چشم انداز

سریال برترین‌ها (2) بهترین سدان‌های بزرگ

امیدوارم از قسمت اول سریال برترین ها لذت برده باشید و سعی کنید با نظرات خودتان ما را در ادامه ماجرا یاری کنید. در قسمت اول به معرفی و بررسی اجمالی اولین خانواده پنج نفر مجموعه خود به نام سدان های خانوادگی پرداختیم و آنها را در جایگاه خود قرار دادیم. قصد داریم در قسمت دوم این مجموعه، به سراغ ۵ خودروی دیگر برویم که برای خانواده ها یا افرادی طراحی و تولید شده اند که بدنبال فضا و امکانات بیشتری هستند. با معرفی و بررسی این مجموعه پرونده خانواده سدان‌ها بسته می‌شود.

قسمت دوم: سدان های فول سایز

full-size-sedans

جایگاه اول: تویوتا آوالون مدل ۲۰۱۴

اولین عضو این خانواده تویوتا آوالون است. این خودرو سال گذشته دچار تغییراتی در طراحی بیرونی و هندلینگ بهتر شد. فرمان پذیری خودرو سفت تر و پیچش بدنه کاهش یافته، سیستم ترمز خودرو نیز ارتقا داده شده است. این خودرو به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 و گیربکس اتومات ۶ سرعته مجهز است و البته نسخه هیبریدی آن نیز تولید می شود. این مدل به یک موتور ۴ سیلندر گاز/هیبریدی کمری و موتورهای الکتریکی نیز مجهز شده است.

  • ۷.۱ لیتر در سیکل ترکیبی (۵.۹ لیتر در تست EPA).
  • ۰ تا ۱۰۰ در ۶.۱ ثانیه.
  • حداکثر سرعت آن بیش از ۲۰۰ کیلومتر برساعت.
  • حداکثر شتاب جانبی ۰.۸۲ جی.

جایگاه دوم: شورولت ایمپالا مدل ۲۰۱۴

نفر دوم این خانواده یک آمریکایی دوست داشتنی به نام شورولت ایمپالا است. ایمپالا پرچمدار کلاس سدان شورولت با تغییراتی که در شاسی خود داشته بار دیگر در سال ۲۰۱۴ متولد شده است. این بار این خودرو در ابعاد فول سایز و مجهز به آخرین پیشرانه ها و تجهیزات الکترونیکی در کنار هندلینگ عالی تولید شده و جای هیچ عذری را برای شورولت باقی نگذاشته است.

منبع تغذیه این خودرو یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری یا یک پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 و یا یک پیشرانه هیبریدی برای زمانی است که نخواهید از قدرت زیادی استفاده کنید. داخل کابین شبه لیموزینی این خودرو در کنار یک طراحی مدرن، می توانید گزینه های زیادی از بهترین قابلیت ها را به چشم خود ببینید.

  • ۱۱.۲ لیتر در شهر.
  • ۷.۶ لیتر در جاده.
  • ۹.۴ لیتر در سیکل ترکیبی.
  • ۰ تا ۱۰۰ در ۸.۷ ثانیه.
  • حداکثر سرعت بیش از ۲۱۰ کیلومتر برساعت.
  • حداکثر شتاب جانبی ۰.۸۴ جی.

جایگاه سوم: کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۴

سومین عضو این خانواده کرایسلر ۳۰۰ است و در حالی که نام آمریکایی ها را یدک می کشد ولی مهندسی آن یک مهندسی چند فرهنگی از سوی دایملر/کرایسلر است که این روزها در محصولات آنها شاهد هستیم. شاسی دیفرانسیل عقب این خودرو با همکاری مرسدس بنز توسعه یافته و بهترین کنترل را در شرایط جاده دارد. میزان مصرف سوخت آن هم کمی از مدل های قبلی بیشتر است.

این حق انتخاب برای شما وجود دارد که از بین پیشرانه ۲۹۲ اسب بخاری V6 یا پیشرانه ۳۶۳ اسب بخاری Hemi V8 یکی را انتخاب کنید. البته آپشن AWD یا تمام چرخ متحرک نیز برای شما وجود دارد. پیشرانه V6 دارای سیستم ۸ سرعته اتوماتیک و V8 دارای سیستم ۵ سرعته اتوماتیک است. مدل اسپرت ۳۰۰S دارای تریم مشکی و چرخ های ۲۰ اینچ، صندلی های اسپرت و سیستم صوتی حرفه ای است.

  • ۰ تا ۱۰۰ در ۶.۵ ثانیه.
  • حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر برساعت.
  • حداکثر شتاب جانبی ۰.۸۳ جی.

جایگاه چهارم: داج چارجر مدل ۲۰۱۴

اما چهامین عضو این خانواده از یک خانواده امریکایی دوست داشتنی دیگر به جمع ما آمده است. این شما و این هم چارجر! این سدان فول سایز یک خودروی عضلانی کوپه مانند است که سبک زندگی خاص خودش را دارد.

این سدان اسپرت ۴ درب نیز دارای دو پیشرانه V6 و V8 و دیفرانسیل عقب یا AWD است که در نهایت حق انتخاب با شماست. با قدرت ۴۷۰ اسب بخاری موتور Hemi V8، کنترل موتور و سیستم تعلیق سه وضعیته تنها می توانید از رانندگی با SRT8 لذت ببرید. از نقاط ضعف این خودرو می توان به وزن زیاد و مصرف سوخت بالای موتور V8 آن اشاره کرد که نسبت به خودروهای قبلی به میزان قابل توجهی بالاتر است.

  • ۰ تا ۱۰۰ در ۶.۴ ثانیه.
  • حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر برساعت.
  • حداکثر شتاب جانبی ۰.۸۳ جی.

جایگاه پنجم: کیا کادنزا مدل ۲۰۱۴

و اما آخرین عضو این خانواده یک خودروی کره ای از کمپانی کیاست. کیا کادنزا گل سرسبد کیا در کلاس سدان های فول سایز است. تنها گزینه موجود برای پیشرانه این خودرو یک انجین ۳.۳ لیتری V6 با ۲۹۳ اسب بخار قدرت است که از گیربکس اتومات ۶ سرعته و دیفرانسیل جلو بهره می برد.

با اینکه به نظر می رسد این خودرو خیلی هم سریع و پر شتاب نباشد اما به خوبی شما را راضی می کند. از نظر کیا، عمکلرد در این خودرو اولویت نخست نبوده ولی برای شما کافی خواهد بود و طراحی داخلی آن نیز یکی از آیتم هایی است که سبب می شود شما این خودرو را دوست داشته و با آن احساس راحتی کنید.

  • ۹.۴ لیتر در سیکل ترکیبی.
  • ۰ تا ۱۰۰ در ۶.۲ ثانیه.
  • حداکثر سرعت بیش از ۲۴۵ کیلومتر برساعت.
  • حداکثر شتاب جانبی ۰.۸۱ جی.
[polldaddy poll=8381540]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۹۰ دیدگاه‌ها

  1. یاسین

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    تومجله ماشین این مقایسه بود کادنزا برنده شد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سینا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    پدال جان سمند پرشیا 220 تا پر کردن بعد یه آمریکایی فول سایز اسپرت که کمتر کسی تو ایران پیدا میشه که اسمشو ندونه بعد این ماشین 195 تا میره (دوج چارجر)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا