چشم انداز

۵ عامل موثر در انصراف خریداران از انتخاب یک خودرو

موسسه JD power نتایج حاصل از مطالعه بر روی خریداران خودرو در سال ۲۰۱۶ آمریکا را منتشر کرده است، که دلایل اصلی عدم تمایل خریداران نسبت به انتخاب برخی خودروها به عنوان خودرو شخصی، را نشان می‌دهد. این مطالعه برای سیزدهمین سال متوالی است که انجام می‌شود و دلایل مصرف‌کنندگان برای انصراف و عدم تمایل به برخی مدل‌های موجود در بازار را نمایش می‌دهد.

140417_EM_CarDealership
در زیر پنج عامل که بیشترین اثر را در عدم انتخاب یک خودرو به عنوان خودرو شخصی دارند، قرار گرفته است، که وجود هریک از آن‌ها در یک خودرو باعث می‌شود آن خودرو در بین خریداران ارزش خرید نداشته باشد.

۵. تصور کلی از خودرو
۱۶ درصد از افراد مورد بررسی در این مطالعه گفته‌اند که نمای کلی که برخی وسیله نقلیه خاص در اذهان ایجاد کرده‌اند، را دوست ندارد. شاید برخی از خریداران داشتن یک تویوتا پریوس یا شورلت ولت که به خاطر “سبز” بودنشان نمای متفاوتی دارند دوست ندارند. یا شاید از خرید یک مزدا میاتا به خاطر نمایش چهره کودکانه آن در انیمیشن‌ها پشیمان شده باشند.

EU 2016 Toyota Prius
EU 2016 Toyota Prius
۴. قیمت بیش از حد بالا
این یکی نمی‌تواند زیاد تعجب برانگیز باشد، اما ۱۷ درصد از خریداران خودرو می‌گویند: آنها از خرید یک خودرو خاص اجتناب کرده‌اند، چرا که قیمت آن بیش از حد بالا بوده است. چیزی که اکثر این خریداران قبلاً تجربه کرده‌اند این است که پس از دیدن اتومبیل رؤیایی خود در نمایندگی جهت پرسیدن قیمت آن وارد مغازه شده‌اند و سپس با شنیدن قیمت بالاتر از حد انتظارشان ناراحت و عصبی از مغازه خارج شده‌اند.

2015 Mercedes-Benz Coupe
۳. نگرانی از قابلیت اطمینان
اهمیت ویژگی قابلیت اطمینان در خودروها در هنگام تصمیم گیری و انتخاب یک وسیله نقلیه جدید همه روزه در حال افزایش است. بر اساس نتایج مطالعات امسال، ۱۷ درصد به نگرانی‌های خود در مورد قابلیت اطمینان خودرو اشاره کرده‌اند و آن را عامل اجتناب از خرید یک ماشین خاص آورده‌اند، این آمار به احتمال زیاد برای گروه فیات کرایسلر (FCA) خبر خوشی نیست، زیرا به طور معمول در پایین لیست مطالعات مربوط به قابلیت اطمینان قرار می‌گیرد.

Fiat 500 Facelift
Fiat 500 Facelift
۲. دوست نداشتن طراحی داخلی کابین
گاهی اوقات، هر چقدر نمای خارجی یک ماشین خوب به نظر برسد، ممکن است عناصر خاص و یا نمای کلی در داخل کابین مورد پسند شما قرار نگیرد. از نظر خریداران ممکن است کابین یک خودرو خسته کننده و یا شاید بیش از حد پر زرق و برق به نظر برسد، و یا گاهی اوقات به دلیل دکمه‌ها و یا دستگیره‌های خاص (و یا بالعکس) باعث انصراف از خرید خودرو مورد نظر شود. به هر صورت، ۱۸ درصد از خریداران از انتخاب یک ماشین خاص به دلیل طراحی داخلی نامناسب اجتناب کرده‌اند.

BSI 1956 X-100
BSI 1956 X-100 Interior
۱. دوست نداشتن نمای خارجی و یا طراحی ظاهری
خریداران بسیاری با نگاه به ظاهر خودرو و بدون در نظر گرفتن قابلیت‌های آن از خرید، برخی اتومبیل‌ها صرف نظر می‌کنند زیرا طراحی آن را دوست ندارند. در حدود ۳۱ درصد از خریداران طراحی ظاهری نامناسب را عامل اصلی نخریدن یک خودرو اعلام کرده‌اند، این موضوع ثابت می‌کند که طراحی ظاهری یک خودرو چقدر در موفقیت آن در بازار مؤثر است. و شاید به همین دلیل پونتیاک آزتک موفق عمل نکرد و نام آن در نشریه لس‌آنجلس تایمز به عنوان “بدترین خودرویی که تاکنون در امریکا فروخته شده.” اعلام شده است.

pontiac aztek
pontiac aztek
منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD. M4

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    به امیدزنده شدن دوباره پونتیاک وبازگشت به روز اوج

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ashkan

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      واقعآ واسم سواله چرا پونتیاک این ماشین و ساخت هدفش چی بوده؟
      هدفش این بوده که تو سریال BREAKING BAD ماشین والتر وایت باشه؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۷ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (70 ديدگاه)

        داداش حالا باز این خوبه، من موندم نیسان جوک دیگه چرا واقعا ساخته شده ؟؟؟
        ظاهرش فوق العاده افتضاح و زشته. اکثراً بچه مچه ها و خانوما نیسان جوک رو میخرن که اونم بخاطره قیمته زیره 60 میلیون تومانش در مناطق ازاد هست.
        یعنی مثلا 50 – 55 تومن دادن و شاسی بلند سوار شدن :| زهیییی خیال باطل

        موافقم 0
        مخالفم 2
    2. Carbonado Aventador

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      اینایی که دیس دادن…
      یعنی چی واقعا؟؟؟یعنی دوست ندارین پونتیاک دوباره احیا شه؟؟؟؟
      دوست ندارین دوباره پونتیاک مثل قبل یکی از حکم فرمان های جاده باشه؟؟؟
      واقعا که…!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. moein

        ۶ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (856 ديدگاه)

        به افتخار اون فرایرود عزیز که صدای متورش با روح و روان‌آدو بازی می کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. CORVETTE Z06

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    خودروهای سانگ یانگ هم با اینکه موتور خوبی دارن اما قیافه و شکل و شمایلشون انقدر زشته که کمتر کسی اونارو میخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سپهر

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      توجه توجه!!!!!!!!
      گول تبلیغای ((رامــــــک خــــــــودرو)) رو نخورید .
      سانگ یانگ افتضااااااحه از نظر فنی.من میخواستم برم اکتیون یا کوراندو بخرمم مخصوصا اکتیون که واقعا عاشقش شده بودم با رنگ قهوه ای.نمای پشتش جالب نبود فقط برام که اونم فکر کردم دیدم یه زاپاس بند ببندم پشتش بهتر میشه.رفتم نمایندگی نشست کلی برام صحبت کرد که موتورشون بنز هست و هر کی برده راضی بوده و…. . ولی اومدم توی نت سرچ کردم دیدم واویلا ملت دارن فحش میدن به رامک خودرو چه جور.کیفیت افتضاح بوده در حدی که بلبرینگ سر 20 هزار تا سه تیکه شده و گیربکس مشکل پیدا کرده توی کیلومتر 50 تا 100 هزار تا و…!!!! نمایندگی هم محلشون نمیده و ماشینشون هم خوابیده گوشه ی تعمیرگاه.از چند نفر که اکتیون داشتن هم پرسیدم گفتن آشغاله نخر و دقیقا همین مشکل رو با گیربکس داشتن.میگفتن صدا میده و بد دنده عوض میکنه و میترسن به ماشین فشار بیارن و خدمات هم اصلا نمیده نمایندگی.من جیپ مدل 68 و پاترول مدل 75 داشتم گیربکسشون یه بار هم باز نشده بود و خیلی هم خوب کار میکرد و مشکلی هم نداشت!!! …نشستم فکر کردم دیدم با پولش اگر شاسی بلند بخوام که توسان مدل 2014 خیلی بهتره اگرم نه که تویوتا اریون 2010 -2011 یا ماکسیما کم کار یا تیانا تمییز یا کمری 2012 یا آزرا 2011 یا اپتیما و سوناتا و… که من ژاپنی رو ترجیح میدم.البته در مورد تیانا هم باید بگم که خیلی خدمات جالبی نداره و وقتی زنگ زدم نمایندگی گفتم بین کمری و تیانا کدوم رو پیشنهاد میکنی گفت تیانا گیربکسش مشکل پیدا کنه تعمییر نمیشه باید 20 تا 30 تومن بدی یه گیربکس نو نصب کنی.ولی کمری مطمئنی مشکلی براش پیش نمیاد اگرم بیاد تعمییر میشه خیلی راحت و یه عمر برات بی دردسر میره.
      این رو گفتم که شای خیلی ها رو نجات داده باشم…

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ali ayat

        ۶ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        اصلا ربطی نداره گیربکس چه ماشینی باشه مال هر ماشینی باشه گیربکس ساز فراوان در ایران هست قطعه هم که وارد میشه تعمیر میشه دیگه تیانا یا اس 500

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۷ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          کامنتی که مینویسی چند بار بخون ببین معلوم هست چی میگی. همشون نامفهوم.
          خودرویی که به تعداد محدود وارد شده یا مونتاژ برای وارد کننده قطعه نمیصرفه که ریسک کنه و تعداد زیادی قطعه بیاره تا شاید روزی فروش بره.
          کدوم شرکت ایرانی گیربکس cvt تولید میکنه؟
          چند تا مکانیک خبره هست که این نوع گیربکس هارو بتونه تعمیر کنه؟
          شما یک چیزی شنیدی.
          تا حالا ندیدی که یک خودرو چند ماه منتظر قطعه بوده و با صرف هزینه زیاد و سفارشی اون قطعه تامین شده؟
          خودروهایی مثل ال90 و زانتیا و دوو سیلو و… با مشکل قطعات اصلی روبرو هستند چه برسه به خودروهایی که به تعداد کم وارد شدن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ali ayat

          ۷ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (716 ديدگاه)

          خودم تعمیر میکنم نشد میدم دست یه رفیق ارمنی کارم گیربکس اتوماته قطعه هم کسی هست وارد کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. کارشناس

          ۸ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (24 ديدگاه)

          بهزاد درست میگه ولی میتونست محترمانه بگه.
          آقای Ali Ayat عزیز؛
          بهتره تو نظراتون از علائم نگارشی مثل ویرگول، نقطه و نقطه ویرگول هم استفاده کنین.
          ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بنه اي

        ۷ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اقا چی شد اخر ؟ ماکسیما تویوتا پاترول توسان سوناتا ؟ چه ربطی دارن به هم ؟ شما تا به حال دستت به این ماشینا خورده ؟ کجای نت گفته گیربکس اینا مشکل داره ؟ رفرنس بده اگه میتونی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سپهر

          ۸ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (199 ديدگاه)

          جناب بنه ای من دلال نیستم ولی همه نوع و کلاس و ماشینی امتحان کردم.الانم یه اریون دارم یه پارس و یه جیپ توسن.بنده گفتم با پول اکتیون میشه اون ماشینا رو هم خریداری کرد و منظورم این بود که مجبور نیستم پولمو بدم بابت یه بی سر و ته…گیربکسشون مشکل داره میگی نه میتونید الان برید نمایندگی رامک خودرو.دشمنی که ندارم با هیچ کارخونه ای که.پول هم از هیچ جایی نگرفتم که مطلبی ضد کمپانی یا کارخونه ای بگم.منم یه فرد از این ملتم که تحقیقاتم رو به عنوان یه مصرف کننده انجام دادم و خواستم در اختیار بقیه بزارم تا بقیه هم استفاده کنند و گول نخورند.بعدشم حرف دهنتون رو خواهشا توی این سایتا بفهمید.چرا با لحن توهین آمیز میگی خب برادر من؟بله اکثرشون رو داشتم.یه کاری میکنید که آدم جرات نکنه بیاد یه پست بزاره زیر مطالب توی سایت ها.در این مورد که رفرنس بدم هم شما میتونی خودت بری توی سایت تیونینگ تاک توی تاپیک اکتیون سوال کنی.اونجا همه دارن و یا داشتن این ماشین رو.حرف الکی بزنم وقت خودمو بگیرم که چی بشه؟جناب علی ایات هم برن خیابون چراغ برق تهران یا نمایندگی پارس خودرو سوال بکنند.ببینند چیه جریان.بعد نظر بدند.من از خود مکانیک پارس خودرو پرسیدم.بعدشم گیربکس تیانا به هیچ وجه نگفتم مشکل داره.مخصوصا اینکه ژاپنی هست.من گفتم اگر مشکل پیدا بکنه باید کلا گیربکس تعویض بشه که هزینه اش بین 20 تا 30 میلیون تومان میشه.به هر حال ماشین مونتاژ ایرانه و بالاخره ممکنه پیش بیاد مشکل.ثانیا کدوم گیربکس ساز این مشکلات رو حل میکنه؟شما فکر میکنی گیربکس پژو و پراید هست خودت یا حتی گیربکس ساز بتونه درستش کنه؟؟؟؟؟تازه همونا هم به همین راحتی نیست تعمیرشون.اصلا تو خودت تا حالا داشتی که بدونی چه دردسری میکشی اگر قطعه ای از ماشین مشکل پیدا کنه؟؟؟؟؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. Archi KHAN

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    عاغا تو ایران
    ۵ عامل موثر در انصراف خریداران را از انتخاب یک خودرو را بررسی میکینی ، حاصل میشه نخریدن پراید
    5 فاکتور تاثیرگذار در خرید خودرو جدید را بررسی ، محاسبه و انتگرال گیری میکینی ، دوباره
    نتیجه میشه خریدن پراید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ali ayat

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    خود درگیری یعنی جی دی پاور خب این محصولات تویوتا که نه طراحی خارجی داره نه داخلیش خوبه که حتی از تحمل کردنم گذشته چرا اینقدر فروش داره تصور کلی هم که از تویوتا مثال زده باز یکی قابل اطمینان بودن داره و هیچ ولی واقعا خود من باشم تا هوندایی یا نیسانی و حتی مزدا باشه به تویوتا فکرم نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      تصورت از تویوتا نمیدونم چیه ولی برای شما همون پراید همه قابلیت ها رو داره.
      با احترام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. king 918

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    یکی دیگه از مهمترین عامل ها برند خودروست ممکنه ماشینی ظاهر زیبا و کابین خوبی داشته باشه اما چون برندش ( کارخونه سازنده) کمتر شناخته شده باشه یا تمام خودرو هاش پرستیج کافی رو نداشته باشه یا سطحش پایین باشه( از نظر بعضی ها) مثلا کیا و ووو باعث انصراف از خرید بشه .
    ( البته واسه من که ارزوست)

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. amir

      ۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      کیا برند ناشناخته و سطح پایینیه؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. Arash

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    والا این پونتیاک ازتک که ماله حداقل 20 ساله پیشه از ماشین های چینی که الان میندازن به مردم خیلی قشنگ تر و باکیفیت تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حميد

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    در جواب دوستمون که گفته تویوتا طراحیه خوبی نداره باید بگم باید سوار بشی و کیفیت مواد و طراحی هوشمندانه اون رو لمس کنی تا بفهمی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali ayat

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      خخ خب چه ربطی داشت مگه کسی گفت کیفیت بده؟؟؟؟بعدم طراحی هوشمندانه رو هرچی سرچ میکنم نمیفهمم یعنی چی ولی خوبه کلا این جی دی پاور انگار پیج سهام داران شرکت تویوتاست فقط مطلب از تویوتا بزار که تعریف کرده باشی دیگه لایک بارون میشی خوبه همین دنده برید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Darth Vader

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تنها به یک گزینه باید در خرید خودرو توجه بشه،ابتدا رقمی که میخاهیم یا میتونیم بپردازیمو براورده کرده بعد برند رو انتخاب میکنیم و تمام.بیشتر برندهای ژاپنی خصوصا تویوتا و کره ای خصوصا هیوندا و کیا در تمام دنیا بخاطر بروز رسانیهای موثر و موفق ،خدمات گسترده و عالی ،استهلاک بسیار کم و با قطعاتی با عمر طولانی و ارزان ،قیمت تمام شده مناسب و… مطرح و پرطرفدارند. در ایران هم همینه خودروهای ژاپنی و کره ای از هر لحاظ به تمامیه برندا مقرون بصرفه تر و سرتر هستند حتی با این تعرفه های نجومی بازم بهتر از برندهای سایر کشورها هستند
    پ.ن: امروز رنو سیمبل رو که یکی از دوستان خریده به مبلغ ٧۵ چوق از نزدیک ملاقات کردم واقعا تعجب کردم که چطور و با چه عقلی باس به این ماشین اینقدر پول داد درحالیکه میشه با همین مبلغ یا یکم بیشتر یه ژاپنی یا کره ای دست دوم مناسب یا حتی نو خرید! بنده بشخصه پیکانتو رو به این سیمبل لخت و زشت ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا طراحی ظاهری نقش خیلی مهمی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. edris

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوست عزیز شما تاحالا سوار سوناتا و کمری شدی که مقایسشون کنی؟ مطمِئنا نشدی وگرنه تفاوت رو حس میکردی :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با فاصله پنج دقیقه برید پشت کمری ۲۰۰۷. و سوناتا ۲۰۰۷ بشید بعد تفاوت رو احساس کنید.من نمی دونم سوناتای ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۲ چطورن.چون الان کمری ۲۰۰۷ دارم و سوناتا رو هم زیاد نشستم.قابل مقایسه نیستن سوناتا اون موقع از هم پاشیدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. شاهین

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برادر ali ayat نیاز به تعمیر کاره محترم ارمنیتان دارم …اگه میشه معرفی کنید…اکتیونم مشکله دف داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سعید

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برخی از نظرات برام خیلی جالبه ادم هایی که بعضا ماشین ندارن میان تخصصی نظر میدن مثلا دوستی میگه پاترول مدل ۷۲ داشته گیربکسش تاحالا باز نشده بله در یه صورت میشه باز نشده باشه اونم کارکرد زیر ۱۵۰ باشه چون گیربکس پاترول مخصوصا مدل پایناش سرطانی بیش نیست. (سالها قبل داشتم).
    علی الحال گیربکس هر خودرویی از امریکایی تا کره ای با بد رفتاری و عدم تعویض روغن و فیلتر گیربکس صد در صد به مشکل بر خواهد خورد . در نمایندگی های تویوتا مزدا نیسان و غیره سری بزنید ببینید چه تعداد به دلیل مشکل گیربکس تشریف اوردن .
    جانبدارانه سخن نمیگم اکتیون بنده در کیلومتر ۲۳۴ هزار تا هیچ مشکلی نداره به دلیل تعویض به موقع روغن که ۸۰ درصد تاثیر گذار در عمر مفید گیربکس میباشد .
    ناگفته نماند عملکرد یک خودروی شاسی بلند واقعی با شاسی نردبانی مخصوص آفرود خیلی متفاوت است با یه اس یو وی سبک یا یک کراس اوور اگر انتظارات این نوع خودرو هارو از شاسی دارین پیشنهاد میدم سمت هیچ شاسی بلندی نرین چون واقعا اذیت میشین از خشکی و قلق های خاص هر شاسی بلندی که گاها بسیاری هم نمیتونن کنار بیان باهاش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا