چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای سال 2019 و بعدازآن

اگر سال ۲۰۱۸ را سال کراس‌اوورها بدانیم، به نظر می‌رسد بهترین خودروهای سال ۲۰۱۹ و بعدازآن از نوع الکتریکی و هیبریدی باشند. در آن سال‌ها خودروهای الکتریکی کاملاً جدیدی مانند فولکس‌واگن ID، پورشه Mission E، مرسدس بنز EQA و مرسدس بنز EQC به بازار خواهند آمد و حتی نسخهٔ هیبریدی فورد موستانگ هم راهی بازارهای جهانی خواهد شد. بااین‌حال محبوبیت کراس‌اوورها هیچ نشانه‌ای از زوال و کاهش را نشان نمی‌دهد و به همین دلیل در لیست این مطلب که طی آن به معرفی بهترین خودروهای سال ۲۰۱۹ و بعدازآن پرداخته‌ایم، هنوز هم کراس‌اوورها و SUVهای جدید مانند مرسدس بنز GLB و لندروور دیفندر حضور دارند.

ب‌ام‌و سری ۸

قیمت حدودی: ۱۰۰ هزار پوند

زمان عرضه: سال ۲۰۱۹

ب‌ام‌و کاملاً آماده است تا با احیای کوپهٔ بزرگ لوکس سری ۸ خود به جنگ مرسدس بنز S کلاس کوپه برود. به این منظور، سازندهٔ مونیخی به‌تازگی نسخهٔ کانسپت نسل جدید سری ۸ را رونمایی کرده است که تا حد زیادی استایل نهایی و تولیدی آن‌را نشان می‌دهد. معماری و ساختار پایهٔ سری ۸ جدید مستقیماً از سدان لوکس سری ۷ گرفته شده که این یعنی مقدار زیادی فیبر کربن در ساختار آن بکار خواهد رفت. همچنین به‌احتمال‌زیاد نسخهٔ پرچم‌دار این کوپهٔ لوکس نیز با نام M8 ارائه خواهد شد که می‌تواند به پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو متعلق به سدان M760Li مجهز باشد.

فورد موستانگ هیبریدی

قیمت حدودی: ۳۷ هزار پوند

زمان عرضه: سال ۲۰۲۰

فورد موستانگ در حال حاضر در سراسر جهان عرضه می‌شود اما گام بعدی خودروی عضلانی افسانه‌ای فورد، ساخت نسخهٔ هیبریدی آن است که انتظار می‌رود این اتفاق در سال ۲۰۲۰ روی دهد. فورد اعلام کرده است که سیستم هیبریدی موستانگ از نوع غیر پلاگین خواهد بود و قدرت V8 را ارائه خواهد کرد؛ اما آیا این بدان معنا است که این ماشین هنوز هم از پیشرانهٔ V8 استفاده خواهد کرد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال باید چند سال صبر کنیم.

لندروور دیفندر

قیمت حدودی: ۳۵ هزار پوند

زمان عرضه: سال ۲۰۱۹

تنها کمی بیشتر از یک سال از زمانی که لندروور دیفندر افسانه‌ای از خط تولید خداحافظی کرد می‌گذرد درحالی‌که نسل کاملاً جدید آن هنوز هم حداقل یک سال دیگر با رفتن روی خط تولید فاصله دارد. بااین‌حال فرایند توسعهٔ این ماشین به‌خوبی در حال انجام است و مهندسان لندروور اعلام کرده‌اند که دیفندر جدید حتی توانایی‌های آفرود بیشتری از نسخهٔ قبلی خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود در ساختار نسل جدید این SUV جان‌سخت بریتانیایی مانند دیگر محصولات لندروور از آلومینیوم استفاده گردد. این رندر نیز ترکیبی از استایل سنتی یک دیفندر با زبانی طراحی فعلی لندروور را نشان می‌دهد.

مرسدس بنز EQA

قیمت حدودی: ۴۰ هزار پوند

زمان عرضه: سال ۲۰۱۹

مرسدس بنز برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ با رونمایی از کانسپت EQ، زیر برند EQ را برای ساخت و عرضهٔ محصولات تمام الکتریکی خود معرفی نمود. برنامه‌ریزی شده است که انواع محصولات تمام الکتریکی مرسدس بنز تحت برند EQ تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه گردند. یکی از اولین محصولات این زیر برند، مدل EQA خواهد بود. همان‌گونه که از نام این مدل و همین‌طور این رندر مشخص است، EQA یک هاچ‌بک الکتریکی هم‌اندازهٔ A کلاس خواهد بود که برای رقابت با فولکس‌واگن e-Golf طراحی شده است. انتظار می‌رود این خودرو بتواند با یک‌بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. همچنین هرچند EQA تنها به‌صورت دوچرخ محرک عرضه می‌گردد اما پلت‌فرم مقیاس‌پذیر آن اجازه می‌دهد که با استفاده از یک قوای محرکهٔ الکتریکی دوم، نسخهٔ چهارچرخ محرک آن‌هم تولید گردد.

مرسدس بنز EQC

قیمت حدودی: ۵۰ هزار پوند

زمان عرضه: سال ۲۰۱۹

کراس‌اوور EQC پیشگام برند الکتریکی جدید مرسدس بنز است. این شرکت برای ساخت محصولات تمام الکتریکی آیندهٔ خود، بجای استفاده از پلت‌فرم‌ها و تکنولوژی‌های فعلی، در حال توسعهٔ یک پلت‌فرم الکتریکی سفارشی کاملاً جدید است که با توجه به مدل‌های مختلف اجازه ارائهٔ سیستم‌های انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک را می‌دهد. همچنین مرسدس بنز در این خودروها یک قوای محرکهٔ الکتریکی جدید را ارائه خواهد کرد. نام EQ برای تمامی مدل‌های فعلی مرسدس ثبت شده است و بنابراین انتظار می‌رود به دنبال EQC، کراس‌اوورهای الکتریکی EQE و EQS هم ساخته شوند.

مرسدس بنز GLA

قیمت حدودی: ۲۶ هزار پوند

زمان عرضه: سال ۲۰۱۹

قرار است نسل دوم کراس‌اوور کوچک مرسدس بنز GLA در سال ۲۰۱۹ راهی نمایندگی‌های فروش گردد درحالی‌که گفته می‌شود خودرویی بسیار متفاوت نسبت به نسل کنونی خواهد بود. نسل کنونی GLA چیزی بیشتر از یک خودروی قدبلند ساخته‌شده بر اساس هاچ‌بک A کلاس نیست اما نسل دوم آن بیشتر به برادران بزرگ‌تر خود یعنی GLC و GLE شباهت خواهد داشت؛ ولی بااین‌وجود قوای محرکهٔ GLA همچنان از A کلاس قرض گرفته خواهند شد درحالی‌که اکثر مدل‌های آن به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهند شد اما سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic برای تیپ‌های بالایی مانند نسخهٔ AMG در نظر گرفته می‌شود.

مرسدس بنز GLB

قیمت حدودی: ۳۰ هزار پوند

زمان عرضه: سال ۲۰۱۹

یکی دیگر از کراس‌اوورهای آیندهٔ مرسدس بنز، مدل GLB است که در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد و جای خالی در خانوادهٔ کراس‌اوورهای این برند المانی را پُر خواهد کرد. در این رندر که پیش‌نمایشی را از GLB ارائه می‌کند، یک استایل آفرود دیده می‌شود که با الهام از مدل G کلاس طراحی شده است. همچنین در GLB از خطوط صاف زیادی استفاده شده است که به افزایش نمای آفرود این کراس‌اوور کامپکت جدید کمک می‌کند. این خودرو یکی دیگر از محصولاتی خواهد بود که در زیر پوست خود از پلت‌فرم نسل آیندهٔ A کلاس استفاده می‌کند. پیشرانه‌ها، گیربکس‌ها و سیستم‌های الکترونیکی GLB نیز با نسل آیندهٔ GLA مشترک خواهد بود.

پورشه ۹۱۱

قیمت حدودی: ۷۸ هزار پوند

زمان عرضه: سال ۲۰۱۹

خودروی اسپرت نمادین پورشه یعنی ۹۱۱ در طول دوران حیات خود همواره روندی تکاملی را بجای انقلابی پیموده است اما احتمالاً در نسل آیندهٔ این ماشین شاهد تغییر مهمی مانند تغییر پیشرانه‌های هواخنک به آب‌خنک در اواخر دههٔ ۹۰ خواهیم بود. هرچند پیشرانه‌های بنزینی هنوز هم ستون اصلی طیف مدل‌های ۹۱۱ خواهند بود اما انتظار می‌رود پورشه نسخهٔ هیبریدی ۹۱۱ را هم در نسل آینده ارائه نماید که بر اساس تکنولوژی توسعه‌یافته از سیستم e-hybrids پورشه ساخته خواهد شد؛ اما بااین‌وجود با توجه به تصاویر جاسوسیِ نمونه‌های در حال آزمایش نسل آیندهٔ ۹۱۱، به نظر می‌رسد این خودرو حداقل در ظاهر تغییر چندانی نخواهد داشت.

پورشه Mission E

قیمت حدودی: ۱۰۰ هزار پوند

زمان عرضه: سال ۲۰۲۰

ساخت خودروهای اسپرت تخصص اصلی پورشه است اما این توانایی در آینده با سوخت‌های جایگزین ارائه خواهد شد. بدین منظور پورشه در حال کار بر روی توسعهٔ سدان تمام الکتریکی Mission E است که به‌عنوان قاتل تسلا طراحی شده است. این خودرو از تکنولوژی قوای محرکهٔ الکتریکی‌ای استفاده می‌کند که توسط پورشه برای خودروی پیروز رقابت‌های ۲۴ ساعتهٔ لمانز سال گذشته توسعه پیدا کرده است درحالی‌که هنوز هم تجربهٔ رانندگی معروف پورشه را ارائه می‌کند. Mission E از سیستم قوای محرکه‌ای متشکل از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشته و بُرد آن نیز با یک‌بار شارژ برابر با ۵۰۰ کیلومتر است. علاوه بر این، این سدان تمام الکتریکی آلمانی به سیستم شارژ سریع هم مجهز خواهد بود.

فولکس‌واگن ID

قیمت حدودی: ۲۳ هزار پوند

زمان عرضه: سال ۲۰۲۰

هرچند در حال حاضر مدل e-Golf تنها نمایندهٔ فولکس‌واگن در بخش خودروهای تمام الکتریکی است اما ID آغازگر طیف محصولات تمام الکتریکی آیندهٔ این شرکت خواهد بود. ID هاچ‌بکی کمی کوچک‌تر از گلف است که بر روی یک پلت‌فرم تمام الکتریکی کاملاً جدید ساخته شده است. این پلت‌فرم می‌تواند یک یا دو موتور الکتریکی را در خود جای دهد. این بدان معنا است که سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز به‌عنوان یک آپشن برای ID ارائه خواهد شد درحالی‌که سیستم قوای محرکهٔ آن به‌اندازهٔ کافی جمع‌وجور هست که کابینی جادار را ایجاد کند. پیش‌بینی شده است که باطری‌های این هاچ‌بک الکتریکی می‌توانند بُردی تا ۶۰۰ کیلومتر را برای آن فراهم آورند درحالی‌که ID بستری برای آزمایش فناوری‌های رانندگی خودکار فولکس‌واگن هم خواهد بود.

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. FERRUCCIO LAMBORGHINI

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    1- هایپرکار استون مارتین
    2- نسل بعد اونتادور
    3- پورشه 911
    4- پورشه میژن ئی.

    والسلام .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. FERRUCCIO LAMBORGHINI

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دیسلایک خواستین بدید اختیار دارید
      من حرف دلم رو زدم
      این 4 تا ماشین برام از همه مهم ترن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. nissan

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    حالم از هر چی الکتریکی بهم میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad.a8

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      موافقم
      اصولا وقتی به ماشین گاز بدی و صدای احتراق و اگزوز به گوش نرسه یه حالت بدی به ادم دست میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ghost

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (193 ديدگاه)

    مازراتی الفیری چی؟
    نسل بعد گرن توریسمو؟
    نسل بعد جگوار xj

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Fericuda

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    و مرسدس بنز هایی که چندان بنز نیستند :/
    با توجه به اینکه ناگزیر داریم به سمت پیشرانه های الکتریکی میریم امیدوارم این پیشرانه ها بتونن لذت رانندگی رو حفظ کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mercede kaviani

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (551 ديدگاه)

      کمپین تحریم الکتریکی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (172 ديدگاه)

      و مرسدس هایی که همگی رندر هستند نه رسمی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. BENZ&BMW

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    همشون محشر بودن به جز لندروور دیفندر((-:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Saied

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    عالیه.
    پورشه داره خیلی داره تکمیل میکنه تیم خودشو.
    بی ام و واقعا جذابه فقط فکر میکنم گرونه.
    ٩١١ اسطوره این لیسته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Bilbo

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    صادقانه امیدوارم محصولات نهایی مرسدس از نظر طراحی «کاملا» بهبود یافته‌ی این کانسپت ها باشن.

    در عین حال امیدوارم «میشن» دقیقا مثل همین کانسپت باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آران

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سلام
    حیف دفندر افسانه ای و این قیافه بدریخت آخه چیه اینها درست کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حامد

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    این کانسپت بنز GLA به دانگ فنگ H30 Cross شبیه نیست آیا ؟؟؟؟!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad.a8

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      داداش خدا خیرت بده یه ساعته رفتم بالا ببینم اشتباه ندیدم یانه!
      هرچند خودم طرفدار بنز نیستم اما نیاید یک طرفه قضاوت کنم، خدا شاهده طراحی بنز خیلی هماهنگه نه مثل دانگ فنگ که انگار حاصل ازدواج یه فرد چینی با یه فرد اروپاییه!
      :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. mojtabaaston

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    قیمت هارو ببینین با ایران مقایسه کنین ببینین با اون پول به زور میشه مدل کارکرده نسخه 2008 خرید .
    واقعا شرم اوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا خوبه همشون جز دانگ فنگ
    ولی نظر من هنوز نیسان گودزیلا gtr است
    خلاص

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا