ولوو

سیستم‌های جدید ولوو برای حفظ موقعیت در بین خطوط در مدل جدید XC60

رانندگانی که استعداد زیادی برای انحراف از حرکت بین خطوط دارند، به‌زودی کمک بیشتری برای ایمنی در جاده دریافت می‌کنند. ولوو در حال معرفی سه سیستم جدید با ترکیبی از ویژگی‌های دستیار حفظ حرکت در بین خطوط و هدایت اتوماتیک فرمان است؛ سیستم‌هایی که پس از تشخیص موانع، به رانندگان در جلوگیری از تصادف کمک خواهد کرد. این سیستم‌های ارتقا یافته در نسخه جدید ولوو XC60  مدل ۲۰۱۸، نسل دوم این خودرو، در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی می‌شوند.

2018 Volvo XC60 R-Design
این نوع سیستم‌ها تاکنون بیشتر به عنوان دستیار راننده عمل کرده‌اند و هیچ‌گاه کنترل کامل وسیله نقلیه را به عهده نداشته‌اند. امّا به گفته مالین ایکولم (Malin Ekholm)، مدیر ارشد مرکز ایمنی ولوو کارز، این سه ویژگی جدید، گام‌هایی روشن از تلاش ولوو به سمت خودروهای کاملاً خودران محسوب می‌شوند. در حالتی که سیستم ترمز اضطراری برای جلوگیری از یک برخورد کافی نباشد، سیستم آپدیت شده ایمنی شهری ولوو درگیر می‌شود و از تصادف با موانعی چون وسایل نقلیه دیگر، عابران پیاده و حیوانات ممانعت می‌کند. دامنه فعال بودن این سیستم در بین سرعت‌های ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

Run-off Road Mitigation
Run-off Road Mitigation
این ویژگی به سیستم موجود پیشگیری از برخورد کمپانی اضافه می‌شود؛ سیستمی که مطابق تحقیقات ولوو، در نسل سوم خود، برخوردهای از ناحیه عقب بدنه وسایل نقلیه را به میزان ۴۵ درصد کاهش داده است.

volvo-xc60-all-new-geneva-57
برای رانندگانی که معمولاً‌ بدون آن که عمدی در کار باشد، از روی دو خط زردرنگ وسط جاده عبور می‌کنند و به سمت ترافیکی که از طرف مقابل به آنها نزدیک می‌شود، منحرف می‌شوند، یک سیستم جدید برای جلوگیری از برخورد از جلو پیش‌بینی شده‌ است. سیستم «کاهش برخورد خطِ روبرو» پس از تشخیص نزدیک‌شدن یک وسیله نقلیه در لاین مقابل، به راننده کمک می‌کند که دوباره به مسیر خود بازگردد. بازه عملکرد این سیستم در بین سرعت‌های ۵۸ تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

Blind Spot Information (BLIS) with steer assist
Blind Spot Information (BLIS) with steer assist
در نهایت، ولوو در سیستم پایش نقطه کور، قابلیت تشخیص وسایل نقلیه دیگری که در نقاط کور پنهان شده‌اند را اضافه کرده و با تنظیم فرمان، از وقوع برخورد احتمالی جلوگیری خواهد کرد. برخلاف دو سیستم نخست که در XC60 به صورت استاندارد عرضه خواهند شد، سیستم دستیار فرمان نقطه کور به صورت یک آپشن در دسترس قرار می‌گیرد. اینکه ولوو برای این سیستم یک برنامه متفاوت را انتخاب کرده، چندان مشخص نیست. این در حالی است که قبلاً سیستم پایش نقطه کور را نیز به صورت یک آپشن مجزّا، جدا از سایر سیستم‌های ایمنی‌اش عرضه کرده است. «ایکولم» در این زمینه می‌گوید:

ما در XC60 یک قدم رو به جلو در جهت کاهش تصادفات قابل‌پیشگیری با پشتیبانی فرمان و سیستم‌های دستیار راننده برداشته‌ایم.

توسعه تجهیزات ایمنی دستیار راننده، بخشی از هدف‌گذاری ولوو برای حفظ تصادفات منجر به مرگ در وسایل نقلیه جدید از سال ۲۰۲۰ به شمار می‌رود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    واقعا محصولات ولوو دوست داشتنی و قابل احترامه .چه خودرو سبک چه کشند هاش.??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir.dp

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اونا برای ایمنی چه تفکراتی دارند خودرو سازهای …..کشور ما در چه فکریند (البته چیزی توی مغزشون برای فکر کردن نیست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    ایول به ولوو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایرانی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    امیدوارم نتایج خوبی تو تستای گروهی ازش ببینیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا