چشم اندازهفته نامه

معرفی بهترین خودروها در نسخه‌های پایه

یکی از مدل‌های تجاری بکار گرفته شده در بسیاری از صنایع مبتنی بر فروش این است که چندین گزینه را در دسترس خریداران قرار داده و البته گزینه میانه از همه آن‌ها جذاب‌تر باشد. صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنا نیست. وقتی می‌بینید تریم های دوم و سوم یک خودرو ارزش بهتری در مقایسه با مبلغ پرداختی دارند موضوعی اتفاقی نیست و ما هم همین را معمولاً توصیه می‌کنیم. همچنین می‌بینید که اپل کارپلی و اندروید اتو در بسیاری از خریدها یک فاکتور مهم محسوب می‌شوند زیرا این دو ویژگی می‌توانند وجه تمایز یک تریم از تریم دیگر باشند. همین موضوع درباره سیستم پایش نقاط کور نیز صدق می‌کند و اگرچه این تجهیزات در تمامی خودروهای لیست ما وجود ندارند اما اگر آن خودرو ارزش بالایی داشته باشد می‌توان از این موارد چشم پوشید.

ما در این نوشتار می‌خواهیم شما را با خودروهایی آشنا کنیم که در تریم های پایه و ارزان‌قیمت خود ارزش بالاتری نسبت به مبلغ پرداختی دارند.

شایان‌ ذکر است خودروسازان هنگام معرفی محصولات جدید خود از تصاویر مربوط به تریم های فول استفاده می‌کنند بنابراین تصاویری که در ادامه خواهید دید نشان دهنده مدل‌های پایه نیستند.

  • مزدا CX-30

قیمت: ۲۱۹۰۰ دلار

مزدا CX-30

مزدا محصولات فوق‌العاده‌ای را که ارزش بالایی دارند تولید می‌کند و CX-30 جدید هم از این قضیه مستثنا نیست. اگرچه نسخه پایه این خودرو به‌صورت استاندارد از پایش نقاط کور، اندروید اتو و اپل کارپلی برخوردار نیست اما دارای تجهیزاتی همچون صفحه لمسی ۸.۸ اینچی، چراغ‌های جلوی LED، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، سیستم صوتی با هشت بلندگو، هشدار توجه راننده و هشدار خروج از مسیر می‌باشد. این مدل از صندلی‌های پارچه‌ای با تنظیمات دستی استفاده می‌کند اما کابین آن بسیار خوش‌ساخت بوده و متریال باکیفیتی در آن بکار رفته است. تمامی مدل‌های CX-30 دارای پیشرانه ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۸۶ اسب بخار هستند.

  • آکورا NSX

قیمت: ۱۵۷۵۰۰ دلار

آکورا NSX

یکی از راه‌ها برای ورود به این لیست دارا بودن تنها یک تریم است. اگر خواهان یک سوپرکار هیبریدی باشید NSX در این قلمرو قرار می‌گیرد. مدل پایه این خودرو از رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج کاری شده، چراغ‌های جلوی LED و سقف آلومینیومی مشکی سود می‌برد. کابین نیز با سیستم صوتی ELS با نه بلندگو، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم ناوبری آکورا و صفحه لمسی ۷ اینچی مزین شده است. قوای محرکه NSX متشکل از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی هیبریدی با قدرت ۵۷۳ اسب بخار و گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه می‌باشد.

  • جیپ رانگلر

قیمت: ۲۸۲۹۵ دلار

رانگلر به خاطر تجهیزات پایه خود در لیست ما نیست. مدل پایه حتی فاقد سیستم تهویه یا قفل مرکزی است. برای افرادی که خواهان یک آفرودر با قیمتی مناسب هستند رانگلر گزینه‌ای مطلوب است. با این پول شما یک آفرودر قلدر با رینگ‌های فولادی ۱۷ اینچی و درب‌های جداشدنی و سقف نرم دریافت می‌کنید. نیرومحرکه این خودرو نیز پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۸۵ اسب بخاری است.

  • کیا K900

قیمت: ۵۹۹۰۰ دلار

کیا K900 مدل 2019

سدان لوکس و فول سایز کیا یکی از بهترین گزینه‌ها در برابر مبلغ پرداختی است. این خودرو نشان با پرستیژ خودروهایی همچون ب ام و سری ۷ یا آئودی A8 را ندارد اما طراحی، آسایش و کیفیت ساخت آن در سطح بالایی است. تجهیزات استاندارد این خودرو نیز بسیار زیاد است. لیست تجهیزات K900 با صندلی برقی راننده با تنظیم در ۲۰ جهت، عملکردهای گرم و سرد شونده، صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی Lexicon با ۱۷ بلندگو و… شروع می شود. زیر کاپوت این خودرو هم پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۳۶۵ اسب بخار قرار دارد. همه این‌ها با قیمت ۵۹۹۰۰ دلار در دسترس بوده و این در صورتی است که ب ام و سری ۷ پایه ۲۶۵۵۰ دلار گران‌تر می‌باشد.

  • فولکس‌واگن گلف GTI

قیمت: ۲۸۵۹۵ دلار

با اینکه این خودرو به‌صورت استاندارد از چراغ‌های جلوی LED و وای فای هات اسپات بی‌بهره است اما پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۲۲۸ اسبی آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نسخه پایه گلف GTI دارای نورپردازی کابین، هشدار نقاط کور و ترافیک پشتی، هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار و… می‌باشد. با قیمت ۲۸۵۹۵ دلاری شما لحظات هیجان‌انگیز زیاد و فضای کابین و بار مناسبی خواهید داشت.

  • تویوتا لندکروزر

قیمت: ۸۵۴۱۵ دلار

دومین تریم لندکروزر نسخه‌ی سفارشی آن است بنابراین مدل پایه همان چیزی است که نیاز دارید. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ثابت شده و قابل‌اعتماد ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری ۳۸۱ اسب بخاری قرار گرفته است. با پرداخت این مبلغ شما توانایی آفرود باورنکردنی، چراغ‌های LED، رینگ‌های ۱۸ اینچی، درب پشتی برقی و مونروف را دریافت می‌کنید. به تجهیزات ظاهری لندکروزر باید گاردهای هوی دیوتی و روف راک را اضافه کرد. داخل کابین نیز صندلی‌های چرمی و گرم و سرد شونده، سیستم تهویه مطبوع، نورپردازی، شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو به چشم می‌خورند. البته این خودرو فاقد اپل کارپلی و اندروید اتو است.

  • کیا تلوراید

قیمت: ۳۱۸۹۰ دلار

کراس اوور خانوادگی کیا با ظرفیت کابین ۸ نفره، اپل کارپلی و اندروید اتو، ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی و استارت از راه دور عرضه می شود. تجهیزات ایمنی این خودرو کاملاً پر و پیمان بوده اما برخی از آن‌ها عبارت‌اند از پایش نقاط کور، حفظ خودرو بین خطوط و دستیار پارک عقب. نیروبخش تلوراید پایه پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری ۲۹۱ اسب بخاری است.

  • هیوندای ونیو

قیمت: ۱۷۳۵۰ دلار

وقتی بحث تریم پایه می شود یک خودروساز با اندکی سخاوت در عرضه تجهیزات بیشتر می‌تواند بمبی در بازار بترکاند. این همان چیزی است که هیوندای ونیو با قیمت ۱۷۳۵۰ دلار ارائه می‌کند. پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی و گیربکس دستی باعث حرکت این کراس اوور کوچک و جعبه‌ای می شود. داخل کابین ونیو صفحه لمسی ۸.۵ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، ورود بدون کلید و کروز کنترل دیده می‌شوند. به این موارد باید هشدار خروج از مسیر و دستیار حفظ خودرو بین خطوط را نیز اضافه کرد.

  • لکسس LC 500

قیمت: ۹۲۹۵۰ دلار

لکسس می‌توانست سه یا چهار تریم برای این خودرو در نظر بگیرد اما پکیجی کامل از قدرت، راحتی، پرفورمنس و طراحی زیبا را در این کوپه لوکس ارائه کرد. پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری ۴۷۱ لیتری قطعاً ارزش ۹۲۹۵۰ دلار پرداختی را دارد. این خودرو همچنین با اگزوز اسپورت فعال و سیستم تعلیق قابل تنظیم عرضه می شود. بالاتر از همه این‌ها ساعت آنالوگ، استارت از راه دور، صندلی‌های چرمی، صفحه لمسی ۱۰.۳ اینچی، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، اپل کارپلی و… وجود دارند. واضح است که لکسس طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده را در LC بکار برده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. GTR.SPEED

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    من گلف GTI رو دوست دارم . بنظرم طراحی خیلی خوبی داره. البته به عنوان یک هاچ بک . آکورد NSX هم به عنوان یک سوپر اسپرت قیمت اقتصادی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. Khan

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (362 ديدگاه)

    چقدر این CX30 بدترکیب و کوچیکه اصلا شاخ درآوردم مزدا چطور اینو حاضر شده تولید کنه وقتی فیلم بررسیش رو توی یوتیوب دیدم. ردیف عقبش واسه بچه هم خوب نیست اینقدر که کوچیکه. از وسط به بعدش انگار حاصل کار مشترک ایران خودرو و سایپا بوده. عاشق مزدام ولی این فاجعه است.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. Khan

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (362 ديدگاه)

    کیا تلوراید با این قیمت و امکانات و سایز و قدرت موتور فوق العاده ارزش خرید داره، ولی لیز بهتره البته چون قیمتش با کله میاد پایین قطعا چون کیاست

    موافقم 0
    مخالفم 2
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    یه تفاوتی ما ایرانی‌ها با خارجی‌ها در همین جا پیداست ، ما ایرانی‌ها اکثر خودروهای وارداتیمون فول فول وارد میشد و سوار میشدیم در صورتی که وقتی همان خودروهارو در خارج از کشور میبینید اکثرشون لوآپشن هستند بخصوص اروپایی‌ها که واسه یه یورو میمیرند چون خرج و انرژی گرونه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      دلیل اینکه همه فول آپشن هستند اینه که مثلا سانتافه لو آپشن ۲۰۰ تموم میشد فولش ۲۶۰ خب معلومه فولش ارزش بیشتری در ایران داره با توجه به گمرک و این که قشر مرفه این خورو هارو میخریدن ومحدود بودن انتخاب هم عامل دیگری بود
      ما منطقه آزاد اروند بودیم وسوناتا وای اف هایی وارد شد که abs نداشتن و النترا هایی وارد شد که پخش هم نداشتن مثلا با قیمت حدود ۴۷ میلیون
      خلاصه اوضاع بازار خودرو تو هر کشوری متفاوته نسبت به قوانین کشور
      به دلیل همین آپشن بود تویوتا تو ایران نمیفروخت مثلا تونسخه فول کمری یا راو۴ شما سرد کن صندلی نداشتی
      خلاصه اونایی که پول دارن بهتر میفهمن چی خوبه
      وکلی دلیل دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (804 ديدگاه)

        مثلا تو بازار آمریکا فرانسوی فروش نمیره ولی تو اروپا پر فروشه ولی تو اروپا اصلا وانت سنگین که پرفروش ترین خودروهای آمریکایی هستن رو نمیبینی واینا همش به قوانین کشور برمیگرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (9999 ديدگاه)

        محمد جان
        تا حدودی با شما موافقم اما از اونجایی که اکثر ما ایرانی‌ها قبل از خرید فکر فروش را میکنیم ، علتش اینه که در نمونه فول‌آپشن خودرو بسیار راحتر فروش میره و چشمگیرتره ، دلیل دیگرش این هم که گفتید درسته که خریداران اکثراً تو فکر گرونتر بودن فول آپشن نیستند و پول بیشتر را میدهند .

        اما اگر یادتون باشه ، همان زمان که خودرو ارزانتر بود ، تفاوت لوآپشن خودرویی مثلاً سانتافه ، اپتیما یا سونوتا LF به اندازه قیمت یه پراید یا ۲۰۶ صفر km بود و همینطور در نمونه کارکرده خیلی ارزانتر میشد خرید کرد اما در فروش کارده به مشکل میخوردند و مثل امروز نبود که هر چهار چرخی را تو هوا بخرند به سبب همین شرایط که شاهدش هستید .

        یادم یکی از آشنایانم ، سانتافه مدل ۲۰۱۴ لوآپشن تک دف بی سانروف با کارکرد ۶۰ تا را خرید حدود ۱۲۰ تومن که امروز فکر کنم حدود ۷۰۰ تا قیمت بخوره .

        اتفاقاً تفاوت تویوتاهای لوآپشن با فول زیاد نبود که نهایت تفاوت برای راو۴ کمتر از ۲۰ میلیون بود یا همینطور کمری یا هایلوکس ، ولی برای خودروهایی مثل پرادو ، تفاوت خیلی زیاد بود آنرود با آفرود .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. behnam1012

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (983 ديدگاه)

      یک نکنه که وجود داره اینه
      خودروهای پایه وارداتی در ایران از حداقل امکانات هم بر خوردار نیستن ولی خودروهای پایه در اروپا در بحث ایمنی پکیج کاملی رو ارائه میدن و یک سری امکانات کاربردی و پر استفاده رو به صورت پایه ارائه میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (9999 ديدگاه)

        behnam 1012 عزیز
        با شما مخالفم چون خودروهای اروپائی در نمونه لوآپشن در حد پراید (( مثلاً )) هستند که میشه در رنوهای لوآپشن منتاژ ترکیه دید .
        ولی آسیایی‌ها سخاوتمندتر هستند در نمونه لوآپشن ، چه در متریال چه در آپشن بیشتر .
        همین اپتیما را بایید با رنو سفران مقایسه کنید در نمونه لوآپشن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. nikzad

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      شما اگر یکم از مردم دنیا اطلاعات داشته باشی میبینی که امریکایی ها مردمه عامشون اکثرا به تکنولوژی و این جور چیزا علاقه ایی نشون نمیدن به همین دلیله که مثلا راو۴ما فول اپشنه ولی برای اونا کمترین اپشن رو داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    به نظر من این مقاله از بیخ اشتباست ، چون اکثر خودروها در همه کلاس‌ها لوآپشن بودنشون ارزش خرید دارند از هر برند و کشوری .

    مثلاً رقبای این خودروها در نمونه لوآپشن ارزش خرید ندارند ؟؟!!

    اگر دوبی رفته باشید که یه شهر مرفه‌نشینه ، اکثر خودروهای زیر ۱۰۰هزار دلار از هر کلاسی لوآپشن هستند بخصوص در نمونه‌های اقتصادی که در ایران لوکس حساب میشه مثل کره ، ژاپن و آمریکا حتی آلمانی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. korean car

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    k900 چه داخلی داره بوی چوب و چرم حس میشه از همین جا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بچه مشهد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (101 ديدگاه)

    برندهای آسیایی کیا و هیوندای داخل همه لیستهای بهترینهای جهان هستن و این نشون دهنده پیشرفت غیر قابل انکار این دو برند آسیایی میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مانی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2485 ديدگاه)

    این مطلب خیلی‌ بیخوده
    خوب وقتی‌ ۸۶،۰۰۰ دلار برای تویوتا
    پول بدی باید از شیر مرغ تا جون آدمیزاد توش پیدا بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارشیاsvj

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    عشق است لکسوس LC500 را??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شهرام

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خدایی طراحی لکسوس آدم رو محو میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آریا ماشین

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    NSX رو بیین عشق کن?
    ❤HONDA NSX❤

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا