ولوو

مقایسه خانوادگی، ولوو V60 در برابر V90

نسل جدید ولوو V60 به تازگی معرفی شده و واقعا خودروی زیبایی است. با استفاده از شاخصه های طراحی محصولات جدید ولوو، v60 در واقع از ویژگی های نسخه کراس کانتری و همچنین سدان S60 سود برده اما زمانی که در حال خرید محصولات شیک سوئدی باشید یک سوال به ذهن می آید: یک خریدار چقدر به استیشن ها نیازمند است؟


V60 به برادر برجسته خود یعنی V90 ملحق می شود. این استیشن های فول سایز و میدسایز تقریبا مشابه هم بوده اما تفاوت های کافی بین دو خودرو به منظور تمایز خریداران وجود دارد. در ادامه نگاهی عمیق تر به V60 و V90 جدید داریم تا ببینیم کدامیک با نیازهای خریداران همخوانی بیشتری دارد.

  • نمای جلو

در نگاه اول به سختی می توان تفاوت های طراحی این دو استیشن جذاب را تشخیص داد زیرا طراحی هر دو خودرو بسیار شبیه یکدیگر بوده است. اما با بررسی دقیق تر برخی تفاوت ها را که باعث جدایی دو استیشن ولوو می شود را خواهید دید.

جلوپنجره V60 کمی بلندتر بوده و کوتاهتر از نمونه بکار رفته در برادر بزرگتر است. فینیش کرومی بکار رفته روی V90 کمی لوکس تر از V60 بوده در حالی که بخش پایینی ورودی هوای مدل V90 به کل سپر جلو بسط داده شده اما در V60 گسترش کمتری دارد. ورودی های هوا و فقدان مه شکن های بکار رفته در نسخه V90 باعث شده اند برادر کوچکتر کمی متمایزتر باشد. چراغ های V60 نیز بی همتا هستند. عناصر چکش تور در برادر کوچکتر بیشتر به چشم می آید.

  • پروفایل جانبی

با نگاهی به پروفایل جانبی شباهت های دو خودرو به حد اعلا می رسد. فرم نرم و خاص پروفایل برادر بزرگتر به V60 نیز راه یافته است. هر دو خودرو واقعا زیبا بوده اما V60 با رینگ های تیزتر، ارتفاع کمتر و اورهنگ های جلو و عقب کمی کوتاهتر متمایز می شود. V60 همچنین دارای طراحی سرراست تری بوده در حالی که V90 ظاهر رده میانی تری دارد. جدای از اینها هر دو خودرو دارای یک طراح هستند.

از نظر طولی مدل V60 چند سانتی کوتاه تر از V90 بوده و طول آن ۴۷۶.۱ سانتی متری است در حالی که V90 طول ۴۹۳.۶ سانتی دارد. با این وجود فاصله بین محوری V60 تنها ۹.۹ سانتی متر کوتاه تر است. در کل V90 پهن تر بوده (۱۸۹ سانتی متر) و برادر کوچکتر پهنای ۱۸۵ سانتی متری دارد.

  • نمای عقب
بی شک نمای عقب خاص ترین بخش این دو خودرو محسوب می شود. فرم کلی V90 در برادر کوچکتر هم موجود بوده اما چهار خروجی اگزوز و چراغ های عقب منحصر به فرد باعث تمایز V60 شده اند. نیازی به گفتن نیست که اضافه کردن رفلکتورهای قرمز به زیر لبه صندوق باعث شده طرح کلی خودرو لوکس تر شود. البته با توجه به ابعاد کلی بنظر می رسد شیشه عقب V60 کمی کوچکتر از برادر بزرگتر است.

  • کابین

هر دو خودرو در این بخش کاملا زیبا هستند. V60 دارای پوشش چرم دو رنگ بوده در حالی که برادر بزرگتر طراحی مرسوم چرم و چوب را در نظر گرفته است. البته شما می توانید چرم را در V60 نیز سفارش دهید اما این کار دلیلی ندارد.

با اینکه V90 بطور قابل توجهی طویل تر است اما نسبت به برادر کوچکتر خیلی  جادار نیست. حداکثر فضای سر مدل V60 برابر با ۱۰۲ سانتی متر است در حالی که این فضا در V90 تنها به ۱۰۲.۶ سانتی متر می رسد. فضای پا نیز همین داستان را داشته و در V60 و V90 به ترتیب برابر با ۱۰۷.۴ و ۱۰۷.۱ سانتی متر می باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Abbas

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    واقعا زیباترین استیشنی هست که دیدم
    ولوو دیگه جای حرفی واسه گفتن باقی نگذاشته هم زیبا هم باابهت هم امن ترین و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امین

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    من نمیتونم منکر زیبایی این مدل بشم اما
    این شباهت بی حد و اندازه مدلها که تو کمپانی های اکثرا لوکس مد شده بیشتر از اینکه حس اصالت و امضای خودروساز را منتقل کنه ، این احساس رو میده که طراح کفرگیرش خورده ته دیگ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    V60: لایک ?
    V90: دیس‌لایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. الهی

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    این v60 واقعا بسیار دقیق طراحی شده… هرچی نگاه میکنی سیر نمیشی… از بس تمیز طراحی شده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sajjad

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    فکر میکردم شباهت فقط توی محصولات بنز و بی ام و و پورشه وجود داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. javad

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    هردوعالی و بی نقص هستن تو طراحی
    ولی شباهت هم دیگه حدی داره?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا