ولوو

عمیق‌تر شدن همکاری‌های ولوو و جیلی

بخش خودروهای ولوو و کمپانی مادر آن یعنی جیلی چین اعلام کردند به دنبال ادغام عملیات ساخت پیشرانه‌های درون‌سوز خود بوده و می‌خواهند یک تجارت مستقل راه بیندازند.


بنا به گفته‌ی ولوو و جیلی، این حرکت به آن‌ها اجازه خواهد داد تا تأمین‌کننده‌ی جهانی جدیدی را تثبیت کنند که به دنبال توسعه‌ی نسل بعدی پیشرانه‌های درون‌سوز و هیبریدی خواهد بود.


این اقدام همچنین به ولوو کمک می‌کند تا روی توسعه‌ی خودروهای لوکس تمام الکتریکی تمرکز کند. شاید می‌دانید که این خودروساز سوئدی در حال الکتریکی کردن کل سبد محصولات خود بوده و تا سال ۲۰۲۵ انتظار دارد نیمی از فروش جهانی محصولاتش را نمونه‌های تمام الکتریکی تشکیل دهد و فروش نیم دیگر هم از نوع هیبریدی‌ها باشد.


قوای محرکه‌ی هیبریدی توسط بخش تجاری جدید ولوو و جیلی تأمین خواهد شد. این بخش همچنین به تولید پیشرانه‌های درون‌سوز کارا برای جیلی، پروتون، لوتوس، LEVC و لینک اند کو مشغول می‌شود. بنا به بیانیه‌ی خبری منتشر شده، این تجارت مستقل جدید می‌تواند نیازهای شرکت‌های دیگر را نیز مرتفع نماید.


این بخش تجاری جدید طبق انتظارات حدود ۳ هزار نفر از نیروهای بخش خودروهای ولوو و حدود ۵ هزار نیروی کاری جیلی را جذب خواهد کرد. این دو شرکت گفته‌اند هیچ تعدیل نیرویی در شرکت‌ها صورت نخواهد گرفت.

به عنوان اولین قدم در ادغام، ولوو و جیلی عملیات پیشرانه‌های درون‌سوز خود را به بخش‌های جدید منتقل می‌کنند. مدیر اجرایی ولوو گفته است:

خودروهای هیبریدی باید بهترین پیشرانه‌های درون‌سوز را داشته باشند. این بخش جدید دارای منابع، مقیاس و تجربه‌ی کافی برای توسعه‌ی این قوای محرکه‌ی کارا خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. vahid

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا کارش درسته. ولوو گفته بود تا 2020 میلادی نه کسی تو ماشینهاش کشته میشه نه انچنان زخمی میشه تو تصادفات.
    دو سال پیش امار گرفتن دیدن بله رسیدن به این هدف کشته نشدن. 2017 به هدف رسیده بودن. یعنی سه سال زودتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۹ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      کافیه تعدادی حتی کم بدن ملت ایران تا ۲۰۲۰ که هیچ تا ۳۰۲۰ هم به ایدن هدف نمیرسن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. الف.ر

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه مسئولین مازرنگ باشند از الان باجیلی قرارداد محکم می‌بندند تا خودروسازی کشور ما هم پیشرفت کنه….ولی چه فایده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا