خودروهای سنگینولوو

کامیون‌های الکتریکی ولوو در راه‌اند…

ولوو خودروهای الکتریکی را جدی گرفته است اما این خودروساز تنها کمپانی‌ای نیست که وارد بازار نشده بلکه بخش کامیون‌ها نیز درگیر محصولات الکتریکی شده است.


علیرغم میراث، نام و حتی نوع محصولات، دو برند ولوو دیگر به یکدیگر ارتباطی ندارند. درحالی‌که جیلی مالک بخش خودروسازی ولوو بوده بخش کامیون سازی هنوز هم مالکیت خود را دارد. البته جیلی اخیراً بخش کوچکی از کامیون سازی ولوو را نیز خریده است. گروه ولوو همچنین بخشی از سهام رنو و ماک را نیز در اختیار دارد.

کامیون‌های الکتریکی ولوو
این خودروساز تجاری هم‌اکنون اقدام به معرفی ولوو FL الکتریک کرده است. این خودرو برای کارهای توزیع شهری و… طراحی شده و سر و صدای کم و کیفیت هوای بهتری نسبت به نمونه‌های دارای قوای محرکه مرسوم دارد.

کامیون‌های الکتریکی ولوو
ولوو FL از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۴۸ اسب بخار و گشتاور ۴۲۵ نیوتون متر استفاده می‌کند. این کامیون همچنین بسته به سفارش‌ها دارای ۲ تا ۶ باتری لیتیوم-یونی می‌باشد. ظرفیت باتری‌ها ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت بوده و حداکثر محدوده الکتریکی ۳۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کنند. این کامیون همچنین می‌تواند در ۱ تا ۲ ساعت با شارژر DC و در ۱۰ ساعت با شارژر AC شارژ شود.

کامیون‌های الکتریکی ولوو
مدیر ارشد کامیون‌های ولوو می‌گوید:

ما به ارائه اولین کامیون الکتریکی ولوو بسیار افتخار می‌کنیم. با عرضه این کامیون ما حمل‌ونقل بی‌دردسر و پایدار را برای محیط‌های شهری میسر کرده‌ایم.


اگرچه این اولین کامیون کاملاً الکتریکی ولوو محسوب می‌شود اما قبلاً نیز شاهد معرفی برخی کامیون‌های هیبریدی توسط این سازنده خوش‌نام بوده‌ایم؛ و بخش اتوبوس‌سازی این برند نیز محصولات الکتریکی را ۸ سال است که تولید می‌کند. البته کامیون FL نیز آخرین کامیون الکتریکی شرکت نخواهد بود زیرا برنامه‌هایی برای ارائه سبد کاملی از کامیون‌های الکتریکی وجود دارد.

کامیون‌های الکتریکی ولوو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    کامیون ها تا تناژ ۱۱ یا ۱۲ تن میتونن تو شهر تردد‌کن مثه رنو میدلام ،این ماشین چون شهرداری ازش استفاده میکنه و شخصی نیستند راننده کمتر توجهی در نگهداریشون داره،واسه همین خیلی دودزا هستن،
    فک کنین اگه ناوگان شهرا اینجوری برقی بشن چقدر خوبه راننده هم راحته بدون سر صدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. میثم

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام
    خوش به حالشون که میتونن اینهمه پیشرفت کنن و به پیشرفتشون افتخار کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    معماری شهریشون چقدر قشنگه. چقدر خیابوناشون تمیزن. خدایا شکرت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sajjad

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    چقدر شبیه ایوکو شده توی این تصاویر
    بیشتر شبیه های وی کابین بلند شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا