چشم اندازهفته نامه

بهترین و بدترین لاستیک‌سازان سال 2017

به تازگی جی دی پاور نتایج مطالعه‌ی رضایت سنجی مصرف‌کنندگان لاستیک‌های سال ۲۰۱۷ را اعلام کرده است.

این مطالعه میزان رضایت مصرف‌کنندگان در ۴ کلاس خودرویی لوکس، سواری، اسپورت پرفورمنس و تراک را اندازه گرفته و باید گفت میزان رضایت نیز بر پایه‌ی ۴ معیار است که دربردارنده‌ی پوشش، سواری، ظاهر و کشش/هندلینگ لاستیک می‌باشد. نتایج مطالعه‌ی امسال جی دی پاور بر پایه‌ی پاسخ‌های ۲۹۶۲۲ مالک خودروهای مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به دست آمده است.

wet_tires
در مطالعه‌ی امسال دانسته شده ۳۷ درصد مالکانی که دو یا چند لاستیک خودروی خود را تعویض کرده‌اند، لاستیک‌های همان برند قبلی را خریده‌اند.

  • کلاس خودروهای سواری

michelin-pilot-sport-4-02
بهترین لاستیک ساز امسال در کلاس خودروهای سواری میشلین است که توانسته تمامی ۵ دایره‌ی قدرت را کسب کند و پس از آن پیرلی، گودیر، نکسن و هانکوک قرار گرفته‌اند. در رتبه‌های بعدی نیز کانتیننتال، کومهو، بریجستون، یوکوهاما و تویو جا خوش کرده‌اند. در انتهای لیست نیز شاهد دانلوپ و فایرستون هستیم که هر دو تنها ۲ دایره‌ی قدرت را در تمامی بخش‌های اندازه‌گیری شده کسب کرده‌اند.

  • کلاس تراک ها
Michelin X-Ice Xi3
Michelin X-Ice Xi3
در این کلاس مجموعاً ۶ لاستیک ساز حضور داشته‌اند که بازهم میشلین رتبه‌ی اول را به دست آورده و در بخش‌های رضایت کلی، سواری، کشش/هندلینگ و پوشش لاستیک هر ۵ دایره قدرت را کسب کرده ولی در تنها در بخش ظاهر لاستیک موفق به کسب ۴ دایره قدرت شده است. در رتبه‌های دوم و سوم نیز به ترتیب گودیر و بی اف گودریچ قرار دارند و پس از این دو نیز به ترتیب هانکوک، کانتیننتال و بریجستون تشکیل دهنده‌ی ته‌نشین‌ها هستند.

  • کلاس لوکس‌ها

michelin-pilot-sport-4s
بازهم میشلین با کسب ۵ دایره‌ی قدرت در تمامی بخش‌ها رتبه‌ی اول کلاس لوکس‌ها را به دست آورده است. پیرلی و بریجستون نیز در این کلاس عملکرد قدرتمندی داشته‌اند درحالی‌که گودیر با کسب ۳ دایره قدرت عملکرد متوسطی بر جای گذاشته است. پس از گودیر به ترتیب دانلوپ و کانتیننتال قرار دارند و در ته لیست نیز هانکوک تنها با ۲ دایره قدرت جا خوش کرده است.

  • کلاس اسپورت پرفورمنس

gallery-1473247970-ptna-f1-tire-testing-96
اگر دنبال الگو هستید پس باید میشلین را در نظر بگیرید چرا که در این بخش نیز اول شده است. تنها ۴ لاستیک ساز در این کلاس حضور یافته‌اند و میشلین به جز سواری لاستیک در همه‌ی بخش‌ها ۵ دایره قدرت را کسب کرده است. در رتبه‌های بعدی به ترتیب گودیر، بریجستون و پیرلی قرار گرفته‌اند.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. Abadan

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (308 ديدگاه)

    لاستیک فقط ژاپنی تو ایران با توجه به قیمتش .
    دانلوپ استفاده کردم 205 عالی بود قبلش هم هانکوک که اونم خوب بود . ولی در کل من لاستیک ژاپنی و خیلی قبول دارم . به نظر من پیرلی میشلن گودیر دانلوپ یوکوهاما و بریجیستون بهترین هستن.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  2. حمید

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لاستیک فقط ژاپنی ، جنس محشر، قیمت هم مناسب

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. علی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام دوستان نظرشون در مورد لاستیک های تایلندی چیه؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. حسین

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Petlas لاستیک عالی هستش،بنظر من که از هانکوک بهتره،بنظرم تنها لاستیک موجود ایرلنه که ۵ سال گارانتی داره!!!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. محمدرضا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرمن فقط میشلن آلمان وهانکوک ولافن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. هادی

    ۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام داداشها کی لاستیک مارشال استفاده کرده کیفیتش چطوره ؟میگن مارشال هنوز ۶۰ درصد نشده پیچ میخوره و خراب میشه ممنون میشم اگه کسی استفاده کرده راهنماییم بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 4
  7. وحید

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان نظرتون درباره لاستیک اوتسو تایلند چطوره؟؟

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۱۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      من اوتسو تایلند استفاده میکنم.لاستیک خوبیه فقط یک مورد از نظر من ایراد این لاستیک با آج f1000 فقط جمع کردن سنگ ریزه بین آج لاستیک هست و بغیر از این مورد از همه لحاظ عالیه.
      موفق باشید.

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      باید به نسبت قیمت سنجید که اوتسو قیمت عالی و کیفیت عالیتر،نرم و هندلینگ عالی و گل زیبا و طول عمر بالاااااااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. علي

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان .نظرتون درمورد لاستیک آپولو چیه؟تفاوتش تو کیفیت با هانکوک چه طوره؟؟

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Radin

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آپلو خیلی لاستیک خوبیه فقط یکم خشکه ولی فوقلعاده کاری ومقاوم ،برای ماشینایی که خودشون هم خشکن مثل 206 زیادی کوبش داره،برا پژو سمندوپراید خوبه،مخصوصا آژانسی ها.لاستیکای هندی خوبن.ولی اگه چائویانگ یا همون خورشیدی ساخت چین پیدا کردی با هیچی عوضش نکن که بهترینه ازنرمی وکیفیت.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  9. مریلا زارعی

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلا م لاستیک فقط لاستیک الجی بهترین با هندلینگ بالا لاستیک هفت رج مشهد هم خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Radin

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان درنظرداشته باشید که چندنکته درمورد انتخاب لاستیک و یا نگهداری اون بایدمد نظرداشته باشید.اول اینکه به هیچ عنوان لاستیک را با مقدار مدت گارانتی وضمانت اون انتخاب نکنید چون فقط یه وسیله ی تبلیغاتی کذب هست و من ندیدم لاستیک به کسی بدن مگراینکه لاستیک همون اولش معیوب بوده باشه وظرف یکهفته متوجه بشید،دوم اینکه قیمت زیاد دال بر کیفیت بالای لاستیک نیست،سوما هرکسی بسته به نوع خودرو نوع رانندگی وشرایط جاده ای و مقدار رسیدگی که برای سالم نگه داشتن خودرو انجام میدین لاستیک اون را انتخاب کنید،مثلا برای ماشین شخصی ومسافت کم با آژانس و مسافتهای مداوم طولانی فرق دارن،نوع خودرو منظور نرم بودن وهندلینگ وسیستم تعلیق خودرو هاس که باهم متفاوت ودرنتیجه به نسبت اون هم بایدکمبودهارا باانتخاب لاستیک نرم وبدون کوبش جبران کرد،اگرفردی باوسواس ورسیدگی کم هستید کمتر سراغ لاستیکای نرم و ایرانی برید چون به کم بادی حساس وزود دوپوس میشن، لاستیکای ایرانی را نباید با سرعت بالا و گرمای زیاد ازشون کارکشید، مطلب مهمتراینکه کیفیت و سالم بودن لاستیک هیچ ربطی به مقدار آج اون نداره چون لاستیک از بغل دچارترکیدگی و ناگهان ترکیدن لاستیک باسرعت بالا میشن،واینکه هنگام خرید اون اول از فروشنده تاریخ درج شده روی لاستیک راسوال کنید،برای ایرانی ها بایدمربوط به همان سال وخارجی ها نهایتا یکسال ازتولیدگذشته باشه،برای لاستیکهای ساخت هرکشور بهترین ها بنظرم ایناهستن،کره ای نکسن، ژاپنی بریجستون،ایرانی دنا و یزدتایر،تایوان سونار مکسس،تایلند مکسس وپرسا،چینی چائویانگ و تریانگل،هندی آپلو و چات،اندونزی آچیلس،امیدوارم گفته هاوتجربه ام به دردتون خورده باشه،یاعلی.

    موافقم 16
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا