چشم اندازهفته نامه

معرفی برندگان جوایز فرمان طلایی 2019

چند روز پیش BILD am SONNTAG بزرگ‌ترین روزنامه یک‌شنبه آلمان به همراه مجله اتوبیلد برای چهل و سومین بار جوایز فرمان طلایی را بین برگزیدگان توزیع کردند. این جایزه محبوب و بین‌المللی در سال ۱۹۷۶ برای اولین بار به برندگان اعطا شد و از آن زمان تاکنون مهم‌ترین جایزه صنعت خودروی اروپا بوده است. این مراسم در ساختمان اکسل اسپرینگر در برلین برگزار شد و حدود ۲۰۰ مدیر ارشد خودروسازی، سیاسی و رسانه‌ای در آن حضور داشتند. مجری این مراسم نیز باربارا شونبرگر بود.


تام درکسلر سردبیر اتوبیلد گفته است:

در عصر مراسم فرمان طلایی سال ۱۹۸۹ بود که دیوار برلین برچیده شد. این امر اشتیاق مردم به آزادی و حرکات انفرادی بدون مرز را نشان می‌داد؛ و حالا پس از ۳۰ سال هنوز هم آزادی در بحث حمل‌ونقل موردنیاز است، آزادی برای اتخاذ تصمیمات گوناگون و آزادی برای مسئولیت‌پذیری… ما می‌دانیم که حمل‌ونقل تغییر خواهد کرد و رانندگی و سواری ما نیز تغییر را نشان خواهد داد. ما می‌خواهیم این آزادی را حفظ کنیم و به همین خاطر است که امروز جوایزی را به خودروها و ایده‌های فردای خود اعطا می‌کنیم.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا خودش شخصاً جایزه مدل ۳ را دریافت کرد و در همان زمان اعلام نمود گیگا فاکتوری جدید شرکت را در نزدیکی فرودگاه جدید برلین تأسیس خواهد کرد.


در سال ۲۰۱۸ بود که مراسم جوایز فرمان طلایی با وقفه‌ای یک‌ساله به خاطر بحث‌هایی درباره دست‌کاری گازهای اگزوز، تست‌های آلایندگی جدید و… مواجه شد. در سال ۲۰۱۹ و برای اولین بار خودروهای الکتریکی در بخشی جداگانه قرار نگرفتند و در همان کلاس‌های یکسان با دیگر خودروها قضاوت شدند. همچنین ارزیابی‌های صورت گرفته با تست‌های اتوبیلد شامل مصرف سوخت، بررسی زیست‌محیطی و قیمت ترکیب شدند تا نتایج دقیق‌تری به دست آید.


از جمله مهمانان حاضر در این مراسم می‌توان به یاسوهیرو آیاما مدیرعامل مزدای اروپا، استفان کاست مدیر کیا موتورز آلمان، هربرت دایس مدیرعامل فولکس‌واگن، برنارد کاپلان مدیر مزدای آلمان، برنارد مایر مدیرعامل اشکودا، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، آندراس شوور وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت دیجیتال، برام شات مدیرعامل آئودی، رالف اسپت مدیرعامل جگوار لندروور، آلین اووتن هوون مدیرعامل تویوتای آلمان و اولیور زیپس مدیرعامل ب ام و اشاره کرد.

اما خودروهایی که امسال توانستند در کلاس‌های گوناگون جوایز فرمان طلایی را به دست آوردند عبارت‌اند از:

  • کلاس خودروهای کوچک: آئودی A1 اسپورت بک
  • کلاس خودروهای کامپکت: ب ام و سری ۱
  • کلاس خودروهای میان سایز: تسلا مدل ۳ (خودروی الکتریکی)
  • کلاس شاسی بلندهای کوچک: مزدا CX-30
  • کلاس شاسی بلندهای میان سایز: جگوار آی پیس (خودروی الکتریکی)
  • کلاس شاسی بلندهای بزرگ: آئودی e-tron (خودروی الکتریکی)
  • کلاس خودروهای اسپورت: تویوتا سوپرا
  • جذاب‌ترین خودرو: ب ام و سری ۸
  • بهترین خودرو با قیمت زیر ۲۵ هزار یورو: اشکودا کامیک
  • بهترین خودرو با قیمت زیر ۳۵ هزار یورو: کیا XCeed
  • بهترین نوآوری صنعت خودرو: لاستیک‌های بدون باد میشلین


درباره‌ی جوایز فرمان طلایی بیشتر بدانید

روزنامه BILD am SONNTAG و اتوبیلد آلمان هر سال جوایز فرمان طلایی را به بهترین خودروهای جدید اعطا می‌کنند. این جایزه بین‌المللی خودرویی اولین بار توسط اکسل اسپرینگر در سال ۱۹۷۶ اعطا شد و از آن زمان تاکنون به‌صورت سالانه اعطا شده است. از سال ۱۹۸۲ تاکنون نیز جایزه فرمان طلایی افتخاری به موفقیت‌های استثنایی در صنعت خودرو اختصاص پیدا کرده است. خود اکسل اسپرینگر اولین بار در سال ۱۹۸۳ جایزه فرمان طلایی افتخاری را به هنری فورد دوم نوه مؤسس کمپانی فورد موتورز اعطا نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3078 ديدگاه)

    فقط قیافه ماسک در عکس اول…?
    .
    جدا از شوخی دلیل حضور خود ایلان ماسک در این مراسم تایید احداث گیگافاکتوری ۴ در کنار فرودگاه جدید برلین بود ، قبل از برلین شاید لندن یا یکی دیگر از شهر های بریتانیا میزبان گیگافاکتوری ۴ می بود ولی برگزیت مانع این کار شد .
    این ابر کارخانه جدید همانند نمونه شانگهای دارای دو فاز تولید باتری و خطوط تولید خودرویی خواهد بود و جالبتر این که در عرض ۱۰ ماه به طور کامل احداث میشه و در سه ماهه اول ۲۰۲۱ پذیرای تولید model 3 و model Y خواهد بود…!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. the notorious critic

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    عکس اول خیلی حرف واسه گفتن داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    دنیای آینده الکتریکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. JDM

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    بنزین لیتری 3تومن مبارک!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      حمل و‌نقل زیر ساخت اقتصاد همه کشورها هستش و حمل و‌نقل هم در ایران هم از نوع جاده ای هستش امروز بنزین گران شد فردا گازویل که این موضوع شدیدا کسب و کار هایی که مستقیما با خودرو در ارتباط هستن را ضربه سنگینی وارد میکنه و از طرفی شهرهای شمالی کشور و همچنین اصفهان و شیراز هم که چشم به توریست داخلی دارن را تحت فشار میگذاره و کم کم باید منتظر کاهش شدیدتر رشد اقتصاد حداقل در سال ۹۸ بود و البته اثر غیر مستقیم در قیمت دلار و‌اشوب در بازار های سرمایه ای مثل مسکن نباید فراموش کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. JDM

        ۲۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (87 ديدگاه)

        بنزین که گرون شد هیچ،قیمت بقیه کالا ها هم بالاتر رفت.همسایمون داره خونشو میسازه امروز رفته اجر بخره دیده گرون شده در صورتی همون اجر رو روز قبلی 20.30درصد قیمتش پایین تر بوده و…
        به فاصله یه هفته الی دو هفته هم گازوییل گرون تر میشه.
        اگر بشه رانندگان سواری و سنگین هم زمان اعتراض کنن و مدتی سوختگیری نکنن مجبورن قیمت رو بیارن پایین ولی به نظرم مردم بی عارن و اعتراضی صورت نمیگیره اگر هم بگیره معلوم نی قوی و پایدار باشه،متاسفانه عین سال های دیگه فقط یاد گرفتیم مقاومت کنیم و سکوت اختیار کنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۲۴ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (1325 ديدگاه)

          دولت کسر بوجه وحشتناکی داره حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فقط تا نیمه اول سال منتظر گاز و گازویل هم باید باشیم و فکر میکنم با توجه به کاهش شدید درامد های دولت و افزایش حقوق سال اینده بین ماهای اردیبهشت تا تیر ماه دلار هم بین پانزده تا هفده هزار تومن برسه و‌با توجه به این مسایل هسته ای و‌بحران عراق احتمال بشدت بالا هزینه خای خارجی دولت بیشتر هم بشه و‌ تعجب نکنید اگر ۱۴۰۰ دلار حدود سی هزار تومن دیدید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و سری 8 واقعا جذاب و دلرباست و برنده جذاب ترین خودرو!!!!!!
    ب ام و سری8 در کلاس خودروهای اسپرت هم حضور داشت که پورشه 911 کرراs و ب ام و سری8 و تویوتا سوپرا بودن که تویوتا سوپرا انتخاب شد!!!!!

    4 تا آلمانی 4 فرمان طلایی سال رو گرفتن که
    مبارکشون باشههههههههه!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۲۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      اینکه تویوتا سوپرا در مهمترین جایزه صنعت خودروی “اروپا” تونسته ۹۱۱ Porsche و BMW 8 series رو شکست‌ بده و جایزه بهترین خودروی اسپرت رو برنده بشه (مخصوصا در رقابت با نسل جدید ۹۱۱ Porsche) نشون میده چرا معرفی این نسل با وجود اشتراکاتی زیادی که با BMW z4 داشت اینقد زمان برد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. meysam

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من مزدا رو انتخاب میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Saeed

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    عکس دوم: قیافه من وقتی میرم روی سکو تا جایزمو بگیرم….

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. HDM global

      ۲۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (7 ديدگاه)

      همشون یه طرف ایلان ماسک هم یه طرف
      شخصی که جزو ۱۰ شخصیت تأثیرگذار دنیاست
      تو عکس دوم هم شبیه پدرسالاره که سی چهل تا نوکر و بادیگارد داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. sunmartin

    ۲۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    لطفا اگه میشه یه مقاله در مورد یکی از بهترین ساخته های کیا موتورز بنام x ceed تهیه کنید با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا