چشم اندازهفته نامه

برنده‌ها و بازنده‌های فروش سال 2017 در استرالیا

بازار خودروی استرالیا پس از شروعی سخت در سال ۲۰۱۷ به ثابت نسبی رسیده اما کدام خودروسازان در این بازار سخت پیروز بوده اند و کدام ها عملکرد ناامیدکننده ای بر جای گذاشته اند؟ در این نوشتار ۵ برنده و بازنده ی فروش سال ۲۰۱۷ را برای شما معرفی کرده ایم.


در طول ۵ ماه اول سال جاری تعداد ۴۶۵۳۸۱ دستگاه خودرو در بازار استرالیا به فروش رسیده که نسبت به رکورد تمام سال گذشته کاهش ۰.۹ درصدی را نشان می دهد.

جالب توجه ترین سبقت بازار به پیشی گرفتن کلاس خودروهای شاسی بلند نسبت به خودروهای سواری مربوط می شود که سهم هریک از آنها از ابتدای سال تاکنون در بازار به ترتیب ۳۹.۱ و ۳۸.۶ درصد بوده است. خودروهای تجاری سبک و ون ها نیز با رشد فروش مواجه بوده اند و سهم ۱۹.۵ درصدی از بازار را داشته اند.

  • برنده ها

کیا

ما قبلا درباره ی رشد کیا در سال جاری نوشته هایی ارائه کرده ایم. با پشتیبانی خط تولید قوی، آگاهی بیشتر مشتریان از این برند و بیشترین گارانتی صنعت خودرو، کیا توانسته به یکی از پرفروش ها تبدیل شود.

این برند کره ای با رشد فروش ۳۶.۵ درصدی تعداد ۲۱۹۹۸ دستگاه خودرو را تحویل مشتریان داده که آن را بالاتر از سوبارو و هوندا و تنها کمی پایین تر از فولکس واگن قرار می دهد. این برند هم چنین حدود ۶۰ درصد از حجم برند هیوندای را در اختیار دارد.

خودروهای شاخص کمک کننده به کیا شامل سراتو، اسپورتیج، پیکانتو و سورنتو بوده اند.

هوندا

هوندا امسال توسط کیا به زیر کشیده شده اما هنوز هم عملکرد خوبی داشته و با فروش ۱۶۴۱۹ دستگاهی شاهد رشد ۱۴ درصدی بوده است. هم اکنون سیویک جدید در استرالیا حضور یافته و CR-V نیز خودنمایی می کند.

بدون هیچ سورپرایزی سیویک به رشد هوندا کمک کرده است. متاسفانه اخبار خوب هوندا همینجا پایان می یابد. فروش مدل های CR-V، HR-V و جاز کاهش یافته است.

سوبارو

فروش سوبارو با رشد حدود ۱۰ درصدی به ۲۰۷۶۱ دستگاهی رسیده است که رکورد جدیدی برای این برند به شمار می رود. سوبارو پرفروش ترین برند استرالیا با توزیع کننده ای مستقل است.

بخش اعظم رشد این برند به نسل جدید ایمپرزا مربوط می شود که رشد فروشی ۱۳۰ درصدی داشته است. کابین ارتقا یافته، ارزش بهتر و هزینه های سرویس ارزان از ویژگی های این خودرو به شمار می روند.

مدل بسیار محبوب اوت بک نیز رشد فروش ۶ درصدی داشته است. البته فروش خودروهای XV، فارستر و لیبرتی افت را نشان می دهد.

تویوتا

کمپانی غالب استرالیا تنها رشد فروش ۵.۳ درصدی داشته است و کلا ۸۴۴۸۰ دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده اما پس چرا در لیست برنده ها حضور دارد؟ این برند ۴۲۱۹ دستگاه خودروی بیشتری فروخته که بیشتر از هر برند دیگریست. هرچه سهمتان بیشتر باشد بدست آوردن رشدهای بیشتر سخت تر است.

تویوتا در واقع سهم خود از بازار را از ۱۷.۱ به ۱۸.۲ درصد افزایش داده است. بیشترین رشد را کراس اوور جدید C-HR داشته اما نسل قبلی کمری نیز در سال پایانی خود رشد ۲۴ درصدی فروش داشته است.

فروش هر سه مدل هایلوکس، راو ۴ و لندکروزر سری ۷۰/۲۰۰ نیز با رشد مواجه بوده است.

مرسدس بنز

مرسدس مشابه تویوتا رشد فروش خیره کننده ای نداشته است اما ۱۷۳۹۸ خودرو تحویل مشتریان داده که رشدی ۳.۹ درصدی می باشد. البته فروش رقبای لوکس همچون ب‌ام‌و، آئودی و لکسس افت کرده است.

با کنار گذاشتن مدل های تجاری و ون های مسافری مرسدس به رشد فروش ۴ درصدی (۱۵۴۶۶ دستگاه) می رسید.

شاخص ترین مدل های مرسدس که در رشد این برند نقش داشته اند عبارتند از C، E، GLS و GLE کوپه.

خودروسازان قابل احترام امسال: اینفینیتی، جگوار، مزراتی، مک لارن و رم.

  • بازنده ها

هیوندای

سومین خودروساز محبوب استرالیا امسال افت فروش ۱۱ درصدی داشته و بیشتر از هر برند دیگری کاهش فروش را نشان داده است. فروش این شرکت از ۴۸۴۲ به ۳۷۵۶۸ دستگاه رسیده است.

فروش مدل i30، سوناتا، اکسنت، جنسیس و iMax کاهش یافته اما در مقابل مدل های توسان، سانتافه و iLoad مشتری بیشتری را جذب این برند کرده اند. اما هیوندای طوفانی را برای ارائه مدل های جدید به راه خواهد انداخت بنابراین انتظار داریم در سال ۲۰۱۸ رشد فروش داشته باشد.

هولدن

با فروش ۳۲۸۴۰ دستگاهی، هولدن افت ۱۰ درصدی را نشان داده است. هولدن نفس های آخر تولید در استرالیا را می کشد.

فروش مدل های کروز، آسترا، کمودرو، بارینا، مالیبو و… همگی کاهش یافته است. تنها بارقه امید این شرکت هولدن کلرادو بوده که رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.

جیپ

اوضاع حتی برای جیپ بدتر بوده و فروش آن با افت چشمگیر ۴۳ درصدی به ۳۳۰۳ دستگاه رسیده است. این موضوع زمانی برجسته می شود که بدانید بازار شاسی بلندها چقدر داغ است.

مدل تازه به روز شده گرند چروکی، چروکیریال رانلگر و رنگید با افت فروش دست و پنجه نرم می کنند.

این امید وجود دارد که برنامه ارتقای گارانتی فیات کرایسلر و تولید کامپس جدید به بهبود اوضاع این برند قدیمی کمک کند.

نیسان

فروش نیسان افتی ۱۳ درصدی داشته و به ۲۳۴۹۰ دستگاه رسیده است. این برند ژاپنی کمی بالاتر از فولکس واگن و کیا قرار گرفته است. نیسان زمانی بازیگر نقش اول بازار بود اما هم اکنون تنها ۵ درصد بازار را در اختیار دارد.

توقف تولید پولسار به این افت سرعت بخشیده و مدل های دیتو و میکرا نیز افت داشته اند. ناوارا، جوگ و آلتیما نیز بر اوضاع بد نیسان افزوده اند.

از طرفی فروش مدل ایکس تریل رشد ۳ درصدی داشته است.

ب‌ام‌و

اگرچه مرسدس بنز وضعیت پایداری داشته اما دو برند رقیب به دردسر افتاده اند. ب‌ام‌و بیشتر به دردسر افتاده زیرا افتی ۱۸ درصدی را تجربه کرده و ۱۰۲۱۳ دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده است.

بزرگترین افت را سری ۳ داشته و پس از آن مدل های X5، X3، X1، سری ۱ و سری ۲ اکتیو تورر کاهش فروش را نشان می دهد.

تنها نقطه روشن سبد محصولات ب‌ام‌و سری ۵ جدید است که رشد فروش ۲۰۰ درصدی داشته است. یک پیروزی کوچک!

خودروسازان قابل ذکر: فولکس واگن، پژو، سیتروئن، آئودی، لندروور، ولوو.

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    1-قهرمان شدن سخته ولی قهرمان موندن سخت تره: دم تویوتا گرم – از CHR هم قول میدم بیشتر بشنویم تو امار فروش حالا حالاها.
    2-کیا داره کم کم در بحث کیفیت و طراحی هیوندای رو کامل جا میذاره که ایول داره. همیشه حس بهتری داشتم نسبت بهش تا به هیوندای.
    3-هوندا همچنان با تعداد محصول کم یه بازیگر اصلی هست تو اکثرا بازار های مهم و این یه دستاورد بزرگه. همیشه گفتم اطمینان تویوتا و زیبایی مزدا با هم تو محصولات هوندا حلول کردن.
    4-بنز نشون داد که هنوزم بهترین لوکس المانی و احتمالا بهترین لوکس ساز دنیاست (خودم طرفدار دو اتشه لکسوسم)
    5-افت فروش نیسان واقعا شوکه کننده بود با توجه به رشدش تو بقیه بازارها!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      6-سوبارو واقعا بزرگترین خودروساز بدون ادعا و و سربه زیر دنیاس.
      تو لیست هایی که باید باشه هست و این مایه دلگرمیه برای یه خودروساز نه چندان بزرگ.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      موافقم??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. DYBALA

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    فروش عالی chr نشون میده ک تویوتا ی برند همه چی تمومه و فقط توی طراحی کمی از رقباش عقبه،
    شما چند وقت دیگه بیا، فروش chr تو هم رده هاش، با کلی اختلاف بیشتره چون پشتش اصالت تویوتاس، هیچ، خیلی هم زیباس
    این زیبایی تو بقیه سگمنت های تویوتا هم بیاد ک دیگه تمومه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shahryar

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (237 ديدگاه)

      فیس لیفت نیسان جوک که به زودی میاد،بنظرم باز chr رو عقب بندازه،و تویوتا نتونه اون لذتو از محصولش ببره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Shady Four Rings

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (29 ديدگاه)

    قابل ذکر :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sunmartin

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    دروود بی پایان به کیا در مدل های سراتو اسپورتیج سورنتو و کیا سید که در چند لیست دیگه هم که مربوط به بازار امریکاست امثال اول شدن مثل کیا سید و کیا سراتو در مبحث قابلیت اعتماد و کیفیت طولانی مدت و میان مدت (خرداد 96)
    آفرین بر هوندا با این خودروهای زیبا و با کیفیت که در رقابت تنگاتنگی با کیا موتورزه و همانطور که گفته شد سوبارو مانند کیا موتورز بی حاشیه ترین خودروسازه که انصافا کیفیتش بالاتر از تویوتا و نزدیک به هونداست کلا آسیایی ها ثابت کردند که در بازار های خاص مثل انگلیس استرالیا و امریکا که سخت پسند ترین بازار های دنیا لقب گرفتند میتونند به راحتی از پس اروپایی ها بربیان و پرچم آسیا را بالا بکشند آفرین بر این همت مردمان آسیای شرقی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      کیا بی حاشیه :)))))))))))))))))))))))) . همین چند وقت پیش بود با پست کردن ارزش آدم ها و برگزاری مسابقه ی بوس کردن اپتیمای نانازشون حاشیه درست کردن واسه خودشون اندازه ی فلان.
      شما که هنوز فرق کیفیت و قابلیت اطمینان رو با رضایتمندی اونم طبق یه سایت متفرقه نمیدونی آخه مجبوری بیای نظر بدی عزیز من؟ شما که اینقدر کره ای ها رو میپرستید هنوز نمیدونید فرق k7 با سراتو چیه؟؟ اون کادنزاس نه سراتو مجید جان. :))))))
      هوندا در رقابت تنگاتنگ با کیا از نظر زیبایی و کیفیت :)))) جوک سال. خوبه روتون میشه این حرف ها رو بزنید. شما فعلا چند وقت کامنت نذار بذار گند افت فروش بی سابقه ی 16 درصدی کیا که بیشترین میزان افت فروش تو بین خودورسازانه تو سال 2017 تا اینجا، جمع بشه بعد دوباره بیا ببینیم حرف حسابت چیه. جالبه بعدش هیوندای هستش با 7.6 درصد کاهش. یعنی ببین با چه اختلافیه کیا. 16 درصد :))) . خداوکیلی تا ابد که نمیشه مردم رو با بزک دوزک بازی گول زد. نه میشه؟ نمیشه خدایی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sunmartin

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1918 ديدگاه)

        حتی آمار هم قبول نداری البته قبول داشتن و نداشتت یک کاربر مثل شما دارای تعصب و حسد زیاد تفاوتی نداره
        شما اصلا برو همون سمت فقط تویوتا و هوندا ببینم در نهایت به چی میرسی دوره برند مرستی و فقط این و نه به اون به پایان رسیده و منسوخ شده مشخصه اصلا چیزی از گردش اقتصادی بازارهای نوظهور آسیای شرقی سر در نمیاری همین کیا هیوندا سالهاست که لرزه بر اندام ژاپنی های مغرور و او خالی انداختند تمونه اش موفقیت های چپ و راست دو برند کره ای

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. پرسپولیس

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خارجی هاازهولدن خودشان بیشتر فروش داشته چه مدلهایی پیش به سوی استرالیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Omid622

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    کسی سایت خرید و فروش ماشین استرالیا رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه سوال که ذهنمو مشغول کرده اینه که چرا امریکا مثل ما ماشین های خارجی رو تحریم نمیکنه و دولا سه لا حساب نمیکنه که به اقتصادکشورش صدمه نزنه هرچند که ما سایپا داریم اونا جنرال موتورزززز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا