چشم انداز

بهترین خودروهای جدید سال 2015 از دیدگاه اتواکسپرس (قسمت دوم)

همان‌طور که در قسمت نخست ملاحظه فرمودید، جذاب‌ترین و بهترین خودروهایی که در سال ۲۰۱۵ می‌توان منتظر ورود آن‌ها به بازار و به طور اخص بازار انگلستان بود را از دیدگاه مجله اتواکسپرس نوشتیم. ادامه این فهرست را در این قسمت مشاهده می‌نمایید.

لندروور دیسکاوری اسپرت

قیمت: از ۳۲,۳۹۵ پوند

فروش: اوایل سال ۲۰۱۵

2015 land rover discovery sport
۲۰۱۵ land rover discovery sport
دیسکاوری، کشف یک اسپرت جایگزین و مجلل‌تر برای لندروور فریلندر است. در واقع نسخهٔ بازسازی شده از فریلندر و رنج روور ایووک است که بر روی شاسی ایووک سوار شده است و بدنه‌ای آلومینیومی و جدید دارد و البته هنوز موتورهای جدید و چشمگیر جگوار XE یا موتورهای Ingenium را دریافت نکرده است. در ابتدا باید از یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری SD4 دیزل قدیمی، با قدرت ۱۸۷ اسب بخار با مصرف سوخت ۵.۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بهره ببرد. دیسکاوری اسپرت به صورت استاندارد با هفت صندلی ارائه می‌شود. همچنین دیسکاوری به جدیدترین تکنولوژی و سیستم‌های لندروور، مخصوص عبور از ناهمواری‌ها و مسیر خارج از جاده مجهز شده است که قابلیت عبور از هر ناهمواری را دارد.

لکسس RC

قیمت: از ۳۵,۰۰۰ پوند

فروش: اوایل سال ۲۰۱۵

Lexus RC F 2015
Lexus RC F 2015
RC F supercoupé رقیبی هراس‌آور برای BMW M4 می‌باشد. تازه‌نفسی که گوهر و تاج سر محصولات لکسس است. این خودرو چند ماه پیش رونمایی شد. ما می‌دانیم که تنها مدل با نام تجاری تویوتا – لکسس در حال برنامه‌ریزی برای آوردن آن به بازار انگلستان، نسخهٔ هیبرید ۳۰۰H است. ما انتظار داریم که عملکرد مشابه به ۳۰۰H را داشته باشد، که دارای یک موتور ۲ لیتری با قدرت ۱۷۸ اسب بخار بنزینی و تلفیق یک موتور الکتریکی با قدرت ۴۱ اسب بخار می‌باشد. به‌علاوه کیفیت بسیار بالای قطعات داخلی که از مشخصات بارز لکسس است. در این تریم، خودرو در ۸.۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و مصرف سوختی برابر با ۳.۹۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر دارد. جزئیات دیگر کمیاب است، اما نکتهٔ قابل توجه در مورد RC این است که به احتمال زیاد قیمت بالایی همچون مدل LS داشته باشد.

Maserati لِوانته

قیمت: از ۵۰,۰۰۰ پوند

فروش: اواخر سال ۲۰۱۵

Maserati Levante 2015
Maserati Levante 2015
لوانته نقش و کمک مهمی در رسیدن به هدف مازراتی برای فروش سالانه ۵۰,۰۰۰ اتومبیل خواهد کرد. Kubang مفهومی به ما یک ایده از آنچه انتظار داریم می‌دهد که با طیف وسیعی از موتورهای با عملکرد بالا ارائه می‌شود. سه پیشرانهٔ V6 توربو دیزل با قدرت‌های ۲۴۷، ۲۷۱ و ۳۴۵ اسب بخار وجود دارند. در حالی که طرفداران موتورهای بنزینی می‌توانند یک V6 توئین توربو با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و یا ۴۱۴ اسب بخار را سفارش دهند. همچنین شما می‌توانید از گل سر سبد پیشرانه‌ها بهره ببرید، یعنی یک V8 توئین توربو که با حداقل قدرت ۵۵۲ اسب بخار ارائه می‌شود.

مزدا CX-3

قیمت: نامعلوم

فروش: اواسط سال ۲۰۱۵

2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
اغلب کمپانی‌های ژاپنی برای نیسان جوک به دنبال رقیب هستند که مزدا هم از این قاعده مستثنا نبوده و این مدل را در سال پیش رو ارائه می‌کند. ما انتظار داریم که با همین نام تجاری CX-3 و به عنوان برادر کوچک‌تر CX-5 به بازارهای جهانی راه پیدا کند و البته پیش‌بینی ما برای CX-3 و بازار SUV های جمع و جور بسیار خوب بوده و خودرویی سودآور برای مزدا خواهد بود. این احتمال هم وجود دارد که استفاده از یک نسخه توسعه یافته از نسل آیندهٔ مزدا ۲ در شاسی و موتور SkyActiv باشد، که از پیشرانه‌های ۱ لیتری بنزینی و دیزلی استفاده کند.

مزدا ۲

قیمت: از ۱۲,۰۰۰ پوند

فروش: اوایل سال ۲۰۱۵

2015 Mazda2 - Demio
۲۰۱۵ Mazda2 – Demio
سال ۲۰۱۵ سالی است که مزدا دست پر می‌آید. مزدا ۲ را می‌توان مهم‌ترین خودروی جدید ۲۰۱۵ دانست، و کمتر کسی هم پیدا می‌شود که نام آن را نشنیده باشد. نسل قبلی مزدا ۲، خودروی سال جهان در سال ۲۰۰۸ شده بود. حال نسخهٔ جدید تا حد زیادی برای روزمرگی بهینه تر شده است. حال این سوپرمینی جدید و شیک باید خود را برای جنگ با فورد فیستا آماده کند. مزدا، در نسل جدید مزدا ۲، امکانات و فن‌آوری‌های جدید زیادی ارائه می‌دهد. اما وزن آن فقط ۴۰ کیلوگرم بیشتر از نسل قبل شده است که کاملاً طبیعی است. با این حال هنوز هم لذت رانندگی در آن حس می‌شود.
همچنین به‌زودی:

مزدا MX-5

قیمت: از ۲۰,۰۰۰ پوند

فروش: اوایل سال ۲۰۱۵

2016 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata

مرسدس بنز GLC

قیمت: از ۳۰,۰۰۰ پوند

فروش: اواخر سال ۲۰۱۵

Mercedes GLC Spyshot
Mercedes GLC Spyshot
مرسدسGLK و آئودی Q5 که رقیب هم حساب می‌شوند، قبلاً هرگز در انگلستان به فروش نمی‌رسید. اما حالا با جایگزینی نسل جدید آن که بر اساس آخرین پلت فرم C کلاس هست تولید شده و با توجه به سیستم نام‌گذاری جدید مرسدس بنز، با نام GLC به بازار خواهد آمد. تصاویر جاسوسی یک سری تغییرات کلی را به ما نشان می‌دهد. این در حالی است که کابین این مدل بسیار شیک‌تر و لوکس‌تر از قبل است و نشان‌هایی از C کلاس را می‌توان در آن دید. موتورهای جدید، حرفه ای و پیشرفتهٔ مرسدس بنز بر روی GLC جدید نصب خواهد شد، از جمله پیشرانهٔ دیزلی ۱۶۸ اسب بخار قوی اما خشن و پیشرانهٔ ۲۰۱ اسب بخار دیزلی ۲.۱ لیتری خواهد بود. همانند سنت مرسدس بنز، مدل AMG هم داغ‌تر از همیشه در دسترس خواهد بود.

مرسدس AMG GT

قیمت: از ۱۱۰,۰۰۰ پوند

فروش: اوایل سال ۲۰۱۵

Mercedes-Benz AMG GT S
Mercedes-Benz AMG GT S
پس از متوقف سازی تولید سوپر اسپرت SLS، مرسدس تصمیم گرفت یک جایگزین مناسب و شایسته برایش در نظر بگیرد. GT AMG کوچک‌تر، ارزان‌تر، و رقیب پورشه ۹۱۱ خواهد بود، و همان‌طور که به نظر می‌رسد، مانند ۹۱۱ از یک سقف شیب‌دار و مسابقه ای بهره برده است. دیفرانسیل عقب است. کوتاه‌تر و سبک‌تر از SLS است که وزن خشک آن یه ۱۶۴۵ کیلوگرم می‌رسد. ممکن است بگوییم AMG GT طرح اصیل گال‌وینگ را از دست داده، اما همین سقف شیب‌دار و خطوط بدنه و همچنین کاپوت بلند واقعاً خیره‌کننده هستند. برای این سوپر اسپرت جدید دو نسخهٔ GT و GT S وجود خواهد داشت، هر دو مدل شامل یک پیشرانهٔ V8 توربوشارژ ۴.۰ لیتری و گیربکس هفت سرعتهٔ کلاچ دوگانه مجهز هستند. مدل پایه با ۴۵۶ اسب بخار و مدل GT S با کمی تغییرات در کامپیوتر مرکزی، ۵۰۳ اسب بخار قدرت را در اختیارتان می‌گذارد. این خودرو می‌تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در ۳.۸ و ۳.۶ ثانیه طی کند. کابین داخلی، ضمن اسپرت بودن بسیار شیک و دنج است. با همهٔ این اوصاف، شما یک صندوق عقب با حجم ۳۵۰ لیتر در اختیار دارید.

مرسدس GLE

قیمت: از ۵۰,۰۰۰ پوند

فروش: اواسط سال ۲۰۱۵

مرسدس بنز GLE کوپه
مرسدس بنز GLE کوپه
در نمایشگاه خودروی پاریس امسال مرسدس بنز رقیب BMW X6 را که GLE کوپه نام دارد معرفی کرد. قبلاً این خودرو با نام ML کوپه به نمایش در آمده بود. پلت فرم GLE جدید، احتمالاً همان پلت فرم M کلاس است جزئیات دیگری از این خودرو در دسترس نیست. اما انتظار می‌رود یک موتور بنزینی و یک موتور دیزلی پیشرفته و پرقدرت به صورت توربو شارژ و با قدرتی معادل ۵۰۰ اسب بخار در نسخهٔ AMG ارائه شود که رقیب سختی برای X6 M خواهد بود.
همچنین به‌زودی:

مرسدس AMG C 63

قیمت: از ۵۹,۷۹۵ پوند

فروش: اوایل سال ۲۰۱۵

Mercedes-Benz C63 AMG (4)

مرسدسCLA Shooting Brake

قیمت: از ۲۸,۰۰۰ پوند

فروش: اوایل سال ۲۰۱۵

Mercedes CLA Shooting Brake
Mercedes CLA Shooting Brake

مرسدسS600 مایباخ

قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ پوند

فروش: اواسط سال ۲۰۱۵

Mercedes-Maybach S-Class
Mercedes-Maybach S-Class

مرسدسS کلاس کروکی

قیمت: از ۱۱۰,۰۰۰ پوند

فروش: اوایل سال ۲۰۱۵

Mercedes S-Class Cabriolet
Mercedes S-Class Cabriolet

مینی JCW

قیمت: از ۲۳,۰۰۰ پوند

فروش: بهار سال ۲۰۱۵

MINI JCW
MINI JCW
مینی بر روی نسخهٔ داغ و هیجانی جان کوپر کار می‌کند و در حال تکمیل این پروژه است که در اوایل سال آینده ارائه می‌شود. این مدل نسل سوم نمونهٔ سه درب می‌باشد که از همهٔ مدل‌های مینی جدیدتر است. کیت بدنهٔ تهاجمی‌تر به عنوان بخشی از یک طرح مفهومی از نسخهٔ JCW ارائه می‌شود. در حالی که مینی کوپر از یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر کوچک بهره می‌برد، گل سرسبد خودروهای مینی، یعنی JCW، از یک پیشرانۀ ۲ لیتری چهار سیلندر با عملکرد بالا استفاده خواهد کرد، و قدرت آن به احتمال زیاد به بیش از ۲۲۰ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند که برای یک مینی با این وزن و ابعاد فوق‌العاده است و طبیعتاً چابکی و چالاکی خارق‌العاده‌ای را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین آئودی S1 یک رقیب کلیدی و قدر برای مینی JCW خواهد بود.

مینی کلاب من (Clubman)

قیمت: از ۱۵,۰۰۰ پوند

فروش: اوایل سال ۲۰۱۵

MINI Clubman concept
MINI Clubman concept
با نگاهی اجمالی به مینی Clubman جدید مفهومی شش درب، که در نمایشگاه ژنو در ماه مارس ۲۰۱۴ حضور داشت می‌توانید منحصربه‌فردترین مینی را ببینید. البته انتظار تغییر گسترده برای تولید این محصول را نداریم، ولی نام این نسخه مینی کلاب من شش درب هست و باید خاص‌تر از بقیه باشد. نسخهٔ پنج درب آن به مصاف آئودی A1 می‌رود و نسخهٔ Clubman نیز به عنوان یک رقیب سرسخت برای فولکس‌واگن گلف به حساب می‌آید.
همچنین به‌زودی:

مینی کانورتیبل

قیمت: از ۱۳,۰۰۰ پوند

فروش: تابستان سال ۲۰۱۵

MINI Convertible
MINI Convertible

نیسان پولسار نیزمو

قیمت: از ۲۵,۰۰۰ پوند

فروش: اواسط سال ۲۰۱۵

Nissan Pulsar Nismo
Nissan Pulsar Nismo
هاچ بک داغ نیسان، پولسار نیزمو، برای عرض‌اندام در مقابل فولکس‌واگن گلف GTI آمادهٔ رزم شده و در اواسط سال آینده روانهٔ بازار می‌شود. چندی پیش، عکاسان، تصاویر جاسوسی یک نیسان پولسار نیزمو را در پیست نوربرگ رینگ شکار کرده‌اند. البته قبل از این نیز در نمایشگاه پاریس به صورت مفهومی رونمایی شده بود. در هر حال، نیسان برای پولسار نهایی وعدهٔ ۲۴۷ اسب بخار، از یک موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری را داده است. با این اوصاف، جایگاه قدرتی پولسار در بین رقبا جایگاه بسیار خوبی است. همان‌طور که به‌خوبی از پس طراحی ظاهر تهاجمی آن بر آمده‌اند، سیستم تعلیق و فرمان ارتقاء داده را نیز بر روی پولسار نصب کرده‌اند. همچنین نسخهٔ نیزمو RS هم در دسترس است که حتی قدرتمندتر از نسخهٔ معمولی بوده و قدرتی حدود ۲۷۵ اسب بخار را خواهد داشت.

پورشه ۹۱۱ GT3 RS

قیمت: ۱۲۵,۰۰۰ پوند

فروش: اواسط سال ۲۰۱۵

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
پورشه می‌داند که برخی از صاحبان ۹۱۱ GT3 از خودروی خود راضی نیستند. بنابر این GT3 RS جدید در راه است. در این مدل، ۵۰ درصد نیروی رو به پایین بیشتری بر چرخ‌ها وارد می‌شود که هندلینگ، پایداری و چسبندگی خودرو را بیش‌ازپیش بهبود یافته است. در این نسخه از GT3، ویژگی‌هایی چون بالهٔ جدید عقب، دیفیوزر جدید، دریچه‌های هوای گسترده‌تر و رینگ‌های جدید و قوس‌دار را به همراه دارد. پورشه هنوز به تأیید جزئیات کامل این خودرو نپرداخته است، اما ما انتظار داریم که این خودرو با یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت، به همراه گیربکس دوبل کلاچ PDK مجهز باشد که قدرتی بیش از ۵۰۰ اسب بخار را دارا است.

رنو توئینگو GT

قیمت: ۱۵,۰۰۰ پوند

فروش: تابستان ۲۰۱۵

Renault Twingo GT
Renault Twingo GT
رنو به ساخت هاچ بک‌های داغ علاقهٔ زیادی دارد، بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت در حال برنامه‌ریزی بر روی پروژهٔ توئینگو GT است. موشک کوچک جدید، احتمالاً از یک موتور قوی‌تر نسبت به موتوری که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده کند. یعنی نمونهٔ بهینه‌سازی شدهٔ ۰.۹ لیتری توربو بنزینی، به همراه کیت بدنهٔ زیباتر و عضلانی‌تر از قبل. رینگ چرخ‌ها بزرگ‌تر و اسپرت شده و یک سیستم اگزوز جدید نیز نصب شده است. البته به نظر می‌رسد رنو نام GT را برای این خودرو کافی نمی‌داند و گویا قرار است بعد از اینکه به اندازهٔ کافی توئینگو را قدرتمند ساخت، نشان RS را به این خودرو اضافه کند.

سئات لئون ST Cupra

قیمت: ۲۸,۰۰۰ پوند

فروش: اوایل سال ۲۰۱۵

SEAT Leon ST Cupra
SEAT Leon ST Cupra
لئون Cupra خودروی موفقی است که در دو نوع سه و پنج درب تولید می‌شود. تصاویر جاسوسی به ما لئون Cupra ST را نشان می‌دهد که سخت مشغول آزمون است. مدل ST یک هاچ بک مدرن است که از ظاهری جذاب و طراحی زیبایی بهره‌مند است. آینه‌های خاص و منحصر به فرد، با ترکیب رنگ سیاه و سفید، رینگ‌هایی بزرگ‌تر از جنس آلومینیوم با آلیاژ Beefier و همچنین دارای اسپویلر عقب می‌باشد که در مجموع ظاهری اسپرت به سئات لئون بخشیده است. نکتهٔ جالب دیگر در قسمت فنی این خودرو است که با چند پیشرانه با قدرت‌های ۲۶۱ و ۲۶۷ و ۲۷۶ و ۲۸۰ اسب بخار موجود خواهد بود.

اشکودا فابیا Estate

قیمت: ۱۲,۰۰۰ پوند

فروش: اوایل سال ۲۰۱۵

Skoda Fabia Estate (Combi)
Skoda Fabia Estate (Combi)
اشکودا یک نسخهٔ Estate از سوپرمینی فابیا را برای سال ۲۰۱۵ ارائه کرده است، که در واقع نسل سوم این خودرو خواهد بود. این مدل جدید دارای حداکثر فضای صندوق ۵۳۰ لیتر می‌باشد که البته با صندلی و کف متحرک آن فضای بیشتری را آزاد می‌کند. همچنین به همان اندازه که صندوق عقب فضای کافی دارد، در کابین هم فضای زیادی موجود است. جزئیات طراحی هم شیک و به‌روز است به عنوان خواهر هاچ بک خود از همان ویژگی‌های. مدل هاچ بک استفاده می‌کند. پیشرانهٔ فابیا Estate نیز از موتورهای موجود در مدل هاچ بک قرض گرفته است.

اشکودا سوپرب

قیمت: از ۲۰,۰۰۰ پوند

فروش: اواسط سال ۲۰۱۵

Skoda Superb
Skoda Superb
اشکودا سوپرب، خودرویی بسیار عملی و کاربردی است که همواره ارزش پرداخت این مقدار پول را داشته و کمپانی اشکودا تمرکز ویژه ای بر روی این مدل دارد. طراحی بسیار جذاب‌تر از گذشته است، البته ته‌چهره‌ای از محصولات فولکس‌واگن را در این مدل از اشکودا می‌بینیم که غیرطبیعی هم نیست. چرا که در واقع از همان معماری سبک وزن MQB گروه فولکس‌واگن استفاده کرده است. همچنین در پی آن می‌توانید پلاگین هیبریدی که در تکنولوژی فولکس‌واگن پاسات استفاده شده است، بر روی این مدل از اشکودا هم داشته باشید. در حال حاضر یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 بر روی سوپرب نصب شده است و آپشن چهار چرخ متحرک نیز در دسترس است.

سوزوکی ویتارا

قیمت: ۱۲,۵۰۰ پوند

فروش: اوایل سال ۲۰۱۵

2015 Suzuki Vitara
۲۰۱۵ Suzuki Vitara
تولید دوبارهٔ سوزوکی ویتارا در سال آینده به عنوان یک کراس آور پنج درب آغاز خواهد شد. ظاهراً بسیاری از عناصر طراحی که در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت رونمایی شد را حفظ کرده است. از جمله جلوپنجره مشبک با حروف درشت، منحنی پایین سپر و همچنین چراغ‌های جلو و عقب در مدل نهایی حفظ شده است. در تریم جدید ویتارا، رنگ دوگانهٔ سقف و بدنه را شاهد هستید که همانند محصولات لندرور عمل کرده است. سیستم دیفرانسیل جدید ویتارا با نام ALLGRIP که به صورت آپشن قابل سفارش است، چهار چرخ را به صورت خودکار درگیر می‌کند و همچنین در هنگام تشخیص و شناسایی لغزش چرخ‌ها، گشتاور را کنترل می‌کند. قدرت ویتارا از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری دیزلی و یا بنزینی جدید شرکت سوزوکی تغذیه می‌شود که به ادعای کمپانی، بین ۱۰۷ گرم تا ۱۳۸ گرم گاز CO2 تولید می‌کند.

تسلا مدل X

قیمت: از ۵۰,۰۰۰ پوند

فروش: اوایل سال ۲۰۱۵

Tesla Model X
Tesla Model X
مدلX تسلا در واقع بر روی همان پلت فرم supersaloon مدل S است، اما با هفت صندلی و درب‌هایی که به سمت بالا باز می‌شوند. این سیستم باز شدن درب‌ها، که تسلا آن را مدل فالکون می‌نامد، دسترسی ردیف دوم و سوم صندلی‌ها را آسان‌تر خواهد کرد. طراحی ظاهر بیرونی بسیار زیباست و البته در سراسر بدنهٔ خودرو، می‌توان مدل آشنای S را دید. درون کابین نیز همه چیز به زیبایی سر جای خود قرار گرفته است. داشبورد مینیمالیستی و صفحه نمایش لمسی بسیار بزرگ ۱۷ اینچی، از ویژگی‌های بارز این خودرو است. نوع چهار چرخ متحرک و دو انتخاب باتری نیز در دسترس خواهد بود.

همچنین به‌زودی:

تسلا مدل S P85D

قیمت: ۱۰۰,.۰۰۰ پوند

فروش: بهار ۲۰۱۵

2014 Tesla Model S P85
۲۰۱۴ Tesla Model S P85

واکسهال آسترا

قیمت: از ۱۳,۰۰۰ پوند

فروش: اواسط سال ۲۰۱۵

Vauxhall/Opel Astra
Vauxhall/Opel Astra
ما فقط عکس‌های جاسوسی آسترای جدید را دیده‌ایم، نسل هفتم این مدل از خانوادهٔ واکسهال نشان می‌دهد از خطوط و منحنی‌های نرم از مدل فعلی خارج شده است و خطوطی به‌مراتب سخت‌تر به چشم می‌خورد. زیر کاپوت آسترا انتظار می‌رود یک پیشرانهٔ جدید ۱.۰ لیتری سه سیلندر توربو بنزینی قرار بگیرد که از اوپل کورسا عاریه گرفته می‌شود و با موتورهای EcoBoost فورد رقابت می‌کند. اگر کارایی بیشتری از آسترای خود بخواهید، باید موتور ۱.۶ لیتری بنزینی و دیزلی را سفارش دهید. آسترا در دو مدل سه درب و استیشن هم ارائه خواهد شد.
همچنین به‌زودی:

واکسهال/اوپل کورسا VXR

قیمت: ۱۹,۰۰۰ پوند

فروش: اواسط سال ۲۰۱۵

Vauxhall Corsa VXR
Vauxhall Corsa VXR

فولکس واگن گلف Alltrack

قیمت: ۲۳.۰۰۰ پوند

فروش: تابستان ۲۰۱۵

Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen Golf Alltrack
آخرین خودروی گروه فولکس واگن برای خارج از جاده، گلف Alltrack است، و رقبایی چون اشکودا Octavia Scout و سئات لئون X-PERIENCE دارد. با استفاده از پلتفرم گلف Estate MK7، ارتفاع خودرو افزایش یافته، روکش فلزی بدنه سخت‌تر شد و دیفرانسیل چهار چرخ متحرک نصب شده است، پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی TSI با قدرت ۱۷۷ اسب بخار، پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری دیزلی TDI و پیشرانهٔ ۲.۰ لیتری دیزلی TDI در دو خروجی قدرت نیز در دسترس است.

همچنین به‌زودی:

فولکس واگن پاسات GTE

قیمت: ۳۸,۰۰۰ پوند

فروش: ژوئن ۲۰۱۵

Volkswagen Passat GTE
Volkswagen Passat GTE

ولوو XC90

قیمت: از ۴۵,۷۸۵ پوند

فروش: بهار ۲۰۱۵

2016 Volvo XC90
۲۰۱۶ Volvo XC90
پس از ۱۲ سال از عمر XC90 فعلی می‌گذرد، که ولوو در نهایت یک نسخهٔ جدید را برای بازار ۲۰۱۵ آماده کرده است. اولین مدل بر اساس تکنولوژی جدید شاسی‌های ولوو به همراه موتورهای جدید این شرکت خواهد بود. پلتفرم کاملاً جدید، سبک‌تر، قوی‌تر و ایمن‌تر از پلتفرم‌های فعلی موجود است. فضای کنسول مرکزی کمی شبیه طراحی خودروهای تسلا است، همچنین با وجود این پلت فرم، فضا به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از نسل قبل است. برای پیشرانه هم از موتورهای جدید و کارآمد چهار سیلندر توربو دوقلو استفاده کرده است. یک موتور دیزلی با نام D5 با قدرت ۲۲۲ اسب بخار و موتور بنزینی با نام T6 با قدرت ۳۱۶ اسب بخار، که با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته جفت شده‌اند در دسترس است. پلاگین هیبریدی برای این خودرو نیز موجود است که قدرتی معادل ۳۹۰ اسب بخار دارد و در هر کیلومتر فقط ۶۰ گرم گاز CO2 تولید می‌کند. اولین مدل از XC90 برای فروش نیز به صورت استاندارد چهار چرخ متحرک است و پس از آن، مدل دیزل با دیفرانسیل جلو نیز ارائه می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین خودروهای جدید سال ۲۰۱۵ از دیدگاه اتواکسپرس (قسمت اول)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. mahdi

    ۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    انتخابها عادلانه بود بغیر از دوسه مدل بقیه شایسته بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (522 ديدگاه)

      همه خودروهایی که در سال 2015 قراره به بازار معرفی بشه تو لیست بود!به نظرم به جای عنوان “بهترین خودروهای جدید 2015” میزدن “خودروهای جدید 2015 “بهتر بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. من

        ۱ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (249 ديدگاه)

        خب حتما همشون خوبن دیگه البته به قول بچه ها در حق دنا 2015 توربو جفا شده ولی مقال خوبی بود فقط من هرچی میگردم مزدا 3 رو توش پیدا نمیکنم نکنه تولید نمیشه ؟!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ME 84

          ۱ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (1772 ديدگاه)

          اشکودا نسبت به قیمتش خیلی خوبه. سوزوکی هم همینطور.
          خوشمان آمد.
          ولی پرچم آلمان کلا بالاست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. MAFIA

      ۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      S600 مایباخ بهترین عضو گروه بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. "Amir"

      ۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      کسی پرچم آلمانو میبینه؟خیلی بالاس!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. 63sAMG

        ۱ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (74 ديدگاه)

        only german

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. محمد حسین

      ۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (184 ديدگاه)

      قسمت دومش از اولش بهتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (969 ديدگاه)

    به نظر من انتخاب مرسدس بنز GLC و GLC با توجه به قیمت پایینش و به روز بودنش و اعتبار برندش و کیفیت بی نظیرشون واقعا میرزه . درست میگم دوستان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. e36

      ۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      مرسدس ترکونده ، نمیشه انتخاب کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amir

      ۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (522 ديدگاه)

      شک نکن که درست میگی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. M Power///

    ۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    سلام کسی آدرس دفتر اتواکسپرس رو میدونه من برم نابودش کنم. اخه این همه مرسدس، دریق از BMW. وقت تو بخش اول دوتا BMW حضور داشتن. ولی باز mini یک از نمایندگان BMW در این لیست حضور داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. McLaren Automotive

      ۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (246 ديدگاه)

      درسته به نظرم باید bmw هم در این لیست می بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M Power///

        ۱ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (415 ديدگاه)

        آخه نگاه کنید ببینید سوزوکی ویتارای آشغال و بدرد نخور ( البته از نظر من. ) در این لیست حضور داره. ولی BMW های مثل m4 یا سری چهار یا x4 x6 آخه اون GLC چیه نمیدونم مرسدس هم تو این لیست هست. ولی BMW نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۲ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          m power جان با دلیل میتونی بگی چرا ویتارا رو آشغال فرض کردی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. McLaren Automotive

    ۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    در این لیست بهترین ها به نظرم جز بنز ( چون همیشه بهترینه ) اول فولکس واگن پاسات و بعد تسلا مدل s و بعد Golf Alltrack هستند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      پرچم المان که خیلی بالاست
      همینطور پرچم فولکس واگن.
      میمیرم برای اون گلف الترک!البته از گلف ار40 در این لیست خبری نیست!
      وگرنه پادشاهی میکرد.
      پاسات هم که جای خود دارد.
      حالا باید به رقبا ثابت کنیم که
      (ONLY GERMANY)
      سپاسگذارم
      (ایران&المان)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      نمیدونم چرا از تسلا بدم میاد
      البته منکر قابلیت هاش نمیشم…
      همینطور مزدا ام ایکس5
      (ایران&المان)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محسن

    ۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    بنزها همشون عالی ان…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا

    ۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    جالب ترین مدل ها از دیدگاه من یکی مدل xc90 ولوو و دیگری تسلا مدل x است که به نظر میاد قویا جزو مدل های پرفروش در بازار امسال خودروی جهان و همچنین موفق ترین ها برای کمپانی خودشان باشند و صد البته نباید محصول جدید اشکودا رو هم نادیده گرفت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ادوریس

    ۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    لندرور دیسکاوری، مزدا CX-3 و ولوو XC90 واقعا زیبا هستند، جای جی ام سی به عنوان دومین خودروساز بزرگ دنیا واقعا خالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      اول مطلب اون دیسکاوری دلبری میکرد ولی ادم با دیدن 2 نماینده فولکس اون دیسکاوریو یادش میره!!!!
      (ایران&المان)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. 63sAMG

    ۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    7تا بنز توش بود این یعنیییییییی…نمیدونم هر چی خوبه و میخوای اسمشو بذار!!!!حتی اگه یه روز از عمرم باشه یه بنز میخرم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امين

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    چرا از داج چارجر و چلنجر خبری نیست؟ نامردیه اگه تو بهترینا نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. parseh net30

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    عاشق دیسکاوری ام …خداااااااااااااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. S97

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    مینی کلاب من (Clubman) و مزدا 2 مقرون به صرفه ترین انتخاب ها هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی آقا

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین دیگه ای موند که اسمشو نگفته باشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمدMOHAMMAD

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    میگم نکنه این همان سریال نود شبی هست که میگن قراره جدیدا پخش بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. HaMiDrEzA

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    نکته جالب تفاوت قیمت سوزوکی ویتارا و مزدا 2 هست که میبینید فقط 500 پوند هست. اما تو ایران…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نوید (6*6)

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    فقط GLE
    فقط آفرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. پژو سیتروئن

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    من موندم مزدا 2 بود ولی 208 gt نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا