چشم اندازهفته نامه

برترین کمپانی‌ها در حوزه تکنولوژی خودروی خودران

هر کمپانی بزرگی در حال کار بر روی تکنولوژی رانندگی خودکار بوده و فرقی نمی‌کند که در حال توسعه‌ی سیستم‌های کروز کنترل پیشرفته باشد یا اینکه به تولید خودروهای کاملاً خودران بپردازد؛ و موضوع سورپرایز کننده اینکه طبق مطالعه‌ی صورت گرفته کمپانی‌هایی که اکثراً سرخط اخبار را اشغال کرده‌اند ضرورتاً در این زمینه پیشرو نیستند.

Next-Generation Fusion Hybrid Autonomous Development Vehicle
به تازگی Navigant Research تعداد ۱۸ کمپانی متفاوت را به منظور تخمین کمپانی پیشرو در زمینه‌ی خودروی خودران زیر ذره‌بین برده است. این موسسه به تأمین‌کننده‌ها، خودروسازان، غول‌های تکنولوژی و سرویس‌های حمل‌ونقل نظیر اوبر نگاهی انداخته تا لیست ۱۰ شرکت برتر و پیشروی تکنولوژی خودکار را تشکیل دهد و همچنین هر کمپانی را با برچسب‌های “پیشرو”، “مدعی”، “رقیب” یا “دنبال کننده” نام‌گذاری کرده است.

Next-Generation Fusion Hybrid Autonomous Development Vehicle
طبق این مطالعات فورد بالاترین رتبه را به دست آورده است. این خودروساز اخیراً نسل بعدی خودروی تست خودران فیوژن هیبرید خود را نشان داده و در حال برنامه‌ریزی برای گسترش مرکز تحقیقات و نوآوری در Palo Alto است. فورد می‌گوید خودروهای خودران به ویژه برای سرویس‌های اشتراک سواری را تا سال ۲۰۲۱ بدون فرمان یا پدال‌ها عرضه خواهد کرد.

gm-autonomous-fleet-vehicle-testing-in-michigan-08
جنرال موتورز که کمپانی استارت آپ کروز اتوموشن را خریده در این لیست رتبه‌ی دوم را به دست آورده است. در میان سایز چیزها این خودروساز بزرگ با Lyft برای شکل‌دهی شبکه‌ای از خودروهای خودران با تمامی کمپانی‌های حاضر در این مطالعه همکاری نموده و باید گفت جنرال موتورز و فورد به همراه رنو/نیسان و دایملر که به ترتیب در رتبه‌های بعدی هستند، تنها خودروسازانی می‌باشند که در بحث تکنولوژی رانندگی خودکار با برچسب “پیشرو” نام‌گذاری شده‌اند.

Next-Generation Fusion Hybrid Autonomous Development Vehicle
کمپانی‌هایی که با برچسب “مدعی” شناخته می‌شوند عبارت‌اند از ب ام و، Waymo، گروه فولکس‌واگن، گروه هیوندای موتور، تویوتا، پژو-سیتروئن، دلفی، ولوو و تسلا. دیگر کمپانی‌ها شامل هوندا، nuTonomy، بایدو و اوبر در بخش پایین‌تر یعنی “مدعی” قرار گرفته‌اند. تاکنون هیچ کمپانی‌ای در زمینه‌ی تکنولوژی خودران “دنبال کننده” نبوده است.

2017-chevrolet-bolt-with-autonomous-equipment
Navigant Research تعداد ۱۰ معیار و شاخص متفاوت را برای تعیین این رده‌بندی آزمایش کرده است. امتیازها شامل دید، استراتژی ورود به بازار، همکاران، تکنولوژی استراتژی تولید، فروش، بازاریابی و توزیع، قابلیت تولید، کیفیت تولید و قابلیت اعتماد، نمونه محصول و قدرت ماندگاری می‌باشد.

mercedes self driving
در لیست زیر می‌توان ۱۰ کمپانی برتر حوزه‌ی تکنولوژی رانندگی خودران را دید:

  1. فورد
  2. جنرال موتورز
  3. اتحاد رنو-نیسان
  4. دایملر
  5. گروه فولکس‌واگن
  6. ب ام و
  7. Waymo
  8. ولوو/اتولیو/Zenuity
  9. دلفی
  10. گروه هیوندای موتور

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ایول به امریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mahdi DODGE

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    افرین به فورد و جنرال موتورز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسين

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    خوشم میاد خودروسازا نذاشتن کسایی که هیچ ربطی به صنعت خودرو ندارن (گوگل) ازشون جلو بزنن. همچین سریع بستر و دانش لازم برای سیستمهای خودران رو توسعه دادن. البته الانم وابسته به شرکتهای کامپیوتری هستن اما خب کارشون ایول داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. moein

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    تعجبه آلمان دس نگرفته این فناوری رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      حتما نمیتونه که دس پیدا نکرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. arash66

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (433 ديدگاه)

      شَروع کردن شما خبر نداری …
      تو یوتیوب یه سرچ بزن و کلیپ های رانندگی خودکار مدل های آئودی، مرسدس و … رو ببین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi DODGE

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        دوست عزیز اون کلیپ توسط کی ساخته شده؟
        معلومه توسط خود شرکت سازنده که جنبه تبلیغاتی داره
        شما تست و بررسیها رو قبول نداری ولی یه سری تبلیغات رو قبولش میکنی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. arash66

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (433 ديدگاه)

    منبع که امریکایی هست !
    برند های خودروساز امرکیایی در حالت کلی در بالاترین سطح، از تکنولوژی های کمتری نسبت به خودرو آلمانی و ژاپنی ها استفاده و در خودرو های تولیدی خودشان بکار میبرن.
    همچنین تکنولوژی رانندگی خودکار که امرکیایی ها به تازگی شروع کردند و آلمانی ها پیشرو هستند. هر چند تسلا از این تکنولوژی در حال حاظر استفاده میکننه ولی در کامل کمی مطمئن نبودنش شکی نیست.
    البته در قوی بودن شرکت های IT امریکایی شکی نیست و خود آلمانی ها نمونه اش آئودی در این زمینه با همین شرکت ها هم همکاری داشته. (Nvidia)
    همچنین آلمانی ها تا از یک تکنولوژی مطمئن نشن اون رو معرفی نمیکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      الان یه موسسه بعد از کلی تحقیق به این نتیجه رسیده، شما همینجوری با بهره گیری از عواطف و احساسات لطیفت (شوخی کردم) داری میگی حرفشون اشکال داره.
      عزیز من سطح تحقیق و توسعه خودروسازای امریکایی الان در این سطحه و استراتژی آیندشون طوریه که میشه به عنوان پیشتازای تکنولوژی خودران ازشون نام برد. یه بار دیگه ملاکهایی که بررسی شدن رو نگاه کن.

      الان ب ام و گفته سال 2021 ماشین کاملا خودران و هوشمند میدم تو بازار (که در بخش i تولید میشه) و اشتراک اتومبیل با خودروهای کاملا خودرانش مال بَعده، اما فورد گفته تا سال 2021 سیستم اشتراک اتومبیل با ماشینای بدون فرمون و پدال راه میندازم! جنرال موتورز میگه ناوگان ماشینای خودران میسازم! خب هیچ کدوم از آلمانیا همچین برنامه ای رو برای 2021 ندارن و نمیتونن تا اون موقع این کارو بکنن (به اعتراف مدیر فولکس و برنامه های آینده شرکتها مراجعه کنید). برنامه هاشون عقب تره. به نظرت الان فورد جلوتر از آلمانیا نیست؟ شما رو چه حسابی میگی امریکاییا در بالاترین سطح از تکنولوژی کمتری برخوردارن؟ بله، الان توی تولیداتشون عقب ترن اما معلوم نیست که توی آزمایشگاه هم عقب تر باشن.

      مخلص همه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mahdi DODGE

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      اقای ارش
      شما داری حرفی میزنی که مخالف متن بالاست
      پس شما داری میگی پدال مطالب دروغ و اشتباه تحویل میده و شما همه چی رو میدونی
      شما که میگی المان پیشرو هست اصلا این مطلبو کامل خوندی؟
      اگه خوندی و میدونی پس یا از خودت چیزی میگی یا مطالب سایتو اشتباه اعلام میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. arash66

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (433 ديدگاه)

        پدال نه دوست عزیز سایت منبع، در جانب داری سایت های امریکایی و انگلیسی هیچ شکی ندارم و مطمئن هستم ک ژاپنی ها و آلمانی ها در زمینه تکنولوژی پیشرو هستن .
        تمام برند ها برای پیشرفت این تکنولوژی پیشرفته و حساس مجبور به برون سپاری خواهند بود و با همکاری شرکت ها مستقل روی این تکنولوژی کار میکنن و واقعا هم مسئله ای نیست که به تنهایی قادر به تکمیلش باشن.
        این که این سایت مقایسه میکنه و و اشاره میکنه که جنرال موتور هم یک شرکت متخصص در این زمینه رو خریده فکر نمیکنم نتیجه مثبت و کار خاصی صورت گرفته باشه.
        مطمئنا هم در آخر چه یک برند جلو تر از بقیه باشه و این تکنولوژی رو معرفی کنه می بایست در آینده همه از یک استاندارد پیروی و استفاده کنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. ali_8

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همین که تسلا نیست تو رده بندی کلش رفت زیر سوال.
    ماشینای تسلا همین الان نیاز به راننده ندارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پاسخگوی شماره 4

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (65 ديدگاه)

      تسلا غیر از یه سیستم خودران پیشرفته چیز دیگه ای نداره. اما بقیه شرکتها، دید، استراتژی ورود به بازار، همکاران، تکنولوژی استراتژی تولید، فروش، بازاریابی و توزیع، قابلیت تولید، کیفیت تولید و قابلیت اعتماد بیشتری نسبت به تسلا دارن و طبق این معیارها از تسلا بهتر هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ghost

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (193 ديدگاه)

    عجیبه تسلا و جگوار ( افرود خود ران و معرفی کرده) تو این لیست نیستن حدث میزدم تسلا اول باشه که اصلا نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد حسین

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    احتمالا برای برند اًپل افت داشته که بررسیش نکردن وگرنه میرفت جزو آخرین دسته و میشد دنبال کننده
    خوشحالا فکر می کردن با ساختن یه ماشین تخم مرغی می تونن وارد صنعت خودرو بشن
    خوب شد که اپل کنار کشید وگرنه همه چی ماشینش انحصاری میشد ! لاستیک ، روان کننده ها ، لوازم مصرفی ، روکش صندلی ، ضربه گیر روی در و ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    درسته برخی کمپانی ها مشغول تست و آزمایش سیستم های خودران بر روی محصولاتشان هستند ولی در نهایت شرکت ها مجبورا برون سپاری کنند و پکیج یا کیت کامل ادوات مورد نیاز مثل رادار و سنسور و واحد پردازش و… را از شرکت های قطعه ساز خریداری کنند.
    الان در آلمان شرکت های خودروساز با دو شرکت بوش و کانتیننتال مشغول تحقیق و توسعه هستند و در آخر تامین کننده این دو شرکت خواهند بود و در ژاپن دو اتحاد بزرگ که اولی دنسو و nec و دیگری هیتاچی ، پاناسونیک و در آمریکای شمالی نیز دلفی و چند شرکت دیگر وظیفه ی اصلی به عنوان تامین کننده را ایفا خواهند کرد.
    همینک هسته ی اصلی ماشین های خودران رادار LIDAR هست که بوش و کانتیننتال و دنسو ، valeo و leddartech و quanergy و چندین شرکت دیگر اونو تامین میکنند و بسیار گران هستند و هنوز تا تکامل کامل چند سالی زمان نیاز دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا