چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای سال 2020 با قیمت زیر 30 هزار دلار

متوسط مبلغی که خریداران برای انتخاب خودروهای صفرکیلومتر صرف می‌کنند به ۳۵ هزار دلار رسیده است. البته به همان اندازه که خودروها گران‌تر می‌شوند از نظر ارزش، پرفورمنس و تکنولوژی وضعیت بهتری پیدا می‌کنند و بنابراین شما با در نظر گرفتن بودجه‌ای زیر ۳۰ هزار دلار می‌توانید انتخاب‌های خوب زیادی داشته باشید؛ و در برخی موارد حتی می‌توان مدل‌های فول یا برخی آپشن ها را نیز در دست گرفت. متأسفانه هنوز زود است که با بودجه‌ی زیر ۳۰ هزار دلار خودرویی الکتریکی را خرید اما اگر به دنبال خودرویی جدید هستید و نمی‌خواهید بیشتر از ۳۰ هزار دلار صرف کنید این لیست را حتماً در نظر بگیرید.

  • هیوندای ولوستر N

هیوندای در توسعه محصولات N خود بسیار جدی بوده و ولوستر N نمونه‌ای عالی از تلاش‌های این بخش است. این هاچبک پرفورمنس دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گیربکس دستی است. قیمت خودرو از ۲۶۹۰۰ دلار شروع شده و بنابراین یکی از مناسب‌ترین هاچبک های بازار است.

برگه مشخصات فنی بازگو کننده کل داستان نیستند زیرا ولوستر در جاده خودرویی چسبنده بوده و از شاسی پاسخگو و خوبی سود می‌برد. یک آپشن وجود دارد و آن‌هم پکیج پرفورمنس ۲۱۰۰ دلاری است که شامل دیفرانسیل لغزش محدود، ترمزهای بزرگ‌تر لاستیک‌های تابستانی پیرلی و افزایش قدرت تا ۲۷۰ اسب بخار می‌باشد. با ۲۹ هزار دلار چیزهای زیادی به دست می‌آورید.

  • مزدا CX-5

Mazda CX-5

کلاس کراس اوورهای کامپکت یکی از رقابتی‌ترین کلاس‌های خودرویی بوده و البته یکی از حاضران در این بخش کراس اوور جذاب و متمایز مزدا CX-5 می‌باشد. این خودرو ابعاد متناسب و طراحی زیبایی داشته و کابین آن نیز لوکس است. دینامیک رانندگی CX-5 نیز شایسته خودروسازی همچون مزدا می‌باشد. در کل باید گفت این خودرو ظاهر، حس و سواری مشابه خودروهای گران‌تر را دارد. شما می‌توانید با انتخاب تریم های فول تر قیمت خودرو را به حدود ۳۰ هزار دلار برسانید اما قیمت پایه مدل تورینگ برابر با ۲۶۷۳۰ دلار است.

  • فورد موستانگ

فورد موستانگ

با بودجه زیر ۳۰ هزار دلار شما پیشرانه‌ی ۴ سیلندر را در بطن موستانگ خواهید یافت. البته این موضوع مشکلی ندارد زیر این نیروگاه ۲.۳ لیتری توربو عالی عمل می‌کند و قدرت ۳۱۰ اسبی آن بسیار مناسب است. همین مشخصات و قدرت پیشرانه در چند سال پیش هزینه‌ی زیادی را طلب می‌کرد اما هم‌اکنون با ۲۶۶۷۰ دلار می‌توانید پشت فرمان موستانگ بنشینید. بالاتر از همه این‌ها شاسی درجه یکی وجود دارد که بسیار جذاب می‌باشد. پکیج پرفورمنس فورد نیز باعث می‌شود قیمت خودرو از ۳۰ هزار دلار بالا رود اما باید پکیج هندلینگ را در نظر بگیرید که شامل دیفرانسیل لغزش محدود تورسن، سیستم دامپینگ مگنا راید، ترمزهای بهتر و رینگ‌های ۱۹ اینچی می‌باشد. این پکیج ۱۹۹۵ دلار قیمت دارد.

  • هوندا سیویک

دهمین نسل سیویک خودروی شاخصی است. شاسی این خودرو در تمامی تریم ها چابک بوده و پیشرانه توربوی آن نیز قوی و کم‌مصرف می‌باشد. فرم‌های بدنه متنوعی در دسترس خریداران است و واضح است که سیویک از تمامی تکنولوژی‌های موردنیاز زندگی امروزی سود می‌برد.

بین مدل‌های گوناگون سیویک ما نسخه Si را بیشتر دوست داریم زیرا ترکیبی عالی از هندلینگ و فضای کابین و بار می‌باشد. قیمت این مدل از ۲۵۲۰۰ دلار شروع می‌شود. برخی پکیج‌ها نیز وجود دارند اما ما توصیه می‌کنیم آن‌ها را انتخاب نکرده و از قیمت ارزان این خودرو لذت ببرید.

  • فورد رنجر

فورد رنجر

رنجر سرانجام به آمریکا بازگشت و سریعاً دل‌ها را ربود. این پیکاپ خشن و کاربردی قیمت ۲۵۲۰۰ دلاری داشته و همانند موستانگ از پیشرانه ۲.۳ لیتری اکوبوست استفاده می‌کند اما قدرت ۲۷۰ اسبی دارد. ظرفیت حمل بار رنجر در کلاس خود بهترین است.

ما مدل XLT با پکیج FX را توصیه می‌کنیم که هنوز هم زیر ۳۰ هزار دلار قیمت داشته و از دیفرانسیل عقب قفل شونده، رینگ و لاستیک‌های آفرود و سیستم تعلیق خاص آفرود سود می‌برد.

  • تویوتا ۸۶

تویوتا 86

احتمالاً این گزینه کمی جنجال‌برانگیز باشد اما دلیلی برای خرید تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ وجود دارد. بله پیشرانه ۴ سیلندر بوکسوری سوبارو هنوز هم قدرت کمی دارد اما شاسی خودرو فوق‌العاده هیجان‌انگیز بوده و هنوز هم می‌توان لاستیک‌ها را دود کرد. قیمت این خودرو از ۲۶۶۵۵ دلار شروع می‌شود اما با ۲۸۷۸۵ دلار می‌توان تریم GT را انتخاب کرد که دارای صندلی‌های چرمی، مه شکن‌های LED، اسپویلر عقب مشکی و آینه‌های بیرونی گرم شونده می‌باشد. مهم‌تر اینکه این خودرو تجربه رانندگی بسیار لذت بخشی دارد.

  • کیا سول

کیا سول

سومین نسل سول هیجان‌انگیزتر از همیشه بوده و طراحی جعبه‌ای آن باعث ایجاد فضای کابین زیادی شده است. این خودرو قیمت پایه ۱۷۴۹۰ دلاری داشته و بنابراین می‌توانید تریم GT-Line و برخی آپشن ها را انتخاب کرده و قیمت خودرو را هنوز زیر ۳۰ هزار دلار نگه دارید. مدل سال ۲۰۲۰ این خودرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی ۲۰۱ اسبی استفاده کرده است.

  • جیپ رانگلر

جیپ رانگلر

درباره رانگلر هیچ دو راهی‌ای وجود ندارد. این خودرو بهترین آفرود را با مبلغی کم عرضه می‌کند. با پرداخت ۲۸۲۹۵ دلار صاحب خودرویی می‌شوید که دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری بوده و به گیربکس دستی یا اتوماتیک مجهز است. اگرچه کابین رانگلر جزو بهترین‌ها نیست اما هیجان آفرود با آن نیز قابل وصف نمی‌باشد. برخی پکیج‌های به‌دردبخور هم وجود دارد که هزینه زیادی در بر نداشته و ما آن‌ها را توصیه می‌کنیم.

  • تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

چند وقتی بود که تویوتا کرولا زیر سایه هوندا سیویک قرار گرفته بود اما دوازدهمین نسل این خودرو عملکرد درخشانی داشته است. این خودرو از پلتفرم TNGA استفاده کرده و بنابراین دارای پیشرانه‌ای قوی و شاسی سبک‌تر و چابک‌تر می‌باشد. کرولا به‌صورت استاندارد از بسته ایمنی تویوتا، آمازون الکسا و ارتباط وای فای سود برده و به چراغ‌های LED و ترمز اضطراری خودکار مجهز است.

پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری جدید کرولا قدرت ۱۶۹ اسبی داشته و با یک گیربکس CVT همکاری می‌کند. کرولا هنوز هم انتخاب فوق‌العاده‌ای است. قیمت این خودرو از ۲۰۲۹۰ دلار شروع می‌شود اما بهتر است تریم XSE با بهای ۲۳۲۴۰ دلاری را انتخاب کنید.

  • فولکس‌واگن گلف GTI

فولکس‌واگن گلف GTI

حدود ۴۵ سال است که گلف GTI در بازار حضور داشته و فروش زیادی را نصیب این خودروساز کرده است. با قیمت ۲۷۵۹۵ دلار شما صاحب خودرویی می‌شوید که در زمینه‌ی سرعت، هندلینگ، کیفیت ساخت، کابین و کاربردی بودن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از نظر ما گلف GTI نه تنها یکی از بهترین خودروهای زیر ۳۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۰ است بلکه یکی از بهترین خودروهای بازار محسوب می‌شود. بهتر است پکیج دستیار راننده را نیز سفارش دهید که دارای پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و تشخیص عابران پیاده و ترمز اضطراری می‌باشد. این پکیج تنها ۴۵۰ دلار قیمت دارد.

  • مزدا CX-30

مزدا CX-30

مزدا با این خودرو وارد کلاس کراس اوورهای ساب کامپکت شده است. شما با پرداخت ۲۱۹۰۰ دلار می‌توانید CX-30 را به خانه ببرید اما با قیمت ۲۸۲۰۰ دلار مدل پریمیوم در دسترس است که جزو بهترین‌ها می‌باشد. CX-30 خودرویی خوش‌تیپ، هیجان‌انگیز و لوکس بوده و تمامی جنبه‌های آن در سطح بالایی قرار دارند.

  • تویوتا راو ۴ هیبرید

تویوتا راو 4 هیبرید

ظاهر خوب، توانایی‌های زیاد و قوای محرکه هیبریدی عالی تویوتا باعث شده‌اند راو ۴ هیبرید با قیمت ۲۸۱۰۰ دلاری‌اش گزینه‌ای ایده آل باشد. با هزینه‌ی ۵۹۵ دلار بیشتر می‌توانید پایش نقاط کور را هم به لیست تجهیزات خودرو اضافه کنید.

تقاضای زیادی برای این خودرو وجود داشته و همین امر باعث شده تویوتا تولید آن در کارخانه کنتاکی را نیز شروع کند. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری به همراه واحد الکتریکی قدرت ۲۱۹ اسبی تولید می‌کنند.

  • مزدا MX-5 میاتا

مزدا MX-5 میاتا

این خودرو همچنان جزو بهترین محصولات اسپورت ارزان‌قیمت در بازار است. با قیمت پایه ۲۹۵۹۰ دلاری شما می‌توانید نسخه کلاب را انتخاب کنید که تجربه سواری لذت بخشی دارد. اگرچه قدرت این خودرو مشابه تویوتا ۸۶ است اما میاتا دنیای دیگری دارد. کافی است سقف را باز کرده و در یک جاده پیچ در پیچ رانندگی کنید تا معنی لذت رانندگی را بفهمید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3078 ديدگاه)

    بهتر از رانگلر نداریم تو لیست….

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. کوروش

      ۲۸ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      شما ندیدی وگرنه جایی که گلف باشه رانگ چی چی…

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Elmiraj

        ۲۸ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (3078 ديدگاه)

        همین قدرت اول آفرود در دنیاست بسه…..

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. sj

      ۲۸ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (13 ديدگاه)

      انتخاب من موستانگ هستش

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. ADAK

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1823 ديدگاه)

    انتخابم بروبچ ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. Malt hill

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    فکر نمی کردم گلف GTI زیر ۳۰ تا باشه!!!
    عجب قیمت های خوبی دارن این ماشین ها.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Hamid.SS

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (86 ديدگاه)

    گلف GTI موستانگ سیویک بقیه سوسول بازیه البته بجز رانگلر که خیلی قابل احترامه اما انتخاب من نیس(ارزش خرید بالایی داره اما)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین 2

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (41 ديدگاه)

    لامصب cx_30 عجب دلبری میکنه .انگار اصلا روح داره از آهن ساخته نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    زبان قاصر از وصف خرید این همه خودرو زیر ۳۰ هزار دلار ، یعنی با داشتن یک کار معمولی در آمریکا چنین گزین های رنگارنگی پیش روی شماست .
    البته خودرو زیاده در این رنج قیمت ، اما اینها بهترینش بودند .

    مزدا میاتا چه خوبه ، بیش از مبلغ پرداختی به چشم میاد ، بسیار دلرباست این مزدا .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Abbas.Lambo

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    یه موستانگ ۳۱۰ اسبی ۲۶۶۷۰تا!!!همین باعث شد آب روغن قاطی کنم،ای خدااا خودت ظهور کن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. ایمان

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    فقط یک چیز به ذهنم میرسه ؛ جَبر جغرافیایی ??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Ali

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    دنا پلاس اتوماتیک 220 میلیون فروش حواله..خدایا این اگه مرگ نیست پس چیه
    لعنت بر اونی ک اینچنینمان خواست…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. AMANTE

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1845 ديدگاه)

    مغز و منطق و کلا سیستم بدن من ارور داده.
    این همه ماشین خوب، عالی و معرکه زیر 30 هزار دلار! مگه داریم، مگه میشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. samurai

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (529 ديدگاه)

    یه کارگر با 6 ماه کار میتونه صفرشو بخره تو امریکا
    اینجاست که میشه مرگ بر امریکا رو ترجمه کرد
    40 سال پیشم تو این مملکت کادیلاک و شورلت تولید میشد الانم که……………………:(((

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    موستانگو میخرم با هیچکس هم مشورت نمیکنم .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. Ali a

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    بغیر از این ماشینا. بازار دست دوم کم کار هم حساب کنید که با این قیمت چه ماشینای که نمیشه خرید …!! بهشت ماشین بازاست امریکا…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. Enzo

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    انتخاب بنده.تویوتا راو .گلف GTi

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. doubt

      ۲۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      نظر منم همینه. البته بستگی داره به کاربردی که هر خریدار لازم داره. موستانگ و cx5 و رانگلر هم عالین

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. Dante

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    همه یه طرف مزدا یه طرف
    لامصب چی ساخته
    نکته حرص درارش اینه یه امریکایی با یه درامد خیلی خیلی معمولی راحت میتونه هر کدوم از اینا رو سوار شه اون وقت ما دوسالم سگ دو بزنیم پول یه حلقه لاستیکشو نمیتونیم در بیاریم
    چی بودیم چی شدیم لعنت به اونی این بلا رو سر ما اورد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. farshad

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (45 ديدگاه)

    30 هزارتا میشه درامد چند ماه یه امریکایی
    ما هیچ ما نگاه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. رحیم

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (103 ديدگاه)

    راو ۴ هیبرید با مصرف ۲ لیتر در صد کیلومتر
    CX5 با اون طراحی نرم و روح نواز
    فورد رنجر که برای هر کاربردی یک عمر همراهت خواهد بود
    رانگلر هم برای عاشقان آفرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسن

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1257 ديدگاه)

    ما اگه امریکا باشیم هیچ وقت سمت ماشین صفر نمیریم چون تنوع ماشین و تنوع قیمت تو مدلهای دست دوم فراتر از تصور ماست همین ماشینها با دو سه سال کارکرد زیر 20 هزار تا پیدا میشه
    هر کی اعتراض داره ایرانی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سعید(تهران)

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (496 ديدگاه)

    میشه یه c کلاس یک ساله خیلی کم کارکرد و تمیز رو هم با این قیمتا خرید. البته مثال بود سی هزارتا توو بازار دست دوم آمریکا پول خیلی زیادیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حمید

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    درسته ماشین نداریم ولی به جاش امنیت داریم ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  21. H.NIKI

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توی امریکا و کانادا شما با 30 هزار دلار پورشه 911 مدل 2004 و پورشه کیمن مدل 2007-8 و پورشه کاین کارکرده 2013-2014 هم میتونید بخرید- کوروت 2009-2010 فورد موستانگ و دوج چلنجر و چارجر 2012 – 2013 هشت سیلندر- کادیلاک cts و کرایسلر 300 و لکسس ال اس 460 … منتها به این موارد هزینه استهلاک و بیمه سالیانه رو میتونید اضافه کنید ولی در هر صورت گزینه های واقعا متنوعی جلوتونه از اروپایی اسیایی و امریکایی که میشه به عمق وحشتاک وضعیت اقتصادی کشورمون پی برد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا