ولوو

مشخصات نسل آینده ولوو XC90 برای سال 2021

ولوو در حال آماده شدن برای ارائه نسل آینده شاسی‌بلند لوکس XC90 بوده و این‌طور که به گوش می‌رسد خبری از پیشرانه‌های دیزلی در نسل جدید این خودرو نخواهد بود.


بنا به گزارش اتو اکسپرس انتظار می‌رود نسل جدید XC90 در سال ۲۰۲۱ معرفی شود و از پلتفرم به‌روز شده SPA که هم‌اکنون با نام SPA2 شناخته می‌شود استفاده کند.

2016 Volvo XC90 T8
جدای از کاهش وزن در مقایسه با نسخه فعلی، پلتفرم یاد شده می‌تواند قوای محرکه الکتریکی شده را نیز در خود جای دهد. این امر به شاسی‌بلند پرچم‌دار ولوو اجازه می‌دهد تا به دو صورت بنزینی-هیبریدی و الکتریکی عرضه شود. مدیرعامل ولوو آقای هاکان ساموئلسن نیز این موضوع را تأیید کرده است.

او گفته است:

ما باید اولویت‌های خود را مشخص کنیم. نمی‌توانیم همه کاری انجام دهیم؛ بنابراین اگر می‌خواهیم در بحث الکتریکی سازی با سرعت بیشتری حرکت کنیم نباید به همه‌چیزی جواب مثبت دهیم. به همین دلیل است که نسخه دیزلی S60 ارائه نمی‌شود و ما هم برنامه‌ای برای عرضه چنین پیشرانه‌ای در هیچ‌یک از محصولات جدیدمان نداریم. XC90 نیز پیروی این روش خواهد بود.


پیش از خاتمه تولید نسل فعلی XC90 انتظار می‌رود نسخه فیس لیفت آن احتمالاً در سال ۲۰۱۹ عرضه شود. این فیس لیفت تغییرات زیادی را در پی نخواهد داشت و تنها به رقابت بهتر با حریفان تازه‌نفس‌تر کمک خواهد کرد.


جدای از در پیش گرفتن مسیر الکتریکی سازی، ولوو XC90 جدید با سیستم رانندگی سطح ۴ عرضه خواهد شد. این سیستم باعث شتاب گیری، ترمز و فرمان پذیری خودرو شده و به لطف آن خودرو خواهد توانست مسافران خوابیده را به مقصدشان برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. zoro

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اوف لعنتی واستین چقدر پیشرفت میکنین. همین دیروز بود معرفی شده بود الان دارن نسل دو رو معرفی میکنن؟ من تا الان دارم با همون نسل یک رویاپردزای میکنم مثلا بخرمش و برم شهرا رو بگردم
    رویاهامونم عقب مونده چه برسه به مملکت

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. حمیدرضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مسافران خوابیده به مقصد میرسن اونوقت به علت گرانی و نبود توازن اقتصادی خیلی از مردم که محبورن کلی کار کنن در اخر رو ز ممکنه به علت همین خستگی دیگه هیچ وقت بیدار نشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    امیدوارم در نسل جدید دست از سر موتور 4 سیلندر بردارن واقعا عجیبه ماشینی با این ابعاد 4 سیلندر باشه دلیلشونم اینه که مصرف سوخت کمتره در حالی که آئودی Q7 با موتور V6 به همون اندازه مصرف سوخت داره و عملکردش هم خیلی نرم تر و بهتره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amirferrari

      ۲۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (352 ديدگاه)

      ۴ سیلندر تا ۴سیلندر داریم دوست عزیز،این ۴سیلندری که شما ازش اسم بردی یکی از قویترین ۴ سیلندرهای دنیاست با ۳۲۰ اسب بخار قدرت… تکنولوژی توربو و سوپرشارژر رو با هم داره …یه ویدیو تصادف دیدم از ولوو xc90 با سرعت بالای صد کیلومتر شاخ به شاخ شد با یه تریلی،تریلی رو له کرد و راننده ولوو هم هیچیش نشد و ماشینم خسارت خیلی کمی دید!!! از تعجب کف کردم،واقعا هم ایمن ترین ماشین دنیاست ولوو،به این فکر میکنم اگه جا ولوو یکی از ماشینهای وطنی با تریلی شاخ به شاخ میشد جنازه ای از سرنشینان باقی میموند واسه دفن و کفن!!! کی میخوان اینا مسلمون شن و از دخالت کردن تو کار خدا و عزراییل دست بردارند…

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. امیر

        ۲۴ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        بله امیر آقا در بحث ایمنی که عزراییل رو شرمنده کردن واقعا از این نظر ولوو بهترینه
        اما در موتورش بله موتور قدرتمندیه اما این که عرض کردم در تست درایو های مختلفی که انجام شده در زمان شتاب گیری و حرکت با سرعت بالا به اندازه ی موتور 6 سیلندر نرم عمل نمی کنه و هماهنگی موتور گیربکس ایده آل نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حامد

          ۲۵ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (2 ديدگاه)

          در عوض هواشون الوده نمیشه و استکهلم میشه پاک ترین پایتخت دنیا
          مردمشونم سرطان نمیگیرن
          نمیشه هم خرما رو داشت هم خدا. حالا این یه استعاره و مثل هست ولی نمیشه همه چیزو باهم داشت با این شرائط. ولی تو نسل دو که تو متن گفته قراره موتور الکتریکی بزاره که مسئله ی شتاب رو برای شما حل میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا