چشم اندازهفته نامه

معرفی بهترین خودروهای سرعت تاریخ ایندی 500

مسابقات ایندی ۵۰۰ به عنوان یکی از فوق‌العاده‌ترین و بزرگ‌ترین مسابقات آمریکا شناخته می‌شود و البته دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد. ایندی ۵۰۰ تاریخچه بسیار دور و درازی داشته و یکی از جذاب‌ترین مسابقات روی زمین است. امسال هم نباید تفاوتی با سال‌های پیش وجود داشته باشد. یک‌صد و دومین سال مسابقات ایندی ۵۰۰ امسال در ۲۷ ماه می شروع می‌شود.

کوروت ZR1 2019 نیز امسال به عنوان خودروی سرعت رسمی مسابقات معرفی شده است. این خودرو دارای پیشرانه سوپرشارژردار ۷۵۵ اسب بخاری بوده و سریع‌ترین و قوی‌ترین خودروی سرعت تاریخ ایندی ۵۰۰ می‌باشد. معرفی این خودرو بهانه‌ای شد تا به دنبال بهترین خودروهای سرعت تاریخ ایندی ۵۰۰ باشیم. در ادامه ۱۵ نمونه از بهترین خودروهای سرعت تاریخ مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید!

  • ۱۹۱۱ Stoddard-Dayton


این خودرو که یکی از اولین نمونه‌های سرعت ایندی ۵۰۰ بوده قطعاً ارزش حضور در لیست ما را دارد. این خودرو توسط کمپانی دیتون موتور ساخته شده و البته از نمونه‌ای پرفورمنس بسیار فاصله دارد.

  • فورد V8 1935


بسیار قبل از موستانگ، تاندربرد و حتی سان لاینر، مدل B V8 1935 اولین خودروی سرعت فورد در مسابقات ایندی ۵۰۰ بوده است. درست همانند اکثر خودروهای سرعت پیش از خود، این خودرو نیز دارای پیشرانه ۸ سیلندر بوده و به سنت روباز بودن خودروهای پیشین وفادار بوده است.

  • کرایسلر نیوپورت ۱۹۴۱


کرایسلر نیوپورت را می‌توان یکی از زیباترین خودروهای این لیست دانست. این خودرو در سال ۱۹۴۱ وارد پیست شد و تنها مدل نیوپورت با چراغ‌های جلوی ثابت (غیر پنهان شونده) محسوب می‌شود. پس از مسابقات، این خودرو به گاراژ والتر پی کرایسلر رفت.

  • داج رویال ۵۰۰ کانورتیبل ۱۹۵۴


محصول نمادین داج اولین خودروی این برند بوده که عنوان خودروی سرعت ایندی ۵۰۰ را به خود اختصاص داده است. رنگ زرد و مشکی منحصربه‌فرد در ظاهر و کابین و همچنین مجهز بودن به لاستیک زاپاس در بخش پشتی باعث شده رویال ۵۰۰ کانورتیبل ظاهر مثال‌زدنی‌ای داشته باشد. ۷۰۱ دستگاه از این خودرو تولید شده است.

  • دسوتو فایرفلیت ۱۹۵۶


مدل پرچم‌دار فایرفلیت در سال ۱۹۵۶ وارد مسابقات ایندی شد و دارای پیشرانه ۸ سیلندر همی کرایسلر و گیربکس دستی سه سرعته بود. تنها مقامات رسمی ایندی ۵۰۰ بودند که پرفورمنس برجسته و هندلینگ فوق‌العاده فایرفلیت را دلیل انتخاب خود می‌دانستند.

  • فورد تاندربرد کانورتیبل ۱۹۶۱


خودروی مورد بحث که رنگ بسیار جذاب طلایی داشته و البته سقف سفیدرنگ آن نیز چشم‌نواز است در سال ۱۹۶۱ به عنوان یکی از برجسته‌ترین خودروهای سرعت تاریخ ایندی ۵۰۰ شناخته می‌شود. گفته می‌شود این خودرو در آن سال به عنوان جایزه برنده به A.J. Foyt داده شد. البته ۳۴ نسخه دیگر هم از این تاندربرد کانورتیبل تولید شده است.

  • فورد موستانگ کوپه ۱۹۶۴.۵


با آغاز تولید موستانگ در اوایل سال ۱۹۶۴ و برگزاری مسابقات ایندی ۵۰۰ در چند ماه پس از آن، فورد به سرعت خودروی عضلانی خود را مناسب مسابقات سرعت ایندی ۵۰۰ ساخت. این خودرو که رنگ سفید با نوار آبی داشته به یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای سرعت تاریخ ایندی ۵۰۰ بدل شد.

  • کادیلاک فلیتوود الدورادو کانورتیبل ۱۹۷۳


زمانی که به کادیلاک فلیتوود الدورادو فکر کنید احتمالاً واژه پرفورمنس به ذهنتان خطور نخواهد کرد؛ اما باور کنید یا نه این خودرو در سال ۱۹۷۳ به عنوان خودروی رسمی سرعت مسابقات ایندی ۵۰۰ انتخاب شده بود.

  • شورولت کوروت ۱۹۷۸


در سال ۱۹۷۸ شورولت کوروت برای دنیای ایندی معرفی شد. C3 حضور موفقی در مسابقات داشت و این نام تا به امروز هم در مسابقات ایندیاناپولیس حضور پررنگی دارد. کوروت که در سال ۲۰۱۸ هم حضور دارد بیش از هر خودروی دیگری به عنوان خودروی سرعت تاریخ ایندی ۵۰۰ انتخاب شده است (۱۵ بار).

  • پونتیاک فیرو ۱۹۸۴


با اینکه پونتیاک فیرو به خاطر پرفورمنس برجسته خود شناخته نمی‌شود اما در سال ۱۹۸۴ به عنوان خودروی سرعت ایندی ۵۰۰ انتخاب شد. فیرو به منظور گرامی داشت حضور در ایندی ۵۰۰ باعث تولید نسخه‌های سفارشی نیز شد که هرکدام دارای پوشش سفید، قرمز و مشکی‌رنگ بودند.

  • کرایسلر له بارون ۱۹۸۷


له بارون به خاطر پرفورمنس، قدرت و یا ظاهر خود شناخته نشده اما در سال ۱۹۸۷ مقامات را متقاعد کرد و به عنوان خودروی سرعت مسابقات انتخاب شد. موضوع جذاب‌تر اینکه پادشاه سرعت کارول شلبی پشت فرمان این خودرو قرار داشت. به سختی می‌توان این خودرو را دوست نداشت.

  • داج استلت R/T 1991


داستان خودروی سرعت داج استلت جالب است. مقامات رسمی ایندی ۵۰۰ این خودروی کوپه را در سال ۱۹۹۱ به عنوان خودروی سرعت انتخاب کردند. البته جالب اینکه استلت در ژاپن و به همراه پسرعموی خود میتسوبیشی ۳۰۰۰GT ساخته می‌شد. متأسفانه این خودرو جای خود را به خودروی بعدی لیست داد اما هنوز هم توانا بوده و توانست در مسابقات ۱۹۹۱ برنده شود.

  • داج وایپر R/T 1991


جایگزین داج استلت ساخت ژاپن، نسخه پیش تولیدی داج وایپر بود که بجای این خودرو انتخاب شد. زیر کاپوت وایپر پیشرانه ۱۰ سیلندر ۸ لیتری بود که آن را به یکی از قوی‌ترین خودروهای سرعت تاریخ ایندی ۵۰۰ بدل نمود.

  • شورولت کامارو Z/28 2014


یکی از بهترین کاماروهای تاریخ یعنی Z/28 2014 در لیست ما حضور دارد. این خودرو همچنین یکی از پرطرفدارترین خودروهای سرعت ایندی ۵۰۰ محسوب می‌شود. پشت فرمان این خودرو در شروع مسابقات داریو فرانچیتی قرار داشت. کاماروی مورد بحث دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری کارخانه‌ای بوده است.


سریع‌ترین و قوی‌ترین خودروی تاریخ مسابقات ایندیاناپولیس امسال در پیست حضور خواهد داشت. کوروت ZR1 جدید از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۷۵۵ اسب بخار استفاده می‌کند. این نمونه که تنها به تعداد یک دستگاه آماده شده پوشش آبی تیره و قرمز داشته و در عقب نیز یک بال بزرگ به چشم می‌خورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خداییش یه نگاهی به الدورادو بندازید
    ایمپالای کلاسیک
    چقدر زیبا و چشم نواز بودن که حتی الان جذابیت بیشتری دارن
    مثل خزنده ارتفاع کمی داشتن و طول زیاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (853 ديدگاه)

      واقعا همشون زیبان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. آراز

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یه سوال که ربطی به این مطلب نداره : کسی راجب تویوتا لندکروز جی ایکس اطلاعاتی داره؟جالبه تو سایتهای خودرویی داخلی هم چیزی ازش نوشته نشده ، من چندتا مدل 2018 دیدم تو سایتهای خرید وفروش عربی که ظاهرشون تقریبا مدل قبل از فیس لیفته همشونم همین طورین ولی نوشته مدل 2018 و صفر کیلومترهستن
    .اینم لینک یکی از این لندکروزها:

    http://www.qatarsale.com/mycar_e.aspx?carid=247757

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (562 ديدگاه)

      ظاهرشون مدل بعد فیس لیفت 2016 هستش
      یجورایی بیسیکن و آپشن اینا ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    داج وایپر خیلی با ابهت و عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Azad

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    اتومبیل های کلاسیک آمریکایی واقعا زیبا هستند.چند ماه پیش یک کادیلاک فلیت وود مدل ۱۹۶۴دیدم که فرمان برقی،سقف کروک برقی،شیشهای برقی،کولر اتوماتیک ،سنسور نور باران و…….خیلی چیزای دیگه که تو ماشینای امروزی هم جزو آپشن های لوکس محسوب میشوند داشت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ستار

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (145 ديدگاه)

      چرا اخه دیسلایک ها اینقد زیاده

      تکنولوژی های به کار رفته توش برای زمان ما معادلش این میشه ماشینت پرواز کنه

      آمریکا و آمریکا
      چجوری از فرش به عرش رسید در عرض یک قرن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Sajjad

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        آره
        برا منم عجبیه
        موج دیسلایک هایی که همیشه علیه کامنت ها میاد
        جناب سردبیر
        عاجزانه تقاضا دارم از چند کدنویس قدرتمند استفاده کنند تا آقایون با هزار اکانت و هزار اسم سایت رو مسموم نکنند
        البته جسارت میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Sajjad

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        برای من جای سواله که وقتی من از خودروهایی غیر از خودروهای امریکایی تعریف میکنم (بارها شده که تعریف کردم)، تعداد دیسلایک ها در حد 10 درصد لایک هاست اما وقتی از خودروی امریکایی حرفی میزنم شدیدا دیسلایک میدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. مانی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    فورد تاندربرد کانورتیبل
    لطفا تا منقلب نشدیم عکس خانمها رو از عکس این ماشین سانسور کنینن

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Behrouz. anzali

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    من متوجه نشدم . بعد سال 91 و تا 2014 این بین چی شد ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Azad

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بعضی ها کلا مرض دیسلایک دارن.در کامنت بالا نوشتم چند وقت پیش یک کادیلاک قدیمی دیدم.من درک نمیکنم دیسلایک دادن یعنی چی؟؟؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. abt

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (16 ديدگاه)

      با اولش مشکل داشتیم زیبا?

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا