چشم اندازهفته نامه

ارزان‌ترین خودروهای حال حاضر بازار بریتانیا

همه ما با ضرب‌المثل “هر چقدر پول بدی همونقدر آش می‌خوری” آشنا هستیم و البته آن را در زندگی واقعی نیز به عینه دیده‌ایم. زمانی که بحث ارزان‌ترین خودروها می‌شود، این عبارت بیش از هر زمان دیگری خود را نشان می‌دهد اما آیا گزینه‌های دیگری هم وجود دارند که بتوانند ما را به انتخابی صحیح با بودجه‌ای مناسب برسانند؟ ارزان‌ترین خودروهای بازار ارزش خوبی در برابر مبلغ پرداختی نشان می‌دهند؟

این را باید بدانیم ارزان‌ترین خودروهای بازار بسیار بهتر از آنچه هستند که فکر می‌کنید. شاید با خود بگویید لغت ارزان‌ترین با بی‌کیفیتی و بد بودن مترادف است اما در ادامه خواهید دید که این‌گونه نیست.

با این وجود، ارزان‌ترین خودروهای بازار که بهایی در حدود ۶ هزار پوند (حدود ۴۱۰ میلیون ریال) دارند انتظارات متفاوتی را ایجاد می‌کنند. قطعاً این خودروها شما را از نقطه A به B می‌رسانند اما آیا خودروهایی اقتصادی یا کاربردی و یا حتی خوش‌ساخت هستند؟ از این نظر ضمانتی وجود ندارد!


خودروسازان معمولاً خودروهای پایه خود را به عنوان جلب نظر خریداران و کشاندن آن‌ها به نمایندگی‌ها معرفی می‌کنند. زمانی که مشتری زمانی را صرف مطالعه بروشور و نوشیدن یک چای یا قهوه نمود کارشناسان فروش تلاش خواهند داشت مدلی گران‌تر را به خریدار بفروشند.

خودروهای جدید به منظور رسیدن به چنین قیمت‌های پایین فاقد تمامی تجهیزات تجملی هستند. بسیاری از خریداران در کابین شاهد جاهای خالی دکمه‌های گوناگون، تریم های ارزان‌قیمت و حتی پیشرانه‌ای کم‌توان خواهند بود اما خب هدف شرکت از تولید چنین خودرویی فقط و فقط قیمت پایین است.

در بسیاری از خودروها، بزرگ‌ترین چالش خودروسازان وجود محصولات کارکرده با تجهیزات بیشتر، پیشرانه بهتر و نشان لوکس‌تر روی خودرو است؛ اما با این وجود بسیاری از مردم ریسک خرید خودرویی دست‌دوم را به جان نخریده و محصولی صفر با گارانتی کامل و پیشنهادهای مالی بهتر را ترجیح می‌دهند.

خب با تمامی این تفاسیر، در ادامه شما را با ارزان‌ترین خودروهایی که هم‌اکنون در بازار بریتانیا به فروش می‌رسند آشنا خواهیم کرد. بد نیست بدانید قیمت خودرو در این کشور به دلایل گوناگون از جمله مالیات بیشتر، هزینه‌های ساخت و… بیشتر از بازارهای دیگر اروپایی بوده و ما هم با تبدیل قیمت پوند به ریال (هر پوند را ۶۸۰۰۰ ریال در نظر گرفته‌ایم) تلاش خواهیم کرد ایده‌ای مناسب از وضعیت قیمت خودروهای خارجی را برای شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

  1. داچیا ساندرو – ۵۹۹۵ پوند (حدود ۴۱۰ میلیون ریال)


داچیا یکی از موفق‌ترین خودروسازان چند سال اخیر بوده است. برند ارزان‌قیمت رنو به خاطر ارائه محصولات ساده، بدون دردسر و ارزان‌قیمت برای خریداران کم‌درآمد مشهور شده است.

ساندرو ارزان‌ترین خودروی بازار بریتانیا است اما یک سوپر مینی فول سایز می‌باشد. ساده بودن، راحتی و کاربردی بودن بالای ساندرو باعث شده این خودرو بدون دردسر شما را به مقصد برساند. مدل‌های فول این خودرو دارای تجهیزات بیشتری هستند اما نسخه پایه Access بهای زیر ۶ هزار پوند داشته و حتی اگر اکثر افراد به دنبال نسخه‌های فول تر باشند اما بازهم این نسخه سرها را به‌سوی خود برمی‌گرداند.

کابین این خودرو جادارتر از اکثر رقبای ساندرو بوده و هزینه‌های مالکیت آن کم هستند. داچیا تحت تملک برند رنو بوده و ریشه ساندرو نیز به دومین نسل کلیو که در سال ۱۹۹۸ معرفی شده بازمی‌گردد.

اگرچه شاسی این خودرو نسبتاً سنتی و قدیمی بوده اما برخی پیشرانه‌های آن از جدیدترین تکنولوژی‌های کاهنده مصرف سوخت رنو سود برده بنابراین ساندرو بسیار کم‌مصرف است.

نسل قبلی و از رده خارج ساندرو که هم‌اکنون در کشورمان عرضه می‌شود بهای حدود ۵۰۰ میلیون ریالی در ساده‌ترین نسخه داشته و همین مقایسه نسبتاً ساده، حتی در حالت کاملاً ابتدایی تبدیل پوند به ریال نشان می‌دهد که چقدر از صنعت خودروی روز عقب هستیم.

  1. رنو توئیزی – ۶۹۹۵ پوند (حدود ۴۷۵ میلیون ریال)

renault twizy
آیا رنو توئیزی یک خودرو است؟ این ۴ چرخ کوچک دو نفره و الکتریکی شبیه کانسپت های طراحی آینده‌نگرانه بوده و به‌صورت رسمی یک چهار چرخ سنگین محسوب می‌شود اما برای راندن آن نیازمند گواهینامه خواهید بود. با قیمت ۶۹۹۵ پوندی، توئیزی دومین خودروی ارزان بریتانیاست.

طول/عرض/ارتفاع این خودرو تنها ۲.۳۲/۱.۱۹/۱.۴۶ متر است. رده‌بندی ۴ چرخ توئیزی به این معنی است که با وسیله‌ای نیمه خودرو/نیمه موتورسیکلت طرف هستیم و صندلی سرنشین آن درست عقب صندلی راننده قرار دارد. اگرچه کناره‌های خودرو آزاد است اما درب‌های قیچی مانند سفارشی حفاظت بیشتری ایجاد کرده و محفظه قابل قفل ۳۱ لیتری نیز برای قرار دادن برخی اشیا طراحی شده است. علیرغم تمامی این موارد، توئیزی برای اکثر خریداران محصولی کاربردی نخواهد بود.

نیروبخش توئیزی پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۷ اسب بخار و گشتاور ۵۷ نیوتون متری بوده که عملکردی آرام و بدون صدا در شهر دارد. حداکثر سرعت این وسیله به ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شارژ کامل توئیزی با شارژر خانگی سه ساعت و نیم طول می‌کشد و محدوده حرکتی آن ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است.

  1. داچیا لوگان – ۶۹۹۵ پوند (حدود ۴۷۵ میلیون ریال)


حضور محصول دیگری از داچیا در لیست ارزان‌قیمت‌ترین خودروها اصلاً جای تعجبی ندارد اما موضوعی که شوکه کننده بوده فضایی است که داچیا لوگان MCV در اختیارتان قرار می‌دهد. لوگان ارزان‌ترین استیشن بازار بریتانیا بوده و نسخه پایه Access آن قیمت ۶۹۹۵ پوندی دارد.

البته این قیمت کم با حذف بسیاری از تجهیزات پایه مثل شیشه‌های برقی، رادیو و پشت‌سری‌های عقب حاصل شده است. نسخه‌های نیمه فول که قیمت زیر ۸ هزار پوندی دارند با تجهیزات بیشتری عرضه شده و نسخه فول این خودرو که قیمتی حدود ۹ هزار پوند دارد بیشتر شبیه یک استیشن برندی رده میانی است.

داچیا لوگان MCV شبیه دیگر محصولات داچیا بوده و سواری آن مناسب است. دیگر نقطه قوت این خودرو کاربرد بالای آن می‌باشد. صندوق لوگان MCV حجم ۵۷۳ لیتری داشته و اگر بخواهید همین میزان فضا را در خودرویی دیگر داشته باشید باید به دنبال خودروهای گران‌تری همچون فولکس‌واگن گلف استیت یا فورد فوکوس استیت بروید.

  1. سوزوکی سلریو – ۷۴۹۹ پوند (حدود ۵۱۰ میلیون ریال)


سوزوکی سلریو با عرضه در اوایل سال ۲۰۱۵ جانشین دو خودروی شهری آلتو و اسپلش شد. کابین این خودرو بزرگ‌تر از اشکودا سیتی گو بوده و تجهیزات استاندارد بیشتری نسبت به هیوندای i10 ارائه می‌کند. هزینه‌های این خودرو نیز کمتر از سئات Mii می‌باشد. این یک شروع خوب بوده اما کیفیت و تجربه رانندگی سلریو آن را در پله‌ای پایین‌تر قرار می‌دهد.

بهای این خودرو از ۷۴۹۹ پوند آغاز می‌شود و تمامی مدل‌ها دارای رینگ‌های آلیاژی، سیستم تهویه مطبوع، ارتباط بلوتوث و رادیوی DAB می‌باشند. خریداران در مدل فول SZ4 تجهیزاتی همچون شیشه‌های برقی، تریم همرنگ بدنه و سیستم صوتی به ۴ بلندگو را به دست خواهند آورد. کیفیت این خودرو با رقبای اروپایی همخوانی ندارد اما هیچ خودروی شهری دیگری این میزان تجهیزات را با چنین قیمت نازلی ارائه نمی‌کند.

تنها یک جفت پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری را می‌توان سفارش داد. پیشرانه استاندارد بکار رفته هزینه‌های بسیار کمی داشته و در هر کیلومتر ۹۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

همان‌گونه که انتظار دارید این خودرو برای تردد در شهر تولید شده است. با این وجود پیشرانه سه سیلندر سلریو قدرت زیادی داشته و برای حرکت در ترافیک کاملاً پاسخگو است.

  1. اشکودا سیتی گو – ۸۶۳۵ پوند (حدود ۵۹۰ میلیون ریال)


سیتی گو در سال ۲۰۱۲ معرفی شده و در جایگاهی پایین‌تر از سوپرمینی فابیا قرار می‌گیرد. البته این خودرو از نظر فضای سرنشین تقریباً با فابیا برابری می‌کند. این امر به خاطر قربانی کردن فضای صندوق حاصل شده است.

سیتی گو از زمان عرضه به‌صورت ۳ یا ۵ درب در دسترس بوده و نیروبخش آن پیشرانه ۳ سیلندر بنزینی با خروجی ۵۹ یا ۷۴ اسب بخاری می‌باشد. هر دو نسخه به گیربکس ۵ سرعته دستی متصل بوده هرچند یک گیربکس اتوماتیک نیز در مدل‌های SE با پیشرانه ۵۹ اسبی و SE L با قدرت ۷۴ اسب بخاری در دسترس است.

اگرچه سیتی گو خودروی سریعی نیست اما با توجه به کار سخت پیشرانه در رساندن خودرو به سرعت‌های بالا به‌طور شگفت‌انگیزی آرام بوده و سواری راحتی نیز دارد.

پرفورمنس مناسب سیتی گو باعث شده خودرویی با سواری هیجان‌انگیز باشد و با وجود ارزش باقی مانده زیاد و پیشنهادهای مالی وسوسه‌انگیز، سیتی گو خودرویی قدرتمند در کلاس خود است. با توجه به انعطاف‌پذیری بالا، شما خودرویی مناسب با هزینه‌های پایین دریافت خواهید کرد.

  • سایر گزینه‌های قابل ذکر با قیمت پایین‌تر از ۱۰ هزار پوند
  • سئات Mii
  • پژو ۱۰۸
  • کیا پیکانتو
  • سیتروئن C1
  • ام جی ۳

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر ما ….. برا یک نسل قبل ساندرو شیش مها تو نوبت باید بمونیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تیاگو

      ۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (99 ديدگاه)

      ما چقدر بد بختیم
      فقط همین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۹ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        بعدم با قیمتهای فضایی،
        خودرو مونتاژ داخلی نسل قبلو،
        بعد ۶ ماه تحویل بگیریم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    الان ارزانترین موتور محصولات داچا چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (537 ديدگاه)

      طرف سخنم شما نیستید
      اما چرا باید تو مملکت ما همه باید دنبال ارزونا باشن؟
      چرا “ترین” همیشه واسه چیزای بد و پایین بکار میره؟
      چرا نباید “ترین” تو مملکت ما برای بهترین گرونترین راحتترین لوکس ترین وووو بکار بره؟
      چرا مردم ما نمیتونن سوار ماشین های میلیون دلاری بشن؟ چرا اصلا نمی تونن سوار ماشین برند بشن؟
      چرا همیشه ما کف زمینیم؟ و اونا تو سقف آسمون؟
      چرا ما پراید اقساطی میخریم قسطاش شروع میشه اما همو تحویلش نمیدن؟
      اما اونا با امضا کردن یه نامه تو خونشون و ارسالش با پست ماشین اقساطی میگیرن، اونم بدون سود هنگفت و ضامن و هزار جور علافی؟
      چندین خودروساز تو کشورشون هست اما حمایتی نیاز ندارن چون به حد کافی فروش به بقیه کشورا دارن،اما ما دو تا داریم خونآشام ؟ دو تا داریم پررو! مفت خور قاتل، وووه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قیمت این خودروها برام خیلی جالب بود مخصوصا این که قیمت یک دستگاه موتورسیکلت ایندیان اسکاتی سیکستی که ارزان ترین مدل این برند قیمتی بیش از 9000 پوند داره
    از اون جالب تر این که یک دستگاه بنلی 251 که در ایران با نام 25 عرضه میشه حدود 2700 پونده حالا شما تفاوت قیمت ماشین و موتور سیکلت رو در ایران مقایسه کنید با انگلستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. هرمز

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    این داچیا ساندرو که بیاد تو ایران کمتر از هشتاد نود میلیون بدستمون نمیرسه مرگ بر آمریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهرداد

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    نسل جدیدش ۴۱ میلیونه پس چرا ما برای یه نسل قدیمش به جز اینکه چند ماه تا تحویلش باید وایسی. واسه معمولی ترینش باید ۴۴ تومن پول بدیم، سه میلیون گرانتر هیچ صد در صد کیفیت مونتاژ و قطعات هم پایین تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SS

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (740 ديدگاه)

      درسته که خودرو در ایران بسیار گرون هست
      اما این مقایسه مستقیم هم درست نیست
      ساندرویی که در ایران فروخته میشه مدل فول نسل قبلی هست (که به نظر من هم قیمتش بالا هست چرا که قطعات مشترک زیادی با تندر داره که داخلی سازی شده)
      نسخه پایه نسل جدید شیشه های دستی، موتور 1 لیتری، بدون کولر و … هست که در بازار ایران هیچ کس سمتش نمیره
      اما مدل های فول این ماشین هم در مقایسه با دستمزد در بریتانیا هیچ قیمتی نداره
      نکته دیگه این هست که با همین قیمت های ناچیز هم هیچکس ماشین رو با یه دسته پول نقد نمیخره و خودروسازها مجبورن انواع و اقسام شرایط رو برای فروش و لیزینگ بزارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    رنو توئیزی باب شهرهای شلوغ پرترافیکه
    الان دیگه بیشتر ماشینها در ترافیک تک سرنشینه هستن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Efk

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (211 ديدگاه)

    بدبختیم؟ انقد مردم ثروتمندی هستیم که با قیمت دو و نیم برابر نسبت به انگلیسیا برای ی ماشین مشابه پول بدیم
    گلریزان برگزار کنیم ی پولی دست انگلیسیا برسونیم
    علاوه بر یمن و سوریه و عراق و لبنان و کشورای افریقایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امپراطورZ

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اگه مسئله رسیدن از نقطه AبهB باشه که پراید ماشین زمانه که یه راست از A میبره اون دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. M3csl

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خیلی ممنون که زحمت معرفی مختصر پنج تای دوم رو ب خودتون ندادین….
    ای خٍدااااااااااا (بقول بهتاش) از چند جا بکشیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ناامید از خودرو

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه چیز دیگه اینه که این ۴۱ میلیون که تو بریتانیا به فروش میره قیمت نهایی محصوله
    یعنی قیمت کارخونه تقریبا سی درصد ارزونتر از این قیمته
    چون تو بریتانیا بیست درصد مالیات فروش و ده درصد عوارض گمرکی هم حساب شده که شده ۴۱ میلیون
    حالا حساب کن تو کارخونه حدودا ۳۱ میلیون براش خرج کردن.
    یعنی اینکه این ماشین ۳۱ میلیون برا سازنده در اومده اونم تو رومانی
    نکته ی دیگه که به کشور خودمون ربط داره اینه که وقتی داخل کشور مونتاژ میشه چرا قیمتش گرونتره دوباره؟ مگه برا مونتازم عوارض میگیرن؟ تویوتا مثلا میره بلژیک ماشین تولید میکنه تا تولید داخل اروپا حساب بشه و بهش عوارض نخوره
    یا بی ام و و بنز تو امریکا تولید میکنن تا تولید امریکا حساب بشه و عوارض گمرکی نخوره
    خب چرا تو این خراب شده بازم گرون در میاد؟
    مگه تو این خراب شدم مالیات فروش داریم که مونتاژ داخل نسل قبلش الان شصت میلیون در میاد؟
    اخه چه مملکتیه
    همه دزد
    حتی دزدیشونم با منطق جور در نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا