چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای سال 2018 به انتخاب موتور وان

سال ۲۰۱۸ سال مهمی برای صنعت خودروسازی بود زیرا کاهش قیمت سوخت موجب تمایل بیشتری خریداران به کراس‌اوورها و اس‌یووی‌های سه ردیفه شد، خودروهای الکتریکی بیشتر از هر زمان دیگری معرفی شدند و درحالی‌که روند رو به افول سدان‌ها ادامه دارد، مدل‌های جدیدی پس از مدتی طولانی در این کلاس ارائه شده‌اند. حال اما سال ۲۰۱۸ رو به پایان است و زمان انتخاب بهترین خودروهای سال فرارسیده است. از بین بیش از ۱۰۰ خودرویی که طی این سال توسط وب‌سایت موتور وان مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته‌اند، این ۲۵ خودرو، بیشترین امتیاز را کسب کرده و بهترین خودروهای سال محسوب می‌شوند. برای تمامی خودروهایی که توسط این سایت مورد آزمایش قرار می‌گیرند، فرمول یکسانی اجرا می‌شود و خودروها با هفت فاکتور مختلف قضاوت و بررسی می‌شوند. این فاکتورها عبارت‌اند از:

  • قیمت
  • طراحی بیرونی
  • راحتی داخلی
  • تکنولوژی و اتصال
  • عملکرد و هندلینگ
  • ویژگی‌های ایمنی
  • هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت

البته در این بررسی‌ها، خودروها بر اساس کلاس یا قیمت دسته‌بندی نمی‌شوند که این یعنی تمامی خودروهای جدید سال صرف‌نظر از قیمت و اندازه داوری شده و باهم رقابت می‌کنند. با این مقدمه به معرفی بهترین خودروهای سال ۲۰۱۸ می‌پردازیم.

۲۵- مزدا ۶ سیگنیچر

امتیاز ۶.۱ از ۱۰

مزدا ۶ جدید با پیشرانهٔ توربوشارژ، برای سال ۲۰۱۸ سریع‌تر و زیباتر شده و در بین ۲۵ خودروی برتر سال جای گرفته است. نمونهٔ موردبررسی از تیپ سیگنیچر است که از استایل بیرونی جذاب و کابین شیکی برخوردار است. همچنین کابین این خودرو کاملاً بالاتر از قیمت ۳۶ هزار دلاری آن به نظر می‌رسد. در بخش عملکرد نیز هرچند مزدا ۶ هنوز هم فاقد چابکی یک خودروی سدان اسپرت است اما پیشرانهٔ توربوشارژ جدید ۲۵۰ اسب بخاری آن در کلاس خود یکی از قوی‌ترین‌ها است.

۲۴- سوبارو BRZ tS

امتیاز ۶.۳ از ۱۰

سوبارو BRZ tS از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر پایه با ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند اما با ویژگی‌های آئرودینامیکی جدید سریع‌تر پیچ‌ها را طی می‌کند. این کوپهٔ ژاپنی عملکرد و هندلینگ فوق‌العاده‌ای دارد و با قیمت تنها ۳۴ هزار دلار برای همه در دسترس است. هرکسی BRZ tS را خریداری کند پس از یک هفته خواهد فهمید که ارزش هر دلاری که برای آن پرداخت کرده را دارد.

۲۳- شورلت کامارو SS کابریولت

امتیاز ۶.۳ از ۱۰

هرچند به‌تازگی شورلت کامارو مدل ۲۰۱۹ به بازار عرضه شده و ممکن است مدل ۲۰۱۸ کمی قدیمی شده باشد اما نسخهٔ کابریولت پیش از فیس‌لیفت این ماشین هنوز هم بسیار دوست‌داشتنی است. این ماسل کار آمریکایی خصوصاً به خاطر پیشرانهٔ هشت سیلندر ۴۵۰ اسب بخاری خود، امتیازات بالایی در طراحی، راحتی و عملکرد کسب کرده است. کامارو SS کابریولت فرمان دقیق و خوش‌حسی دارد و ترمزهای برمبوی آن با کالیپرهای چهار پیستونه، عالی عمل می‌کنند. در کنار این‌ها وقتی شاسی جذاب هم قرار می‌گیرد، کامارو SS را به یکی از بهترین کوپه‌های اسپرت بازار تبدیل می‌کند.

۲۲- ب‌ام‌و M5

امتیاز ۶.۳ از ۱۰

کمتر سدانی مثل ب‌ام‌و M5 تا این حد سریع و سرگرم‌کننده است. این سدان اسپرت آلمانی با یک نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، ظرف تنها ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما همه‌چیز سرعت نیست. M5 تکنولوژی و راحتی بسیار بالایی را هم ارائه می‌کند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش ۱۰.۲ اینچی و تنظیم ۲۰ جهتهٔ صندلی‌ها اشاره کرد.

۲۱- تویوتا کرولا هاچ‌بک

امتیاز ۶.۳ از ۱۰

تویوتا کرولا هاچ‌بک از لحاظ رانندگی سرگرم‌کننده و استایل زیبا، بی‌نظیر است و امیدواریم همین ویژگی‌ها در نسخهٔ سدان آن‌هم وجود داشته باشند. در بررسی موتور وان، این هاچ‌بک ژاپنی بالاترین امتیاز را در طراحی، عملکرد و ویژگی‌های ایمنی کسب کرده است. کرولا هاچ‌بک که به‌صورت استاندارد به تجهیزات ایمنی زیادی چون ترمز خودکار اضطراری، تشخیص دوچرخه‌سواران حفظ حرکت میان خطوط مجهز است، خودروی واقعاً جذابی است.

۲۰- ب‌ام‌و i3s

امتیاز ۶.۴ از ۱۰

این نسخهٔ بروز شدهٔ ب‌ام‌و i3 است که با استایل تازه و پکیج اسپرت S برای سال ۲۰۱۸ ارائه شده است. i3s حتی با وجود ارتقاءهای اسپرتی، هنوز هم هزینه‌های نگهداری پایینی دارد. این هاچ‌بک کوچک آلمانی به باطری‌های لیتیوم یون ۳۳.۲ کیلووات ساعتی مجهز است که با یک‌بار شارژ کامل بُردی برابر با تنها ۲۰۰ کیلومتر را ارائه می‌کنند. هرچند این بُرد زیادی نیست اما با سفارش پیشرانهٔ بنزینی افزایش‌دهندهٔ بُرد، این عدد به ۳۰۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. ازجملهٔ سایر ویژگی‌های برجستهٔ این ماشین نیز می‌توان به استایل زیبا و کابین عالی با مواد باکیفیت و مدرن اشاره کرد.

۱۹- هیوندای الانترا Eco

امتیاز ۶.۵ از ۱۰

هیوندای الانترا Eco در بخش قیمت و هزینه‌های نگهداری بالاترین امتیازها را کسب کرده است. این سدان کره‌ای با قیمت پایه‌ای که از تنها ۱۶,۹۵۰ دلار آغاز می‌شود، خودروی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای است درحالی‌که با مصرف ۷.۳ لیتر بنزین در شهر و ۵.۹ لیتر در بزرگراه، مصرف سوخت بسیار مناسبی هم دارد؛ بنابراین برای کسانی که قیمت و مصرف سوخت را در اولویت قرار می‌دهند، الانترا انتخاب شایسته‌ای خواهد بود.

۱۸- تویوتا هایلندر

امتیاز ۶.۵ از ۱۰

تویوتا هایلندر بیشتر به خاطر ویژگی‌های ایمنی و قیمت خود توانت در بررسی‌های موتور وان امتیاز ۶.۵ از ۱۰ را کسب کند. این کراس‌اوور ژاپنی به‌صورت استاندارد به پکیج ایمنی Safety Sense-P تویوتا مجهز است که شامل سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل راداری سیستم پیش از برخورد با ترمز اضطراری اتوماتیک و نوربالای خودکار می‌شود. هایلندر با قیمت پایهٔ ۳۱ هزار دلار، یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورها در سگمنت خودش است.

۱۷- بنتلی بنتایگا V8

امتیاز ۶.۵ از ۱۰

بنتلی بنتایگا V8 تمامی ویژگی‌های دوست‌داشتنی نسخهٔ W12 را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری ارائه می‌کند. البته مقرون‌به‌صرفه کلمه‌ای نسبی است و بنتایگا V8 با قیمت پایهٔ ۱۶۵ هزار دلار هنوز هم خودروی بسیار گران‌قیمتی است؛ اما بااین‌حال، این اس‌یووی فوق لوکس بریتانیایی به خاطر کابین بسیار لوکس و ساکت و همین‌طور سواری راحت، توانست در این لیست جای گیرد.

۱۶- فولکس‌واگن اطلس

امتیاز ۶.۵ از ۱۰

جدیدترین کراس‌اوور سه ردیفهٔ فولکس‌واگن، ویژگی‌های تکنولوژیکی و ایمنی زیادی دارد. همچنین این خودرو کارپلی و اندروید اتو را از طریق یک نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی لمسی ارائه می‌کند درحالی‌که یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی هم در مقابل راننده قرار گرفته است. تنها نقطه‌ضعف اطلس مصرف سوخت بالای پیشرانهٔ V6 آن است که در هر صد کیلومتر در شهر ۱۳.۸ لیتر، در بزرگراه ۱۰.۲ لیتر و در سیکل ترکیبی ۱۲.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

۱۵- ولوو XC40

امتیاز ۶.۵ از ۱۰

ولوو XC40 با استایل بیرونی شیک، کارایی بالا، کیفیت داخلی بالا، کابین جادار و مجهز و ویژگی‌های تکنولوژیکی فراوان، در کلاس کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت گزینه‌ای استثنایی محسوب می‌شود. همانند سایر محصولات ولوو، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی XC40 با کارپلی و اندروید اتو سازگاری دارد درحالی‌که صندلی‌های نرم و حمایت‌کنندهٔ آن برای سفرهای طولانی مناسب هستند. همچنین تیپ T5 این کراس‌اوور سوئدی با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۲۵۰ اسب بخاری، در بزرگراه مصرف سوخت مناسبی برابر با ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

۱۴- لکسس LC500

امتیاز ۶.۶ از ۱۰

کوپهٔ پرچم‌دار لکسس LC500 با پیشرانهٔ هشت سیلندر ۴۷۰ اسب بخاری و استایل جذاب چشمگیر خود، پُلی بین سوپراسپرت‌های و خودروهای تورینگ (مسافرتی) ایجاد کرده است. کابین این ماشین نیز که با چرم و آلکانترا پوشیده شده است، به همان اندازهٔ استایل بیرونی جذاب و زیبا است. البته با سفارش آپشن‌ها، قیمت نمونهٔ مورد آزمایش به بیش از ۱۰۴ هزار دلار رسیده است اما اکثر آپشن‌های سفارشی LC500 ارزش مبلغ پرداختی را دارند.

۱۳- ب‌ام‌و ۷۴۰e iPerformance

امتیاز ۶.۶ از ۱۰

تعداد کمی از خودروهای پلاگین‌هیبریدی بازار به‌اندازهٔ ب‌ام‌و ۷۴۰e iPerformance شیک و زیبا هستند. قوای محرکهٔ این سدان لوکس آلمانی از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری به همراه موتور الکتریکی تشکیل شده که در هر صد کیلومتر در شهر ۹.۴ لیتر، در بزرگراه ۸.۱ لیتر و در سیکل ترکیبی ۸.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این ماشین همچنین تکنولوژی و راحتی فوق‌العاده‌ای هم دارد.

۱۲- مرسدس-آ‌ام‌گ GT R

امتیاز ۶.۷ از ۱۰

مرسدس-ام‌گ با هدف مقابله با پورشه، نسخهٔ مسابقه‌ای مانند GT R را ارائه کرده است. این مدل با بال بزرگ عقب، از ظاهری تهاجمی برخوردار است و پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ۵۸۰ اسب بخاری آن نیز با این ظاهر تطابق دارد. GT R ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر می‌رسد و برخلاف رقبای سریع‌تر و قوی‌تری مانند کوروت Z06، مدیریت آن نیز آسان است.

۱۱- سوبارو ایسنت

امتیاز ۶.۸ از ۱۰

جدیدترین و بزرگ‌ترین کراس‌اوور سوبارو یعنی مدل سه ردیفهٔ ایسنت، یکی از بهترین کراس‌اوورهای حال حاضر بازار است. این خودرو با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تخت و کابین جادار خود به‌راحتی توانست به لیست بهترین خودروهای سال ۲۰۱۸ راه پیدا کند. هرچند ایسنت بیش از ۲ تن وزن دارد اما همانند کراس‌اووری بسیار کوچک‌تر عمل می‌کند. فرمان این ماشین نرم و تیز است و تعلیق آن ماهرانه تنظیم شده است به‌گونه‌ای که نه بیش‌ازحد خشک و نه خیلی نرم است.

۱۰- رنجروور HSE

امتیاز ۶.۹ از ۱۰

بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین محصول لندروور برای مدل ۲۰۱۹ بروز و حتی بهتر از قبل شده است. بخش عمده‌ای از امتیاز ۶.۹ این خودرو به خاطر طراحی بیرونی، ایمنی و مصرف سوخت بوده است. سادگی و ظرافت ظاهر این اس‌یووی لوکس بریتانیایی نمادین است و در دورانی که اکثر شاسی‌بلندها روی به طراحی‌های شلوغ و تهاجمی آورده‌اند، رنجروور همچنان استایل سادهٔ خود را حفظ کرده است.

۹- بیوک انکلیو

امتیاز ۷ از ۱۰

آلمان‌ها مراقب باشید، بیوک انکلیو حریف خطرناکی است. این کراس‌اوور لوکس آمریکایی بیشترین امتیاز را در بخش راحتی کسب کرده است. یکی از ویژگی‌های برجستهٔ این خودرو سیستم فعال مقابله با سروصدای کابین است درحالی‌که یکی از جادارترین کراس‌اوورهای کلاس خود نیز به شمار می‌رود. انکلیو همچنین به تکنولوژی‌های زیادی هم مجهز شده و صفحه‌نمایش هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن که از کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند، گرافیک فوق‌العاده و عملکرد سریعی داشته و استفاده از آن بسیار آسان است.

۸- نیسان مورانو

امتیاز ۷ از ۱۰

نیسان مورانو به خاطر کسب امتیازهای بالا در بخش طراحی و تکنولوژی‌های پیشرفته، به امتیاز کلی ۷ از ۱۰ دست پیدا کرده است. ازجملهٔ تکنولوژی‌های این کراس‌اوور ژاپنی می‌توان به صفحه‌نمایش بزرگ هشت اینچی در کنسول میانی و نمایشگر هفت اینچی در بین دو آمپر آنالوگ آن اشاره کرد. مورانو همچنین حتی با وجود استفاده از پیشرانهٔ V6 هنوز هم خودروی کارآمدی است. به‌گونه‌ای که در هر صد کیلومتر در بزرگراه ۸.۴ لیتر و در شهر ۱۱.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

۷– شورلت اکوئناکس دیزلی

امتیاز ۷ از ۱۰

شورلت اکوئناکس تنها خودروی دیزلی است که در طول سال ۲۰۱۸ توسط موتور وان مورد آزمایش قرار گرفته است. این کراس‌اوور آمریکایی در رتبهٔ هفتم برترین خودروهای سال قرار گرفته اما این صرفاً به خاطر پیشرانهٔ دیزلی آن نیست. اکوئناکس از همه لحاظ خودروی چشمگیری است اما بیشترین امتیازها را به خاطر تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های اتصالی مثل نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پاسخگویی عالی، سازگاری با اندروید اتو و کارپلی و اینترنت وای فای ۴G کسب کرده است. این خودرو در بخش سیستم‌های ایمنی هم قدرتمند عمل کرده است.

۶- کیا استینگر GT

امتیاز ۷ از ۱۰

کیا استینگر یکی از بحث‌برانگیزترین خودروهای این لیست است که در جایگاه ششم قرار گرفته و شایستگی این جایگاه را دارد. این سدان کره‌ای تقریباً در تمامی آیتم‌ها امتیاز بالایی کسب کرده است خصوصاً در بخش عملکرد و هندلینگ. پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربوی استینگر GT موجب شده در خط مستقیم به طرز شگفت‌انگیزی سریع باشد درحالی‌که تعلیق سفت آن نیز عبور از پیچ‌ها را آسان می‌کند.

۵- ولوو XC60 T8

امتیاز ۷ از ۱۰

ولوو XC60 T8 یکی از کراس‌اوورهایی است که در سال ۲۰۱۸ بیشترین امتیاز را کسب کرده و دلایل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد. این کراس‌اوور لوکس سوئدی به خاطر تکنولوژی‌هایی مثل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Sensus Connect با نمایشگر نُه اینچی و تجهیزات ایمنی با سیستم رانندگی خودکار سطح دو، امتیازات بالایی را کسب کرده است. XC60 T8 از قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توئین شارژر استفاده می‌کند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که در هر صد کیلومتر به‌طور میانگین تنها ۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

۴- هوندا آکورد هیبریدی

امتیاز ۷ از ۱۰

حدود ۱۸ سال از زمانی که هوندا آکورد برای اولین بار در ایالات‌متحده عرضه شد می‌گذرد و این خودرو هنوز هم سدان تحسین‌برانگیزی است. این آکورد هیبریدی مدل ۲۰۱۸ در بررسی‌های موتور وان تقریباً در همهٔ فاکتورها موفق به کسب بالاترین امتیازها شده است. یکی از ویژگی‌های قابل‌تحسین این سدان ژاپنی سیستم ایمنی Sensing Safety هوندا است که شامل مواردی همچون هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، حفظ حرکت میان خطوط، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی و سیستم تشخیص ترافیک می‌شود.

۳- آئودی A5 اسپرت‌بک

امتیاز ۷.۱ از ۱۰

در سبد محصولات آئودی خودروهای زیادی حضور دارند اما تعداد کمی از آن‌ها مثل A5 اسپرت‌بک چشمگیر هستند و به همین دلیل در بررسی‌های موتور وان موفق به کسب امتیاز قابل‌توجه ۷.۱ از ۱۰ شده است. این کوپهٔ چهاردر اسپرت بیشترین امتیازات را در بخش طراحی، تکنولوژی و ایمنی از آن خود کرده است. به‌عنوان‌مثال، سیستم استاندارد Pre-Sense City آئودی یکی از ویژگی‌های ایمنی برجستهٔ A5، محسوب. می‌شود.

۲- فورد اکسپیدیشن

امتیاز ۷.۲ از ۱۰

نسل کاملاً جدید فورد اکسپیدیشن بهبودهای بسیار بزرگ و چشمگیری را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده است. این اس‌یووی فول سایز آمریکایی بیشترین امتیازات را در بخش راحتی داخلی و ویژگی‌های اتصالی کسب کرده است. به گفتهٔ فورد، نسل جدید اکسپیدیشن در بین رقبای خود از بیشترین فضای پای ردیف دوم و سوم برخوردار است که آزمایش‌کنندگان هم این موضوع را تأیید کرده‌اند. صفحه‌نمایش هشت اینچی با آخرین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Sync 3 فورد که از کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند نیز واقعاً بی‌نقص است؛ بنابراین اکسپیدیشن جدید قلهٔ هرم شاسی‌بلندهای فورد محسوب می‌شود.

۱- دوج رم ۱۵۰۰

امتیاز ۷.۲ از ۱۰

از بین تمامی خودروها، پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهایی که طی سال ۲۰۱۸ توسط موتور وان موردبررسی و آزمایش قرار گرفته‌اند، دوج رم ۱۵۰۰ جدید بیشتر از همه آزمایش‌کنندگان را تحت تأثیر قرار داده است. طراحی جدید به همراه تکنولوژی‌های فراوان و بهبود تجربهٔ رانندگی، رم را به جذاب‌ترین پیکاپ بازار تبدیل کرده است. در آزمایش این پیکاپ آمریکایی، صفحه‌نمایش بزرگ ۱۲ اینچی با توانایی نمایش دو عملکرد سرگرمی به‌صورت هم‌زمان و همین‌طور سیستم هیبریدی خفیف eTorque، بسیار توجهات را به خود جلب کردند. رم ۱۵۰۰ پُر از ویژگی‌های مدرن ایمنی و راحتی است و بهترین خودروی سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    معیار هندلینگ باتعدادی از خودروهای بالا جور درنمیاد.که باعث میشه اگه درهمه موارد عالی باشه ولی معیار هندلینگ ضعیف یامتوسط باید ازش امتیازکم کرده باشه که نکرده!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      مهدی خلاصه کلام اینه که باز مثل همیشه مجلات به پیکاپ رم که بیکیفیت ترین ماشین دنیا از نظر شماست بالا ترین امتیاز دادن
      و این ماشین بیکیفیت فروش بالای نیم میلیون رو داره تجربه میکنه
      و هنوز هم انجین های همی دارن همه رو متعجب میکنن اگه غیر اینه یکی بگه ما هم خبر دار شیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        و فورد اکسپیدیشن ( اس‌یووی فول سایز آمریکایی بیشترین امتیازات را در بخش راحتی داخلی و ویژگی‌های اتصالی کسب کرده است )
        بیشترین امتیاز از نظر راحتی با وجود سدان های ۱۰۰ هزار دلار به بالای اروپایی یعنی بازار سدان های لوکس داره تخته میشه با وجود اس یو وی های فول ساز مخصوصا آمریکایی که تخصص این ماشین هارو دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      به کَسی بَر نخوره ها ، اما من به شخصه و نظر شخصی خودم ، اینه که تنها راه تشخیص بهترین خودرو در هر کلاسی ، میزان فروش جهانی اون خودرو هست .

      چرا ؟
      چون تجربه نشون داده در این چند سال ، خیلی از شرکتها با رسانه ها یا مسئولان سیاسی یا مدیران دیگر شرکتها برای بدست آوردن اعتبار ، خیلی راحت تبانی و تبلیغات میکنند یا بیشتر رسانه ها ، طرفداری خودروهای شرکتهای کشور خودشون را میکنند .

      پس به نظر من ، تنها راه انتخاب بهترین خودرو در هر سگمنتی ، فقط میزان فروش سالانه اون خودرو در کلاس خودش هست ، به سبب رقابت شدید و آزادی که در جهان شاهد هستیم .
      اما این نظر من را به هیچ عنوان به اول شدن دوج ربط ندین که خودم عاشق پیکاپهای مطرح آمریکائی و ژاپنی هستم .
      امیدوارم روزی بشه که خودمون هم بی هیچ دغدغه ای بریم تو نمایندگی ، به مراد دلمون برسیم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین وی

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مزخرف ترین مجله خودرویی همین خودرو وانه
    1- بیمر ام 5 ( قطعا این خودرو باید صدر جدول باشه )
    2-لکسس lc500
    3- سری هفت
    4 – رنجروور
    5 – بنتایگا
    6- مزدا 6
    7 – هوندا آکورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      این نظر شماییه که تا حالا حتی یه ماشین ساخت غیر ایران و چین رو از نزدیک هم ندیدی چه برسه بخای شش ماه باهاش رانندگی کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amir Machine

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      هروقت یه آمریکایی بعنوان بهترین انتخاب بشه، اون سایت یا مجله میشه مزخرف‌ترین، ما به این حرف‌ها عادت داریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۶ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        ای کاش منم مثل تو بچه ناف امریکا بودم و بابام مالک دوج بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Mad.z.Max

      ۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1840 ديدگاه)

      ***
      این که کی باید صدر کدوم جدول باشه رو کسایی که حتی یک سوم ماشینای این لیست رو از نزدیکم ندیدن چه برسه به روندن، نمیتونن تعیین کنن.
      موتور وان با کلی کارشناس و راننده خبره اومده لیست داده، حد اقلش اینه که اونا کارشون اینه و تک تکه این ماشینا رو سوار میشن، نه که فقط عکسشونو تو گوشی و لپتاپ ببینن.
      من ماشین ژاپنی میرونم، ولی عاشق فورد و داج و جی ام سی هستم، لذت میبرم از ب ام و ها و آئودی ها، عشق لامبورگینی و فراری تو دلمه و آلفارومئو رویاییه برام. اما نمیام الکی و بچگانه فقططط بگم یه کشور عالیه و بس…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    بازم از خودروهای ایتالیایی خبری نیس !
    :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    وهمینطور وقتی در یه بررسی وقتی که از بین تمام کلاس ها وسگمنت ها خودرو آوردن واسه بررسی نباید قیمت هم معیار قرار بگیره.
    خوب مشخصه قیمت یهM5 یا بنتلی بنتایگا یا بنزamg یاسری7 ورنجروور با یه تویوتا کرولا یا یه هیوندا آلانترا و… زمین تاآسمون تفاوت داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    امریکایی ها جا گرفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    به نظرم برای انتخاب بهترین خودروهای سال باید کلاس بندی مجزایی صورت بگیره حالا چه از نظر سگمنت چه از لحاظ قیمت اینجوری خیلی بهتره و نتایج معقول تر و عادلانه تر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دیشب یه درگ جدیدرو داشتم میدیدم.که بین مکلارن 720s وفراری 812 ولامبورگینی اونتادوررSV ولامبورگینی هوراکان پرفومانته برگزار شد که خیلی جذاب ودیدنی بود.ودرآخر هم یه درگ بین پورشه911gt3 و رولزرویس برگزار شد.اگه پدال زودتر زحمتشو بکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3897 ديدگاه)

      بله منم درگشو دیدم و نتایج قابل پیش بینی بود
      مکلارن ۷۲۰S اول شد . فراری ۸۱۲ سوپرفست با فاصله بسیار کم دوم شد . لامبورگینی آونتادور SV سوم شد و بلاخره هوراکان پرفورمانته هم چهارم شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. M

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    دوستان برنامه ریز ECU کسی رو نمیشناسین که کارش خوب باشه و بعدا هزار جور مشکل واسه ماشین مثل مصرف سوخت و استهلاک و اینا پیش نیاد .
    برای X60 میخوام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد حسین زاده

      ۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا بهش منفی میدین بنده خدا رو
      از خنده مردممم
      طفلک سوال کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علی

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    8 تا ژاپنی ، 6 تا آلمانی ، 5 تا آمریکایی ، 2 تا اینگیلیسی ، 2 تا کره ای ، 2 تا سوئدی.به نظر منم همشون خوبن.LC500 خیلی شیکه ، رم 1500 خیلی قلدره ، ازهمه بیشتر M5 رو دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. sina

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    هشت تا ژاپنی
    شیش تا آلمانی
    پنج تا امریکایی
    کره و انگلیس و سوئد هم دوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2644 ديدگاه)

      اینم بگم باز اکورد افتخارآفرینی کرد.
      چقد بی نقصه این ماشین ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. shirko

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    مرسدس amg gtr و ب ام و m5 عالی هستن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. صادق

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (33 ديدگاه)

    ۸ تا ماشین ژاپنی کرولا هم که بالاترین امتیاز رو تو طراحی، عملکرد و ویژگی های ایمنی گرفت?
    قابل توجه اون عزیزانی که میگفتن خودروسازان امریکایی از ژاپنی بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      من کاری به این حرف‌های مسخره که خودروسازان فلان کشور از بهمان کشور بهترن ندارم ولی دوست عزیز، رتبه‌های اول و دوم این لیست رو آمریکایی‌ها گرفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. امیر

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بازم ک عشق من داره دلبری میکنه مث همیشه
    همه چی تمامه این نازنین
    چیزی برای گفتن نمیزاره دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا