواهد بود.

جدای از محدوده حرکتی قابل‌توجه، ظاهراً این خودرو بیشتر روی پرفورمنس بالا تمرکز خواهد داشت بنابراین احتمال استفاده از سیستم تعلیق Ohlins و سیستم ترمز Akebono درست همانند پولستار ۱ وجود دارد.


هنوز خروجی قوای محرکه این خودرو مشخص نیست اما پولستار به وضوح به تسلا مدل ۳ به عنوان هدف خود اشاره داشته است. محصول پایه تسلا در حالت فعلی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعتی دارد. با استفاده از سیستم چهار چرخ محرک سفارشی شتاب به ۴.۵ ثانیه کاهش یافته و حداکثر سرعت به ۲۳۳ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

تسلا همچنین مدل پرفورمنس محصول جدیدش را نیز عرضه می‌کند که شتاب ۳.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد. هنوز چیزی درباره دنبال کردن این پرفورمنس توسط پولستار منتشر نشده اما احتمال ارائه عملکردی مشابه وجود دارد زیرا جاناتان گوودمن مدیر عملیات این برند گفته پولستار می‌خواهد محصولی برای رانندگان عرضه کند.


گوودمن همچنین تأیید کرده محصول دیگر این شرکت یعنی پولستار ۳ یک کراس اوور کوپه خواهد بود و روی سواری، طراحی و ارائه چیزی کاملاً متفاوت تمرکز خواهد داشت. این خودرو از قوای محرکه الکتریکی سود خواهد برد و تا پایان سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا