چشم اندازهفته نامه

انواع مختلف طرفداران خودرو!

افراد زیادی هستند که علاقه‌ی زیادی به خودرو و مقوله‌های مرتبط با آن دارند و در حقیقت خودرو به نوعی وارد زندگی آنان شده است. البته این افراد نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و هرکدام بخش متفاوتی از خودرو را دوست دارند. باهم نگاهی به دسته‌های مختلفی از این افراد می‌اندازیم. اگر نوع خاصی از این افراد ذکر نشده می‌توانید در بخش نظرات ما را از آن‌ها مطلع کنید!

یک: شیک پوش
car-cleaning
برخی افراد ظاهر خودرو را دوست دارند و به آن علاقه‌ی زیادی نشان می‌دهند. این افراد شستن، واکس زدن و جزئیات خودروی خود را دوست داشته و اغلب موارد به نمایشگاه‌های خودرویی می‌روند تا خودی نشان دهند. این افراد بجای اینکه پول خود را صرف ارتقای ترمز خودرو بکنند آن را خرج رینگ‌های جدید خواهند کرد. این افراد خودروی خود را بیش از آنکه به پیست ببرند در معرض نمایش می‌گذارند. اگر هم وارد پیست شوند بلافاصله پس از اتمام آن خودروی خود را می‌شویند و واکس می‌زنند!

دو: تیونر و مکانیک
Mechanic-iStock-680x452
برخی طرفداران خودرو در دست گرفتن آچارفرانسه را همانند در دست گرفتن غربیلک فرمان دوست دارند. آن‌ها دوست دارند تا قدم‌به‌قدم خودروی خود را بهبود بخشند و ترمزها و سر سیلندرهای بهتر و… داشته باشند. آن‌ها تنها زمانی خودروی را می‌فروشند که یا دو بازوی شکسته داشته باشند و یا ECU خودرو بسیار پیچیده طراحی شده باشد. دنبال جعبه‌ابزار و دست‌های گریسی باشید تا خود را یک مرد تیون و مکانیک بدانید.

سه: ماجراجویان
Mercedes-AMG-Winter-Academy-Driving-AMGs-in-Sweden-in-the-Dead-of-Winter
برخی افراد خودروها به چشم اسب بازی‌های بزرگ می‌بینند و مطمئن هستند که با خودروی خود همانند اسباب‌بازی رفتار خواهند کرد. خواه پرش از یک تپه باشد یا دریفت با یک میاتا در پیست فرقی نمی‌کند، این دسته از افراد دوست دارند کارهای هیجانی و دیوانه‌وار با خودروی خود انجام دهند. این افراد همچنین شاید شتاب‌گیری دیوانه‌وار و چسبندگی شگفت‌انگیز در سر پیچ‌ها را نیز دوست داشته باشند.

چهار: اهل مسابقه
Mazda-MX-5-vs-Toyota-GT86-–-track-battle-of-the-RWD-handling-kings
این افراد اعتقاد دارند که مسابقات خودرویی حتماً باید به عنوان یک ورزش در نظر گرفته شوند. فرقی ندارد که این مسابقات از نوع درگ باشند یا پیست یا رالی، همه‌چیز درباره‌ی نفر اول بودن است. آرزوی این افراد قرار گرفتن در سه رتبه‌ی اول و تشویق توسط افراد زیادی است.

پنج: باتجربه‌ها
car_driving
این افراد همانند دسته‌ی سوم دوست دارند هیجان را اما با راهی متفاوت تجربه کنند. درحالی‌که افراد دسته‌ی سوم برای دست‌یابی به هیجان دوست دارند کارهای دیوانه‌واری انجام دهند، مردان تجربه و لذت، بیشتر دوست دارند که چیزهای کوچک‌تری از رانندگی خودرو را در نظر بگیرند. احساس کلاچ، بازخورد فرمان، سرعت گیربکس، پاسخ پدال گاز و خیلی چیزهای دیگر…

همه‌ی این چیزهای کوچک به همراه آب‌وهوای خوب و نمایی زیبا، یک رانندگی فوق‌العاده را می‌سازند. چه کسی می‌گوید که برای داشتن هیجان باید ریسک شکستن استخوان‌ها را به جان بخرید؟!

شش: عشاق
car lover
همه‌ی ما با چنین افرادی برخورد کرده‌ایم. فردی که علاقه‌ی بسیار شدیدی به یک برند دارد. فرقی نمی‌کند که آن خودروساز بنز باشد یا ب ام و یا فورد یا هر کمپانی دیگر، این افراد یک بخشی را در دست گرفته و آن را ول نمی‌کنند. چیزی که انجام می‌دهند غیرقابل درک است.

هفت: متعصب‌ها
appearance-car-guy
برخی ملزم به این است هستند که بگویند یک خودرو بهترین مدل دنیا بوده و استثنایی نیز وجود ندارد. آن‌ها از هر فرصتی برای دفاع از غالبیت خودروی مورد علاقه‌ی خود استفاده می‌کنند حتی اگر در این میان حقایق را نیز کتمان کنند.

هشت: راننده‌های با مهارت بالا
driver-skill-car-guy
راندن خودرو یک مهارت است و برخی طرفداران خودرو می‌خواهند در این زمینه عالی باشند. از تکنیک پاشنه پنجه گرفته تا ترمز گیری دنباله‌دار، آن‌ها دوست دارند مهارت‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشند. این دسته از افراد خودروهایی نظیر مزدا میاتا و پورشه را دوست دارند. اگر می‌خواهید این افراد را ببینید سری به رخدادهای دریفت، پیست‌ها و مسابقات رالی بزنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بچه های پدال فقط شماره 7 هستند + عاشق خودران ها و برقی ها

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      برای اطلاعات بیشتر بگم که عکس شماره ی 7 شورولت نوا 1966 تا 1967 هستش که جزو نسل دوم نوا حساب میشه و از پر طرفدار ترین مدلهای شورولت در امریکا هستش

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. farshid omidfar

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      واسه من ماشین مثل یه رفیق میمونه هم دیوونه وار تمیزش کردم هم دردش رو پیدا کردمو تعمیرش کردم هم از روندنش لذت بردم و خیلی وقتا هم باهاش دردو دل کردم مخصوصا اینکه مدتی هم باهاش نون دراوردم و معتقدم وسیله ای که نون حلال باهاش دربیاد مقدسه و احترامش باید رعایت بشه ماشین بازی از سالم ترین تفریحات دنیاس و افتخار میکنم که تفریحم ماشین بازی و رانندگیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Madjid

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    متعصب ها ، عشاق و ماجراجویان ، 3 گروهی هستند که بیشترین فراوانی رو در بین کاربران این سایت دارند ، حدود 75 درصد ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    من گروه 2 . 4. 6و 7 رو میپسندم
    ولی یه مطلب بگم اونم اینکه هیچ لذتی تو دنیا بالاتر از ماشین و ماشین بازی نیستش از نظر من به خصوص امریکایی بازی که همش لذت و عشق هست
    دوستانی که امریکایی سوار شدن و امریکایی باز هستن حرف من رو خوب متوجه میشن
    وقتی که میری سمت یه امریکایی ضربان قلبت 2 برابر میشه و خیره میشی به به اون عظمت ماشین
    بعد میری نزدیک تر و با اینکه دستات میلرزه دستگیره ی در رو میگری و در سنگینش رو باز میکنی و اولین چیزی رو که حس میکنی بوی چرم صندلیهاشون هست که بعد 40 سال هنوزم سالم هستش
    وقتی میشینی پشت فرمونش فقط کاپوت بلندش رو میبینی که جلوت هست و اون ارم زیباش رو که نوک کاپوت نصب هست
    چیزها دیگه ای که بهت لذت میده دسته دنده ی پشت فرمون و صندلی یه تیکه جلو هست که راحت 4 نفر میتونن روش بشینن
    اما هیجان انگیز ترین قسمت وقتی هستش که میخوایی روشنش کنی و اون زمان هست که با دست سویچش رو میچرخونی و موتور 7 لیتری 8 سیلندرش رو روشن میکنی و با چنان غرشی روشن میشه که موهای بدت سیخ میشه و برای لذت بیشتر 2 تا گاز هم میدی و خودت و اطرافیانت رو با غرش موتور 8 امریکایی دیوانه میکنی
    اره عاشقی بد دردی هستش حتی اگه عاشق امریکایی باشی چون اون زمان شب و روز دیگه برات مفهوم نداره و فقط تلاش میکنی که ماشینت رو به بهترین نحو نگه داری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. datsun

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    گزینه شش و توضیحاتش دقیقا شرح حاله منه
    ❤Nissan❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ehsangt3

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    با سلام وبا تشکر از آقای احمد زاده
    یه دسته هم من نام ببرم اون هم دسته حسرت کشان که در مورد ما جوونای ایرانی صدق می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      Ehsangt3
      بسیار قشنگ گفتی
      خیلی ها هستن که در حسرت ماشین محبوبشون هستن
      خیلی حرفه که یه عاشق تو اینترنت عکس ماشین محبوبش رو ببینه و یه اه از ته دل بکشه
      خیلی حرفه که یه ماشین شاید نه چندان خاص تو خارج از اینجا برا یکی ارزوی دست نیافتنی باشه در ایران
      خیلی حرفه که بخاطر بی پولی ماشینی رو که دوستش داری رو ببینی که جلوت بره و بیاد اما نتونی بدستش بیاری
      خیلی حرفه که ماشین رویاهات رو زمانی بدست بیاری که داری خواب میبینی
      خیلی حرفه زمانی به ماشین مورد علاقت برسی که دیگه فایده نداره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Alireza.GT86

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (236 ديدگاه)

        خیلی حرفه … ! ❤

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ب نظرم من توی گروه 6 هستم. خوشبختانه تاحالا چیزیو از خودم در نیاوردم و از این بابت وجدانم راحته، حالا بعضیا میخوان برچسب تعصب بهم بچسبونن مهم نیس برام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ehsangt3

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    چاکرم داش علی مثلا اون شورلت تو عکس هفت با هزینه نچندان زیاد تو امریکا میشه خرید و باز سازی کرد وسوار شد و لذت برد ولی تو ایران چی هیچی اونم برامون ارزوست حسرت یه کامارو یا موستانگ قدیمی رو دلم مونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      میدونم داش احسان
      کاملا درست میگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محمد زمانلو

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (129 ديدگاه)

    گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آید
    گفتم که ماشین من کو گفتا اگر بزارند
    . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    شاعر میگه
    خداوندا چنان کن سر انجام کار – تو خشنود باش و ما یه گاراج ماسل کار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas us.c

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (269 ديدگاه)

      ترجیحا چارجر68 شول 70 چلنجر کودا و ترنس ام و نوا اس اس موستانگ باس 69 و…
      حاج علی میدونی یاتاقان چیه!؟البته منظورم اون یاتاقان نیستااا(خودت دیگه منظورمو بفهم????)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Abbas us.c

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (269 ديدگاه)

        بنی ادم اعضای یکدیگرند
        به جز ماسل باز ها که دنیایی دیگرند

        مشاعره امریکایی?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          فدات عباس جون
          با این مدل های که شما نام بردی من رو نابود کردی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. Ahmad

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    مطلب جالبی بود خیلی ها اعتراف کردند که تعصب زیادی روی یک برند دارند.مورد هفتم شامل حال ما هم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسين

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    خیلی قشنگ فرق بین عشاق و متعصب ها رو بیان کرده بود. جالب بود هههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Emad

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من احتمالا دسته پنجم هستم
    دوست دارم از رانندگی تو جاده لذت ببرم ، نه این که کورس ببندم و برای خودم و دیگرون مشکل ایجاد کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. huayra

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (84 ديدگاه)

    من تو دسته پنجم و ششم هستم‌ .دسته ششم هم فورد و ب ام و و آلفا و فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Abbas us.c

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    من ترکیبی از همشون هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمیدرضا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من 5 هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Chrysler

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (172 ديدگاه)

      منم 85 هستم =)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Alireza.GT86

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (236 ديدگاه)

    مرسی از سایت پدال و شاهین عزیز ، یادم نمیاد از خوندن یه مقاله انقدر خوشحال شده باشم .
    مرسی❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      مخلصم علیرضا جان
      انجام وظیفه اس :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alireza.GT86

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (236 ديدگاه)

        عزیزمی ، مخلصتم دربست ❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. ASA

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    حیف پراید دارم
    نه میشه عاشقش شد
    نه آدم دلش میاد از ته دل بشورش
    از روی اجبار دوسش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. lmbx

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (287 ديدگاه)

    یه جورایی خودم رو تو همه دسته ها میبینم ولی امان از بی پولی عشق ماشین واقعا بد دردیه.
    یکی از ویژگی افراد عشق ماشین اینه که صدای یه سوپر کار دنده کم میکنه و نعره میکشه روحشو تازه میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. #ali.m#

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    من 5و 3هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Dr.Zed

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من بیشتر روحیاتم با شماره 5 سازگاره…. عاشق ریزکاریای ماشینم ینی عشق میکنم وقتی ماشین به موقع به گاز وارد شده حساسیت نشون میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. pooriya

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    ی خودرو ساز تو دنیا وجود داره اونم ب ام و هست بقیه اسباب بازی بزرگ میسازن جونم ب ام و ❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. کیانوش38

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (98 ديدگاه)

    تیونر ها معمولا خودشون یه عبارت تمسخر آمیز بین خودشون دارن به عنوان RICE که مخفف عبارت Race Inspired Cosmetic Enhancement هستش و به کسایی که توی این دسته قرار می گیرن Ricer میگن. یعنی کسایی که ادعای ماشین بازی و ریس گذاشتن دارن ولی فقط به تغییرات ظاهری برای اسپرت نشون دادن ماشینشون اکتفا می کنن. خود تیونرها تا جای ممکنه سعی می کنن تغییرات ظاهری رو در جهت کارایی بیشتر ماشین ایجاد کنن و در این زمینه بسیار با یک تفکر منهدسی و دقیق و حساب شده عمل می کنن در حالی که رایسرها که سر رشته ای از تیونینگ ندارن خیلی شلخته و به صورت ناپخته عمل میکنن. مثلا رایسرها روی ماشین های دیفرانسیل جلو هم سعی می کنن بال عقب نصب کنن که فقط منجر به کاهش شتاب ماشین و بالا رفتن مصرف سوخت می شه و هیچ کارکردی جز یه تغییر ظاهری برای خفن تر جلوه دادن نداره. یا اینکه توی نقاط مختلف ماشین چراغ های رنگارنگ الکی نصب می کنن و ماشین رو شبیه دیسکو بال می کنن. توی کشور خودمون هم از اینا داریم یعنی کسایی که ماشین رو کف خواب می کنن، رینگ اسپرت میندازن، بال عقب نصب می کنن، چراغ های تخیلی روی ماشینشون نصب میکنن و از این دست کارها می کنن که فکر می کنن با این کارشون خیلی دیگه خدای ریس و ماشین بازی شدن در حالی که این کار به معنای کامل جلف بازیه و فقط استهلاک ماشین رو افزایش می دن و بازار دست دوی ماشین خودشون رو نابود می کنن. البته من خودم شخصا با تغییرات ظاهری روی ماشین مشکلی ندارم ولی حتی اگر جنبه کارکردی نداره و فقط جنبه ظاهری داره این کار باید معقول انجام بشه شاید یک نمونش دودی کردن شیشه هاست مثلا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا