ولوو

معرفی کانسپت‌های جدیدی از سوی ولوو

مفهومی‌های ۴۰.۱ و ۴۰.۲ ممکن است پیش‌نمایشی از مدل‌های جدید S40 و XC40 باشند

ولوو به‌تازگی دو کانسپت جدید بانام‌های ۴۰.۱ و ۴۰.۲ را رونمایی کرده است که پیش‌نمایشی از سری جدید ۴۰ این خودروساز سوئدی بوده و به‌احتمال‌زیاد نشانگر مدل‌های جدید S40 و XC40 هستند. در هر دو کانسپت نشانه‌های زبان طراحی جدید ولوو که در مدل‌های S90، V90 و XC90 شاهد آن بودیم دیده می‌شود.

در قسمت جلویی آن‌ها چراغ‌هایی با گرافیک داخلی «چکش تور»، جلوپنجرهٔ مستطیل شکل و لوگوی بزرگ ولوو در مرکز آن به چشم می‌خورند. کانسپت ۴۰.۱ یک کراس اوور کوچک است که در قسمت عقب از چراغ‌های L شکل معروف کراس اوورهای ولوو استفاده می‌کند درحالی‌که ۴۰.۲ سدانی جمع‌وجور بوده و در عقب چراغ‌های سدان جدید S90 را تداعی می‌کند. هر دو کانسپت (حتی سدان ۴۰.۲) از رینگ‌های بزرگی سود می‌برند و ارتفاع زیادی از سطح زمین دارند و با روکش مشکی‌رنگ زیر سپرها و دور گلگیرها، شبه کراس اوورهای ولوو یعنی مدل‌های Cross Country را به یاد انسان می‌آورند.

سری ۴۰ ولوو اولین محصولات این سازنده خواهند بود که بر روی پلت فرم جدید CMA ساخته خواهند شد. این پلت فرم جدید کوچک‌تر از پلت فرم SPA که در مدل‌های S90، V90 و XC90 بکار رفته است خواهد بود. در این مدل‌های جدید نیز قوای محرکهٔ پلاگ این هیبرید بانام T5 Twin Engine قابل سفارش خواهد بود که شامل یک موتور بنزینی سه سیلندر و یک موتور الکتریکی می‌شود. انتقال نیرو هم توسط گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت خواهد گرفت. بر روی این پلت فرم جدید، یک مدل تمام الکتریکی نیز ساخته خواهد شد که البته اندکی پس از نسخهٔ تمام برقی پلت فرم بزرگ‌تر SPA در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد. کانسپت های ۴۰.۱ و ۴۰.۲ آغازگر ساخت محصولات کوچک پریمیوم از سوی ولوو خواهند بود. کلاسی که فروش آن همواره رو به رشد است. معاون ارشد ولوو «Thomas Ingelath» دراین‌باره می‌گوید:

«پلت فرم CMA به ما کمک می‌کند تا محصولاتی را که جوانان به آن‌ها علاقه دارند روانهٔ بازار کنیم. محصولات جدید شخصیتی جذاب داشته و درعین‌حال شهری هستند»

مدل‌های جدید سری ۴۰ ولوو یعنی S40 و XC40 کوچک‌ترین سدان و کراس اوور ولوو خواهند بود که در جایگاهی پایین‌تر از S60 و XC60 قرار خواهند گرفت. نسخه‌های تولیدی آن‌ها در سال آینده به بازار خواهند آمد و ظاهری نه‌چندان متفاوت با این کانسپت ها خواهند داشت. S40 رقبایی چون مرسدس بنز CLA و آئودی A3 سدان را روبروی خود دارد و XC40 با مرسدس بنز GLA، آئودی Q3 و ب ام و X3 مواجه است.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    دوستان و کاربران عزیز به نظر شما خودروسازی ولوو هم اکنون در چه سطحی درحال فعالیت؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      سطح ما بین چین و سوئد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        اتفاقاْ ولوو بعد از فرخته شدن به جیلی واقعاْ احیا شده و مدل های جدید متنوع تر هستن و طراحی های بهتر دارن و حتی لوکس تر هم شدن. چند وقت پیش یک ویدئو از شبکه خودروی لاین سرعت تو یوتیوب میدیدم که با ولوو ایکس سی ۶۰ رو با یه لکسس و یه لینکلن مقایسه کرده بود و ولوو برنده شد و بررسی کننده از عملکرد خوب موتور و گیربکس ولوو شوکه شده بود (چون ولوو حداقل تو بازار آمریکا به عنوان خودرو اسپورت شناخته نمیشه).

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. lol

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    بی نظیره این برند .تو سگمنت ماشینای لوکس خیلی طرف دار داره تو اروپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي رضا

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    از دیدنشون سیر نمیشم مخصوصا اون 40.1…
    فقط کاشکی 40.2 رو کراس کانتری نکنه چون واقعا زیباست و حیفه که نافرمش کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    نمای جلوش خیلی تهاجمی شده ! یکم هم به نمای مازراتی لوانته شبیه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر.عارف

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    نام ولوو برای من تداعی کننده آرامش،لذت و امنیت در رانندگی هست. شرکتهایی که به سلیقه و امنیت مشتری توجه زیادی دارند را باید ستود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خوب داره کار می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. reza

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تنها دغدغه من برای طراحی این خودرو اینه که بخاطر خطوط تند و تیزی که روی بدنه موجوده

    در صورت تصادف تعمیرکار چجوری میتونه مثل روز اول در بیاره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. volvo

      ۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو اروپا هرگز تعمیر نمیکنن بدنه رو قعطات رو تعویض میکنن
      بیمه هم میپردازه پولشو
      خیال شما از این جهت راحت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا