ولوو

ولوو و سودای رقابت با گلف

ولوو که اینک به تملک چینی ها درآمده، در حال افزایش فعالیت و تلاش خود برای گسترش حضور در بازارهای متفاوت است. حالا به نظر می رسد که ولوو در حال کار روی یک پلتفرم مدولار با همکاری جیلی است. پلت فرمی که می تواند اساس تعداد زیادی خودرو از دو کمپانی قرار بگیرد.

Volvo Rline xc60
Volvo Rline xc60
این پلتفرم برای اولین بار زیربنای XC40 را که یک خودروی کراس اوور است شکل می دهد و سپس پایه ای می شود برای خودرویی بین دو کلاس V40 و XC60 تا در رقابت با آئودی Q3، مرسدس GLA و ب ام و X1 به رقابت برخیزد. از سوی دیگر جایگزین ولوو V40 نیز از همین پلتفرم استفاده خواهد کرد که باید با آئودی A3 و البته با فولکس گلف رقابت کند که هر دو هاچ بک های پنج در بسیار معروف و پرتوانی هستند و رقابتی سخت را رقم خواهند زد.

همچنین قرار است کوپه C60 نیز برای کاهش هزینه ها از همین پلتفرم استفاده کند. برای سال آینده باید انتظار شاسی بلند ولوو CX90 را داشته باشیم. که از پلت فرم SPA استفاده می کند. این پلتفرم نیز با S80 بعنوان جایگزین S90 و V70 به جای V90 استیشن مشترک است. که این خودروها نیز در سال ۲۰۱۶ به بازار خواهند آمد.

همچنین ولوو در حال کار روی موتورهای سه سیلندر ۲۰۴ اسبی و چهار سیلندر ۳۰۶ اسبی است که تا سال ۲۰۱۶ جانشین موتورهای فعلی ۵ و شش سیلندر این شرکت می شوند. پیشرانه های هایبریدی هم با ۱۰۰ اسب بخار نیروی اضافی در دسترس خواهند بود. ولوو S60 در سال ۲۰۱۷ و ولوو XC60 نیز یک سال بعد از آن روانه بازار خواهند شد. استراتژی و برنامه ریزی طولانی مدت ولوو همراه با نگرش آینده نگرانه و صبر و حسابگری، می تواند درسی برای شرکتهای خودروسازی ما نیز باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    اره مدیرعامل ایرانخودرو هم گفت دوتا پلت فرم جدید دارن که تا 15 سال اینده 30تا ماشین باش میسازن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمود

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (251 ديدگاه)

    ولوو یعنی اوج ایمنی – راحتی و استحکام.
    زنده باد ولوو ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اشكان

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    اینها خودرو میسازن تو مملکت ما از فرغون بدتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    I LOVE VOLVO

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. --AMG--

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    به هیچ وجه نمیتونه با گلف رقابت کنه.گلف 35 ساله پرفروشترین ماشین اروپاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا