ولوو

اولین پیشرانه 3 سیلندر تاریخ ولوو در قلب XC40

ولوو به روند کم حجم کردن پیشرانه‌ها در صنعت خودرو سرعت بخشیده و اولین پیشرانه ۳ سیلندر در تاریخ ۹۱ ساله‌اش را معرفی کرده است.

Volvo XC40
این پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری که به منظور هماهنگی با نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی ولوو در آینده نیز طراحی شده هم‌اکنون در محصول جدید کمپانی یعنی XC40 وجود دارد.

Volvo XC40
پیشرانه مورد بحث که با کد T3 شناخته می‌شود در همان خط تولید پیشرانه‌های ۴ سیلندر بنزینی و دیزلی ولوو مونتاژ می‌شود به‌صورت انحصاری تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس است.

Volvo XC40
بهای ولوو XC40 T3 از ۲۷۹۰۵ پوند آغاز می‌شود اگرچه که مشتریان باید تا سال ۲۰۱۹ صبر کنند تا بتوانند همین مدل را با گیربکس سفارشی ۸ سرعته اتوماتیک نیز بخرند.

Volvo XC40
یکی از مدیران ارشد ولوو گفته است:

پیشرانه ۳ سیلندر جدید ما قدم جذاب بعدی برای توسعه XC40 و محصولات ولوو می‌باشد. طراحی جمع‌وجور این پیشرانه همان انعطاف موردنیاز را فراهم کرده زیرا ما گزینه‌های مختلفی را برای مشتریان XC40 می‌خواستیم.

خریداران این خودرو همچنین می‌توانند پیشرانه دیزلی D3 با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و نمونه بنزینی T4 با خروجی ۱۹۰ اسب بخار را نیز انتخاب کنند. سه تریم مومنتوم، R-Design و اینسکریپشن نیز در دسترس بوده که بهای نسخه تمام فول از ۳۰۴۰۵ پوند آغاز شده و دارای رینگ‌های ۱۸ تا ۲۱ اینچی، فلاپ های منحصربه‌فرد، عناصر کرومی و رنگ‌های ویژه بدنه می‌باشد. کاربران در کابین این نسخه شاهد اهرم دهنده کریستالی گیربکس اتوماتیک و دیگر تغییرات خواهند بود.


گفته می‌شود نسخه هیبریدی شده ولوو XC40 نیز در آینده‌ای نه چندان دور عرضه خواهد شد و نمونه کاملاً الکتریکی نیز در حال توسعه است.

Volvo XC40

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    3 سیلندر.. خخ .. یعنی مصرف سوختش چقدره؟

    دم ولوو گرم…………

    ولی خوب بود ولوو قبل از اینکه تمام محصولاتش برقی بشن برای یادگاری چندمدل سفارشی با حجم و قدرت بسیار بالا روانه بازار میکرد تا در تاریخ ثبت بشن..

    البته اونجا به جای پوز زنون برره ای بیشتر به فکر کیفیت هستن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایرانی

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    امروز قرار بود مدل جدید ولوو v60 رونمایی بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Roham

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (728 ديدگاه)

    قدرت و گشتاور خروجیش چقدره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهراد

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    خوشم اومد ولوو شعار و الگوی خوبی داره و خیلیم درست داره پیش میره
    باید یه نمونه شاسی بلند کوچیک برای کشور های متوسط تولید میکرد ، قیمتش که مناسبه و مصرف سوختش همینطوری خیلی کمه تازه هیبریدیش بیاد که دیگه قطره ای مصرف می کنه! اگر باک ١٠٠ لیتری داشت و صدی یک هم مصرف میکرد خیلیم جالب تر میشد و همینطور شارژ القایی مث اون i8 داشت.یبار تو تبلیغ ٢٠۶ ایرانخررو میگفت با یک باک از تهران تا مشهد برانید!!!
    با این روندی که بنز و هیوندای هم استاندارد های مارو پاس نمی کنن فک کنم دنا قدر مطلق هیبریدی همه ی استاندارد هارو ضربه فنی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      صدی یک ماشین تولید انبوهی الان نداریم… اگرم بی ام و کفته همچین حرفی مزاح کرده ( منظورش توی مد هیبرید نبوده ) ، البته دنا هیبرید فرق داره… حالا جالب این که از تهران تا مشهد اون راننده نیاز به استراحت نداره خودش، حالا ما هیچی اصلن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        داداش بی ام و نگفته صدی یک مصرف می کنه منظورم شارژر القاییش تو i8 بود که کوالکام براش ساخته بود
        هیبریدی هایی هستن که ٢.١ لیتر میسوزونن
        اما اگر بخواد به یک برسه باید هم ماشین یکم رژیم بگیره سبک تر شه هم یکم ضریب تراکمش بره بالا هم تو تکنولوژی هیبریدیش تجدید نظر شه، منم گفتم اگر مصرفش اونقد بود…
        خیلی باحال میشه ١٠٠٠٠ کیلومتر با یه باک ١٠٠ لیتری!!!
        پمپ بنزین ها ورشکست میشدن، وضعیت آلودگی شهر ها هم خیلی زودتر حل میشد
        شاید از سال٨٠ ماشین های آقای آرین وارد بازار میشدن الان کمتر ماشین بنزینی تو خیابون میدیدیم
        و میشد از اینور شهر اونور شهر رو واضح دید بجای تسلا برند آرین جلب توجه میکرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. amir

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    اکثر خودروسازای بزرگ دنیا به خصوص اروپاییها به این سمت حرکت میکنندیعنی کم کردن تعداد سیلندر و حجم موتور .امروز با یه موتور سه سیلندر قدرت و گشتاوری را میگیرید که بیست سال پیش با یه موتور شش سیلندر واین یعنی الایندگی و مصرف سوخت کمتر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا