ولوو

دستاورد مهم پولستار، تولید محصولات با کمترین میزان آلایندگی

سال پیش بود که ولوو قدم مهمی به سوی تحقق تبدیل شدن به شرکتی کربن خنثی تا سال ۲۰۲۵ برداشت زیرا بزرگ‌ترین کارخانه‌اش در کشور چین ۱۰۰ درصد انرژی خود را از الکتریسیته تجدید پذیر به دست می‌آورد. ولوو این تکنیک‌های تولید دوست دار محیط‌زیست را به پولستار هم منتقل کرده است. همان‌گونه که می‌دانید پولستار به برندی مستقل تبدیل شده و با نظارت ولوو و جیلی به تولید خودروهایی همچون پولستار ۱ هیبرید و پولستار ۲ الکتریکی می‌پردازد.

به منظور تشویق دیگر خودروسازان در زمینه آینده‌ای پایدارتر، کارخانه تولید پولستار در چنگدو چین به اولین و تنها کارخانه تولید خودرو در چین تبدیل شده که وضعیت طلایی را در رهبری سیستم رتبه‌بندی طراحی محیط‌زیست و انرژی LEED به دست آورده است. به این ترتیب تأسیسات پولستار یکی از زیست‌محیطی‌ترین کارخانه‌های تولید خودرو در کشور چین می‌باشد.

این سیستم تشخیص جهانی عملکرد زیست‌محیطی در طراحی تولید، ساخت و استفاده را اندازه می‌گیرد. به لطف قرارداد تأمین جدیدی که امضا شده این کارخانه ۱۰۰ درصد از الکتریسیته تجدید پذیر استفاده خواهد کرد. حدود ۶۵ درصد الکتریسیته بکار رفته در این کارخانه از هیدروالکتریک به دست می‌آید و بقیه نیز از خورشید، باد و دیگر منابع کسب می‌شود.

این کارخانه همچنین فاقد پساب صنعتی است. از آنجایی که قوانین آلایندگی روز به روز سخت گیرانه تر می‌شوند، این یک قدم بزرگ به سمت اهداف کربن خنثی پولستار تلقی می‌شود. پولستار به منظور بهبود عملکرد خود در زمینه تولید زباله اقدام به بازیافت متریال فیبر کربن خود کرده و میزان زباله‌های تولیدی را نیز کاهش داده است.

پولستار علاوه بر کمک به محیط‌زیست در حال بهبود وضعیت معیشتی کارکنان خود بوده و فضای کاری بهتری با نام مرکز تولید پولستار را تأسیس کرده که دارای کیفیت هوا و نور بهینه و میزان صدای تولیدی کم است. این شرکت همچنین در حال ارائه سمینارهایی به کارکنان و خانواده‌های آنان در زمینه تولید پایدار است.

فردریکا کلارن که مدیر پایداری پولستار است می‌گوید:

پایداری برای پولستار تنها به قوای محرکه الکتریکی محدود نمی‌شود. این موضوع همه کارهای ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ما می‌خواهیم تولید پایدار در چین را کلید بزنیم. این هدف مستلزم پیگیری بی‌وقفه راه‌حل‌های مختلف بوده و البته کارکنان حاضر نیز باید مسئولیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ارشیا

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    ولوو و پولستار کارشون درسته.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. پرهام و رهام

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    آفرین به ولوو که ابن چنین ماشین ساخت دمش گرم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    پدال یه چند وقتی هست که مقایسه نذاشتی میسه یه مقایسه بزاری

    موافقم 2
    مخالفم 0
      1. mahdi-abdi

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (496 ديدگاه)

        صبر داشته باش وقت میبره این کارا

        موافقم 1
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا