چشم اندازهفته نامه

انتخاب خودروی عملکردی سال 2018 تاپ گیر

نشریهٔ بریتانیایی تاپ گیر امسال هم مثل سال‌های قبل اقدام به انتخاب خودروی عملکردی سال کرده است. این رقابت بزرگ در قالب «هفتهٔ سرعت تاپ گیر» برگزار می‌شود و نهایتاً به انتخاب برترین خودروی عملکردی یا اسپرت سال از سوی کارشناسان تاپ گیر می‌انجامد. هفتهٔ سرعت امسال هم با حضور جدیدترین و بهترین خودروهای اسپرت دنیا برگزار شده است. در رقابت امسال چهارده نمونه از برترین خودروهای عملکردی دنیا شرکت کرده‌اند. در این رقابت مجموعاً ۴۸.۳ لیتر حجم موتور و ۷۶۴۰ اسب بخار قدرت حضور داشته و ارزش کل شرکت‌کنندگان به بیش از چهار میلیون پوند می‌رسد.

شرکت‌کنندگان رقابت خودروی عملکردی سال ۲۰۱۸ تاپ گیر عبارت‌اند از:

 

پیشرانه

قدرت

گشتاور

شتاب

قیمت

آلفارومئو استلویو ۲.۹ لیتری V6 ۵۱۰ اسب بخار ۶۰۰ نیوتن متر ۳.۸ ثانیه ۶۹,۵۰۰ پوند
مک‌لارن ۶۰۰LT ۳.۸ لیتری V8 ۶۰۰ اسب بخار ۶۲۰ نیوتن متر ۲.۹ ثانیه ۱۸۵,۵۰۰ پوند
آلپاین A110 ۱.۸ لیتری I4 ۲۵۰ اسب بخار ۳۲۰ نیوتن متر ۴.۵ ثانیه ۴۶,۹۰۵ پوند
فراری ۴۸۸ پیستا ۳.۹ لیتری V8 ۷۲۰ اسب بخار ۷۷۰ نیوتن متر ۲.۸ ثانیه ۲۵۲,۷۶۵ پوند
پورشه ۹۱۱ GT2 RS ۳.۸ لیتری H6 ۷۰۰ اسب بخار ۷۵۰ نیوتن متر ۲.۸ ثانیه ۲۰۷,۵۰۶ پوند
بوگاتی شیرون ۸ لیتری W16 ۱۵۰۰ اسب بخار ۱۶۰۰ نیوتن متر ۲.۴ ثانیه ۲.۵ میلیون پوند
لامبورگینی اوروس ۴ لیتری V8 ۶۵۰ اسب بخار ۸۵۰ نیوتن متر ۳.۶ ثانیه ۱۶۵,۰۰۰ پوند
فورد فی‌یستا ST ۱.۵ لیتری I3 ۲۰۰ اسب بخار ۲۹۰ نیوتن متر ۶.۷ ثانیه ۱۸,۹۹۵ پوند
دالارا استرادل ۲.۳ لیتری I4 ۴۰۰ اسب بخار ۵۰۰ نیوتن متر ۳.۳ ثانیه ۱۶۵,۰۰۰ پوند
مرسدس-آام‌گ G63 ۴ لیتری V8 ۵۸۵ اسب بخار ۸۵۰ نیوتن متر ۴.۵ ثانیه ۱۴۳,۳۰۵ پوند
ب‌ام‌و M2 کامپیتیشن ۳ لیتری I6 ۴۱۰ اسب بخار ۵۵۰ نیوتن متر ۴.۲ ثانیه ۴۹,۸۰۵ پوند
آستون‌مارتین ونتیج ۴ لیتری V8 ۵۱۰ اسب بخار ۶۸۵ نیوتن متر ۳.۶ ثانیه ۱۲۰,۹۰۰ پوند
هیوندای i30 N ۲ لیتری I4 ۲۷۵ اسب بخار ۳۸۰ نیوتن متر ۶.۱ ثانیه ۲۸,۰۱۰ پوند
لوتوس اگزیج کاپ ۳.۵ لیتری V6 ۴۳۰ اسب بخار ۴۴۰ نیوتن متر ۳.۳ ثانیه ۹۹,۸۰۰ پوند

 

این رقابتی‌ترین گروه تاریخ رقابت‌های هفتهٔ سرعت تاپ گیر است. شرکت‌کنندگان رقابت امسال تنوع بسیار بالایی دارند به‌گونه‌ای که در بین آن‌ها از هاچ‌بک ساب‌کامپکت سه سیلندر گرفته تا هایپرکار میلیون دلاری دیده می‌شود. این‌ها واقعاً از سریع‌ترین خودروهایی هستند که طی دوازده ماه گذشته به بازار آمده‌اند. در رقابت خودروی عملکردی امسال سوپراسپرت‌های مک‌لارن ۶۰۰LT، فراری ۴۸۸ پیستا، پورشه ۹۱۱ GT2 RS و آستون‌مارتین ونتیج حضور دارند درحالی‌که در سمتی دیگر سه شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس، آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و مرسدس-آام‌گ G63 هم برای دیگران خط‌ونشان می‌کشند؛ اما شاید جذاب‌ترین شرکت‌کنندهٔ امسال بوگاتی شیرون باشد که غرش نیروگاه شانزده سیلندرش لرزه بر اندام رقبا می‌اندازد.

برای آزمایش این خودروها چهار تیم از انگلستان، ایتالیا، آلمان و فرانسه با آن‌ها در تعدادی از بهترین جاده‌های اروپا رانندگی کردند تا به محل اصلی برگزاری رقابت یعنی پیست تاریخی Circuit de Charade در فرانسه رسیدند. در این پیست در طی بیش از دو روز خودروها به‌طور کامل مورد آزمایش قرار گرفتند تا نهایتاً تصمیم گرفته شود که کدام خودرو به‌عنوان پیروز رقابت انتخاب گردد؛ اما برندهٔ این رقابت نفس‌گیر و دشوار شاید برای بسیاری شگفت‌انگیز باشد زیرا در این جدال واقعاً سخت و با وجود رقبای درجه‌یکی مثل فراری پیستا و بوگاتی شیرون، این کوپهٔ کامپکت اسپرت فرانسوی‌ها یعنی آلپاین A110 است که پیروز شده و عنوان خودروی عملکردی سال ۲۰۱۸ را کسب کرده است.

کسب این عنوان ارزشمند توسط آلپاین A110 واقعاً افتخار بزرگی محسوب می‌شود زیرا این ماشین که پس از سال‌ها غیبت به‌تازگی دوباره احیا شده است، با پیشرانهٔ کوچک چهار سیلندر و قیمتی نه‌چندان بالا موفق شده در رقابتی با حضور بهترین خودروهای حال حاضر دنیا به پیروزی دست پیدا کند. این اسپرت موتور وسط فرانسوی با هندلینگ عالی و شخصیت متعادل خود توانست آزمایش‌کنندگان را تحت تأثیر قرار دهد و به‌عنوان خودروی عملکردی سال دست یابد. A110 از یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

 

مشخصات فنی

Alpine A110

پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ
قدرت ۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۶.۱ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۱۰۳ کیلوگرم
اسب بخار به تن ۲۲۵ اسب بخار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5320 ديدگاه)

    تبریک به Alpina

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. s.h

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      فکر کنم دوستان متوجه نشدن
      ماشین عملکردی قراره انتخاب بشه نه بهترین ماشین که !!!
      ببین اامثال شیرون و پیستا هیچ وقت عملکردی به حساب نمیاند !! عملکردی یعنی واسه زیر پا باشه ( واسه افراد خیلی کمی هست) نه مثل پیستا و شیرون واسه یه دور زدن و برگشتن خونه
      وگرنه اصلا تو این انتخاب مافیا جایی نداره چون این ماشین 200 برابر کمتر از بقیه هست چطور میخواند با پول حلش کنند واسه مطرح شدن ؟
      من نه جای اونکارشناسام نه اندازه اونا این ماشینا رو میشناسم ولی قطع فاکتور هایی که مد نظربوده بیشتر تو حوزه کا راه اندازی بوده نه چیزایی که ما میخواییم ( قدرت سرعت و قیمت ) که 90 ٪ رقبا نداشتند و تو چندتای باقی مونده این برنده شده
      حکایت کاربردی نبودن شیرون و 600 و پیستا تو این جا حکایت اون خلبان جنگنده هست که موتور سواری بلد نیست یعنی اینا خیلی فراتر از انتظار اون کارشناسا کار کردن
      پس نه مافیا بوده نه کم عقلی کسی

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. مانی

        ۲۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2485 ديدگاه)

        اتفاقا این آلپاین دقیقا مثل فراری و بوگاتی هست منتها با قیمتِ خیلی‌ کمتر
        تو اینجور رقابت‌ها قیمت خیلی‌ مهم هست
        آلپاین شتاب و سرعت خوبی‌ داره و برای استفاده روزمره هم مناسبه
        با درنظر گرفتن رانندگی‌ بینهایت لذتبخش و قیمت مناسبش
        بنظر من خیلی‌ عجیب نبود که اول بشه

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. آرمان

        ۲۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (66 ديدگاه)

        ملت ما عادت دارن هرچی خلاف نظرشون باشه بگن تقلب و مافیا
        البته اینجا شاید حق دارن چون خیلی هنوز فرق بهترین و عملکردی ترین رو متوجه نشدن و فک کردن تاپ گیر بهترین رو انتخاب کرده

        موافقم 0
        مخالفم 1
  2. Reza

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5320 ديدگاه)

    پس این پیستا کی میخواد درگ برگزار کنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. TRX(Taimaz)

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (317 ديدگاه)

    دوستان لطفا سر این انتخاب خودرو های مجله ها بحث و جدل نکنید ، هیچ کدوم از معیار های این خودرو ها با هم برابر نیست و یکی از معیار انتخاب نهایی این خودرو صد در صد نظرات شخصی هیت انتخابی مجله بوده ، چه این مجله چه مجله ها و رسانه هایی از این دست.
    حالا یک رسانه ماهیت آمریکایی داره معمولا خودرو های آمریکایی رو بیشتر قبول داره یک رسانه اروپایی هست خودرو های اروپایی رو بیشتر قبول داره.
    انتخابات رسمی هم تا حدودی میتونن معیار برتری خودرویی باشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ahmad

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    واقعا خودروی زیباییست و امیدوارم در اینده با قدرت بیشتر در پیشرانه وتغییراتی در بدنه در نسلهای بعد بدرخشه ، نه اینکه دوباره به تاریخ بپیونده .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. شاهين

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (856 ديدگاه)

    آخرین ماشینی که بین همه این گزینه ها میخرمش همین آلپیناس !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Sam

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    جالبه ماشینی ک توی شوی خود تاپ گیر موقع تست توسط کریس هریس آتیش گرفت به این عنوان رسید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارش

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فقط عکس اولی چه خبره هوش از سر آدم میبره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شاهین

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    تو انتخابتون ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mopar or No Car

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    بشنو و باور نکن. تو خیلی از این انتخاب ها برندهایی برنده میشن که نسبت به بقیه تازه وارد هستند و برای مطرح شدن نیاز به این عناوین دارند و حاضرن برای کسب این عناوین هزینه ی هنگفتی پرداخت کنن. مثل اول شدن کیا استینگر یا جنسیس توسط برخی مجلات.
    از این آلپاین خوشم میاد ولی اصلا در این حد نیست که در مقابل پیستا و شیرون و 911 و … حرفی برای گفتن داشته باشه.
    حالا این صاحبنظران نگفتن به چه دلیل و با چه معیارهایی انتخاب کردن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2485 ديدگاه)

      اینجوری باشه همیشه ماشین بهتره انتخاب میشه
      قیمت خیلی‌ مهم
      هرچند فکر می‌کردم جی کلاس برنده بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرمان

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (66 ديدگاه)

      از هنوز از اول شدن کیا استینگر توسط اتوگاید ناراحتی؟ :)))) یا مثلا اینکه موستانگ رو تو تست و بررسی همین تاپ گیر شکست داد!یا اینکه کاندید بهترین ماشین سال و موتور ترند شد!
      حتما فک کردی کره اومده میلیارد ها دلار خرج کرده که مثلا بیان کیا استینگر رو انتخاب کنن اون همه مجله و فرد و خبرنگار !
      حتما انتظار داشتی مثلا دیمن این عناوین رو کسب کنه!
      قضیه سر انتخاب بهترین ماشین نبود سر انتخاب عملکردی ترین بود که ظاهرا متوجه تفاوتش نشدی وگرنه یه بچه دو ساله هم میدونه مثلا پیستا بهتره از آلپاین!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۲۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2485 ديدگاه)

        دقیقا داداش
        مدت هاست سر این چیزا چونه می‌زنیم اما فایده نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. Landscape

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    Merci France

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    معمولا همیشه یه انتخلب هایی میکنن که انگار تازه واردن.کیا.جنسیس.آلپینا.شاید سال های دیگه هم دناپلاس خخخخخخخ.آخه بین این همه جواهرچرا آلپینا.نکه بدباشه یاسطح پایین.ولی ازهر نظربهترش وجود داره بین رقبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    صنعت خودرو هم کاملا سیاسی هستش.به احتمال زیاد بجای ایلان ماسک مدیر عامل تسلا جیمزمرداک پسررابرت مرداک(یکی از بزرگ ترین صهیونیست ها وغول رسانه ای جهان) انتخاب بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      همه جای دنیا رو مثل ایران ندون.در یک کشوری مثل آمریکا شایسته سالاری وجود داره و قطعا جیمز مرداک لیاقت این پست رو داشته.فرد اگر مناسب برای کاری باشه انتخابش می کنن حالا می خواد پسر روپرت مرداک باشه یا پسر ابراهیم نبی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. ساسان

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    انتخاب عجیبی بود.!
    راجب این انتخاب هیچ توضیحی هم ندادن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. sina7

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    اونا هم مث ما ادمن دیگه
    انتخاب من اوروسه
    انتخاب دوستای پدالی هم قطعا متفاوت با همدیگس
    البته احتمالا تو این انتخابا چیزای دیگه ای مث پول و تقلب هم دخیل باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رامتین

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3011 ديدگاه)

    چندبار گفتم رنو تالیسمان جدید خودروی بسیار کاملی است اما در همین سایت خیلی ها گفتند حتی خودروهایی مثل سوناتا بسیار بهتر است و آمار فروش هیوندا را نشان دادند. دقیقا موتور و گیربکس رنو آلپاین بر روی تالیسمان جدید نصب شده. بعد از بی ام و یا بنز، بهترین انتخاب در ایران میتونه به شمار بره. البته مدل جدید هنوز به ایران راه نیافته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ایمان

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    توجیه پذیر نیست این انتخاب عجیب و غریب ????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا