چشم اندازهفته نامه

معرفی ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس سال 2019

در حال حاضر خودروهای سواری سنتی تنها سهم حدود ۳۰ درصدی از بازار را در اختیار دارند و مشتریان تمام تمرکز خود را روی خرید کراس اوورها و شاسی بلندهای جدید گذاشته‌اند. خبرهای منتشر شده نشان می‌دهد این خودروها هم‌اکنون سهم بیش از ۶۰ درصدی از سبد فروش برندهای لوکس‌ساز را به خود اختصاص داده‌اند.


دلیل استقبال زیاد از این خودروها کاملاً روشن است. محصولات لوکس ظرافت طراحی را با ویژگی‌های پیشرفته ترکیب کرده‌اند و دارای موقعیت رانندگی و میدان دید خوبی هستند. همچنین کراس اوورهای شکل گرفته بر پایه‌ی خودروهای سواری کابینی جادار داشته و ورود و خروج به داخل آن‌ها به آسانی صورت می‌گیرد. برخی از این خودروها حتی ویژگی‌های اسپورتی هم دارند.


اما همه‌ی کراس اوورها مثل هم نیستند و برخی از آن‌ها در زمینه‌ی حفاظت از سرنشینان و سیستم‌های پیشگیری از تصادف عملکرد بهتری دارند. ما نگاهی به داده‌های منتشر شده توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها IIHS و اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی NHTSA انداخته‌ایم تا ببینیم که کدام کراس اوورها و شاسی بلندهای لوکس در سال جاری ایمن‌تر از رقبا بوده‌اند. همه‌ی این خودروها به جز یکی جزو برندهای لوکس اروپایی هستند.

همه‌ی خودروهای حاضر در این لیست رتبه‌ی ایمنی Top Safety Pick و Top Safety Pick+  را IIHS به دست آورده‌اند. NHTSA نیز به این خودروها ۵ ستاره‌ی ایمنی در بخش حفاظت از سرنشینان اعطا کرده است.


اگر یک خودرو بخواهد رتبه‌ی ایمنی Top Safety Pick را به دست آورد باید در تست‌های تصادف اورلپ کوچک سمت راننده، اورلپ جلویی، کناری، استحکام سقف و تست‌های حفاظت از سر امتیاز خوب را کسب کند و حداقل امتیاز اورلپ کوچک سمت سرنشین آن نیز قابل‌قبول یا خوب باشد. همچنین خودرویی که می‌خواهد این رتبه را به دست آورد باید به‌صورت استاندارد یا سفارشی از سیستم ترمز خودکار با امتیاز پیشرفته یا عالی برخوردار باشد. در نهایت چراغ‌های جلو نیز باید از نظر عملکرد خود امتیاز خوب یا قابل‌قبول را کسب کنند.


اما برای کسب رتبه‌ی ایمنی Top Safety Pick+ یک خودرو با امتیاز خوب را برای هر دو تست تصادف سمت سرنشین و چراغ‌های جلو کسب کند. البته باید این نکته را در نظر داشت که عملکرد چراغ‌های جلو بسته به سیستم‌های نورپردازی استاندارد یا سفارشی خودروها فرق می‌کند. برای مثال IIHS می‌گوید ولوو XC40 در صورت تجهیز به چراغ‌های جلوی LED امتیاز خوب را به دست آورده و امتیاز کلی آن Top Safety Pick+ می‌باشد؛ اما نسخه‌های پایه از چراغ‌های استاندارد استفاده کرده و امتیاز ضعیف را به دست می‌آورند که دلیل آن به نورپایین مربوط می‌شود.

متأسفانه انتشار رتبه‌بندی‌های ایمنی IIHS و NHTSA چند ماه پس از ورود خودروها به بازار صورت می‌گیرد. در واقع NHTSA هنوز نتایج تست تصادف سه خودروی حاضر در این لیست را منتشر نکرده است.

همچنین خودروهای لوکس گران‌بها و دیگر محصولات با تیراژ تولید پایین معمولاً از این لیست کنار گذاشته شده‌اند. شایان ذکر است اگرچه IIHS رتبه‌بندی ایمنی خود برای تسلا مدل X را اعلام نکرده اما این خودرو در زمینه‌ی حفاظت از سرنشینان بالاترین امتیاز برای شاسی بلندها را از سوی NHTSA دریافت کرده است. این خودرو نه تنها در تست‌های تصادف جلویی و جانبی بالاترین امتیازات را کسب کرده بلکه تنها شاسی‌بلند از نوع خود است که ۵ ستاره را برای حفاظت از سرنشینان در زمان چپ کردن به دست آورده است. دلیل این کار مجموعه باتری بزرگ است که باعث ایجاد مرکز ثقل پایین‌تری می‌شود.

  • آکورا RDX


کراس اوور جمع‌وجور RDX در سال ۲۰۱۹ رتبه‌بندی ایمنی Top Safety Pick+  را به دست آورده است. سیستم ترمز اضطراری خودکار این شاسی‌بلند که به‌صورت استاندارد وجود دارد امتیاز عالی را کسب کرده است.

چراغ‌های جلوی LED سفارشی آکورا RDX نیز نقش به سزایی در کسب این امتیازات بازی کرده‌اند. این خودرو در تست‌های تصادف حفاظت از سرنشینان که توسط NHTSA برگزار شده هم ۵ ستاره ایمنی به دست آورده است.

  • آئودی Q8


شاسی‌بلند لوکس آئودی یک پرچم‌دار ۵ نفره است. این خودرو قبلاً در صورت تجهیز به چراغ‌های LED سفارشی که امتیاز قابل‌قبول داشتند توانسته بود رتبه‌بندی ایمنی Top Safety Pick را کسب کند. البته چراغ‌های جلوی پایه‌ی Q8 رتبه‌بندی ایمنی ضعیف داشته‌اند. شاسی‌بلند آئودی از نظر حفاظت سرنشینان موفق به دریافت امتیاز خوب شده و سیستم ترمز اضطراری آن‌هم رتبه‌بندی عالی را دریافت کرده است. Q8 از NHTSA نیز ۵ ستاره ایمنی برای حفاظت سرنشینان کسب کرده است.

  • ب ام و X2


کراس اوور کوچک و اسپورت ب ام و X2 از IIHS امتیاز Top Safety Pick را دریافت کرده است. این خودرو در تمامی زمینه‌ها به جز عملکرد چراغ‌های LED سفارشی امتیاز خوب داشته است. سیستم ترمز خودکار شاسی‌بلند ب ام و نیز به‌صورت پیشرفته طبقه بندی شده است. این خودرو فعلاً توسط NHTSA تست نشده است.

  • ب ام و X3


X3 برادر بزرگ‌تر X بوده و از IIHS بالاترین امتیاز ایمنی را کسب کرده است. سیستم ترمز خودکار این شاسی‌بلند امتیاز عالی را دریافت کرده اما خب این سیستم با پکیج سفارشی دستیار راننده عرضه می‌شود. X3 همچنین از NHTSA موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شده است.

  • ب ام و X5


این شاسی‌بلند نیز با نسل جدید خود وارد سال ۲۰۱۹ شده و خودرویی امن و اسپورت است که در تست‌های تصادف نیز خوش درخشیده است. سیستم ترمز خودکار X5 توانسته رتبه‌بندی عالی را داشته باشد. چراغ‌های جلوی LED/لیزر سفارشی ب ام و با دریافت امتیاز خوب باعث شده‌اند امتیاز کلی این خودرو Top Safety Pick+  باشد. ۵ ستاره‌ی ایمنی NHTSA نیز به این خودرو تعلق گرفته است.

  • مرسدس بنز GLC


این شاسی‌بلند جمع‌وجور در نسخه‌های گوناگونی عرضه می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نسخه‌های AMG اشاره کرد. GLC به خاطر تست‌های تصادف عالی خود و امتیاز بالا برای سیستم ترمز خودکارش موفق به کسب رتبه ایمنی Top Safety Pick+  شده است. چراغ‌های جلوی سفارشی این خودرو امتیاز خوب را دریافت کرده‌اند اما امتیاز چراغ‌های استاندارد آن قابل‌قبول بوده است. NHTSA هم ۵ ستاره ایمنی به این شاسی‌بلند داده است.

  • مرسدس بنز GLE


این شاسی‌بلند میان سایز قبلاً با نام M کلاس شناخته می‌شد. امتیاز Top Safety Pick+  این خودرو به خاطر تست‌های تصادف عالی، سیستم ترمز خودکار عالی و چراغ‌های جلوی خوب بوده است. البته سیستم ترمز و چراغ‌های یاد شده به‌صورت سفارشی در دسترس می‌باشند. چراغ‌های جلوی هالوژنی GLE امتیاز ضعیف را دریافت کرده‌اند. NHTSA فعلاً این خودرو را تست نکرده است.

  • ولوو XC40


ولوو XC40 در سال جاری معرفی شده و امتیاز Top Safety Pick را از IIHS دریافت نموده است. البته این امتیاز با تجهیز خودرو به چراغ‌های LED با نوربالای خودکار به دست آمده است. چراغ‌های استاندارد این شاسی‌بلند امتیاز ضعیف را کسب می‌کنند. NHTSA فعلاً این خودرو را بررسی نکرده است.

  • ولوو XC60


برادر بزرگ‌تر XC40 امتیاز Top Safety Pick را دریافت کرده اما دلیل عدم دستیابی آن به امتیاز پلاس به چراغ‌های جلوی LED مربوط می‌شود که امتیاز قابل‌قبول را دارند.

چراغ‌های استاندارد این خودرو امتیاز مرزی را دارند. این خودرو به خاطر تست‌های تصادف امتیاز بالاترین امتیازات را داشته و سیستم ترمز خودکارش نیز عالی می‌باشد. NHTSA نیز ۵ ستاره ایمنی به XC60 داده است.

منبع: iihs

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. منوچهر

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (26 ديدگاه)

    این اهمیت داره که تقریبا همشون المانین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    خوش به حال اونور آبیا که حق انتخاب این همه شاسی بلند لوکس و ایمن رو دارن،من اگر میتونستم انتخاب کنم اول x5 و بعد q8

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      خدایش ابهت ولوو یه چیز دگ هس.
      XC60 خیلی جذابه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرصاد

        ۵ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (96 ديدگاه)

        بخاطر اینکه از نزدیک دیدیش
        اگه q8 رو هم میتونستیم از نزدیک ببینیم ، شاید نظرمون فرق میکرد ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. AMIR / ARMI

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    سوالی دارم سال 2019 هنوز به پایان نرسیده
    هنوز 6 ماه باقی هست ( اگه اشتباه نکنم )
    چطر از الان انتخاب کردن شاید تا پایان سال ماشین های جدیدی به بازار بیاد ؟
    کسی میدونه چطوری هاست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      ژاپنیها به همراه اروپائیها به خصوص آلمان روز به روز در زمینه تکنولوژی پیشرفت میکنن آمریکائیها هنوز اند خم جدا شدن شاسی جیپ در سرعت ۱۱۰ کیلومتر هستن البته رانگلر آفرودر خوبیه ها اما نباید از ۸۰ کیلومتر بیشتر سرعت بره چراکه ماشین نصف خواهد شد. ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ..Hossein

        ۵ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (150 ديدگاه)

        اون دسته از عزیزانی که اعتقاد دارن خودروهای غیر آلمانی بدرد نمیخورن و از وسط نصف میشن چون تو این لیست وجود ندارن یه نگاه به این لیست هم بندازن لطفا
        BMW X4
        BMW X6
        BMW X7
        MERCEDES G CLASS
        MERCEDES GLS
        mercedes gla
        porsche macan
        porsche cayenne
        audi q 3
        audi q5
        audi q7
        audi q2

        حالا نظرتونو بگید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          تمام این خودروهای که اسم بردی 5ستاره کامل ایمنی رو دازن. این لیست دیگه گل سرسبد ایمنی هاست.
          نه مثل جیپ رانگلر که فقط 1 ستاره ایمنی گرفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. (JONATHAN (TESLA

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (302 ديدگاه)

    کمپانی فورد قیمت بالا ترین مدل
    کراس اوور لوکس لینکلن کرسیر رو اعلام کرد
    قیمت با بالاترین مدل به 60 هزار دلار خواهد رسید
    این در حالی هست که این خودرو در رده بلک لیبل عرضه نمیشود
    این خودرو رقیب خودروی مرسدس بنز glc هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      ولی در جایگاهی پایین تر…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (JONATHAN (TESLA

        ۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (302 ديدگاه)

        منظور از جایگاه پایین تر رو منتوجه نشدم
        ولی به صورت استاندارد و بیسیک
        لیست اپشن های کرسیر به مراتب پر بار تر از
        GLC بود
        glc 43 amg قیمت 56 هزار دلاری داراست
        glc 63 amg قیمت 69 هزار دلاری داراست
        اگر کمپانی لینکلن تیپ بلک لیبل را برای کرسیر عرضه بکنه
        قیمت این ماشین بالاتر از GLC خواهد بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. F22RAPTOR

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2598 ديدگاه)

          تسلا عزیز
          کورسیر هم سگمنت glc و x3نیست
          لینکن تو این سگمنت ناتیلوس رو داره
          که داره رو نسل جدیدش کار میکنه آویاتور تو سگمنت x5وgleهست
          و کورسیر رو باید تو سگمنتx1 و x2دونست ولی طول و عرض و فاصله محوری به مقدار کمی بیشتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (JONATHAN (TESLA

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (302 ديدگاه)

          F22RAPTOR عزیز
          ولی خود پدال هم در دسته بندی ها کرسیر رو کراس‌اوور کامپکت قرار داد
          حتی در مطلب معرفی این ماشین هم ذکر کرد
          مرسدس بنز GLC، لکسس NX و ولوو XC60
          رقیب این خودرو خواهند بود
          هرچند ممنون از خبر نسل جدید ناتیلوس

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. F22RAPTOR

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2598 ديدگاه)

          سپاس دوست من
          ولی خب واسه اطمینان بیشتر فاصله محوری طول و عرض ناتیلوس و کورسیر رو با اون مدلهایی که از بنز و بیمر گفتم چک کن،

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. sina

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    RDX دوست داشتنی ❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کوروش

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    خبری از اسباب بازی های پلاستیکی نیست بخصوص لینکلن غول کش و تسلا ابر ماشین ساز که تازه دارند رنگ کردن ماشین را یاد می گیرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR / ARMI

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      لینکلن هنوز ماشین جدیدی به بازار نفرستاده
      هنوز همون قبلی ها هستن .
      تسلا مدل Y که در کلاس این خودرو ها هستش هم هنوز به بازار نیومده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (40 ديدگاه)

        اگه درست بخونی نوشته شاسی بلند لوکس پس چرا خبری از تسلا x نیست مگه شاسی بلند لوکس نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMIR / ARMI

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          تسلا مدل ایکس اخرین فیس لیفتش بر میگرده به سال 2017
          در ضمن از همین سازمان NHTSA
          سال 2017 تونست 5 ستاره ایمنی بگیره
          و ایمن ترین شاسی بلند از نظر همین سازمان بود
          یه سرج ساده بکن مطلب رو بخون
          دروغ به این واضحی که نمیتونم بهت بگم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. کوروش

        ۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        ماشین جدید لینکلن !!! مثلا نویگیتور دقیقا چیه ؟؟؟که هیچی در قبلی ها هم جایگاهی نداشتند چه برسه به امثال …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMIR / ARMI

          ۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          اقای به ظاهر محترم
          این لیست کراس اوور های ایمن هست
          هیچ وقت انتظار نداشته باش یه SUV با پلتفرم نردبونی
          در این لیست قرار بگیره
          شما که سواد خودرو داری دیگه این حرف نزن
          تسلا مدل X هم سال 2017 اخرین فیس لیفت رو داشته
          در همون سال هم 5 ستاره ایمنی از همین سازمان NHTSA گرفت
          و ایمن ترین شاسی بلند شد
          با یه سرج ساده مطلب رو بخون شما که سواد داری
          من که نمیتونم دروغ به این واضحی بهت بگم
          تازه اون کامنت با اکانت علی رو هم دیدم ( نگو یارو مثلا . . .)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ارش

        ۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        کمی هم در مورد شاسی جیپ مطالعه بفرمائید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. овsкиكMас

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (261 ديدگاه)

    لامصب لوکس های امریکایی لیست رو به سلطه خودشون درآوردن ??تبریک میگم
    سال ٢٠١٨ هم تونستن توی ۴٠ ماشین ایمن سال که توسط همین موسسه اعلام شد یک نماینده داشته باشن بین ۴٠ تا! افرین ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    جالبه آتیش سوزی تسلا در سانفرانسیسکو و شانگهای و هنگ کنگ مربوط به تسلا نیست و تسلا درگیر آتیش سوزی نیست!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارش

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ۶ آلمانی ۲ سوئدی و ژاپنی نشان مهندسی برتر آلمان و سوئد و ژاپن داره. بنز و هوندا آماده رقابت در همه زمینه ها از بالاترین سطح رقابتها مثل فرمول یک ایمنی تکنولوژی و.‌‌‌‌….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رنو 5 زرد قناری

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    سلطان ایمنی بنز و ولوو اون بی ام و ایکس 2 چقدر زیباست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ايكس واي

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینطوری که این هموطنای دارای سیتیزن امریکایی المانی ژاپنی سر هم میزنن برااشین خود المانیا و امریکاییا سرش بحث نمیکنن

    نه امریکا نه المان نه ژاپن نه براشون مهم هست شماها ازشون حمایت کنین و نه برا این دعوا کردناتون به به چه چه میکنن، تازه میگن چقدر بی فرهنگن،
    خودم ساکن المانم، اینجا فورد و بنز تو کوچمون پارکه، لکسوسم پارکه اما خداییش هیچوقت ندیدم حتی یه بار یکی بگه فورد بده یا بنز بده،
    ولی تو ممکلت عقب مونده ایی که شماها توشین سرش دارین دعوا میکنین،
    دعوا کنین که لیاقتتون همینه، حالشو المانیا و امریکاییا میکنن حتی نمیدونن یکی تو یه کشوری تو خاورمیانه دارن دعوا میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      حرف شما کاملا متینه
      ولی فراموش نکن خودتم مال همین جنگلی و یه بی فرهنگ مثل من
      نه مطمئا خیلی بدتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. منوچهر

      ۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (26 ديدگاه)

      اره ساکن آلمانی با یه کامنت از وقتی شفاف سازی در مورد اکانت و کامنتها شده دهها اکانت جدید ظاهر شدن! من المانم اینجا همه همه چی سوارن اتفاقا منم دوستان و آشنایان آلمانی زیاد دارم دوبارم خودم سفر کردن اونجا و‌ این کامت در یه دروغ بیشتر نیست درسته آلمان کشور ازادیه ولی مردمشون رویه برندای خودشون قطعا تعصب دارن مثل سایر کشورهای اروپایی منتها در المان به خاطر بهترین بودن محصولاتشون بیشتر بیخود با صد تا اکانت نیا منم فصلی کشورمو عوض می‌کنم یه فصل امریکام یه فصل انگلیسم یه فیلم ژاپنم یه فصلم ایتالیام!!!!!! ما مثل شما کم ندیدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حسن

      ۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (187 ديدگاه)

      در مورد بحث خوبی و بدی ماشین ها، به این صورت که تو کامنتها هست، واقعا مسخره و بچه بازی هست.
      ولی اینکه یه نفر که حالا خودش تو کشورش نیست در مورد کشورش و ادمای توی اون اینطوری حرف میزنه! فقط می تونم بگم که خوشحالم دیگه تو ایران نیستی، چون ادمایی مثل تو ایران رو به این روز اندختن و باعث مهاجرت خیلی از ادمای حسابی شدن، و متاسفانه در اخر خودتون رو قاطی اون ادمایی در نظر میگیرین که حرفی برا گفتن دارن. واقعا برات متاسفم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مهدی

      ۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      تواگه فرهنگ داشتی ملت خودت رو بی فرهنگ خطاب نمیکردی. جدای از بحث خودرو بیزارم از کسی که پشت به کشور وملت خودش میکنه.مردم ایران شریف ترین مردم دنیا هستن.واقعا متاسفم

      شما ایرانی نیستی.فقط میتونی فارسی صحبت میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ایلیا

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    شما فقط زیبایی Q8 رو ببینید، مخصوصا با این رنگش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بین اینا فقطq8 !!!
    چقد زیبا شده
    البته کمی هم rdx..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام وX5. ب ام وX3. ب ام وX2. مرسدسGLE. مرسدسGLC. آئودی Q8
    خودروهارو نگاه کن. هرکدوم دنیایی ازکیفیت. امنیت. تکنولوژی روباهم به همراه دارن.
    مخصوصاX5 وGLE وQ8

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mohammad

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    دوستان من این مطلبو جای دیگه خوندم تسلا مدل ایکس توش هست این لیست اشتباهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسن

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مهدکودک پدال دات آی آر!!! اگه ماشین باز هستین که نباید کشور براتون مهم باشه!!! می دونم یه مقدار طرفداری و علاقه بیشتر به یه برند یا یه مدل خاص همیشه بین همه وجود داره، ولی اونی که کلا از آمریکایی ها یا آلمانی ها و … خوشش نمیاد بنظر من کلا ماشین باز نیست و چیزی از ماشین سرش نمی شه! اگرم این کار براتون سرگرمی شده ودوست دارین به همدیگه گیر الکی بدین، بدونین که دارین حق یه سری ادم دیگه که دنبال دوتا حرف حسابی و منطقی و بدردبخور هستن رو پا مال می کنین! بجای بحث درست و تبادل اطلاعات بدرد بخور که، کل بحث های سایت شده که یه جا یه ماشین اتیش گرفته بریم در کارخونش و تخته کنیم!!! و در آخر خودتون رو هم ماشین باز می دونین، حتی اپسیلونی هم اطلاعات بدرد بخور ندارین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      احسنت، خود من این کامنت رو ن شتم انگار.
      اینجا بیشتر تنفر دیده میشه تا علاقه.
      کسی که واقعا عاشق خودرو باشه این چرندیات رو روزی هزار بار تکرار نمیکنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. یاس ی

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    اتفاقا منم ساکن آلمانم. آدرسمون هست برلین درب اول سمت راست.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    توی کوچه ما هم پر از ماشین خارجیه، یکی دوتا پراید هم البته هست، گرچه پراید هم اینجا خارجی حساب میشه.
    راستی الان ساعت چند هستش توی ایران ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ..Hossein

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (150 ديدگاه)

    اون دسته از عزیزانی که اعتقاد دارن خودروهای غیر آلمانی بدرد نمیخورن و از وسط نصف میشن چون تو این لیست وجود ندارن یه نگاه به این لیست هم بندازن لطفا
    BMW X4
    BMW X6
    BMW X7
    MERCEDES G CLASS
    MERCEDES GLS
    mercedes gla
    porsche macan
    porsche cayenne
    audi q 3
    audi q5
    audi q7
    audi q2

    حالا نظرتونو بگید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      حداقل هرکدوم از آلمانی چندنماینده اینجا دارن. اما آمریکایی ها حتی یکی ندارن
      بعدشم تمام اونایی که اسم بردی امنیت کامل رو دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. MAHDI

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دریغ از یک آمریکایی!!!
    تست تصادف جیپ رانگلر هم برای 2019 اومده که نتیجه فاجعه آمیز بوده با گرفتن فقط((( یک ستاره)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. کیوان

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (166 ديدگاه)

    چقدر تعصب دارید حالا خوبه همه این اتل ها اینجا نیست اخه مگه میشه لینکلن و تسلا و کادیلاک به حساب نیان اما بی ام و شما تعصب پدر بزرگاتونو ارث بردید !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا