چشم اندازهفته نامه

معرفی آمریکایی‌ترین خودروهای تولیدی در جهان

آنجایی که خودروها ساخته می‌شوند اهمیت زیادی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ پیدا کرده‌اند و احتمالاً افراد زیادی از شنیدن اینکه ۴ محصول هوندا در لیست ۱۰ تایی آمریکایی‌ترین خودروهای دنیا قرار دارند سورپرایز خواهند شد.

به دلیل جهانی این موضوع ضرورتاً با سختی‌های زیاد همراه نیست زیرا خودروهای مدرن می‌توانند در یک کشور طراحی شده و توسعه یابند، از یک کشور دیگر قطعات قوای محرکه را دریافت کنند و نهایتاً در کشور سوم ساخته شوند. البته حتی دیگر تأمین‌کنندگان نیز وجود دارند که قطعات را از کشور دیگری تهیه کرده و به محل ساخت صادر می‌کنند.

اگرچه جیپ رانگلر در سال گذشته آمریکایی‌ترین خودرو لقب گرفته اما نسل جدید این خودرو از قطعات خارجی بیشتری استفاده کرده است. به همین خاطر این خودرو در لیست یاد شده سقوط آزاد قابل‌توجهی است.


اما همه‌ی اخبار برای جیپ بد نیستند زیرا چروکی ۲۰۱۸ در رتبه اول سال جاری قرار گرفته است. همان‌گونه که گفته شده، این کراس اوور در آمریکا ساخته شده و دارای پیشرانه‌ها و گیربکس‌های ساخت همین کشور بوده و ۷۲ درصد قطعات بکار رفته در آن ساخت آمریکا هستند.


رتبه‌های دوم و سوم لیست آمریکایی‌ترین خودروها به هوندا اودیسه و ریجلاین تعلق می‌گیرد. اگرچه هوندا یک خودروساز ژاپنی است اما هر دو خودرو در آلاباما ساخته می‌شوند و دارای قوای محرکه ساخت همین کشور و بسیاری از قطعات داخلی آمریکایی هستند.


آکورا MDX (به جز نسخه هیبریدی) و هوندا پایلوت نیز در این لیست حضور دارند. به این ترتیب هوندا بیشترین تعداد خودروهای آمریکایی را در این لیست داشته و توانسته رقبایی آمریکایی همچون فورد، جنرال موتورز و فیات-کرایسلر را پشت سر بگذارد.


خب صحبت از محصولات و خودروسازان آمریکایی شد و باید گفت فورد تاروس رتبه چهارم را به دست آورده درحالی‌که شورولت ولت در جایگاه پنجم قرار گرفته است. دیگر مدل‌هایی که لیست ما را تکمیل می‌کنند عبارت‌اند از فورد اکسپلورر، فورد F-150 و شورولت کوروت.


اگرچه خودروهای ساخت آمریکا تنها حدود ۵۳ درصد فروش محصولات مسافری فروخته شده در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ این کشور را تشکیل داده اند اما صنعت خودروی این کشور صدها هزار شغل را به خود اختصاص داده است. حدود ۲۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم توسط خودروسازان در تأسیسات خود در این کشور مشغول بکار بوده و هزاران نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم با این صنعت در ارتباط هستند؛ و البته این آمار شامل افرادی بی‌شماری که در کارخانه‌های تأمین‌کننده، نمایندگی‌ها و دیگر کمپانی‌های مرتبط به صنعت خودرو مشغول هستند نمی‌شود.


در ادامه لیست ۱۰ تایی آمریکایی‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم:

  1. جیپ چروکی
  2. هوندا اودیسه
  3. هوندا ریجلاین
  4. فورد تاروس
  5. شورولت ولت
  6. هوندا پایلوت
  7. آکورا MDX
  8. فورد اکسپلورر
  9. فورد F-150
  10. شورولت کوروت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    هوندا از همه آمریکایی تره ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سام

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    مقاله جالب و خواندنی بود.فکر کنم هوندا از سال 1982 میلادی در آمریکا مونتاژ خودروهای خود را آغاز نموده و از همین روست که بسیاری از قطعات خود را از منابع آمریکایی تأمین می کند،زیرا هزینه حمل آنها از ژاپن اصلا به صرفه نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AventadorSVJ

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (69 ديدگاه)

    جالب بود .
    اگه این لیست رو تو ایران بگیری مثلا پژو 405 با این که 25 سال پیش از خط تولید فرانسه خارج شده و فقط در ایران تولید میشه ولی اگه لیست بگیری حداقل 30 درصد قطعات خارجی هستند(شاید هم بیشتر باشه).
    حالا شما ببینین چقدر از دنیا عقبیم.
    (تازه من فقط 405 رو گفتم وگرنه پراید ماشین بیش از 40 سال قبله که نسخه اولش به نام فورد فستیوا تو امریکا تولید شده).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pool

      ۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (55 ديدگاه)

      30 درصد خارجی نه 100 درصد چینی درجه سه باور نداری حاضرم واست فیلم بگیرم تا سپر پلاستیکی هم وارد می کنند چی میگی تو بنادر پر از کانتینر های لوازم خودرو مقصد تمامش ایران خودرو شیشه اینه بغل هم وارد می کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    واقعا برای ماسل کار ها متاسفم
    هیچ جایی در بین این ده تا ندارن ؟
    یه دوسه سالیه به طرز شرم اوری دارن اروپایی میشن موستانگ و کامارو(البته پروسه اروپایی شدن یه پنج شش ساله شکل گرفته ولی تو این دو سه سال تبدیل به دگر دیسی شده تا تمایل)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا