چشم انداز

۲۵ سال پس از تهاجم ژاپنی‌ها، پیروزی با آلمان‌هاست

ابتدا چند تصویر از نمایشگاه دیترویت ۲۵ سال پیش را مرور کنیم: داتسون‌هایی که بر روی فرش قرمز پارک شده بودند، سرمای طاقت فرسا که شهر را فرا گرفته بود و انگار خورشید این منطقه از کره زمین را فراموش کرده بود. در همین حال، نمایشگاه بین‌المللی سال ۱۹۸۹ مصادف با معرفی لکسس و اینفینیتی به عنوان برندهای تخصصی تویوتا و نیسان برای خودروهای لوکس در بازار بود. این برندهای جدید در کنار برند آکورای هوندا که در سال ۱۹۸۶ ارائه شد، می‌توانستند شعله خودروهای لوکس آلمانی را خاموش کنند. امّا این حرف‌ها مربوط به ۲۵ سال پیش است و همیشه برنامه‌ها مطابق میل همه پیش نمی‌رود.

Mercedes-Benz S-Class 1998
Mercedes-Benz S-Class 1998
وقتی جدول فروش سال ۲۰۱۳ را مرور کنیم، خواهیم دید که پرفروش‌ترین برند لوکس در ایالات متحده در سال گذشته، مرسدس‌بنز بود که اندکی بیشتر از ب ام و و در حدود ۳۳۴ هزار دستگاه فروش داشته است. این در حالی است که برند لوکس پرقدرت تویوتا که با مدل LS400، خواب را از خودروهای لوکس آلمانی ربوده، در مکان سوم جای گرفته است. لکسس در مجموع در امریکا، حدود ۲۷۴ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است. آکورا نیز عملکردی تقریباً به اندازه آئودی داشته و میزان فروش این برند در حدود ۱۶۵ هزار دستگاه بوده است. برند اینفینیتی را نیز از یاد نبریم که در کنار لینکلن و ولوو، تنها برندهای لوکسی بودند که فروششان نسبت به سال ۲۰۱۲ افت داشته است. تعداد خودروهای فروخته شده اینفینیتی در سال ۲۰۱۳، ۱۱۶۴۵۵ دستگاه بوده است.

Lexus LS400 1989
Lexus LS400 1989
هر کدام از برندهای لوکس ژاپنی مشکلات خاص خود را دارند. به عنوان مثال، فروش لکسس‌های بزرگ، بیشتر بر دو سری مدل‌های ES سدان و RX کراس‌اور استوار است. این دو مدل در سال‌های گذشته، ستون‌های چپ و راست لکسس بوده‌اند و در سال ۲۰۱۳ نیز ۶۴ درصد فروش محصولات لکسس را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین در هر نمایشگاهی که باشد، مدل‌های ES و RX پایه‌های اصلی برند لکسس هستند و بنابراین تنها می‌توانند سلیقه‌های محدودی از بازار خودرو را راضی نگه دارند.

برخلاف مرسدس‌بنز که در یک مدل، هم می‌تواند هزینه‌های تمام شده را کنترل کند و هم AMGهای قدرتمند داشته باشد، لکسس مدل‌های پایه خود را سال به سال به همان شیوه همیشگی عرضه می‌کند. شاید آخرین تلاش لکسس برای تغییر در این شیوه، استفاده از مدل IS دیفرانسیل عقب و تریم F-sport آن باشد که شاید برای این کار، اندکی دیر شده باشد. درنظر بگیرید که سال گذشته، ب ام و سری ۳ از مجموع لکسس‌های IS و ES بیشتر فروخته است.

Infiniti Q45 1989
Infiniti Q45 1989
اینفینیتی به عنوان برند لوکس محصولات نیسان، شرایط خوبی نداشته است. مدل‌هایی مانند G35/G37 نیز نتوانستند خود را حفظ کنند. آخرین حربه‌ای که «جان دو نیسچن» از اینفینیتی به کار برده، روشی است که از آئودی در سال ۲۰۱۲ گرفته شده است. همانند رابطه ساختاری فولکس‌واگن-آئودی، اینفینیتی نیز قرار است که ساختار مستقل‌تری پیدا کند. اولین نشانه‌ها به این صورت نمایان شده‌اند: رؤسای اینفینیتی از ژاپن خارج شده و در هنگ‌کنگ مستقر شده‌اند و تمام مدل‌ها به حرف Q تغییر نام داده‌اند؛ حرفی که چندان جذاب نیست و معنی خاصی نمی‌دهد. بر این اساس، مدلی که بیش از همه می‌توانست رقابتی جدّی با آلمانی‌ها داشته باشد، یعنی G37، به Q50 تغییر نام داده است و این موضوع می‌تواند در این رقابت اختلال وارد کند. ولی در عین حال، برنامه نجات اینفینیتی روزهای اولیه خود را می‌گذراند و باید منتظر نتایج آن در آینده بود.

2014 Infiniti Q50
۲۰۱۴ Infiniti Q50
آکورا نیز تبدیل به بزرگ‌ترین دشمن خودش شده است. ستاره خط تولید آکورا، TL، توانست با ورود خود به بازار، بسیاری از مشتریان را به سمت خود بکشاند. ولی طراحان آکورا، انگار که داروهای روان‌گردان مصرف کرده باشند! طراحی مدرن قبلی را با طرح‌های گانگستری ترکیب کردند و به این خودرویی که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و بسیار جوان‌پسند بود، با دست خود آکورا به زمین خورد. امروز، آکورا بار کراس‌اورهای MDX و RDX را به دوش می‌کشد و تنها چیزی که در خط تولید بر جای مانده، سه گانه سدان‌های آکورا هستند.
در همین حال، آلمانی‌ها پیشرفت خود را داشته‌اند. در واقع، رقیبی که در گوشه‌ای کمین گرفته باشد، از همه چیز خطرناک‌تر است. برخلاف برندهای لوکس ژاپنی و برند نیمه‌مستقل لوکس آئودی، مرسدس‌بنز و ب ام و شاخه‌ای تجاری از کمپانی اصلی نیستند. اگر این خودروها شکست بخورند، هیچ شرکت مادری بالای سرشان نیست که آن‌ها از روی زمین جمع کند. اگر کلاس C و سری ۳ به فروش نرسند، افراد شاغل در کارخانه‌ها و استودیوهای طراحی، نمی‌توانند به راحتی به کار خود ادامه دهند. در مونیخ و اشتوتگارت، جنگ بر سر هزینه‌های بیشتر و سود بهتر است؛ به عبارت جنگ برای بقا و ادامه زندگی است.

2014 BMW 3 Series Gran Turismo
۲۰۱۴ BMW 3 Series Gran Turismo
خودروسازان آلمانی یک مزیّت بسیار بزرگ دارند و آن، میراث خوشنامی است. به این معنا که بخش بزرگی از بازار همیشه پذیرای ورود آنان است. البته دفاع از این خوشنامی، چندان کم‌هزینه نیست. ب ام و، تعداد خودروهای خط تولیدش را به ۱۱ مدل افزایش داده است که در این بین، مینی جزو این تعداد نیست و بسیاری از مدل‌های دیگر نیز در راه‌اند. مرسدس بیش از ۱۲ خودرو در امریکا تولید می‌کند؛ مدل‌هایی که از کلاس CLA تا S و Sprinter را شامل می‌شوند. در همین حال، لکسس ۱۱، اینیفینیتی ۸ و آکورا ۹ خط تولید را در امریکا دارند. مهندسان آلمانی به شدت به دنبال پر کردن حفره‌های خالی بازار بوده‌اند. به علاوه، بعد از ۲۵ سال، شرایط نشان داده که خودروسازان آلمانی با قدمت و اصالت بیشتر باز هم می‌توانند خریداران بیشتری را به سمت خودروهای لوکسشان جلب کنند.

Mercedes-Benz S-Class 2014
Mercedes-Benz S-Class 2014
2014 Audi A8 Sedan
۲۰۱۴ Audi A8 Sedan
شما فکر می کنید در چند سال آینده روند بازار خودروهای لوکس به کدامین سمت کشیده می شود: خودروهای ژاپنی یا آلمانی؟
[polldaddy poll=8005749]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱۵ دیدگاه‌ها

  1. دانشجو مملکت

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    من ماشین ژاپنی خیلی دوست دارم ولی نبه اندازه ماشین المانی به نظر من ماشین های المانی یه سادیگی درون چهرهشان هست که ادم جذب می کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیهاش آنتونیو تابارز

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      سادگی،رعایت اصول طراحی،آینده نگری،دوری از طرح های رادیکال،حفظ هویت خودرو توی چندین و چند سال و… فاکتورهایی هستن که باعث موفقیت میشن.تصور پورشه بدون 911،تصور BMW بدون جلوپنجره ی کلیوی شکل،تصور بنز بدون ستاره ی سه پر و تصور ائودی بدون اون جلوپنجره و چراغ ها غیرممکن هست.بیشتز از 50ساله که مردم دنیا دارن با این خودروها زندگی میکنن.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sadegh

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        دقیقا شاهین، الان شما یه نگا به E46 بنداز، صد سال دیگه هم که بهش نگاه کنی همون جذابیت قبلی رو داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نیهاش آنتونیو تابارز

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4526 ديدگاه)

          و این اعجاز BMW است.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. میلاد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    کاری به این که چقدر می فروشن ندارم ولی این سرعت گرفتن افزایش تنوع محصولات در 5 سال اخیر به خصوص تو خودروسازهای آلمانی نگران کننده س.
    همون طور که می دونید کیفیت وکمیت توی یک ظرف جمع نمی شن یا بهتره بگیم همزمان افزایش پیدا نمی کنند.
    البته خودروسازای قدیمی تقصیر ندارن.به هر حال باید با چینی رقابت کنند که کیفیت براش در پس فاکتور میزان تولید قرار داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sorena330

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (745 ديدگاه)

    یعنی خودرو سازهای لوکس بریتانیایی ارزش اضافه کردن ی گزینه رو نداشتن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sadegh

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      سورنا جان بزرگ تریناشون رولز رویس و بنتلی هستن که زیر گروه خودرو ساز های آلمانین، ولی در کل باید میذاشتن، از اون طرف ایتالیا هم یه چیزایی داره ولی نمیدونم چرا نذاشتن؟!

      شاید کلا مقایسه فقط بین آلمان و ژاپن بوده؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        رنجرور رو فراموش کردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sadegh

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          بله بله بله، شما درست میگی زواندا جان، فراموش کردم، که شما کامل کردی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      شاید بخاطر تنوع پایین لوکس انگلیسیه
      که اسمشو نیاورده
      مهم نیست برام کدوم اول بشن
      چون همشونو دوست دارم و پیشرفتشون به معنی
      رفاه بیشتر و لذت مصرف کنندست
      فقط
      امیدوارم دیگه بحران اقتصادی بوجود نیاد تا هر روز شاهد ماشینای جدیذ باشیم
      و
      شاهد رقابت نفس گیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mohammad8743

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (60 ديدگاه)

      تا حدی حرفتو قبول دارم ماشینای انگلیسی حداقل حداقل از نظر طراحی در بالا ترین سطح هستند ولی باید قبول کرد که نمی تونند بازارو بگیرند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        محمد عزیز
        فقط طراحی؟!؟!؟!،!،!؟!؟؟؟
        از رنجرور تا حالا تونستی اشکال بگیری؟
        بهترین افرود رو بدون شک رنجرور(لندرور) داره
        و تو طراحیه موتور پیشرفت بسزایی داشتن و گیربکس
        استون مارتین وانتیج اس
        یعنی فقط طراحیش خوبه؟؟!؟!!
        رولزرویس یا بنتلی یا جگوار f type
        چطور؟؟؟؟؟؟
        و ختم کلامم مکلارن P1 هستش
        بقیه دوستان نظر بدید که نظرتون در مورد اینا چیه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          به قطعیت المانها
          بشدت صنعت پیشرفته ای دارن
          بخاطر نظم و هزینه بسیار در تحقیقاته
          وده ها پارامتر دیگه
          در بدترین وضعیت اقتصادی بنز 2 میلیارد یورو هزینه تحقیقاتش کرد تا نشون بده
          بله اریایی یعنی چی
          درود بر روح هیتلر که صنعت دنیا مدیونشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sorena330

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (745 ديدگاه)

          به نظر من رنج روور از ایوک گرفته تا اسپرت اثر هنری هستن طراحی داخلی محصولات لندروور به معنای واقعی بی همتاست مخصوصا اهرم دایره ای شکل حالت گیرباکس،
          در مورد پی وان هم یک انقلاب در سوپر اسپرت های دوستدار محیط زیسته

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. خاوری

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (68 ديدگاه)

          زونداجان دوستان ممکنه مخالفت کنن چون شاید کمتر مطلع باشن اما باید بدونن اگه خودروسازای آلمان پیشرفت زیاد و مداومی دارن بخاطر سیاستهای 15سال گذشته کشور آلمان بوده که از دوره گرهاردشرودر شروع شد و خانم آنگلا مرکل هم ادامه ش داد..
          دوستان اگه یادشون بیاد اوایل سال2000 مشکلات متعددی دامنگیر خودروسازان آلمانی بود
          زیگما حرف درستی میزنه گردش مالی موضوع بسیار مهمیه و بدون تامین مالی نمیشه هیچکاری تو حوزه تجارت و تولید در کلاس جهانی انجام داد
          بااین تفاسیر میتونیم بگیم اگرچه مهندسی آلمانها بسیار مشهوره اما واقعا تکنولوژی در اروپای غربی و بطورکلی غرب سطحی فراگیر داره و همه کشورها کمابیش در یک سطح هستن
          برای مثال اگه مرسدس بنز در سیستم تعلیق و ایمنی خودروهای به نای داره استون مارتین و جگوار با ساخت شاسی های فضایی بااستفاده از جوش فضایی و سستم اکسترود انقلابی در مقاومت پیچشی بدنه بوجود آوردند
          مرسدس بنز اما تامین مالی و سیاستگذاری صحیحی داشت و از ریسک نهراسید اما جگوار ترسید و ورشکست شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . سورنا جان فعلا رقابت بین المان و ژاپن گرمتره .

      نه اینکه کادیلاک و جگوار بد باشنا . نه . ولی خب رقابت بین این دو کشور

      خیلی بیشتره .

      اما این مطلب هیچی از ارزش برند کادیلاک و جگوار و کمکهایی که به صنعت

      کردند کم نمیشه . همینطور مازراتی . اما خب تعداد فروش خودش عامل خوبی

      برای حضور پیدا نکردن در این مطلب بود . ولی خدمتهاشون به صنعت هیچوت

      از ذهن ماشین دوست ها پاک نمیشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. sadegh

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    نمیخوام یه طرفه به قاضی برم ولی انصافا آلمان توی تولید خودرو های لوکس یه سر و گردن از همه بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ehsan

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    همین حفظ اعتبار و خوش نامی آلمانی هاست که باعث میشه سقوط نکنند و همیشه به فکر بهتر شدن و بهتر شدن باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hermidas

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    من خودم خیلی ماشینای آلمانی رو دوست دارم.مخصوصا مرسدس و پورشه. زیرا هم اصالت دارند و هم کیفیت!
    ولی حیف که واردات آن ها به خاطر قیمت سرسام آوری که بخاطر گمرگ و غیره پیدا میکنند بسیار کم است.
    آز آنجایی که ایرانی لایق بهترین هاست آرزو دارم تا روزی هرکسی در میهنم بتواند سوار بر هر ماشینی که آرزویش را دارد بشود!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Blindman

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    وقتی که لکسوس 11 سال اول بود چرا چیزی نمیگفتید؟؟؟؟؟؟وقتی که LS توی جی دی پاور اشک S کلاس رو در اورد چی؟؟؟؟؟؟ وقتی که پرفروش ترین سدان های سایز متوسط امریکا برای 12 سال پیاپی ژاپنی بودند چی؟؟؟؟؟؟ وقتی پرفروش ترین خودروی جهان ژاپنی هست چی؟؟؟؟ وقتی سبز ترین و ارزشمند ترین برند دنیا ژاپنیه چی؟؟؟؟؟؟ وقتی که لکسوس برای سال های متوالی تو کیفیت اول بود چی؟؟؟؟ وقتی که لکسوس با تولید هر سوپر کار LFA هزاران دلار ضرر میکرد چی؟؟؟؟وقتی که لکسوس از لحاظ مالی تو 10 تا شرکت اول جهان قرار داره ، باز هم بگم؟؟؟؟؟ کدوم شکست باو ؟؟؟؟ فروشش یکم افت کرده که با اومدن NX و نسل جدید LS و RX دوباره میاد به صدر

    ولی خوب آلمانیا بیشتر تمرکزشون روی لوکس هاست برای همین رقابت باهاشون سخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام*

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (218 ديدگاه)

      نکته اول اینکه مطلب بالا فقط یک مقاله هست که متاسفانه ماخذ اون درج نشده و شاید خیلی از دیدگاههای شخصی در تحریر اون دخیل بوده.البته به هیچ وجه بنده نمیخوام اصل مطلب رو زیر سوال ببرم ولی کاش پدال منبع این مطلب هم مینوشت.
      نکته دوم اینکه بنظر این بنده حقیر وقتی شما 3 خودرو لوکس لکسوس ls460 و بنز s500 و BMW 760li به عنوان سه شاخص برتر این 3 کمپانیها مقایسه میکنید کاملا مسئله شخصی و سلیقه ای هست.البته نمیشه کتمان مرد که المانها ذاتا خودروهای لوکس و پرتوان در هرکلاس البته با قیمت بالا میسازن.در حال حاضر بنز و بی ام دبلیو و پورشه فقط خودروهای لوکس و گران میسازن و در این زمینه ادعا برتری دارن و برتر هم هستند.اما تویوتا ذاتا شرکتی هست که خودروهای با کیفیت و ارزانتر نسبت به برندهای المانی میسازه و شاخه لوکس خودشو لکسوسس قرار داده.تویوتا قشر متوسط جهان رو هدف گرفته و المانها قشر خاص و کم جمعیت مرفه جهان.حکایت نیسان و برند لوکسش اینفینیتی هم همینه.
      نکته سوم اینکه همونطور که ساختن خودروی لوکس برای المانها راحتتر هست و تخصص دارن ساختن خودروهای ارزانتر و باکیفیت مشابه و بعضا برتر تخصص ژاپنی هاست.البته فولکس واگن ویژگیهای تویوتا رو داره و بازار هدفش همون بازار متوسط به پایین تویوتاست.
      نکته چهارم اینکه از اونجا که قشر متوسط و متوسط به پایین چهان 70% جمعیت جهان تشکیل میدن و دقیقا در بازار هدف تویوتا قرار دارند باعث فروش بالای اتومبیلهای شرکتهای تویوتا و فولکس و هیوندای میشن.
      نکته پنجم اینکه تویوتا و نیسان کلا برندهایی هستند که خودرو ارزانتر میسازند و نیم نگاهی به بازار لوکس دنیا دارند ولی بنز و بی ام دبلیو صرفا لوکس سازند.حتی کلاس c بنز یا bmw سری 3 هم نسبت به کرولا که درون یک کلاس هستند لوکس محسوب میشن و البته خیلی گرانتر.
      نکته ششم اینکه همونقدر که ساخت خودروی لوکس با انجین پیشرفته و گیربکس کارامد نیازمند تکنولوژی و هنر هست ساخت خودروی ارزانتر و با کیفیت مناسب و استهلاک پایین نیز نیازمند تکنولوژی و هنر هست.
      نکته اخر اینکه ماشینهایی مثل مازراتی و استون مارتین و بنتلی و بنز و پورشه و….مورد تحسین هر بیننده ای قرار میگیرن و دلربا هستند ولی اون چیزی که مورد تحسین بنده و قشر وسیعی از جمعیت ایران و جهان و کلا همون قشر ضعیف تمام جوامع واقع میشه همون خودروهای ارزان قیمت و با کیفیت هستش که طعم یک رانندگی دلچسب و ایمن رو با حداقل هزینه به ما ارائه میده.کاری که شرکت معظم تویوتا به نحو احسن انجام داده.البته بگذریم که بدلیل سیاستهای تماما غلط فعلی خودروهای ارزان هم برای جامعه ایرانی لوکس حساب میشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Arash66

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    تصویری که از 2014 Audi A8 Sedan قرار دادین برای مدل 2011 می باشد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. خاوری

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اول از همه چی میخام از پدال بخاطر داشتن چنین نویسنده خوبی تشکر کنم..انیس حسینی عزیز متن بسیار خوبی آماده کرده و با معجونی از اطلاعات به اندازه و به موقع و یک سیر داستانی مارو در نوشته ش سهیم کرده…بهتون بابت این نوشته تبریک میگم.. جدا ما بچه های حاضر در پدال متاسفانه به متن توجه نمیکنیم و فقط دعوای حیدری نعمتی راه میندازیم ک این خوب نیست..ما نمیتونیم سوای از متن قضاوت کنیم
    ببینید نویسنده چقد خوب تونسته درمیان انبوه طرفداریها و علایق راه خودش پیدا کنه و منظورشو از این مطلب برسونه

    بازهم بابت این نوشته ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . واقعا گل گفتی .

      اگه من میخواستم این مطلب و بنویسم ، ر…..ده بودم . واقعا زیبا و شیوا و

      بدون تعصب گفتید . دستت درد نکنه . اما خب دربین برندهای لوکس ، خداییش

      قویترین رقیب لوکس های المانی همین لکسسه . خیلی کارش درسته . برند الکی

      ایی نیست که ، هرکسی نمیتونه زنگ خطر رو برای المانیها به صدا در بیاره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. زیگما

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    مشکل اصلی در این میان،فقط و فقط پول است.
    آنچه باعث میشود یک برند موفق باشد یا شکست بخورد،” در بازار رو به رشد کنونی” فقط سرمایه هر شرکت و قدرت سرمایه گذاری آن شرکت است.
    با پول میتوان متخصص خرید، تجهیزات بدست آورد، خط تولید اضافه کرد و روی هر ماشین پول بیشتری خرج کرد تا بتواند بهترین باشد.
    با پول میتوان تحقیق و توسعه را ادامه داد تا علاوه بر بدست آوردن تکنولوژی پیشرو نسبت به رقبا، بتوان تمامی این هزینه ها را به بهترین شکل کنترل کرد و سود آوری بیشتری داشت.
    با پول میتوان “تبلیغ” کرد .(تبلیغ خودش میتواند دنیایی را زیر و رو کند)
    حال سخن من خطاب به نویسنده این است که:”اینها چه ربطی می توانند به ملیت داشته باشد که شما اینها را به ملیت و کشور سازنده ربط دادید!؟”
    باری ….
    اگر تویوتا لکسس را از نظر مالی تقویت کند و مدل هایی با انجین های high performance و اسپرت تر و مسابقه ای تر بتواند با این پول بسازد، بقش اعظمی از راه را پیموده.
    آکورا هم که فکر نکنم در نظر کسی خودروی لوکس حساب شود. از نظر من آکورا به مانند بیوک کنونی، نیمه لوکس حساب میشود (البته خودرو های لوکس هم در میان تولیدات این شرکت ها دیده میشود ولی در کل نیم لوکس هستند!)
    اینفینیتی مشکل اصلیش باز همین سرمایه و پول است که کم دارد. باید محصولاتش را توسعه دهد و بازارش را بهتر بشناسد و بیشتر خرج کند.
    ب ام و مشکل مالی ندارد و به راحتی خودرو جدید به ناوگانش اضافه میکند و روی طرح هایش کار میکند و تبلیغ میکند و …. و باید هم موفق باشد و حق است.
    بنز هم به مانند ب ام و.
    بحث آئودی فرق میکند. آئودی سرمایه جندانی از محصولات قبلی اش بدست نیاورد طی این 20 سال و رشد فروش و موفقیت در بازار و موفقیت در طراحی خودرو را به خاطر سرمایه عظیم فولکس بدست آورد. و این باعث شد آئودی امروز به جمع خودروسازان پر سرمایه بپیوندد و امروز ، روز به روز پیشرفت کند(از هر نظری)
    حال میماند چند خودرو ساز لوکس ساز دیگر که میخواهم برایت داستانش را بگویم…. :)
    بیوک که وقتی جی ام ورشکست شد، قرار بود کنار گذاشته بشه. ولی با توجه به پول عظیمی که جی ام صرف توسعه و از ورشکستگی بیرون آوردن اپل کرد، قرار شد این برند کنار گذاشته نشود و محصولات نیمه لوکس تولید کند (هم چنین یکی دو محصول هم با تفاوت اندک با برادرانش، شورلت و جی ام سی، تولید کند) این کار را جی ام کرد تا بخشی از آن هزینه صرف اپل شده، جبران شود. پس بیوک را نمی توان در این بخش بندی ، به حساب آورد چرا که “فرزند نا مشروع” ااست!
    کادیلاک….
    کادیلاک برند رو به رشدی هست . جی ام پول فراوان خرجش کرده و میکند و احتمالا تا 10 سال آینده به جمع لوکس ساز های اصلی بازار امریکا بر میگردد. توسعه خودرو های دیف عقب از مهم ترین عوامل موفقیت کادیلاک در آینده خواهد بود. همجنین مدل LTS(یا یه هم چین چیزی ) که قرار است برای رقابت با اس کلاس و سری 7 و….ساخته شود، در آینده این شرکت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.(البته این مدل هنوز در حال تست و توسعه میباشد)
    کادیلاک از نظر خودرو های اسپرت و مسابقه ای مشکلی ندارد. چرا که جی ام لیست بلند بالایی از انجین های اسپرت و قدرتمند در خزانه اش دارد که میتواند برای کادیلاک نیز استفاده کند.
    باری…..
    لینکلن….
    این برند دچار همان بیماری همه گیر است! پول ندارد ! البته با توجه به رشد سریع فورد، این برند نیز در آینده بسیار میتواند پیشرفت کند. mkz و mkc شروع کار این برند برای بازگشتن به بازار است.
    جگوار هم که دارد روی خودرو هایش بسیار کار میکند. ولی با توجه به کوجک بودن این برند و صاحبش، نباید انتظارات فراوانی داشته باشیم ازشون….
    رویس و بنتلی و …. هم که مربوط به کار ما نیست آقایون….
    :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      باید اضافه کنم بیوک الان بغیر از دو محصول خودش، بقیه محصولاتش همان خودرو های اپل هستند که کمی لوکس تر شده اند. علت اینکار را هم برایتان در بالا گفتم.
      برند دیگه ای هم به ذهنم نرسسید تا توضیح بدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        زیگما
        جذاب و مفید
        با تشکر از وقتی که گذاشتی
        زیگمای جدیدو دوست دارم
        دمت گرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. PEUGEOT

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (999 ديدگاه)

      کاملا درسته زیگما جان
      با تمام حرفات موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. خودم

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      زیگما تو هم بیکاری ها اینجا داستان مینویسی.
      فکر میکنی چند نفر مطلبت رو کامل میخونند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        اگه فقط پژو هم بخونه من خوشحالم……♥♥♥

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نیهاش آنتونیو تابارز

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4526 ديدگاه)

          زیگمای عزیز،ممنون که وقت گذاشتی و این مطلب کامل رو برامون نوشتی.تشکر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          شاهین و بقیه♡♡♥

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Arash66

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (87 ديدگاه)

      چی میگی شما واسه خودت داستان می نویسی !
      کی گفته آئودی فقط به خاطر سرمایه حمایت فولکس بوده که به اینجا رسیده!
      انقدر قصه ننویس خواهشا، همچین می نویسه انگار متخصص ماشینِ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        بررسی گردش مالی 20 سال اخیر خودروساز هارو لطفا مطالعه کنید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. sahand

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      دقیقا،و از اونجا که،از لحاظ سود دهی و در آمد،تقریباً(تقریباً) هیچ شرکتی در دنیا توان رقابت با تویوتا،و کلا خودرو سازان جنوب شرق آسیا(به علت ارزش کم واحد پولشون) رو نداره،خودرو سازان آلمانی کار سختی پیش رو دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خاوری

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (68 ديدگاه)

        نه اونجورام نیست عزیزم… سیاستهای اقتصادی کشورهای جنوب شرق آسیا اتفاقا یکی از مشکلات اساسی شرکت های خودروسازی این منطقه س..افزایش ارزش پول ملی این کشورها در برابر دلار به دلیل رشدبالای اقتصادی کره و چین (درمورد ژاپن سالهاست نرخ برابری ین و دلار بطور مصنوعی پایین نگه داشته شده که عواقب بدی برای اقتصاد ژاپن داشته) و سختی های کار در حوزه اقتصادبین الملل باعث میشه تا دردسر این شرکتهابه نسبت خودروسازان آمریکا و اروپا بیشترباشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          بچه ها خاوری استاد علوم اقتصادی دانشگاه هست. واقعا اطلاعاتش در مورد مساءل اقتصادی بالاست. ایشون مثل استاد بنده هستند. خاوری جان هر ساعتی میدونی ، اعلام کن عزیز تو یاهو.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. نیهاش آنتونیو تابارز

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4526 ديدگاه)

          خاوری عزیز،داداش زودتر میگفتی بهم که استاد دانشگاهی! باید بیام پیش تو درس یاد بگیرم.ارادتمندم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. خاوری مزراتی

          ۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          لطف دارید دوستان..بنده یک دانشجوی اقتصاد ساده هستم..

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        سهند جان شرکت بنز و ب ام و را نمیتوان با تویوتا و حتی با

        ائودی و کادیلاک و …. مقایسه کرد .

        یک جمله ایی که اقا مسعود نوشت ، و من این جمله را در هیچ نشریه

        ایی حتی مجله ی ماشین با اون عظمتش ، نخوانده بودم همین است :

        ((( . برخلاف برندهای لوکس ژاپنی و برند نیمه‌مستقل لوکس آئودی، مرسدس‌بنز و ب ام و شاخه‌ای تجاری از کمپانی اصلی نیستند. اگر این خودروها شکست بخورند، هیچ شرکت مادری بالای سرشان نیست که آن‌ها از روی زمین جمع کند. اگر کلاس C و سری ۳ به فروش نرسند، افراد شاغل در کارخانه‌ها و استودیوهای طراحی، نمی‌توانند به راحتی به کار خود ادامه دهند. در مونیخ و اشتوتگارت، جنگ بر سر هزینه‌های بیشتر و سود بهتر است؛ به عبارت جنگ برای بقا و ادامه زندگی است. )))

        واقعا از هیچ کجا حمایت مالی نمیشوند .

        شما باید خودروهای معمولی ژاپن رو با فولکس واگن و جنرال

        موتورز مقایسه کنی . این درسته و عادلانه است .

        از لحاظ سود دهی هم فولکس واگن بیشترین سود را دارد . .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      از زیگما هم باید تشکر کنم ، واقعا حرفات درست بود . کاشکی کادیلاک و

      جگوار و اکورا و اینفینیتی … هم به اندازه ی لکسس پولدار بودند و در

      سرمایه گذاری محدودیت نداشتند .

      ولی خودروهای ژاپنی هم انصافا پیشرفت چشمگیری داشتند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        ممنون میلاد
        در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخه. اقتصاد ها با نقطه هایی زیر و رو میشن….در چشم بهم زدنی….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Blindman

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ّبچه ها باید یه چیز رو قبول کنیم

    توی خودرو های لوکس ژاپنیا خوبند ولی آلمانیا بهترند

    توی آفرود و خودرو های نیمه لوکس و اقتصادی تر ژاپنیا بهتر از آلمانیان

    توی مصرف سوخت هم برابرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نیهاش آنتونیو تابارز

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4526 ديدگاه)

    واقعا مقاله ی جذابی بود.افرین به پدال.من شکی ندارم که رقابت از این هم شدیدتر خواهد شد و خودروهای ژاپنی هم هیچوقت پا پس نخواهند کشید.هر چی این رقابت شدیدتر بشه،کیفیت و کارایی بالا میره و مصرف کننده و ایضا تولید کننده سود میبرن.
    اون BMW سری 3 گرن توریسمو رو خیلی پسندیدم.انشالله موقعیتش پیش بیاد سوارش بشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کافر مقدس

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    کاملا مشخص ـــه هیچ قصد و غرضی تو این نظر سنجی نیست :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      همه ی ماها دست به لینک گذاشتنمون خوبه . اگه غیر از اینه شما به ما بگو .

      ولی اینو بدون که صنعت خودروسازی رو همه ی برندها ساختن ، حالا یکی بیشتر

      و یکی کمتر . مختص برند خاصی نیست . از نظر من المان بیشتر زحمت کشیده ،

      مخصوصا بنز . چون قدیمی تره . از نظر شما امریکا . از نظر محمد و …

      ژاپن . مهم اینه که ایران نه تنها هیچ نقشی نداشته بلمه گندزده به این

      صنعت که جای نعصف داره .البته نذاشتن که کمک کنه . داخلی ها .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. mohammad8743

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    واقعا جفتشون عالین ولی توی لوکسا امار لکسوسو بهتر نشون داده
    راستی این جمله “طراحان آکورا، انگار که داروهای روان‌گردان مصرف کرده باشند! ” خیلی حال کردم جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Un4given

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    A Peace Of Heaven

    ای جان، لکسس – اینفینیتی، خدا آدم میخواد بلیستشون !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. moein

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من مهندسی بی عیب ونقص المانی رو باهیچ چیز دیگه عوض نمی کنم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. matin

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    مطمئن هستم تا 30 سال آینده کره اول هست البته ژاپنی ها مثل تکنولوژی و لوازم خانگی این بار از کره ای ها غافل نمی شوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      درسته که کره در لوازم خانگی و صوتی و تصویری پیشرف بزرگی کرده ولی من به

      شخصه حاضرم یدونه تلویزیون CRT پاناسونیک یا سونی در خانه ام باشه تا

      اسمارت های سامسونگ و ال جی . فقط جنگولک بازی و هم پسر خالم گرفته و هم

      دوستم . اصلا خوشم نیامد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        Tv فقط سامسونگ
        یه نگاه تو امار جهانی بندازی
        خواهی دید چندین سال بهترین بوده
        و
        تحقیقات و سرمایه گذاری زیادی کرده
        البته با شراکت سونی و پاناسونیک
        هم باز سامسونگ پیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. امید

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    المانا کارشون تو خودرو سازی تک و بی همتاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. رضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    بعد از خوندن این مقاله برای اولین بار واسه مرسدس و ب ام و نگران شدم!!
    البته فک نکنم اوضاع براشون بد باشه بهرحال آلمانی ان و این یعنی 50درصد جلوتر بودن از رقبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیهاش آنتونیو تابارز

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      به قول دوستان،6 هیچ جلوئه! (من نمیگما،دوستان اشاره میکنن از اون طرف)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. احسان(احسان سابق)

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کلا ماشین های المانی اخرین دغدغشون قیمت ماشین هست واسه همین بسادگی میتونن توی کیفیت مانور بدن.تاحالا شنیدید ماشین های المانی کیفیت پلاستیک بکار رفته تو داشبوردشون متوسط باشه؟(البته جز وولکس واگن).اما ماشین های ژاپنی لوکس مثل لکسوس و اینفینتی رو بیشتر به عنوان ماشین های اسپرت لوکس میشناسن.کادیلاک ATS هم که رقیب سرسخت بی ام و سری 3 هست با اسپرت بودن خودش رو معرفی کرد چون بازار میدونه اسم لوکس در بازار خودرو با برندهای المانی ترکیب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهسا فقط آلمان و ایتالیا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (310 ديدگاه)

    پیروزی همیشه با آلمانهاست
    امشب هم با بایرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      امشب طومار بایرن رو میپیچیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیهاش آنتونیو تابارز

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4526 ديدگاه)

        زوندا رئالی هستی؟! روش کار من خوبه! از هر لیگی تو اروپا یه تیم رو دوست دارم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. sadegh

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      زواندا جان خیلی مطمئن نباش، ایشاا… که رئال امشب لوله میشه!! :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیهاش آنتونیو تابارز

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4526 ديدگاه)

        آفرین صادق!
        کارت درسته داداش.دمت گرم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          صادق و شاهین عزیز
          اگه شما از باختن مادرید خوشحال میشید
          امیدوارم ببازه
          خوشحالی دوستام برام از همه چی مهم تره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رضا

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1698 ديدگاه)

          الان که نیمه اول تموم شد 3تا زدیم 2تا هم نزدیم
          عشقم رئال

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. نیهاش آنتونیو تابارز

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4526 ديدگاه)

          ساعت 30 دقیقه ی بامداد. من تلویزیون رو خاموش کردم و دیگه فوتبال نمیبینم.
          تبریک به رئالی ها.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. sadegh

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          خیلی بد جور باخت، شاهین بیا یه 2-3 روز نیایم پدال تا آبا از آسیاب بیفته!!!! :) :) ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. نیهاش آنتونیو تابارز

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4526 ديدگاه)

          زوندا،شرمنده ی اخلاق ورزشیت شدن داداش.
          صادق فوتباله دیگه! یکی میبره یکی میبازه! همیشه که یه تیم نمیبره. :) ;)بازم تبریک ویژه به رئالی ها به ویژه “زوندا جان” که با اون کامنتش
          “صادق و شاهین عزیز
          اگه شما از باختن مادرید خوشحال میشید
          امیدوارم ببازه
          خوشحالی دوستام برام از همه چی مهم تره”
          منو شرمنده ی خودش کرد.زوندا جان،بصورت ویژه ارادتمندتم داداش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. sadegh

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          زواندا جان من خاک پاتم، ما را بیشتر از این نتکون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  22. مهسا فقط آلمان و ایتالیا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (310 ديدگاه)

    زیگما جان طومار نوشتیاااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      اره عزیزم.
      ما در طومار نویسی استعدادی بس زیاد داریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. علی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    من دقیقا یادمه سالی که لکسوس وارد بازر شد و به عنوان بنز ژاپنی معروف شد و چه قدر موی دماغ آلمانیها به خصوصو مرسدس بنز بود حتی در مقاله قدیمی مجله ماشین که فرهاد کاشانی نوشته بود با عنوان بنز بهتر است یا لکسوس در اون مقاله لکوسوس برنده شده بود گرچه که بعد از اون مقاله در شماره بعدی سیل اعتراضها به مجله ماشین وارد شد وخیلی ها از خجالت آقای کاشانی درآمدند .
    ولی به نظرم عمده ضعف ژاپنی ها و به خصوص لکسوس کپی برداری اونها از محصولات روز آلمانها به خصوص بنز و ب او و است شما لکسوس نسل اول رو از بقل نگاه می کنید و یا از جلو شبیه مرسدس هستش واینکه ناگفته نماند لکسوس با اون کیفیت بالا قیمت پایینی داشت و این معما بود واسه آلمانها حتی گفته می شد یک لکسوسو رو بردند و تکه تکه کردند تا جادوی اون پیدا کنند ولی نتونسته بودند بعد از اون زمان قیمت گذاری کل ماشینها عوض شد و اصول قیمت گزاری نغییر کرد .
    ولی به نظرم پاشنه آشیل اینها با اینکه کیفیت بالایی داشتند کپی برداری از محصولات آلمانیها بود که این به یه نقطه قوت در محصولات آلمانیهیا تبدیل شده و در اصل اونها با طرحهای ماندگار و اعتبار و پشتوانه خوب تونستند این بحران رو پشت سر بزارند واقعا بی اغراق بگم توی کشورهای دنیا آلمانها در صنعت اتومبیل و ما بقی صنایع حرف اول رو می زندد و این اعتبار اونها با کپی برداری حاصل نشده بلکه با پشتکار و المان های ماندگار حاصل شده و این بسیار با ارزشه چون در کنار اینها شما کیفیت و کارایی بالا رو هم اضافه کنید به قول مجله ماشین در مورد بنز اس 600 پولمن نوشته بود مرسدس بنز آینده رو ز گذشته شروع کرده بود و این به نظرم راز کار اونهاست تحقیقات وسیع برای طراحی تحقیقات وسیع برای ارائه سیستم های بی نقص واین هزینه های میلیاردی که شاید شرکتهای دنیا نصف اونو هم هزینه نمی کنند باعث ماندگاری و پایداری آلمانها شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. انزو

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (369 ديدگاه)

    توی ماشینای سدان فقط بنز و بی ام و.توی سوپر اسپرت با وجود لامبورگینی و فراری و پاگانی فقط ایتالیا،بقیه کشورا سوسکن متاسفانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    دروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود.

    آقا جان یک هماهنگی بکن میخوای پست بذاری .

    دمت گرم مسعودی .

    الان خیلی سرم شلوغه . ولی امشب حتما میاااااااااااااااااااام .

    المان پیروز است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ساسان.م

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (338 ديدگاه)

    والا تو شاسی بلندا با لکسوس بیشتر حال میکنم تو سدان هم با بنز
    نیمچه شاسی بلندا هم ب ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محسن.د

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    نظر کلی من :

    رده میان قیمت رو به پایین —> فقط ژاپنی !

    TOP——————————–> فقط آلمان !

    والسلام…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      درود بر شما .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. saied

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مطلب یک طرفه و خسته کننده :( همین که لکسوس اراده کرده که با مر سدس رقابت کنه یعنی خیلی برند معتبریه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. saied

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    اگه رقابت کردن با المانی ها کار اسونی بود الان ایران خودرو جای لکسوسو گرفته بود ! پس جو الکی به بد بودن لکسوس ندین خواهشا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. pouya

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    فقط آلمان و ایتالیا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا