چشم اندازهفته نامه

ایمن‌ترین شاسی بلندهای لوکس سال 2018

این شاسی بلندهای لوکس در تست‌های تصادف بالاترین امتیازها را به دست آورده و به‌صورت استاندارد با سیستم‌های ترمز خودکار عالی ارائه می‌شوند.


شاسی بلندهای لوکس که شامل نسخه‌های مبتنی بر پیکاپ ها و همچنین کراس اوورها می‌باشند هم‌اکنون در بحث فروش خودروهای سدان را پشت سر گذاشته و فرمول موفقیت‌آمیز کاربردی بودن و اشرافیت را با هم نشان می‌دهند. برخی از جدیدترین کراس اوورهای بازار که محصول خودروسازانی همچون جگوار و پورشه هستند دینامیک رانندگی برجسته و سواری چابک و سریعی داشته و جایگزین‌های بالقوه‌ای برای خودروهای اسپورت کم ارتفاع محسوب می‌شوند.


اما کدام‌یک از شاسی بلندهای سال ۲۰۱۸ هم از نظر حفاظت سرنشینان و هم از نظر پیشگیری از برخورد جزو ایمن‌ترین‌ها هستند؟ برای پاسخ به این سؤال ما نگاهی به جدیدترین تست‌های تصادف سازمان NHTSA و IIHS انداخته‌ایم و همچنین در صورت وجود تست ترمز خودکار به آن نیز توجه داشته‌ایم.

Volvo XC90 Crash Test
در ادامه ۹ کراس اوور لوکس را معرفی می‌کنیم که همگی بر پایه خودروهای سواری بنا شده‌اند و نه تنها در تست‌های تصادف سازمان‌های یاد شده بالاترین امتیازات را کسب کرده‌اند بلکه به‌صورت استاندارد با سیستم ترمز خودکاری که امتیاز عالی را کسب کرده عرضه می‌شوند. بدین ترتیب سیستم خودرو می‌تواند از تصادف پیشگیری کرده یا سرعت آن را حداقل ۷ کیلومتر در ساعت کاهش دهد. این خودروها همچنین دارای اکثر تجهیزات ایمنی موردنیاز رانندگان بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و هشدار خروج خودرو از خط اشاره کرد.

از آنجایی که دو سازمان NHTSA و IIHS بیشتر روی خودروهای تولید انبوه و سطح میانی تمرکز دارند بنابراین محصولات تولید محدودی همچون لندروور رنجروور و مزراتی لوانته تست نشده‌اند.

  1. ولوو XC90


ولوو XC90، خودرویی بزرگ و ایمن که به صورت دو و سه ردیفه عرضه می‌شود دارای صفحه‌نمایش تبلت مانندی در داشبورد بوده و از به‌صورت استاندارد از جدیدترین سیستم‌ها و تجهیزات ایمنی سود می‌برد. از جمله این تجهیزات می‌توان به سیستم‌های ترمز خودکار در سرعت پایین، هشدار خروج خودرو از خط و هشدار نقاط کور با هشدار ترافیک پشتی اشاره کرد.

  1. ولوو XC60


کراس اوور ولوو XC60 که برای مدل سال ۲۰۱۸ به‌روز شده همچنان در تست‌های تصادف خوش درخشیده و دارای سیستم‌های پیشگیری از برخورد استاندارد است. این سیستم‌ها شامل هشدار تصادف از جلو، سیستم‌های ترمز خودکار در سرعت‌های پایین و بالا و… می‌باشد. این سیستم ترمز خودکار می‌تواند به خودرو در پیشگیری از برخورد با خودرو، عابر پیاده، دوچرخه‌سوار و حیوان بزرگ در جاده کمک کند. سیستم هشدار خروج خودرو از خط با دستیار حفظ آن بین خطوط نیز در XC60 وجود داشته اما هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی بخشی از پکیج ویژن سفارشی هستند.

  1. مرسدس بنز GLE


این خودروی میان سایز دارای همان ویژگی‌های مدل کوچک‌تر GLC بوده اما جادارتر از آن است و کابین بهتری نیز دارد. این خودرو به‌صورت استاندارد با ترمز خودکار عرضه شده اما سیستم هشدار برخورد از جلو به‌صورت سفارشی در دسترس است. سیستم هشدار نقاط کور نیز یک آپشن جداگانه بوده و هشدار خروج خودرو از خط نیز در گروه‌های سفارشی دیگری قرار دارد. البته GLE هنوز توسط NHTSA تست تصادف نشده است.

  1. مرسدس بنز GLC


این خودرو که به‌صورت عادی و نسخه چهار درب کوپه عرضه می‌شود از نظر استایل طراحی کمی ظریف‌تر است. سیستم ترمز خودکار این خودرو در تست‌ها امتیاز عالی را کسب کرده و به‌صورت استاندارد در خودرو نصب شده اما سیستم هشدار برخورد از جلو همچنان به‌صورت سفارشی در دسترس می‌باشد. سیستم هشدار نقاط کور نیز آپشنی جداگانه بوده و سیستم‌های هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط نیز با پرداخت مبالغ اضافی به خودرو اضافه می‌شوند.

  1. لکسس RX


این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی برای اولین بار به‌صورت سه ردیفه نیز عرضه شده است. RX همانند برادر کوچک‌تر خود یعنی NX به‌صورت بنزینی و هیبریدی در دسترس بوده و به‌صورت استاندارد با سیستم هشدار برخورد از جلو عرضه می‌شود. ترمز خودکار این خودرو می‌تواند از برخورد با خودروها یا عابران پیاده پیشگیری کرده و سیستم هشدار خروج از خط نیز شامل دستیار حفظ خودرو بین خطوط است. البته هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی به‌صورت سفارشی در دسترس هستند.

  1. لکسس NX


این شاسی‌بلند جمع‌وجور در سال جاری فیس لیفت شده و مدل NX 200t جای خود را به نسخه NX300 داده و از تجهیزات ایمنی بیشتر سود برده است. تجهیزات ایمنی استاندارد این خودرو عبارت‌اند از هشدار برخورد از جلو به همراه سیستم ترمز خودکار کامل که عابران پیاده را نیز تشخیص می‌دهد. البته سیستم هشدار خروج خودرو از خط هم به‌صورت استاندارد وجود دارد اما هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی به‌صورت سفارشی در دسترس است.

  1. آئودی Q7


برادر بزرگ‌تر آئودی Q5 یعنی Q7 به‌صورت استاندارد با سیستم ترمز خودکار شهری عرضه می‌شود. این سیستم تا سرعت حدود ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند از برخورد خودرو با سایر خودروها و عابران پیاده پیشگیری کند. هشدار نقاط کور با هشدار ترافیک پشتی، هشدار خروج خودرو از خط به همراه دستیار حفظ آن بین خطوط و حتی سیستم دید در شب نیز وجود دارد که می‌تواند حیوانات بزرگ‌تر را تشخیص دهد. البته بخشی از این تجهیزات به‌صورت سفارشی عرضه می‌شوند.

  1. آئودی Q5


این خودروی جمع‌وجور که برای سال ۲۰۱۸ تغییراتی داشته در نسخه QS5 از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی قدرتمندی سود می‌برد. سیستم هشدار برخورد از جلو با امتیاز عالی به همراه سیستم ترمز خودکار به پیشگیری از برخورد با سایر خودروها و عابران پیاده کمک کرده و ترمز خودکار سرعت‌های بالا و هشدار نقاط کور نیز در تریم های فول تر این خودرو دیده می‌شوند.

  1. آکورا MDX


این شاسی‌بلند سه ردیفه و لوکس از نظر پرفورمنس و قابلیت اطمینان انتخاب مناسبی است. تمامی نسخه‌های این خودرو به‌صورت استاندارد دارای سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای بوده و تنها سیستم هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی به‌صورت سفارشی در پکیج‌های گوناگون وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    نبود بی ام و عجیب بود واقعا!
    اکورا ❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    نتایج Ds 7 هم خوب بود فکر میکردم بین این ده تا باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      و باز هم مثه همیشه نام محصولات یکه تاز کره ای خوش درخشید
      همانند سایر تستها و نتایج

      البته یه تستی هست که هیچ کس جز طرفداراش نمیدونن که اونجا اول هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AK_007

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (562 ديدگاه)

        چندتا شاسی بلند لوکس کره ای میشناسید?
        بگید ماهم بدونیم.
        در ضمن DS7 برا فرانسس

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. AK_007

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (562 ديدگاه)

        شما چندتا شاسی بلند لوکس کره ای میشناسید? بگید ماهم بدونیم
        در ضمن DS7 برا فرانسس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ستار

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    پدال یک مطلب هم در مورد قطع همکاری هیوندا و مزدا با بهمن و کرمان موتورز بزار
    همه رفتن کسی با ما نمونده…?
    رییس کمیسیون صنایع معادن هم گفته چه بهتر که رفتن??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    باریکلا به لکسوس و آکورا کارشون درسته واقعا
    فکر نمی کردم ولوو انتهای این لیست باشه اما بازم جزو امن ترین هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohamad

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    لکسس NX همه جا جز بهترین هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیرمحمد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خودروی المانی یعنی نهایت تکنولوژی در کنار بالاترین ایمنی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سام

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    ولو XC60 ،آئودی Q5 و لکسس NX واقعا جذاب و جوان پسند هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. shirko

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    از اخر شدن ولوو و نبود حتی یکی از محصولات ب ام و ، زیاد به این تست خوش بین نیستم .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا