چشم اندازهفته نامه

بهترین و بدترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2019

نمایشگاه خودروی دیترویت یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌های خودروی ایالات‌متحده است که هرسال در ماه ژانویه برگزار می‌شود و انبوهی از علاقه‌مندان را به دیترویت می‌کشاند. البته این آخرین سالی است که نمایشگاه دیترویت در ماه ژانویه برگزار می‌شود و از سال آینده زمان برگزاری این نمایشگاه به ماه ژوئن منتقل خواهد شد. امسال اما نمایشگاه دیترویت در تاریخ ۱۴ تا ۲۷ ژانویه برگزار شد و بسیاری از خودروسازان معتبر جهانی محصولات جدید و همین‌طور کانسپت‌های خود را برای اولین بار در این رویداد بزرگ رونمایی کردند؛ اما همهٔ این خودروها به یک اندازه جذاب و قابل‌توجه نبودند و حتی برخی از آن‌ها ناامیدکننده به نظر می‌رسیدند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب بهترین و بدترین خودروهایی که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ رونمایی شدند را معرفی کنیم.

بدترین‌ها

کادیلاک XT6

ویژگی‌های ناامیدکنندهٔ زیادی در کراس‌اوور جدید کادیلاک XT6 وجود دارد. مثلاً درحالی‌که لینکلن اویاتور به‌عنوان رقیب اصلی این خودرو روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب کاملاً جدیدی ساخته شده، جنرال موتورز در XT6 از همان پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی C1XX خود مشترک با شورلت تراورز و بیوک انکلیو استفاده کرده است. همچنین درحالی‌که این روزها رقبا در محصولات خود از پیشرانه‌های توربوشارژ و هیبریدی استفاده می‌کنند، کراس‌اوور جدید کادیلاک با پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی ارائه شده که در طیف گسترده‌ای از محصولات جنرال موتورز هم بکار رفته است. علاوه بر این، کادیلاک تکنولوژی رانندگی خودکار سوپر کروز خود را هم برای XT6 ارائه نکرده که این را می‌توان حماقت بزرگی دانست. به همین دلیل، به نظر می‌رسد کادیلاک با این خودرو، نسل اول مدل SRX را با کراس‌اوور سه ردیفهٔ جدیدی جایگزین کرده است و بنابراین XT6 را می‌توان خودرویی دانست که ۱۰ سال دیرتر معرفی شده است.

فولکس‌واگن پاسات

این روزها کراس‌اوورها به‌آرامی در حال نابود کردن سدان‌ها هستند و به همین دلیل فولکس‌واگن تصمیم گرفته نسل جدید نسخهٔ آمریکایی پاسات را روی همان پلت‌فرم نسل قبلی بسازد که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این در حالی است که نسل جدید نسخهٔ اروپایی این سدان میان سایز که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، روی پلت‌فرم جدید MQB ساخته شده است. علاوه بر این، نسل جدید پاسات آمریکایی خصوصاً در داخل شباهت زیادی به نسل قبلی دارد و کابین آن هرچند به تکنولوژی‌های بیشتری مجهز شده است اما کاملاً قدیمی به نظر می‌رسد. در همین حال، نسل جدید پاسات با همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی عرضه می‌شود که مثل قبل ۱۷۴ اسب بخار قدرت دارد. علاوه بر این، در نسل جدید نسخهٔ GT هم حذف شده که این یعنی خبری از پیشرانهٔ V6 نخواهد بود. همهٔ این‌ها نسل جدید فولکس‌واگن پاسات را به یکی از ناامیدکننده‌ترین خودروهای نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ تبدیل کرده که بیشتر به یک فیس‌لیفت شباهت دارد تا نسل جدید.

تویوتا سوپرا

کوپهٔ افسانه‌ای تویوتا سوپرا پس از ۱۷ سال غیبت سرانجام بازگشته است و در نگاه اول خودروی جذاب و البته شایسته‌ای به نظر می‌رسد اما این یکی از معدود مواردی است که در آن شایستگی و جذابیت همه‌چیز نیست. تویوتا دوازده سال را صرف بازگرداندن این نام پرافتخار کرده است اما نتیجهٔ کار چیزی بیشتر از یک ب‌ام‌و با لوگوی تویوتا نیست. البته از قبل مشخص شده بود که پلت‌فرم و پیشرانهٔ سوپرا با نسل جدید ب‌ام‌و Z4 مشترک خواهد بود اما گفته شده بود که بااین‌حال سوپرا ویژگی‌های منحصربه‌فرد یک تویوتا را خواهد داشت. حال اما که نهایتاً پس از دوازده سال توسعه، نسل جدی این کوپهٔ ژاپنی رسماً معرفی شده است، به معنای واقعی کلمه می‌توان آن‌را یک ب‌ام‌و Z4 کم‌قدرت‌تر، بدون گیربکس دستی و با ویژگی‌های مکانیکی و داخلی ب‌ام‌و دانست؛ بنابراین هرچند ممکن است سوپرای جدید خودروی خوبی باشد اما این ماشین نه‌تنها طرفداران اصلی تویوتا بلکه بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو را هم ناامید کرده است.

بهترین‌ها

فورد موستانگ شلبی GT500

نسل جدید پرچم‌دار خانوادهٔ موستانگ یعنی مدل شلبی GT500 پس از مدت‌ها انتظار سرانجام در نمایشگاه دیترویت امسال رونمایی شد. در این ماشین همه‌چیز بشدت خوب است و به همین دلیل کاملاً ارزش پرداخت پول بیشتر را دارد. چهرهٔ GT500 جدید، موستانگ گالپین راکت را یادآوری می‌کند که توسط فیسکر ساخته شده بود و استایل بسیار جذابی داشت. در همین حال، رینگ‌های فیبر کربنی، بال بزرگ عقب و چهار سر اگزوز نیز نمای زیبای بیرونی GT500 را تکمیل کرده‌اند. در زیر این پوستهٔ جذاب نیز خبرهای فوق‌العاده‌ای نهفته است زیرا به گفتهٔ فورد، این هیولا بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد که انتقال این نیروی عظیم توسط یک گیربکس دوکلاچه صورت می‌گیرد؛ بنابراین در دنیایی که دوج چلنجر هلکت با پرسه در خیابان‌ها و ایجاد صدایی رعب‌انگیز سرها را به سمت خود می‌چرخاند، شلبی GT500 جدید باید خودرویی عالی باشد.

دوج رم هوی دیوتی

نسل جدید دوج رم HD یا هوی دیوتی با حداکثر گشتاور ۱۳۵۵ نیوتن متر، با قدرت به میدان آمده است. مدل ۳۵۰۰ HD این هیولا با پیشرانهٔ ۶.۷ لیتری کامینز می‌تواند تا ۱۶ تن را بکسل کند که این یعنی مالکین می‌توانند حتی خانهٔ خود را روی چرخ قرار داده و جابجا کنند! علاوه بر این، رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ بر اساس مدل بسیار موفق ۱۵۰۰ ساخته شده‌اند که تکنولوژی‌های زیادی را برای سهولت در کشیدن تریلرهای بزرگ ارائه می‌کند مثل دوربین دید ۳۶۰ درجه، دوربین بار و سنسورهای عقب که به‌طور خاص برای پوشش عرض اضافی چرخ‌های دوبل عقب در مدل ۳۵۰۰ طراحی شده‌اند. در همین حال، دوج نسخهٔ پاور واگن جدید را هم ارائه کرده است که تعلیق و قوای محرکهٔ آن برای توانایی‌های آفرود مورد اصلاح قرار گرفته و یکی از توانمندترین پیکاپ‌های آفرود حال حاضر دنیا محسوب می‌شود.

لکسس LC کابریولت کانسپت

هرچند شاید خیلی‌ها علاقه‌ای به خودروهای کابریولت نداشته باشند اما این لکسس LC کابریولت کانسپت در نمایشگاه دیترویت توجهات زیادی را به خود جلب کرد. البته این فعلاً یک کانسپت پرزرق‌وبرق است که امیدواریم به‌زودی ترجیحاً با سقف فلزی جمع شونده راهی خط تولید گردد. LC کابریولت کانسپت همانند نسخهٔ کوپهٔ خود کابین زیبا، مدرن و بروزی هم دارد که سنتی‌تر از رقبای آلمانی است. در بیرون نیز رینگ‌های عظیم ۲۲ اینچی نمای جذابی به خودرو بخشیده‌اند. در زیر کاپوت این کوپهٔ روباز ژاپنی هم نیروگاه ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۱ اسب بخار قدرت قرار گرفته که هدیهٔ خوبی برای طرفداران پیشرانه‌های تنفس طبیعی محسوب می‌شود.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. artin

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (53 ديدگاه)

    کادیلاک و لکسوس جزو بدترین ها؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (234 ديدگاه)

      عزیزم درست نخوندی
      کادیلاک اره ولی لکسس تو بهترین ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      درواقع کادیلاک و تویوتا
      و البته نه همه خودروهاشون بد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ADAK

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1845 ديدگاه)

        برگ برنده کادیلاک فقط و فقط اسکالید هستش و در سگمنت های دیگه حرف آنچنانی برای گفتن نداره
        به اسکالید واقعا احترام میزارم چون در کلاس خودش جز بهترین هاست خدایش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اونا نمایشگاه دارن مام نمایشگاه داریم تو بین این بدترین و بهترین ها من از دوج واقعا خوشم اومد به نظرم خیلی کاربردی و قدرتمند هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Cadillac

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    ضعف کدیلاکxt6
    پلتفرمه دف جلوش هست بنظرم
    هر چند لوکس سازای ژاپنی هم همینجورین
    ولی خب یه ماشین لوکس تو سگمنت x5و آویاتور
    باید تو نسخه پایه دف عقب باشه نه جلو این واقعیته
    بعدشم کدیلاک یه موتور ۳لیتری توربو داره اونو باید میذاشت نسخه پایه ولی بازم این موتور خیلی هم خوبه با ۳۱۰ اسب همچنین تنفس طبیعی بودنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      دانشمند،فهمیده برای سرعت مکی رو مثال زدم
      از چیز به این ساددگی چنین نتیجه‌ای گرفتی‌؟چرا اینقدر بهت فشار اومد؟
      از موتور فقط قدرت رو فهمیدی؟کی‌ گفته؟کجا نوشته این موتور جزو ۱۰یا۲۰ موتور برتر دنیاست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Cadillac

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        مطمئنی درست ریپلای کردی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Cadillac

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        امثال مثه تو تا حرف درست میشنوفن
        داغ میکنن و شروع میکنن به بدو بیراه
        فشار بت اومد چیه؟
        یعنی نهایت جواب قانع کننده ت و مودبانه ت همینه؟
        بله یه موتور معرفی کن با ۳.۶ حجم این بازدهیو بده ؟
        اون ۲ درصد که گفتم موتورشیش سیلندر کمریه
        تواین سایت متاسفانه مثه توداره زیاد میشه
        تراوش کنین همینجوری ادامه بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مانی

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          اصلا داغ نکردم
          فقط مثل خودت به خودت جواب دادم که
          ببینم در جواب چی‌ مینویسی
          محض کنجکاوی:D

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. artin

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ببخشید منظورم تویوتا بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammadreza

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    لکسوس lc کانورتیبل خیلی زیباست
    حتی زیبا تر از مدل کوپه
    در باره سوپرا هم اینطور که مشخصه تویوتا برای نسخه های داغتر و البته تولید محدود سوپرا برنامه های مفصلی داره که احتمالا شامل استفاده از موتور توسعه یافته توسط گازو ریسینگ هم میشه
    ولی تویوتا بخاطر توجیه پذیری مالی و سود متاسفانه نامی که کلی برای اسطوره شدنش زحمت کشیده بود رو مخدوش کرد و اینه که تاسف داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    و‌بازهم اوازه عشق ابدی من
    رم!
    بهتر از همیشه و پرقدرت و‌با اصالت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mohammad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    نگاه فورد شلبی که میکنی باهات حرف میزنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مانی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    نسل جدید دوج رم HD یا هوی دیوتی با حداکثر گشتاور 1355 نیوتن متر، با قدرت به میدان آمده است. مدل 3500 HD این هیولا با پیشرانهٔ 6.7 لیتری کامینز می‌تواند تا 16 تن را بکسل کند که این یعنی مالکین می‌توانند حتی خانهٔ خود را روی چرخ قرار داده و جابجا کنند!
    خخخخخ ایول
    XT6 از اول معلوم بود بدرد نمیخوره اما دوستان متعصب امریکایی میگفتن بهترینه
    و یه چیز دیگه،کسی‌ اطلاعات داره راجع بهش؟
    این ماستنگ رو همینجور تقویت می‌کنن و قدرت رو میرسوسن به ۸۰۰ اسب
    شاسی ماشین تحمل داره؟تو تصادف با سرعت زیاد چه اتفاقی میوفته؟
    مثلا مکلارن تند میره اما شاسی کربنی بسیار سفتی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      خب بزار جواب شمارو من بدم
      کادیلاک برندی نیست که همینجوری ماشین بده بیرون
      انجین این ماشین یکی از بهترین های دتیاست
      و مدل های بالاتر که بعد ها میاد احتمالا انجین ای بلک وینگ رو روش میزارن که از همین الان میشه فهمید بهترین خواهد بود
      اما این ماشین فقط مدل پایش دف جلو خواهد بود و مدل های بالاتر همه چهارچرخ متحرک هستن
      و در مورد موستانگ قبل اینکه مکلارن تاسیس شه موستانگ های اون زمان قدرت های 400 اسبی داشتن و امتحان های خودشون پس داده بودن
      وقتی از ماشین امریکایی سر در نمیاری سکوت اختیار کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        بدون شک موتورش جزو بهترین‌های دنیا نیست
        موتورش خوب هست اما هر چیزی جائی داره و میبینی‌ که ایراد گرفته که جای این موتور اینجا نیست
        از چیزی اطلاع نداری مجبور نیستی‌ حرف بزنی‌ من میگم کسی‌ از استحکام شاسی این مدل خبر داره
        تو میگی‌ فورد از مک لارن قدیمی‌ تره و مدل‌های قدیمیش امتحان پس داده،خوب ربطش چیه؟
        این مدل جدیده و استاندارد‌های امروزی و توقعات باید بسیار بسیار بالاتر باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Cadillac

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2598 ديدگاه)

          بله این موتور ۳.۶ لیتری قدرت ۳۱۰ اسب داره و از ۹۸درصد ،از موتورهای دیگه با این حجم قدرتش بیشتره ۲ در صد بقیه ش هم هم قدرتشن،پس واقعا چیزی نمیدونی
          بعدشم مهندس خان این ماشین استوک کارخونه س و واسه هر قدرتی تکرار میکنم هرقدرتی که موتورش داشته باشه شاسیش تقویت شده و تحمل داره
          ،از مکلارن فقط فهمیدی تند میره ها؟تند میره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیزی که شلبی رو زیر سوال بردی مث اینکه یادت رفته قبل از اینکه اصن چیزی به عنوان مک لارن وجود خارجی داشته باشه کارول شلبی بود که تو مسابقات لمانز تونست به سلطه انزو فراری پایان بده!بعدش هر خودرو رو باید با رقبای خودش مقایسه کرد.شلبی با چلنجر هلکت و کامارو زی ال 1 مقایسه میشه نه با مک لارن.بعدش اتومبیل ساختن حلوا نیس که همینطور قدرت رو ببرن بالا.همیشه مهمترین اصل در ساخت اتومبیل اسپرت پایداری هست.لطفا اگه نوب هستید دیگه اینجا ثابتش نکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      من نوب تو پرو
      برو حرف زدن یاد بگیر
      اصلا قضیه چه ربطی‌ به مک لارن داره؟
      بچه ۲ سال فارسی‌ رو بهتر متوجه میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا