ولوو

مشکل کمربندهای ایمنی ولوو XC90

ولوو به خاطر ساخت برخی از ایمنی‌ترین خودروهای بازار مشهور شده است؛ و با کسب ۵ ستاره ایمنی از NHTSA و رتبه ایمنی Top Safety Pick از IIHS، محصول جدید XC90 یکی از ایمن‌ترین خودروهایی بوده که تاکنون ساخته شده است؛ اما هنوز هم برخی فراخوان‌های ایمنی درباره این خودرو وجود دارد.

Volvo XC90 2016
اواخر سال پیش این خودرو به همراه مدل‌های دیگر همچون S60، V60 و… به خاطر مشکل کمربند ایمنی فراخوان شد. اوایل سال جاری نیز این خودرو بار دیگر به خاطر کیسه‌های هوای جانبی فراخوان شده و هم‌اکنون نیز دوباره به خاطر مشکل دیگر موجود در کمربند ایمنی فراخوان شده است.

Volvo XC90 2016
فراخوانی که جزئیات آن از سوی موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراه منتشر شده نشان می‌دهد یک قطعه کوچک شاید خراب شود و در زمان وقوع تصادف احتمال پرتاب آن به کابین وجود دارد. این قطعه ژنراتور گاز میکرو نام دارد و بخشی از کشنده کمربند ایمنی در صندلی ردیف سوم را تشکیل می‌دهد.

The all-new XC90 T8
خوشبختانه این مشکل حداقل در ایالات‌متحده به تنها ۱۳۰۵ خودرو محدود بوده و مالکان آن‌ها باید به نمایندگی نزدیک خود برای جایگزینی قطعه یاد شده مراجعه کنند. این فراخوان از هفتم آگوست شروع می‌شود. شایان ذکر است در ماه گذشته تعداد ۲۳۶۳ دستگاه ولوو XC90 در آمریکا فروخته شده و در سال پیش نیز بیش از ۳۲ هزار دستگاه از این خودرو به مشتریان تحویل داده شده بنابراین تعداد خودروهای فراخوان شده تعداد نسبتاً کمی را تشکیل می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم چی بگم، اونا کجا هستن، ما کجاییم، برای “شاید” هزینه صرف می‌کنن فراخوان میدن، اینجا برای “قطعا” خودشون رو میزنن به کوچه علی چپ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    برا همین میگن امن ترین خودروی جهان از یه قطعه کوچیک که ممکنه خطر افرین باشه هم صرف نظر نمیکنن ولی از ولوو خیلی بعید بود فراخوان بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. roa

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شاید خراب شه …..
    میگم اگه 1 ماه مدیریت و اداره ایران خودرو و سایپا رو بدن به ولوو به نظرتون چی میشه ؟ من فکر میکنم تهران و دیگر شهرها خلوت بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. روح اله

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگه میشه این ماشین مشکل داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایرانی

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    این فراخوانها برای ماشینهای وارداتی به ایران هم صدق میکنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا