چشم انداز

نگاهی به آمار جی.دی.پاور در سال 2015

J.D. Power از سال ۱۹۶۸ هر ساله برداشت­ها و نظرات زیادی را از مصرف‌کنندگان جمع‌آوری می‌کند و اطلاعات و دیدگاه‌های خود را در اختیار کمپانی‌های سرتاسر دنیا قرار می‌دهد تا به کیفیت محصولات و یا خدمات خود بیفزایند. در ادامه نگاه مختصری خواهیم داشت به چند مورد از آمارهای منتشرشده توسط J.D. Power در حوزه خودرو در سال ۲۰۱۵.

J D Power
J D Power
  1. کیفیت اولیه (Initial Quality Study (IQS))

برندهای کره‌ای به همراه سایر برندها سال‌به‌سال با پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای کیفیت محصولات خود را افزایش می‌دهند. درحالی‌که اکثر برندهای ژاپنی برای اولین بار در طول ۲۹ سال گذشته به زیر حد میانگین سقوط کرده‌اند.

Automotive
این مطالعه مشکلات ایجادشده در طول ۹۰ روز اول مالکیت خودرو را بررسی کرده است. کیفیت اولیه بر اساس تعداد مشکلات ایجادشده به ازای ۱۰۰ اتومبیل (PP100) تعریف می‌شود. امسال کیفیت خودروها نسبت به سال گذشته ۳ درصد بهبود یافته به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۴ میانگین تعداد مشکلات برابر ۱۱۶ و در سال ۲۰۱۵ این تعداد برابر ۱۱۲ بوده است.

دراین‌بین کره‌ای‌ها با میانگین ۹۰ اشکال، نسبت به سال گذشته ۱۱ واحدِ PP100 بهبود داشته‌اند و برای اولین بار برندهای آلمانی با میانگین ۱۱۳، ژاپنی‌ها را با میانگین ۱۱۴ پشت سر گذاشته‌اند. این در حالی است که برندهای ژاپنی تنها ۲ PP100 بهبود را تجربه کرده‌اند.

automotive
آمارها نشان می‌دهند که تکنولوژی همچنان یکی از مشکلات صنعت است. سیستم‌های سرگرمی و ارتباطی برای سومین سال متوالی در امریکا بیشترین آمار مشکلات را به خود اختصاص داده‌اند و در صدر آن‌ها سیستم‌های بلوتوث و تشخیص صدا قرار دارند. سیستم تشخیص صدا به‌تنهایی حداقل ۱۰ PP100 ایجاد کرده است.

اعداد بیانگر تعداد مشکلات به ازای هر 100 اتومبیل هستند.
اعداد بیانگر تعداد مشکلات به ازای هر ۱۰۰ اتومبیل هستند.

در جداول زیر، برنده‌های هر سگمنت خودرویی را می‌توان مشاهده کرد.

2015-IQS-Top-3-SUV,-Mini-etc.-3

2015-IQS-3-Top-Cars-2

در این لینک نیز جزئیات نتایج بررسی کیفیت اولیه بر اساس سگمنت­های خودرویی نشان داده شده است.

  1. قابلیت اعتماد (Vehicle Dependability Study (VDS))

در بیست و ششمین سال این بررسی‌ها، مشکلات اتومبیل‌های تولید شده در سال ۲۰۱۲ در طول ۱۲ ماه گذشته بیان شده­‌اند. به‌طورکلی، قابلیت اعتماد به‌صورت تعداد مشکلات ایجادشده به ازای ۱۰۰ اتومبیل (PP100) تعریف می‌شود. این مطالعه شامل ۱۷۷ مشکل خاص می‌شود.

2015-vehicle-dependability-study
بر اساس مطالعات انجام شده «قابلیت اعتماد وسایل نقلیه J.D. Power» در امریکا، اشکالات قابلیت اتصال بلوتوث و تشخیص صدا بیشترین مشکلات گزارش شده در طول سه سال مالکیت خودرو بوده‌اند. همین دو مشکل بیشترین آمار را در مطالعه کیفیت اولیه J.D. Power نیز به خود اختصاص داده‌اند. نتایج مطالعه نشان می‌دهند که تکنولوژی در برداشت مالکان از قابلیت اعتماد اتومبیلشان نقش مهمی را ایفا می‌کند که روی احتمال انتخاب برند فعلی در آینده توسط آن‌ها تأثیرگذار است.

همان‌طور که در نتایج بررسی کیفیت اولیه هم مشاهده شد، دارندگان اتومبیل به مشکلات تکنولوژی نظیر مشکلات جدی می‌نگرند. مالکان آخرین تکنولوژی‌ها را روی اتومبیلشان می‌خواهند و اگر در کارکرد آن‌ها مشکلی به وجود بیاید، از مخالفت با آن دریغ نمی‌کنند. تعریف آن‌ها از «قابلیت اعتماد» به‌شدت تحت تأثیر «قابلیت کاربرد» و کارایی تکنولوژی‌ها است.

یافته‌های کلیدی مطالعه
علاوه بر مشکلات مربوط به بلوتوث و تشخیص صدا که بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند، مشکلات دیگری نظیر اشکال در سیستم انتقال قدرت که عموماً مربوط به تأخیر در تعویض‌ها و تعویض‌های همراه با تکان می‌شود و نیز مشکلات مربوط به طراحی که شامل شش مورد از ده مورد اول بودند نیز به چشم می‌خورد.

در جدول‌های زیر نیز برنده‌ها در هر سگمنت مشخص شده­‌اند.

2015 Vehicle Dependability Study (VDS) by Category

2015 Vehicle Dependability Study (VDS) by Category

در این لینک می‌توانید جزئیات مربوط به نتایج بررسی قابلیت اعتماد بر اساس سگمنت­های خودرویی را ملاحظه کنید.

  1. عملکرد، اجرا و چیدمان Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) Study

نوآوری‌های تکنولوژیکی در اتومبیل‌ها و همچنین سیستم‌های مربوط به ایمنی که خودروسازان مدل‌های جدید خود را به آن‌ها مجهز می‌کنند و باعث می‌شوند که اتومبیل‌ها برای صاحبان آن‌ها جذاب‌تر شوند، در این مطالعه بررسی می‌شوند.

jdpowers
مطالعه APEAL معیار صنعت برای جذابیت و لذت‌بخش بودن خرید و راندن اتومبیل است. مالکان، اتومبیل خود را در ۷۷ ویژگی مورد بررسی قرار می‌دهند و به آن‌ها امتیاز می‌دهند. امتیازات امسال نسبت به سال گذشته ۴ واحد افزایش داشته است.

مطالعات نشان داده‌اند که وجود برخی از سیستم‌های ایمنی به میزان قابل‌توجهی امتیاز APEAL را بالا می‌برد. برای مثال اتومبیل‌هایی که به سیستم هشدار و نمایش نقطه کور مجهز هستند، ۳۸ امتیاز بیش از اتومبیل‌های فاقد این سیستم کسب کرده‌اند. برخلاف سیستم‌هایی نظیر تشخیص صدا که می‌توانند برای عملی بودن، دردسرساز باشند، اکثر سیستم‌های ایمنی حس امنیت بسیار بیشتری را به مالکان می‌دهند.

2015 Performance & Design (APEAL)
برنده‌های هر سگمنت نیز به شرح زیر هستند؛

2015 Performance & Design (APEAL)

2015 Performance & Design (APEAL)
برای مشاهده جزئیات نتایج بررسی APEAL بر اساس سگمنت­های خودرویی نیز به این لینک مراجعه نمایید.

  1. مصرف سوخت (Fuel Economy)

در این مطالعه، آمار مصرف سوخت اعلام شده توسط دارندگان اتومبیل بررسی شده است.

2015 Owner-Reported Fuel Economy
در این لینک نیز نتایج بررسی مصرف سوخت بر اساس سگمنت­های خودرویی نشان داده شده‌­اند.

  1. خدمات مشتریان (Customer Service Index (CSI) Study)

در این مطالعه میزان رضایت مشتریان از خدمات تعمیر و نگهداری کمپانی‌ها برای خودروهای با عمر ۱ تا ۵ سال مورد بررسی قرار گرفته است. این آمار اندکی بهبود را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

Customer Service Index

Customer Service Index
در این لینک می توان امتیازات را به تفکیک خودروها مشاهده کرد.

منبع: جی.دی.پاور
درباره نویسنده:
حسین رحمانی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد-گرایش سرامیک، علاقه‌مند به دنیای اتومبیل

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. faraz777

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    واقعا آمار قابل تاملیه
    توصیه میکنم دوستانی که علاقه به کامنت گذاری دارن این آمار رو خوب مطالعه کنن شاید درد تعصب و طرفداری بی مورد(ویا حتی به جا) درمان بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lord Cezar

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (300 ديدگاه)

      این امار نشان از افزایش کیفیت محصولات کره ای میده و نشون میده ژاپنی ها در خطر هستن و این کیا و هیوندای دارن به شدت رو کارش تمرکز میکنن تا بهشون برسن . واقعا به جای این همه کل کل باید به کره ای ها تبریک گفت که دارن پا به پای غول های خودروسازی حرکت میکنن. این نشان از انگیزه اونها و تلاش برای خدمت به مردم هست . خودرو های کره ای با قیمت مناسب و امکانات زیاد و روز به روز به کیفیت بیشتر دارن میرسن به خودرو ساز های دیگه . این چیزی هست که باید بهش گفت افرین . جناب هویدا اون زمان گفت هر ایرانی باید یک پیکان داشته باشه و اون موقع کره ای ها گفتن ما تا 5 سال میشیم بهترین صادر کننده . تفاوت طرز فکر ها این روزا داره خودشو نشون میده که چقدر فرق داریم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohamad

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (46 ديدگاه)

        با یه جمع بندی ساده میشه فهمید غولهای خودروسازی دنیا ژاپن و آمریکا و آلمان هستند و درصد بسیار زیادی از خودروهای مورد استفاده در دنیا تولید این سه کشوره.
        اما جالب اینجاست هرکس میخواد دم از پیشرفت کره ای ها بزنه صاااااف میاد دستشو میزاره رو ژاپن و میگه بزودی اونا به اینا میرسن!!!! ( نمونش خود شما)
        اصلا یه خرده اطلاعات کسب کنید ببینید صنعت ژاپن و زیر ساخت هاش چیه، ببینید چطوری تو صنعت داره خدایی میکنه، ژاپن در حال حاضر سومین اقتصاد دنیا را داره، دومین کشور تولید کننده علم در جهان و باز هم دومین کشور صنعتی جهان، همینطور بزرگترین صادر کننده ابزار آلات حرفه ای و هزاران برند معتبر و سطح اول در دنیاست، صنعت کره یک اپسیلون از ژاپن هم نمیشه و هرچی داره آمریکا و غرب بهش کمک کردند. تلاش خودشون و میل به پیشرفت هم بوده که منکرش نمیشیم. اما مقایسه صنعت خودروسازی این دو کشور در این مقیاس مطرح کردنش چیزی جز مزاح نمیتونه باشه.
        کیفیت و دوام این کجا و آن کجا! حس اعتماد و اطمینان که در خرید محصول ژاپنی و آلمانی و آمریکایی در مردم وجود داره هیچوقت در خرید جنس کره ای و چینی پیدا نمیشه. خواهشا به این مسائل دامن نزنید چون فکر کردن بهش هم گناه کبیره ست!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Lord Cezar

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (300 ديدگاه)

          من روی علم و صنعت و اقتصاد یک مملکت خاصی بحث و اظهار نظر نمیکنم . لطفا متن منو با دقت دوباره بخونید . اینجا بحث فقط رو خودرو هست . شما ها هستین که دم از کیفیت ژاپنی ها میزنید . و المان رو هم به حساب نمیارید حتی . وقتی مرسدس بنز ماشین می ساخت یا بی ام دبلیو موتور واسه هواپیما طراحی میکردن تویوتا چی می ساخت ؟ همه میدونن المان مادر صنعت خودرو هست . اینجا ژاپن هست که با این همه ادعا میبینیم داره از بقیه عقب می افته. من مشکلی با ژاپن و کره و امریکا یا المان ندارم همشون یه خودرو ساز هستن . خیلی گفتم و باز میگم تو خودرو ی انتخابی همه چیز رو نمیشه فدای کیفیت کرد . این طرز تفکر شماست . واسه کسی که خودرو واسش یه سرمایه محسوب نمیشه و فقط ازش به مدت چند سال کوتاه استفاده صحیح میکنه واسش فرقی نداره کیا سوار شه یا تویوتا . اینجا دیگه میاد انتخابش رو به معیار های دیگه ای قرار میده مثل ظاهر و تجهیزات . اگر واسه شما کیفیت مهمه بسم الله بفرمایید تویوتا بخزید ( که باز میگم دیگه اون تویوتای قدیم نیست و الان محصولات داری بیشتر مصرفی تر میشن . ) این امار هم جواب خوبی هست واسه ادعای من . خوش باشید .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (5 ديدگاه)

          دیگه سواد فارسی خوندن هم نداری نه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. HILUX

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (251 ديدگاه)

          حالا خوبه همین جا از کیفیت کره ای ها صحبت شده بعد شما اونا رو کنار چینیا میزاری؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mohamad

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (46 ديدگاه)

          آلمان را هم بحساب نمیارید حتی؟!!! جالبه من تو کامنتم دوبار اسم آلمان را آوردم و گفتم در کنار ژاپن و آمریکا غولهای صنعت خودروسازی هستن. (شما کامنت من رو بازم مرور کن خواهشا) باقی حرفاتون راجبه موتور هواپیما هم ربطی به بحثمون نداشت فقط میگم بد نیست یه تحقیقی راجبه حوزه ی کاری میتسوبیشی بکنید…
          میرسیم به تویوتا! نمیدونم تویوتا با اون گستردگی و عظمتش، با اون سطح فروش و کیفیت چه هیزم تری به شما فروخته که اینجوری بهش حمله میکنید!!واقعا چرا؟ و اینم نمیدونم که چرا صنعت خودروسازی ژاپن را توی تویوتا خلاصه میکنید!!! خب شما با طراحی و آپشن مشکل دارید، آیا این مشکل را با نیسان و هوندا و مزدا و… هم دارید؟؟ ما بحث برند باز نکردیم اما شما مستقیما حمله کردید به تویوتا، اونم تویوتایی که فروشش در دنیا وحشتناک بالاست و همه جا حرف از کیفیت ارزنده و کم نظیر این برنده. کلا همه ی کامنتتون مملو از نظرات شخصی و کینه بود که من جوابی بهش نمیدم. یجور واسه خودتون نسخه پیچیدید و جمع بندی کردید یه لحظه احساس کردم کره ای ها فروش خودرو در دنیا را قورت دادن!!! متاسفانه ما ایرانیهای پر مدعا عشق کارشناسی و مهندس بازیمون که فوران کنه دوست داریم حتی تویوتا را هم ببریم زیر سوال اما در واقعیت هیچی نیستیم!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. محمد

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (302 ديدگاه)

          خیلی روی امار های جی دی پاور مانور ندید نه این که غلط اند یا این که جانبدارانه باشند.نه اتفاقا خیلی دقیق وحساب شده و کمک شایانی به خودرو سازی ها جهت افزایش کیفیت شون می کنه.
          ولی یک نکته هست این امار با استفاده از نظر سنجی از صاحبان خودرو البته خودرو صفر صورت گرفته .وطبیعی فرض کنید من مالک یک خودرو هستم واز من نظر سنجی می کنند قطعا من نسبت به انتظاراتم وبهای پول پرداختیم وامکانات خودرو نظر میدم.
          طبیعی انتظاری که از یک هیوندایی دارم با انتظاری که از یک مرسدس دارم تفاوتش از زیر زمین تا اسمونه.
          نتیجه:
          می توان گفت این امار نشان دهنده این است که هیوندای بهتر از مرسدس بنز توانسته انتظارات مشتریان را در قبال پول پداختی وامکانات براورده کنه همین .
          نه این که کیفیت هیوندایی چند رتبه از مرسدس بالاتره.این حرف که جک ساله!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. وینسنت پرایس

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقای Lord Cezar تعداد بسیار زیادی خودروساز هست چرا میری سراغ تویوتا ؟؟ چرا به جای تویوتا نگفتی مرسدس بنز و پژو و رنو و لامبورگینی … ؟؟ آلمان مادر صنعت خودرو هست . واقعا ؟؟ مادر صنعت خودرو فرانسه هست نه آلمان . اولین خودرو قابل حرکت در جهان توسط فرنسویها در سال 1808 ساخته شده . پیشرانه این خودرو با گاز هیدروژن کار میکرد . آلمانیها اولین خودروبا پیشرانه بنزینی را ساختن . نه اولین خودرو . در سال 1808 آلمان چی میساخت ؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Reza :: Deutschland :: Mercedes

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          حرف جالبی زدی آقا محمد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. luis

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          این حرف رو قبول ندارم lord عزیزم
          هر ادمی اگه پولش پول دزدی نباشه قیمت کارکرده ماشین خرج و مخارج ماشین و…. براش مهمه . درسته که ماشین امروزه یه وسیله کاملا مصرفیه و حرفت درسته ولی برای همون امریکایی ها که جزو ثروتمند ترین و در رفاه ترین مردم دنیا هستن خرج ماشین و قیمت ثانویه بسیار اهمیت داره. از طرفی خرج به کنار زمانی که باید در طول 3 سال برای یک ماشین در تعمیر گاه بزاری
          تویوتا در طراحی میکانیک ان چنان ادعایی نداشته ولی دقیقا دلیل پرفروش بودنش کیفیت و هزینه نگهداریشه به راحتی میشه از تاکسی ران های جزایر جنوبی خودمون این نکته رو بپرسی بهترین معرفی از یک خودرو حرف مصرف کننده های اون خودروهه .
          ولی باز با حرفت موافقم که کیفیت تویوتا ها بنز ها و همه ماشین های امروزی خیلی کمتر از نمونه های قدیمیشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. Lord Cezar

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (300 ديدگاه)

          دوست گرامی mohammad
          مهم الان هست که المان در چه سطحی از خودرو سازی هست و فرانسه در چه سطحی .
          هیچ کدوم از نظرات من هم از روی کینه توزی به تویوتا نیست . و نه اینکه هیوندای و کیا کارخونه من باشه که بخوام نظری بدم.
          من فقط میخوام اینو بگم شما ها هستید که متعصبانه رو ماشینای ژاپنی نظر میدید و نمیخواید قبول کنید کره ای ها پیشرفت داشتن. همش حرف اشغال رو انداختید سر زبون ها و به هر کی و هر چی میرسه میگید کره ای اشغال . در کل میگم ها خطاب فقط به شما نیست . وقتی شما بخوایید یه خودرو تو کلاس سانتافه از بین ماشین های المانی انتخاب کنید چقدر باید مبلغ پرداخت کنید ؟ پس معلومه نسبت به قیمت کره ای ها ماشینای خوبی میسازن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. RETOLEX

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        ه خدا من به هیچ وجه با کره ای ها مشکل ندارم .
        کره ای ها الان سرسخت ترین رقبا برای ژاپنی ها و حتی المان ها هستن . مثلا جنسیس سدان با ماشینایی که دو تا سه برابر قیمتشو دارن رقابت میکنه .
        چرا دروغ چن سال پیش طرفدار دو اتیشه هیوندا بودم( ماشین ژاپنی هم که باهاش بزرگ شدم و نمیتونم دوسش نداشته باشم و الان بیشتر از هر موقع دوسشون دارم ) . خدا شاهده ماشینای هیوندای معرفی نشده بودن من بهتر از هر کسی مشخصاتشو پیدا میکردم .
        سانتافه 2012 که فیسلیفت همون مدل قدیمی بود عاشقش بودم .
        یه پوشه تو کامپیوترم هست به نام cars که به دو بخش کره و ژاپن تقسیم شده و مشخصات و عکس های که جم کردم اونجا هستن .
        اگه کره ای ها رو بیشتر از ژاپنی ها دوس نداشته باشم کم تر نه!
        اینو بگم که واقعا دوسشون دارم . به خدا از مقایسه ژاپن و کره بدم میاد چون هر دوشون رو دوس دارم .
        یه حساب کاربری تو همین پدال داشتم به نام toyotahyundai. ( کلا خیلی حساب کاربری تو پدال داشتم و پر از کامنت های چرت و پرت که شاید 3000 تا باشن )

        اما الان دبگه بعضی ها اینقد چرت و پرت گفتن که بعضی وقتا دست خودم نیست و یه چیزایی میگم .( کاری میکنن ادم مجبور بشه )اصن نمیفهمم چی میگم

        زنده باد toyotahyundai
        زنده باد ماشین ژاپنی و کره ای

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (302 ديدگاه)

          فرض کن کره ای ها رغیب المانی ها باشند!!!!!!!!!!!!!!!
          مگه میشه مگه داریم…………………….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ARSHIA

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (36 ديدگاه)

          کیا و هیوندای بیخود کردن از نیسان و لکسس و اکوراو بنز زده جلو . مگه میشه مگه داریم.وقتی میری تو نمایندگی کیا ماشین های خراب شده خیلی زیادن ولی وقتی میری تو نمایندگی تویوتا تعداد ماشین ها اکثرا هیچیه.همین سال پیش کرولا جایزه رو گرفت به منظور کم خراب ترین خودرو در این سگمنت.دوستم سانتافه داشت بعد چند وقت ماشین خراب شد وقتی یه راو 4 خرید فهمید سانتافه از همه لحاظ پیشش اسباب بازی بوده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. محمد

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (302 ديدگاه)

        ببین عزیزم این امار از صاحبان خودرو های صفر پرسیده شده وانها هم نسبت به پول پرداختی وامکانات خودرو وعملکردشون جواب دادند.همین.
        همین امار اگر از صاحبان خودرو یک سال بعد پرسیده بشه قضیه به کلی عوض می شد.
        کسی که هیوندایی می گیره اکثرا قشر متوسط جامعه اند.ولی کسی که بنز می گیره قشر قطعا قشر مرفه جامعه است .
        ایا انتظارات این دو طبقه با هم برابره !!!!!!
        اگه برابره بله کیفت هیوندای بالا تر از مرسدس بنزه ولی اگه نیست……..
        این امار نشان دهنده این است که هیوندای به نسبت امکانات وپول پرداختی بهتر از مرسدس بنز انتظارات مخاطبان خود را براورده کرده است .همین ولاغیر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (36 ديدگاه)

          مرسی محمد جان من اشتباه کردم ببخشید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. محمد

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        بله شما درست می گی ولی هیوندای در کیفیت اولیه و نو بودن رتبه اول ولی از لحاظ ماندگار ی و این که بعد چند سال خودرو همان خودرو باشد رتبه 27 در بعضی از رقابت ها از لحاظ ماندگاری خودرو و کیفیت خودرو آلمانی ها هم از ژاپن شکست خورده اند و این قطب صنعت اتومبیل دنیا آلمان و تویوتا است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فواد

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (291 ديدگاه)

      بذار بهت بگم این آمار چی میگه! میگه kia وقتی صفره خیلی خوبه ولی وقتی 50 تا کار کرد خیلی خیلی افت میکنه. (آلمان و ژاپن ندارن و ایجاد هم نمیکنن). از این خلاصه تر نشد بگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Lord Cezar

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (300 ديدگاه)

        اینحوریام نیست . من الکی طرفداری نمیکنم. ولی دوست من یه اسپورتیج مدل 2014 داره مدل 2 لیتری . تو 1 سال و نیم نزدیک به 70 هزار تا رونده از صفرش دست خودش بوده . و من میدونم چجور میرونه . موتور همیشه دور بالا و به چاله ها و سرعت گیر اهمیتی نمیده . ولی با این حال ماشین هیچ گونه مشکلی نداره و هیچ نوع شاهد به صدا افتادن اتاق و کاهش راندمان ماشین نیستم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فواد

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (291 ديدگاه)

          ما سورنتو داریم 2010 کلا 45 تا کارکرده همه جاش سر و صدا میکنه (داخل اتاق)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (302 ديدگاه)

          ببین دیگه به من از اسپرتیج نگو چون سوار شدم .
          بسیار سواری خشکی داره وکیفیت متریال مخصوصا رودریاش زیر حد فقره.
          فرمونشم پوسه پوسه شده.
          من یک مدت پدرم تو جمهوری اذربیجان ماموریت داشت قبل تحریم ها به پول ایران اسپرتیج 2011 را خریدیم 27 میلیون.
          در بین مردم اذربایجان خودروی بسیار ارزان قیمت برای قشر متوسطه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. رضا

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      من که دوست ندارم و نمیخام باور کنم و قبول ندارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ZIPPO

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      اره واقعا قابل تامله !!!!!!!!!!!!!!!!!
      دیدید که کره ای ها همه رو دارن به راحتی پشت سر میزارن
      کره یک پدیده هست در صنعت اتومبیل
      و در اینده نزدیک بزرگترین و کیفی ترین خودروساز دنیا میشه
      مردم دنیا دیگه دارن میفهمن که میتونن به جای اینکه پول برند رو بدن
      میتونن با هزینه کمتر دنبال کیفیت بالاتر و امکانات منحصر فرد باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (302 ديدگاه)

        به همین خیال باش……………………………………

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. HILUX

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (251 ديدگاه)

        مگه فولکس واگن مرده باشه که هیوندای بخواد بزرگترین و کیفی ترین خودروساز دنیا بشه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. luis

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          مگه تویوتا موتور کورپریشن مرده باشه
          که این کمپانی عظیم فقط سه خوردو تویوتا لکسوس سایون که هرسه مال خودش ابداع خودش طراحی و ساخت خودش هستن نه اینکه تمام خودروسازهای کشور های دور و اطراف رو بخره بعد ادعای فروش کنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Reza :: Deutschland :: Mercedes

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        آقای zippo (شایدم خانوم)
        مشکل از تعصب شما نیست
        مشکل از عدم درک شما از آمار بالاست که فقط توی آمار اول (کیفیت اولیه) که برای 90 روز صادقه هیوندای و کیا بالاتر هستند اما در بقیه آمار ها رتبه پایینی کسب کردند
        حالا شما اصلا نمیدونید آمار چیه و نمودار داره چی میگه فقط یه اسم هیوندای و کیا یه جا دیدی اومدی میگی به به کره ژاپن و آلمان رو با خاک یکسان کرد حالا بماند که تو همون یدونه نمودار هم پورشه آلمانی در صدر جدول ایستاده ولی جناب علاقه ای به این حرفا نداری و کلا این چیزا تو کتت نمیره فقط یه جا اسم هیوندای و کیا ببینی میای گوش همه رو کر میکنی به به و چه چه راه میندازی که بههله ببینید هیوندای و کیا چه کرده ند حالا بماند اگر هم آماری منتظر کنند که روش بنویسه مضخرف ترین برند های آمریکای شمالی و در صدر جدول هیوندای و کیا قرار بگیرند بازم میای میگی به به ببینید هیوندای و کیا اینجا هم تویوتا رو جا انداختند!!!
        مردم دنیا هم فعلا دارن پولشونو صرف خرید فوکلس و تویوتا و محصولات جنرال موتورز و رنو-نیسان می کنند که حضرت عالی از اینهم خبر نداری!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          …اگر آماری منتشر کنند…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. HILUX

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (251 ديدگاه)

        آقایluis اگه منظورت فولکسه قبلا گفتم الانم میگم هزینه هایی که فولکس میخواسته صرف طراحی و تولید مدلهای جدید کنه صرف خرید کارخانه های خودروسازی کرده.
        (((نه اینکه تمام خودروسازهای کشور های دور و اطراف رو بخره بعد ادعای فروش کنه))) خب وقتی داره میفروشه ادعای چی بکنه؟؟؟
        اگر زیر مجموعه های VW به این حد رشد کرده اند همه از مهندسی و مدیریت فولکس بوده و این خیلی کار بزرگی هست که 12برند و بیشتر از60 مدل خودرو رو مدیریت میکنه و در ضمن بیشترشون تاثیر چندانی در فروشش ندارند ….
        بعدشم پولشونو داده خریده تو قرعه کشی که برنده نشده!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. ashkan

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      نمیدونم چرا دوستان همه چیو با هم قاطی میکنن
      این رنک بندی رنک بندی کلیه جای که پورش و کنار کیا قیاس میکنن واسه همین شما ها فکر میکننین کره ی ها پیشرفت کردن مسئله اینه هرکی به همون اندازه که پول میده توقع داره شاید توقع از خودرو کره ی زیاد بالا نبوده که امتیازاتش بالا بود یا بلعکس طرف مثلآ LAND ROVER گرفته از اون تخیلاتی که از لندرور تو ذهنش بوده خیلی پایین تره
      تنها ماشینی که دید از کره ی ها نظر منتقدارو جلب کرده بود جنسیس 4 در جدید بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. RETOLEX

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    به این میگن یه لیست درست و حسابی.
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    این حقوق مصرف‌کنندگان و …. چیه که الکی میگن در ایران رعایت نمیشه؟
    آخه بیان بگن کدوماش تو این لیستها نیست.
    من نمیدونم چرا این همه کشور تو دنیا دور خودشون حصار کشیدن و ارتباط تکنولوژیشون رو با ایران قطع کردن که این همه عقب بمونن؟
    اصلا اونها مصرف کننده.هاشون حقوقی ندارن که بدونن من چی میگم؟
    ببینید چقدر ماشین خراب دارن
    حالا اگه تو تونستی ماشینهای مونتاژ داخل رو تو این لیست خرابیها پیدا کنی جایزه داری
    نمیتونی. مگه میشه؟ مگه داریم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    افرین حسین جان . ممنون به خاطر مطلب خوبت . در هر حال تکنولوژی ، بدون مشکل نمیشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. خواهش میکنم میلاد جان. دلیل اینکه این مطلب رو تهیه کردم این بود که بعضا آمار نصفه و نیمه ای در سایت گذاشته میشه و بر اساس اونها هم قضاوتهای نادرستی از طرف بچه ها انجام میشه. خواستم یه آمار نسبتا کلی از JD.Power وجود داشته باشه تا بهتر بشه قضاوت کرد. البته اینو هم بگم که این آمار معمولا توسط کمپانیها مورد توجه قرار میگیره ولی جهت بازار رو مشخص نمیکنه.

      مخلص همه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        کاملا درسته .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Reza :: Deutschland :: Mercedes

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        درود حسین جان
        زحماتت قابل تحسینه اما متاسفانه نفهمیدن یک مطلب و مقاومت در فهمیدن یک مطلب دو مقوله کاملا جدا از هم هستند
        متوجهی که؟!؟!؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Archi KHAN

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    البته فکر کنم آنالیز ، تحلیل ، جمع بندی و نظر نهایی دادن در اینجور موارد برای کارشناسان هم چندی طول بکشه . اما دوستان ما خیلی سوپراسپیدن انگار…..
    میبُرن ، میدوزن
    و ظرف 3 سوت مقام اول دوم سوم را مشخص میکنن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. lmbx

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    چیزی که تو این متن جالبه اینه که همه چی داره نسبت به سال گذشته بهترمیشه و خودرو سازها دارن خدمات بیشتر وبا کیفیت تری رو به مشتری هاشون عرضه میکنند چیزی که تو ایران دقیقا برعکس است و با شیب زیاد.
    به کره ای ها هم واقعا باید تبریک گفت جدا از بحث ژاپنی بهتره یا کره ای این کشور هر سال داره حداقل تو زمینه خودرو پیشرفت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رهگذر

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    کلا از امارهای منطقه ای و کشوری خوشم نمیاد!! حتی حالا که وضعیت آلمان ها بهتر هم شده ولی کلا حالم از جی دی پاور بهم میخوره کلا به درد این میخوره یکی دو نفر تو اینجا فقط بگن جی دی میگیم این همه ایراد داره ماشین های فلان شرکت میگه جی دی میگیم فراخون ها سر به فلک زده میگن جی دی!! حالا دیگه نمیدونم چی میخوان بگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ARSHIA

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    کیا و هیوندای از برند های امریکای و المان و ژاپن بهتر ?????? مگه میشه مگه داریم.این امار اشتباه است. به عقل باید مراجعه کرد کره کجا المان و ژاپن کجا.واسه ساله قبل لکسس اول بود حالا یوحویی لکسس رفت ته و پورشه اومد . خوب حالا پورشه میتونه ولی دیگه کیا نه. هیوندای چهار باشه اینفینیتی و بنز اون قدر عقب??? خوب اگه کیا و هیوندای انقدر خوب بودن چرا قیمتاشون انقدر اختلاف داره. مگه میشه مگه داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ARSHIA

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    تویوتا تو مصرف سوخت اونقدر پایین ¿???????. تاجایی که من میدونم تویوتا با حجم موتور بالا ولی مصرف سوختشون پایین تره. شما هم که هر چی اینجا مینویسن باور میکنین.داییم یه سراتو داشت . یک ماه کار کرد بعد خراب شد.اب و روغنشم به موقع عوض کرده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ARSHIA

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      باور نداری تو سایت سرچ کن اطمینان خودرو بعد توی یکی از صفحه ها که عکس صفحه یه شاسی بلنده سفیده میبینیکه لکسس اوله بیوک دوم و تویوتا سومه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. AHMADREZA

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بابا این توی 90 روزه اوله اصل آمار در باره ی قابل اعتماد بودنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ارمان

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    حسین رحمانی عزیز خیلی جالب بود مرسی دستتون درد نکنه
    .
    .
    .
    جالب اینه که تفاوتها اونقدر زیاد نیستن و گویی زمانی که بحث کارکرد در زمان مطرح باشه تویوتا بسیار حرف واسه گفتن داره و همین احتمالا محسوس ترین تجربه برای خریداره
    دوستان دسته زیادی از تویوتا های فروش رفته توسط مشتریان قدیمی این خودرو استمرار داره و تو بلند مدت حاضر نیستن ریسک کنن و برند مورد اعتمادشون رو عوض کنن با این حال این مطلب جای خوبی برای بحث در مورد برند های زیادی رو باز میزاره مثل رضایت مشتریان از برند فولوکس واگن و خیلی چیزهای دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      خواهش میکنم آرمان جان، لطف دارید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. امیرحسین

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    دوستان بزرگوار…
    لطفاً کمی با دقت بخوانید.کره ای ها فقط در مورد اول که مربوط به 90 روز اول مالکیت هست توانستن ژاپنی ها رو کنار بگذارند!!!
    خوب ما هم همین رو میگویم!!!کره ای ها فقط برای یکسال ماشین های کم صدا و با کیفیتی هستند
    لطفاً به قسمت vds که مربوط به سه سال مالکیت هست توجه بفرمایید.ژاپنی ها در صدر و هیوندای در قعر جدول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرزاد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    اقا ما بی ام و x3 داشتیم لندکروز هم داشتیم الان هم سانتافه داریم به جرات می تونم بگم که سانتافه حرف نداره!اصلا سر برند و مدل ماشین بحث کردن اشتباهه . الان دوره ، دوره تکنولوژیه تو تمام کشورهای در حال توسعه . ایران رو نبینید که در جا میزنه .چین هم ماشین خوب داره اما درجه 3 رو به ایران میده که اونم تقصیر خود ماست که بشون اجازه میدیم … مطمئن باشید هیچ کم و کسری کارخونه هیوندا و کیا ندارن . اونا فقط منحصر به کشور خودشون دیگه نیستن . اگه یه لغزشی پیدا کنن آبروشون تو کل دنیا میره . مثه ایران خودرو و سایپا نیستن که فقط تنها چیزی که واسش مهم نیست رضایت مردمه …البته ابنم بگم 90 درصد اونایی که تو این سایت می یان فکر کنم اخرین ماشین مدل بالایی که سوار شدن ال 90 بوده!فقط یه چیزی از این و اون شنیدن که مثلا توبوتا حرف نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HILUX

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (251 ديدگاه)

      لایک داری آقا فرزاد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. luis

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      مثلا تویوتا حرف نداره؟؟؟
      40 سال بیشتره که داره این خودرو وارد کشور میشه هنوز مدل های قدیمیش تو شهر و جاده دیده میشن هر کسی حداقل اگه 2015 شو سوار نشده باشه یه دهه 70 یا 90 سوار شده و همچنین بنز شورلت بی ام بیوک و…… برادر من اصلا دوچرخه سوارم ولی هر ماشینیو که فکرشو کنی یا سوار شدم یا میتونم تست کنم تو جنگل که نیستیم داداش.
      با قسمت اول حرفت موافقم ماشین های کره خیلی خوب عمل کردن متاسفانه خیلی از دوستان نسبت به اونها کم لطفی میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فرهاد کرمستجی

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (254 ديدگاه)

      شما واقعا سواری لندکروزر رو با سانتافه مقایسه می کنی؟!!!!!! عجیبه من پرادو داشتم الان داییم سانتافه، نرمی پرادو با سانتافه قابل قیاس نیست، لندکروزر که بماند!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Lambo

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    نه بابا جی دی پاور پول میگیره از کره ایا :)))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. وحید

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    و باز ژاپن کیفیت محصولاتش را برخ کشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیارش

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      و البته تکنولوژی پایین و کپی کار بودنش رو
      میتونی ببینی که تو قسمت تکنولوژی بی ام و و پورشه کجان و لکسوس کجاست
      تو قسمت مصرف سوخت ببین تویوتا کجاست
      چرا که تویوتا هیچ حرفی واسه گفتن تو زمینه موتور نداره
      عدم حضورش تو لیست برترین موتورها و مصرف سوختش تو این امار تصدیق کننده این موضوع هست
      البته صنعت ژاپن از المان پیشرفته تره چون جمعیتش بیشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. luis

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        حالا فهمیدم چرا اینقدر از ماشین های های المان خوشت میاد چون عاشق لایی کشی هستی هرجا تویوتا پایینه میشه نماینده تام الاختیار ژاپن هرجا هم که بالا هه که خب معلومه چون کپی برداره.
        خخخخخخخخ
        تو این مقاله در موارد 2و 4 و 5 ژاپن در صدر لییسته برادر چشماتو مسواک بزن اکورا مال ژاپنه مال بنگلادش نیست جان دوتا.
        از طرفی دیدتو نسبت به کپی برداری خیلی باید عوض کنی چون اگه با همین دید به مسائل نگاه کنی تمام کارخانجات نوشیدنی سازی المان و امریکا و ژاپن و….. کپی بردار زکریا رازی بودن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    کره ای ها و در صدر اونها کیا و در رتبه چهارم جهان هیوندایی واقعا این میشرفت کی میتونه نادیده بگیره کی میتونه باز بیاد و بگه جک اس 5 و تیگو 5 که واقعا یکبار مصرف و در جهان ناشناخته و مجهول الهویه هستن از اسپرتیج که بهترین اس یو وی سایز کوچک شناخته شده بهتره!!البته در سایت دنده 6 افرادی میان و نظراتی میدن که واقعا بیشتر شبیه شوخی هست طرف میگه من با جک 5 و یا ام وی ام 530 با اپتیما کورس گزاشتم و امکانانش بهتره و ازین دست حرف های کودکانه البته بحث با این افراد بی فایدس و یا درجایی گفتن کیا سراتو بی کیفیته دنبال مگان و یا فلوئنس میگردم چی میشه گفت این افراد نه مطالعه دارن و نه باور ببینید کیا هیوندایی چیکار کردند؟به گفته مدیر بازار یابی و فروش در آلاباما کیا در سال 2020 به یکی از خواستنی ترین برند های جهان بدل میشه من هم میدونم و بتور دارم طراخی های ابن هنرمند پیتر شرایر در کنار تیم مهندسی آلمانی (اسطوره خودروسازی جهان) در رگ های کیا هیوندایی جان تازه ای بخشید و باعث شد این برند و طراحش در کنار طراحان برتر جهان قرار بگیره و جایزه یک دهه تلاش بی وقفه و برترین طراحی در سال 2014 برای شرایر به ارمغان بیاره ضمنا در سایت آلمانی رد دات که یکی از برترین مجموعه های نظارتی در حوزه طراحی هست کیا ریو کیا اپتیما و پروسید طی سه سال متوالی جوایزبرترین طراحی از آن خود کردند همچنین ریو و توسان بعنوان خودروهای قابل اطمینان در رده 5 و در کنار بزرگانی مانند فورد و لکسوس در انگلستان برای سال جاری انتخاب شدند اما هیچ اثری از چینی های خوش آب و رنگ و یکبار مصرف در هیچ محفلی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سلطانی

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سانمارتین اینجا هم داری ضد تبلیغ می کنی
      کیا مال شماست و بهترینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. mds

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    کجان په این ایران خودرو و سایپاهامون!

    چیه بابا کره، بدرد نمیخوره پیشرفتشون اصلا
    کشور فقط جهان سوم ماشین فقط تیبا با قیمت بسیار خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ZIPPO

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (248 ديدگاه)

    حالا هی به نظرات من گیر بدبد هی منو مسخره کنید
    4 سال دیگه تو همین پدال خبر میزنه به نقل جی دی پاور که کره ای ها شدن تاج سر صنعت خودروسازی
    چه کیفی چه کمی
    بازم مسخره کنید
    ققط بشینیدو تماشاکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (302 ديدگاه)

      zippo جان بازم جک گفتی .کره ای ها که در برابر المانی ها خیلی ریزن .
      ولی خب اگر از امار های جی دی پاور این برداشت را داری که خودرو ساز های کره ای از المانی ها باکیفت ترند .
      می تونی یه هیوندای بگیری وبا یک مرسدس مقایسه کنی .در هر کلاسی که دلت می خواد.
      فقط کافی یک دست روی داشبردشون بکشی .اگه متوجه چیزی نشدی قطعا حس لامثه نداری .
      ولی خب می تونی دو سال جفتشون را تست بکنی اون وقت متوجه می شی داخل کابین هیوندای بیشتر شیبه یه سویت سمفونی شده تا یک کابین خودرو.
      و انواع صدا ها از در و پنجره هاش به گوش می رسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mds

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (219 ديدگاه)

        تو تا حالا کى دست کشیدى رو داشبورد جنسیس 2015 یا کى این ماشینو دو سال تست کردى که فهمیدى کابینش به سرو صدا میفته این حرفت کاملا دروقه چون حتى پایینترین مدل هیونداى مثل i20 هم این مشکل براش پیش نمیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (302 ديدگاه)

          چرا ناراحت می شی.
          ببین تمام نمایندگی های هیوندای در ایران اجازه میدن داخل خودرو هاشون بشینی وتست کنی.
          ولی از نظر من هم که بگذریم که شاید جانب دارانه باشه .کلی سایت ایرانی مثل:خودرو بانک وکلی هم سایت خارجی مثل:یوتویوب هست که می تونی فیلم تست اکثر خودرو ها راببینی.ولی در تمامی سایت های خارجی یک عبارت مشترک درباره خودرو های کره ای هست:
          use hyper cheap material

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (302 ديدگاه)

          در ضمن یادم رفت mds جان دروغ با غین هست نه با قاف.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. luis

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      مشکلت اینه فک میکنی همه خوابن و تو و کره بیدار از این 5 تا پارامتر فقط تو کیفیت اولیه 90 روزه رتبه اوردی حالا داری همه رو به خاک و خون میکشی بشین ماهم نشستیم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. پیرهن مشکی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    چرا برندهای فرانسوی نیستند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    چون جی دی پاور یک شرکت امرکایی است و ورود خودروهای فرانسوی به امریکا ممنوع است.
    حلا چرا ؟چون سال 1992 تعدادی خودرو پژوی 405 امریکا از فرانسه خریداری کرد.
    این ماشین ها ایمنی لازم را نداشتند و مخصوصا سیستم ترمز شون خیلی ضعیف بود .
    همین شد که امریکا از پژو خواست تمام این خودرو هارا پس بگیرد ولی فرانسه بعد از بگو مگو های فراوان نپذیرفت ودولت امریکا هم دستور داد کل خودرو ها بریزند تو اقیانوس.
    وهمین هم شد واز ان زمان ورود خودرو های فرانسوی به امریکا ممنوع شد.
    اگر دقت کنید تو سایت تست تصادف امریکایی(www.iihs.org)هم اثری از خودرو های فرانسوی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. luis

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    والا تو این لیست هایی که مشاهده میشه المان دوبار صدر جدول ژاپن دوبار امریکا یک بار انگلیس یک بار به خودشون اختصاص دادن که به هر جهت همه این کشور ها کشور های خوبی در زمینه خودروسازی هستند. کره هم خوب بالا اومده ولی در صدر جایی نمیبینمش باید بیشتر تلاش کنه .در سالهای اینده حتما در صدر قرار میگیره.
    عزیزان متعصب هم همچنان در سایت به چشم میخورن المانی باز های واقعی ژاپنی باز ها و امریکایی بازهای واقعی مثل همیشه کامنت های زیبا و تحسین بر انگیز گذاشتن و یه عده خیلی خیلی خیلی معدودی هم باز هم حرف های بچه گانه گذشتشونو تکرار کردن که خداروشکر با کم محلی دوستان مواجه شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرزاد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    اقا محمد شما این حرفها رو از کجا اوردی میگی؟خدا شاهده بی ام و x3 داشتیم وقتی باهاش 100 تا میرفتی انگار تو موتور نشستی!ولی الان سانتافه داریم با 180 تا هم بری اصلا نمیفهمی!نه اینکه بی ام و بده نه هیوندا هم الان تا رده بنز بی ام و اومده باید قبول کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (302 ديدگاه)

      واقعا نمی دونم جواب شما را چی بدم.
      اخه x3 با سانتافه .
      انشا الله همین طوره که شما می فرمایید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. علیرضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نظرات خوبی دوستان دادن .به نظر من ماشینای کره ای بدون تعسب کیفیتشون بالاتر خواهد رفت و به رنج ماشینای ژاپنی میرسن تا آینده ای نزدیک.خواستن توانستن است دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من متوجه این قضیه نمیشم که چرا یک عده از دوستان سر موضوعاتی که پشیزی به ما مربوط نمیشه بحث میکنن ؟!!
    حالا کره غول باشه یا نه چه فرقی میکنه ؟ به شما پورسانت میدن ؟
    اگر بحث صنعت کلی باشه که مشخصه آمریکا آلمان و ژاپن برترین برندهای صنعتی جهان را دارند ، بحثی در این نیست.
    کره و چین و لهستان و مجارستان و … کشورهای رده دوم و سوم صنعتی بحساب میان
    ما خودمون تامین کننده قطعات صنعتی هستیم و این موضوع را کاملا و از نزدیک لمس میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا