ولوو

همکاری ولوو و گوگل برای توسعه سیستم‌عامل خودرویی جدید

ولوو با اتخاذ تصمیمی غیرعادی هیچ‌گونه خودرویی را در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۸ به نمایش درنیاورده است اما بجای آن روی نمایش تکنولوژی‌های جدید تمرکز نموده است. یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های این خودروساز سوئدی یک سیستم‌عامل جدید برای اینترفیس سیستم اطلاعات سرگرمی خود است.


موتور ترند گزارش داده سوئدی‌ها در حال توسعه‌ی سیستم‌عامل جدیدی به همراه گوگل هستند که بر پایه‌ی سیستم اندروید گسترش می‌یابد. این سیستم قطعاً یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های دیده شده در صنعت خودرو خواهد بود.


هنوز جزئیات زیادی از این پروژه در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد این تکنولوژی یک پله بالاتر از ارتباطات ارائه شده توسط اندروید اتو خواهد بود و از سیستم‌عامل کاملاً جدیدی سود خواهد برد.


مزیت واقعی این سیستم بنا به گفته‌ی مدیران ولوو و گوگل برنامه‌های آن خواهد بود. نه تنها گوگل مپ و اسپوتی فای ارائه می‌شوند بلکه برنامه‌های جدیدی همچون پکیج تحویل خودرویی آمازون و دیگر عملکردهای جدیدی که ولوو در حال توسعه است در دسترس خریداران خواهند بود. این سیستم حتی با به‌روزرسانی‌های آنلاین همراه خواهد شد. این تکنولوژی توسط تسلا بکار گرفته شده اما دیگر خودروسازان با مشکلاتی در این زمینه روبرو بوده‌اند.


انتظار می‌رود این سیستم جدید در سال ۲۰۲۰ عرضه شود و تنها محصولات ولوو از آن بهره‌مند نخواهند شد. این سیستم مبتنی بر اندروید ظاهراً در محصولات پولستار هم بکار خواهند رفت و اگر آن را در دیگر محصولات کمپانی جیلی همچون لینک اند کو و لوتوس ببینیم تعجب نخواهیم کرد.


البته وضعیت این شرکت در بازار داخلی چین کمی مبهم است چراکه دولت این کشور محدودیت‌های شدیدی روی اتصال به اینترنت اعمال می‌کند؛ بنابراین مشتریان چینی مجبور خواهند شد از آی فلای (بجای دستورات صوتی خود گوگل) و اتو ناوی (بجای گوگل مپ) استفاده کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. هدا خانوم

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالیه
    تو نظرسنجی های داخل امریکام همین سیستم عامل و صفحه نمایشش باعث شد بره تو جزو بدترین و کنار اسامی خودروسازای امریکایی قرار بگیره. خود من خیلی از ولوو خوشم میاد. این صفحه نمایشش باید بهترین امکاناتا در اختیار ادم قرار بده
    ولووهای xc90 که تو خیابون میبینم دلمو میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Omid

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    به خط اخر دقت کنید
    اونوقت بعضی ها میگن چین داره از امریکا جلو میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا