ولوو

معرفی رسمی کوپهٔ هیبریدی پولستار وان

پس از انتشار یک تیزر، سرانجام تیونر مشهور ولوو یعنی پولستار نخستین خودروی مستقل خود با نام One را طی رویداد ویژه‌ای در شانگهای رسماً رونمایی کرد. این ماشین یک کوپهٔ گرن تورر ۲+۲ جذاب است که از قوای محرکهٔ هیبریدی قدرتمندی استفاده می‌کند. این کوپهٔ پولستار بر اساس پلت‌فرم SPA (مخفف معماری پلت‌فرم مقیاس‌پذیر) ولوو ساخته شده است یعنی پلت‌فرمی که در محصولات سری ۹۰ این شرکت سوئدی و همین‌طور نسل جدید کراس‌اوور XC60 بکار رفته است.

پولستار وان در طراحی بیرونی شباهت زیادی به کوپهٔ کانسپت ولوو دارد که در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد و در اصل می‌توان آن‌را نسخهٔ تولیدی کانسپت مذکور دانست. بااین‌حال فقط نیمی از بخش‌های زیرساختی و سخت‌افزارهای این کوپهٔ هیبریدی از ولوو گرفته شده است و ۵۰ درصد دیگر آن نتیجهٔ تلاش مشترکی بین ولوو و پولستار بوده و توسط مهندسان خود پولستار به‌طور خاص برای One طراحی شده است.

بنابراین پولستار وان چیزی بیشتر از صرفاً نسخهٔ کوپهٔ سدان S90 است به‌ویژه وقتی در نظر داشته باشیم که این کوپهٔ لوکس از قوای محرکهٔ هیبریدی منحصربه‌فردی سود می‌برد. در زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر Drive-E قرار دارد که نیروی خود را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد؛ اما علاوه بر این، دو موتور الکتریکی هم در محور عقب خودرو تعبیه شده که برای رسیدن به حداکثر چسبندگی و سرعت در پیچ‌ها، قابلیت کنترل گشتاور را دارند. همچنین این ویژگی موجب بهبود هندلینگ خودرو هم می‌گردد.

دو موتور الکتریکی عقب روی‌هم ۲۲۰ اسب بخار قدرت دارند درحالی‌که خروجی کل سیستم قوای محرکهٔ پولستار وان ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور اعلام شده است. همچنین در این کوپهٔ سوئدی پکیج باطری‌هایی هم تعبیه شده که آن‌را قادر می‌سازند تا ۱۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند؛ بنابراین پولستار وان در بین تمامی خودروهای هیبریدی موجود در بازار، از بیشترین بُرد تمام الکتریکی برخوردار است. توزیع وزن در این خودرو به‌صورت ۴۸ به ۵۲ در جلو و عقب تقسیم شده است و ترمزهای آن‌هم که ساخت شرکت Akebono هستند، از کالیپرهای شش پیستونه و دیسک‌های ۴۰۰ میلی‌متری استفاده می‌کنند.

بدنهٔ پولستار وان به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده که نه‌تنها سبک‌تر است که همچنین استحکام پیچشی آن‌هم ۴۵ درصد بیشتر است؛ اما هنوز اعداد عملکردی کوپهٔ پولستار اعلام نشده است ولی بدون شک این خودرو عملکرد بالاتری از نسخهٔ بالا ردهٔ سدان S90 یعنی مدل هیبریدی T8 خواهد داشت. مدیر اجرایی پولستار آقای «Thomas Ingenlath» در رابطه با این خودرو گفته است:

«پولستار وان اولین خودرویی است که نام پولستار را به‌طور مستقل روی کاپوت برده است. این یک GT زیبا با تکنولوژی شگفت‌آور است که شروعی عالی برای برند پولستار محسوب می‌شود».

تولید پولستار وان از اواسط سال ۲۰۱۹ در کارخانهٔ تولید جدید پولستار در چنگدوی چین آغاز خواهد شد. این تأسیسات تولید هم‌اکنون در حال ساخت است و گفته شده تا اواسط سال آینده تکمیل می‌شود. در اواخر سال ۲۰۱۹ نیز این شرکت خودروی کوچک‌تری با نام پولستار ۲ را معرفی خواهد کرد که اولین محصول تمام الکتریکی گروه خودروسازی ولوو بوده و به‌طور مستقیم برای رقابت با تسلا مدل ۳ در نظر گرفته شده است. بعدازآن نیز نهایتاً کراس‌اوور پولستار ۳ به بازار عرضه خواهد شد.

بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ درمجموع پنج خودروی تمام الکتریکی توسط گروه ولوو معرفی خواهند شد که بعضی از آن‌ها نشان پولستار داشته و برخی دیگر از لوگوی ولوو استفاده خواهند کرد. همچنین ولوو و شرکت مادر آن جیلی اعلام کرده است که برای بخشیدن نقش اسپرت به برند پولستار قصد دارد ۶۴۰ میلیون یورو در آن سرمایه‌گذاری کند. پولستار از پیش‌ازاین پذیرش سفارشات خرید کوپهٔ وان را آغاز کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. شاهین یزدین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    ولوو خیلی بی سر و صدا حرکت میکنه اما همیشه محصولاتش تو لیست بهترینها جا داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    خیلی طراحی جالب و منحصر به فردی داره
    گل کاشتن به طور کامل.
    بحث دیگه که هست، کلاسی که این ماشین درون قرار داره رقیب eکلاس کوپه و اگه اشتباه نکنم آودیa7
    باشه که همه به صورت پایه دف عقبن
    واینم باس تو نسخه عادی دف عقب میشد.
    مجموعه رانش که شامل موتور بنزینی و برقی میشه
    هم که ۶۰۰ اسب داره یکی از نقاط قوته این ماشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحی خیلی شکیلی داره. خیلی خیلی زیباست. کلا از برندهایی که زیاد سروصدا نمیکنن اما همواره در حال پیشرفتن خیلی بیشتر خوشم میاد تا اونایی که خیلی هیاهو میکنن. کمپانیهایی مثل ولوو، سوبارو، مزدا.BYD از چین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ali a

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    واقعا زیباست..اصلا باقلوا… خیلی حال کردم باحاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایرانی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    دوست داریم تست تصادف و کیفیت رانندگیش را ببینیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Sam

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    نکات مهمی که توی متن بهشون اشاره نشد:
    وزن این ماشین 2 تن هست
    قیمتش 195 هزار دلار هست
    شتاب 0 تا 100 چیزی حدود 4 ثانیه
    و موتور بنزینی هم 2 لیتری چهارسیلندر سوپر شارژ و توربو شارژ هست
    در واقع با این قیمت قصدش رقابت با اس کلاس کوپه و استون مارتین DB 11 و سری 8 خواهد بود…
    ببینیم در عمل چه میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کوردی1

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جل خالق
    این دیگه چه ماشینییه! ؟
    ما رو بنگر که چقدر از بهرمندی محرومیم
    چرا ما ایرانیان از این برندها استفاده نکنیم؟
    ای ول سوید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا