ولوو

مقایسه ولوو V60 کراس کانتری جدید با V60 استاندارد

تنها مسئله‌ای که پیش روی ولوو برای معرفی نسل جدید V60 کراس کانتری وجود داشت مسئله زمان بود. ولوو همین چند روز پیش از این خودرو رونمایی کرد بنابراین تصمیم گرفتیم تا مقایسه‌ای بین نسل جدید این خودرو با مدل استاندارد V60 داشته باشیم. با توجه به زبان طراحی جدید این خودروساز سوئدی به جرات می‌توان گفت V60 کراس کانتری جدید زیباترین نسل این خودرو تا به امروز است.


خب این دو خودرو چه شباهت‌ها و چه تفاوت‌هایی در بحث ظاهری دارند؟ خوشبختانه هر دو خودرو تقریباً یکسان هستند. البته برخی تغییرات را می‌توان مشاهده کرد که همین امر باعث می‌شود مدل کراس کانتری در مقایسه با نسخه استاندارد متفاوت جلوه کند.

  • نمای جلو
با نگاه به جلوی این دو خودرو شاید نتوانید سریعاً تفاوت‌های هر دو را تشخیص دهید. مدل های استاندارد V60 و کراس کانتری جدید از همان زبان طراحی ولوو استفاده می‌کنند. البته این موضوع سورپرایز کننده نیست زیرا هر دو خودرو اساساً یک مدل هستند.

چراغ‌های جلوی خاص ولوو که به چکش تور معروف است به همراه جلوپنجره طویل گوشه‌دار، ورودی هوای بزرگ و عناصر طراحی مناسب روی کاپوت در هر دو مدل مشترک هستند. طبیعتاً V60 کراس کانتری کمی ارتفاع بیشتری دارد که اینجا می‌توان آن را دید.

  • نمای عقب
بازهم در این بخش تغییرات زیادی را نخواهید دید. تنها تفاوت قابل‌توجه خروجی‌های اگزوز هستند که در مدل کراس کانتری به‌صورت یک‌تکه بوده درحالی‌که در مدل استاندارد به چهار خروجی بدل شده‌اند. دیگر تفاوت این دو خودرو بخش وسطی سپر است.

  • نمای جانبی
از این زاویه تفاوت‌های بیشتر V60 کراس کانتری مشهود است. جدای از ارتفاع بیشتر از سطح زمین، مدل کراس کانتری دارای رینگ‌های خاص خود و برخی پوشش‌های محافظتی دور چرخ‌ها و رکاب‌ها می‌باشد. موضوع عجیب اینکه V60 کراس کانتری رینگ‌های کاملاً مشابهی با بیوک رگال TourX دارد.

  • کابین
کابین هر دو خودرو در این بخش هم شباهت‌های زیادی دارند. این تصاویر نشان می‌دهند که برادر قدبلندتر از چرم مشکی و ترکیب بژ و تیره بهره برده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. منصف

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اووووووووف
    چی میکنه ولوو
    خودم ساکن اروپام
    اگه پولش جور بشه همین مدلو میخرم تا خود تهران باهاش میام مسافرت
    الان یه مینی ۲۰۰۳ زیر پامه دو هزار و سیصد یورو خریدمش. تابستون به سرم زده بود باهاش برم تا خود تهرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. الهی

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    ظاهرا بیشتر تفاوت در ارتفاع و مقاومت زیروبند ماشین تو جاده های نا هموار هست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohammad FM480

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا زیباست …
    البته من v60 معمولی رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا