چشم انداز

بهترین سدان‌های متوسط سال 2015

واگن‌ها ممکن است بسیار کاربردی باشند و همین‌طور کراس‌اورها در حال حاضر، فروش بسیار بیشتری نسبت به چهار درها دارند، ولی در همین حال، سدان‌های متوسط (میان‌سایز) هنوز هم گزینه اول بخش زیادی از جامعه برای خرید اتومبیل هستند. تقریباً تمام خودروسازها، یک مدل در این کلاس دارند و هر کدام از این خودروها را می‌توان در تریم‌های مختلف تهیه کرد. ولی از کدام‌یک از آنها می‌توان به‌عنوان «بهترین» یاد کرد. مطلبی که در ادامه می‌آید، سعی دارد تا در این زمینه کمک‌کننده باشد.

2015 Hyundai sonata
۲۰۱۵ Hyundai sonata

آمریکایی‌ها در سال گذشته میلادی حدود ۳/۶ میلیون سدان جدید خریداری کرده‌اند که طیف گسترده‌ای از مدل‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار در بین این خریدها جای می‌گیرد. این کلاس، در واقع، چالش‌برانگیز کلاس اتومبیل در امریکا است. فارغ از بازه قیمت یا سطح تجهیزات، شما می‌توانید یک سدان متوسط را پیدا کنید که نیازهای شما را به خوبی تأمین کند. البته همین موضوع می‌تواند با دشواری‌هایی همراه باشد.

انتخاب‌های زیادی در این زمینه وجود دارند؛ چرا که خودروسازان به طور مداوم از لحاظ امکانات، ایمنی، پیشرانه‌ها و تریم‌ها بر یکدیگر پیشی می‌گیرند. برای داشتن یک سدان سطح نخست از یک ب‌ام‌و، می‌توان هزینه‌ای برابر ۲۲ هزار دلار پرداخت. ولی در همین حال، اگر دقت بیشتری در زمینه آپشن‌ها داشته باشید و دیدگاه واقع‌گرایانه‌تری در مورد تجهیزات اولیه داشته باشید، می‌توانید بهترین سدان متوسط را با امکانات موردنیازتان، با مبلغی کمتر از ۳۰ هزار دلار تهیه کنید.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata

تست

دیمون لاوینچ (Damon Lavrinc) به همراه همکارانش در jalopnik ماه‌های زیادی را صرف رانندگی با سدان‌های متوسط مختلف کرده‌اند. با هر کدام از مدل‌ها، روزهای زیادی گذرانده شده و مسافت‌های زیادی در شهرهای مختلف طی شده است. با این خودروها، مطابق رفتار معمول افراد عادی، رانندگی شده و کارهای روزمره زندگی عادی با هر کدام از سدان‌های متوسط انجام شده تا از قابلیت‌های آنها برای چنین شرایطی اطلاع حاصل شود. در ادامه، می‌بینیم که کدام خودرو به‌عنوان «بهترین» انتخاب شده است.

بهترین

از لحاظ کلی: هیوندای سوناتا

بهترین گزینه: سوناتا اسپورت ۲.0T با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و قیمت ۲۸۵۷۵ دلار
آخرین خودروی بررسی‌شده در این تست، سوناتا بوده که از هر لحاظ، شرایط کامل‌تری ارائه داده است. در این خودرو، با یک کابین راحت و جادار روبرو هستیم و ابزار کنترل به شکلی منطقی و در جای مناسب خود قرار گرفته‌اند. تجهیزات به کار رفته در سوناتا نسبت به سایر سدان‌های موجود با این رده قیمت، در سطح بالاتری قرار دارند.

2015 Hyundai sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata

نسخه اسپرت ۲.0T با شروع قیمتی برابر ۲۸ هزار دلار، با امکانات زیادی از جمله استارت بدون کلید و سیستم تشخیص نقطه کور، سیستم تلماتیک BlueLink هیوندای و یک سیستم راهبری مناسب همراه است. موتور توربوی ۲ لیتری که ۲۴۵ اسب‌بخار قدرت دارد، نسبت به نسل قبلی از سطح قدرت کمتری برخوردار است، ولی در همین حال، شرایط بهتری در مصرف سوخت دارد. بدفرمانی درکمینه‌ترین حالت خود قرار دارد و همین‌طور سیستم تعلیق، برای راحتی بهتر در سواری خودرویی با برچسب «اسپورت» تنظیم شده است. تعادل بسیار خوبی در زمینه آرامش و کنترل برقرار شده است.

این خودرو، به هیچ‌وجه سوناتای چند سال پیش نیست؛ بلکه رشد کرده، به بلوغ رسیده و برای رسیدن به درجه اقتصادی‌اش، چند کلاس آموزشی را گذرانده است. اگر پکیج تجهیزات راضی‌کننده سوناتا را در کنار یکی از بهترین گارانتی‌ها ملاحظه کنید و همین‌طور، اگر آپشن‌های مختلف موجود در آن را درنظر بگیرید، خواهید دید که این خودرو می‌تواند در هر سطح قیمتی، نظر شما را تأمین کند.

پیشنهاد راننده: مزدا ۶

بهترین گزینه: مزدا ۶ دنده دستی تورینگ با قیمت ۲۴۹۶۵ دلار
بخش عمده‌ای از سدان‌های متوسط در سراسر دنیا، خودروهایی متوسط هستند و به همین دلیل است که مدلی مانند مزدا ۶ از سایرین متمایز می‌شود. هیچ سدان دیگری در این کلاس، از کیفیت رانندگی‌ای مانند مزدا ۶ برخوردار نیست؛ از سیستم تعلیق نرم گرفته تا سیستم فرمان مستقیم و شیفت مناسب دنده‌ها در گیربکس اتوماتیک، همگی شرایط مناسبی را در رانندگی ایجاد می‌کنند. همچنین در مزدا ۶ امکان استفاده از یک گیربکس ۶ دنده دستی وجود دارد که جذابیت زیادی برای کسانی خواهد بود که می‌خواهند در عین داشتن یک سدان، تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی را نیز داشته باشند.

2015 Mazda6
۲۰۱۵ Mazda6
با هزینه‌ای کمتر از ۳۰ هزار دلار می‌توانید به بالاترین سطح یک مزدا ۶ دست پیدا کنید که در آن تجهیزاتی مانند صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی استریوی Bose با یازده اسپیکر و یک سیستم راهبری با دقت قابل‌قبول در دسترس شما قرار می‌گیرند. جایی که شاید نقطه ضعف این خودرو باشند، بخش پیشرانه آن است؛ موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر قدرتی به اندازه ۱۸۴ اسب‌بخار تولید می‌کند. امّا در مقابل، مصرف سوخت بسیار خوبی نیز حاصل شده است و مزدا ۶ در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر، ۹/۰۵ لیتر و در جاده ۶/۱۹ لیتر مصرف می‌کند.

2015 Mazda6
۲۰۱۵ Mazda6
اگر مزدا از یک موتور کوچک‌تر به همراه توربوشارژر در این مدل استفاده کند، قدرت آن با همراهی یکی از بهترین شاسی‌های دیفرانسیل جلوی جهان، به راحتی می‌تواند برخی از سدان‌های اسپورتی را که دو برابر آن قیمت دارند، پشت‌سر بگذارد. طراحی کابین کاملاً در جهت راحتی راننده انجام شده است، ولی در همین حال، جایی است که به خاطر آن می‌تواند بیشترین انتقادها را متوجه مزدا کرد؛ مواد ارزان‌قیمت و سر و صدای باد و نویز خارجی، اندکی بیش از سطح متوسط این کلاس خودرو، چیزهایی است که در مزدا ۶ تجربه خواهید کرد. در واقع، این یکی از معدود سدان‌هایی است که می‌توان آن را همراه با گیربکس دستی و با این سطح از کیفیت رانندگی، با قیمت اولیه ۲۲ هزار دلار تهیه نمود.

2015 Mazda6 Interior
۲۰۱۵ Mazda6 Interior

خودرویی ایمن با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک: سوبارو لگاسی

بهترین گزینه: لگاسی ۲.۵i پرمیوم همراه با پکیج Eyesight با قیمت ۲۵۷۸۵ دلار
سوبارو لگاسی با توجه به داشتن سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک به صورت استاندارد، بر روی کاغذ، یک پله از بقیه سدان‌های متوسط بالاتر است. همچنین این خودرو، یکی از ایمن‌ترین خودروها در این کلاس است؛ مصرف سوخت مناسبی با موتور چهار سیلندر ۱۷۵ اسب‌بخاری‌اش دارد و شروع قیمتش نیز از ۲۱۶۹۵ دلار است. ولی مزیّت‌های این خودرو، به همین‌جا ختم نمی‌شوند.

Subaru Legacy 2015
Subaru Legacy 2015
اگر مدل پرمیوم از لگاسی را انتخاب کنید که قیمت آن تنها کمی بیش از ۲۳ هزار است، می‌توانید از سیستم EyeSight و امکانات ایمنی همراه با آن استفاده کنید که با قیمتی برابر ۱۱۹۵ دلار در دسترس قرار خواهند گرفت. این امکانات ایمنی شامل مواردی چون سیستم هشدار برخورد از جلو و کروز کنترل انطباقی می‌شوند که در مدل‌های دیگر این کلاس، معمولاً با هزینه‌ای ۲ تا ۳ برابر همراه می‌شوند.

Subaru Legacy 2015
Subaru Legacy 2015
در همین حال، باید به برخی نقاط ضعف نیز اشاره کرد. سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT)، هنوز هم حس انتقال قدرت مناسب را ایجاد نمی‌کند. همچنین لگاسی از سواری نه‌چندان دلچسب رنج می‌برد و همین‌طور سیستم اطلاعات و سرگرمی، با این که طراحی رابط کاربری جذابی دارد و عملکردهای زیادی در آن گنجانده شده، ولی استفاده از آن چندان آسان نیست. با این حال، سیستم AWD و یک قیمت مناسب، می‌توانند به راحتی تمام این نگرانی‌ها را کنار بزنند.

Subaru Legacy 2015
Subaru Legacy 2015

اگر بودجه‌اش را داشته باشید: هوندا آکورد

بهترین گزینه؛ آکورد EX-L V6 با حسگرهای عقب با قیمت ۳۱۸۲۹ دلار
ردّ پایی که این سال‌ها هوندا آکورد از خود به جای گذاشته، بی‌همتاست. این مدل به طور پیوسته در بین بهترین سدان‌ها قرار داشته و همه‌چیز را به درستی انجام داده است؛ از راحتی گرفته تا دوام و ساخت و پرداخت مناسب. در واقع آکورد، یکی از معرّف‌های کلاس خودرویی خود بوده است. ولی این کیفیت بهتر، هزینه‌هایی نیز برای شما خواهد داشت.

2015 Honda Accord Sport Sedan
۲۰۱۵ Honda Accord Sport Sedan
در حالی که یک آکورد سطح اولیه با امکانات مناسب را می‌توانید با قیمتی در حدود ۲۲ هزار دلار تهیه کنید، با انتخاب برخی آپشن‌ها می‌توانید به سرعت قیمت تمام‌شده نهایی را بالا ببرید. مواردی مانند گرم‌کن صندلی‌ها، رادیوی ماهواره‌ای، کلیدهای مجاورت و سیستم LaneWatch هوندا که در قالب یک تصویر ویدیویی در کنار، شما را از نقطه کور آگاه می‌کند، می‌توانند به راحتی قیمت خودروی شما را تا ۳۰ هزار دلار برسانند.

2015 honda accord sport
۲۰۱۵ Honda accord sport
در همین حال، هوندا آکورد، یکی از معدود سدان‌هایی در این کلاس است که استفاده از یک موتور V6 را در دسترس قرار می‌دهد؛ موتوری که قدرتی برابر ۲۷۸ اسب‌بخار داشته و آن را به شکلی پر سر و صدا از یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته معمولی انتقال می‌دهد. این موتور شش سیلندر، شاید بهترین موتوری باشد که در این کلاس خودرویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امّا با وجود دقت زیاد هوندا در جزئیات، در برخی موارد دچار لغزش نیز شده است. به عنوان مثال، صندلی‌ها حالت سختی داشته و تکیه‌گاه اندکی دارند. همین‌طور سیستم راهبری دارای مجموعه‌ای از دکمه و صفحات است که می‌تواند باعث سردرگمی شود. اگر می‌خواهید چیزی داشته باشید که امکانات راحتی مناسب‌تری داشته باشد، باید به سراغ سطوح بالاتر از ۳۰ هزار دلار آکورد بروید.

فضای کابین هوندا آکورد 2015
فضای کابین هوندا آکورد ۲۰۱۵

سایر گزینه ها

فورد فیوژن

مهم‌ترین مزیّت‌های فیوژن، کیفیت ساخت مناسب و فضای جادار در داخل کابین هستند. هندلینگ موجود در این خودرو، فراتر از سطح آن است، و این در حالی است که قیمت‌گذاری آن، با انتخاب کامل آپشن‌ها در «محدوده آکورد» جا خوش کرده است. در همین حال، در داخل کابین فیوژن، سیستم MyFord تاچ را داریم که هنوز هم پُر از پیچیدگی است.

2015 Ford Fusion
۲۰۱۵ Ford Fusion
کرایسلر ۲۰۰

کرایسلر ۲۰۰ نیز مانند فیوژن و آکورد، تا زمانی که تیک‌های آپشن‌ها را علامت نزنید، شرایط مناسبی را پیدا نخواهد کرد. کابین و آپشن‌ها فرم ساده‌ای دارند و شروع قیمت خودرو در سطح پایینی قرار دارد. ولی این قیمت به سرعت می‌تواند به سطوح بالا پرتاب شود؛ مخصوصاً اگر بخواهید یک موتور V6 با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک داشته باشید.

2015 Chrysler 200C
۲۰۱۵ Chrysler 200C
نیسان آلتیما

آلتیما دارای مجموعه‌ای از امکانات استاندارد مانند ورودی بدون کلید و قابلیت اتصال بلوتوث است و با وجود سطح بهینه‌سازی‌هایی که در مورد آن به کار گرفته شده، تبدیل به یکی از گزینه‌های اصلی در این کلاس شده است. مواد به کار رفته در طراحی کابین و کیفیت کلی ساخت، از جمله مواردی هستند که خریداران را به سمت گزینه‌های دیگر هدایت می‌کنند.

2015 Nissan Altima
۲۰۱۵ Nissan Altima
تویوتا کمری

این مدل به عنوان پرفروش‌ترین خودرو در امریکا، انتظارهای زیادی را از خود ایجاد کرده است. ولی در همین حال، مواردی مانند سرعت کم سیستم اطلاعات و سرگرمی، صندلی‌های سخت و سواری ناراحت از نقاط ضعف محسوس آن هستند.

2015 Toyota Camry
۲۰۱۵ Toyota Camry
فولکس‌واگن پاسات

پاسات کم‌کم پا به سن می‌گذارد، ولی هنوز اعتماد زیادی نسبت به طراحی ساده و حسّ کاربردی بودن آن وجود دارد. در این خودرو یک اشاره ضمنی به شرایط لوکس وجود دارد که وقتی با سیستم راهبری قدیمی کار می‌کنید و همین‌طور، نگاهی به داخل کابین می‌اندازید، همه‌ی آن فراموش می‌شود. در همین حال، یک نسخه جدید در راه است و شاید باید شرایط جدید را بررسی کنیم.

Volkswagen Passat tdi
Volkswagen Passat tdi
شورولت مالیبو

یک مالیبوی جدید در راه است و بررسی‌های بیشتر، در انتظار این سدان متوسط جدید خواهد بود. مالیبوی جدید اخیرا در نمایشگاه خودروی نیویروک رونمایی شده است اما هنوز برای مقایسه ان با رقبا، زود است.

2016 Chevrolet Malibu
۲۰۱۶ Chevrolet Malibu

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    مزدا 6 تویوتا کمری و سوبارو و هوندا خیییلی عالین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mostafa&S

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      مزدا 6 حرف نداره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامورایی

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (182 ديدگاه)

        چرا لنسر نیست؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (593 ديدگاه)

          لنسر هر سال توی لیست بدترین هاست!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          نظرات راجع به سوناتا 2015 متناقضه.جایی نوشته بود فروش ناامید کننده ای داشته،اینجا ازش تمجید کردن.
          بعضی جاها گفتن سواریش خشکه،اینجا گفتن راحته.
          در کل نظرات راجع به سوناتا متفاوته ولی یه چیز رو نمیشه منکر شد و اونم اینه که هیوندای و کیا دیگه برند سطح پایین نیستن و میتونن حتی از بعضی ژاپنیا هم سر تر باشن! هر چند اگه بعضی دوستان نخوان این واقعیت رو قبول کنن.
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Frankenestein

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (45 ديدگاه)

          پرچم ژاپن خیلی بالاست……….

          راستی بی ام و مدل 330i توی این لیست قرار نمیگیره؟؟؟؟؟

          سدان متوسط 4 درب……

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. reza

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          bmw 330 قیمت پایه از ٣١ هزار دلار شروع میشه .
          * تجربمو به شما میخوام بگم
          من سوار سوناتا آکورد و پاسات و مزدا شدم ، راستش الان همیشه دلم میخواد که که مزدا 6 داشته باشم چون واقعا ماشین خوشگلیه ، طراحیش به نظرم عالیه ، ولی در کل سه ماشین دیگه خیلی ازش سر ترن سوناتا نسبت به قیمتش با آکورد برابری میکنه و حتی حس راحتی بیشتری تو سفرای طولانی به آدم میده ، صدای موتور توی آکورد نسبتا بیشتر از سوناتا ، اینم ذکر کنم تجربه ثابت کرده که ژاپنیا مرگ ندارن اما هزینه های آکورد تو ایران خیلی زیاده و قطعات خیلی گرون قیمتن ، حالا در مورد فولکس پاسات ، اگه بگم که رو آلمان تعصب ندارم دروغ گفتم ، این ماشین همه چیش عالیه سایزه ماشین اون چیزی نیس که نشون میده ماشین واقعا در حد یک سدان فول سایز جا داره ، ولی چند تا مشکل داره ، کلا دو تا پاسات تو ایران دیدم چرم صندلی سفید و کیفیت متوسط صندلی اصلن به دلم ننشست ، و اینکه قیمت نسبتا بالایی که تو بازار ایران دارن ، پاساتی که من پشتش نشستم فول آپشن نبود اما قیمتش ٢۵٠ ملیون ناقایل اونم فقط چون ماشین خاص و آلمانیه .با این حساب تو ایران از آکورد 60 میلیون گرونتر و از سوناتا حدود 90 میلیون گرونتره ! که اصلن انتخاب مناسبی نیست . کلا تو ایران سوناتا از همشون بهتره ، ولی ماشین کره ایه و من ترجیح میدم به جاش یه آلمانی دست دو بخرم ترجیحا 325 کابریولت ( یه ماه دیگه :) )

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ali

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (51 ديدگاه)

      مزدا 6 با اسکای اکتیو مصرف فوق العاده ای داره و تویوتا کمری به نظر من نسخه هیبرید از همه بهتر می باشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        کلا پرچم ژاپن بدجور بالاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. امین

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (384 ديدگاه)

      من صبحها سوار مزدا میشن عصرها سوبارو ولی داداشم هوندا رو ترجیح میده
      البته مزدا یکم توی دست انداز کوچه ما ضربه میزنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. carroll shelby

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      نمیدونم من فقط این احساس رو دارم یا شما هم دارین؟ احساس میکنم سوناتا خیلی شبیه سوبارو لگاسی هست این دو کلا خیلی شبیهن یه نگاه بندازین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. military

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      سوبارو لگاسی و مزدا شش عالی هستن نماینده های امریکا هم چیزای بدی نبودن ولی بازم ژاپن بهتر عمل کرده توی زمینه سدان درباره سوناتا هم نظری ندارم بنظرم جانب دارانه بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ELDORADO

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    یه گلی پیدا کنین بریزین توسرمن.پژو پارس سال گرفتم 4200 تا روندم میل سوپاپ. سنسور اکسیژن.سیستم برق.قفل درها.ریموت.و…مشکل داره و بصورت ازاد دومیلیون خرج داره.ای خدا بعد هیوندای سوناتا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      من با اون سمندم چی بگم که همیشه اون کرولای پیر و نابود بابام دستمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (((RETOLEX(((REZA

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    هوندا اکورد عالیه واقعا از هر نظر کامل هست
    در بین ماشین های کره ای فقط از سوناتا خوشم میاد ( نسل جدید) که واقعا هم خوب و عالی هست
    کمری و اکورد در بین این ها در امریکا پرفروش ترین ها هستن و فکر کنم سوناتا هم جز اونها باشه
    هیوندای هم مثل تویوتا اومده که بازار امریکا رو بگیره ، از طراحی هاش معلومه
    جنسیس و سوناتای جدید در امریکا خیلی محبوب شدن ( به خاطر سبک طراحی جدیدشون هست که امریکایی ها چنین طراحی هایی رو می‌پسندن )
    در مورد مزدا 6 باید بگم که این ماشین برای بازار اروپا طراحی شده و نه امریکا ( از نظر طراحی )
    مزدا باید مثل کیا به بازار های اروپا نفوذ کنه ( کیا در انگلیس بسیار محبوب شده )
    کمری شاید مثل بقیه پیشرفت نکرده باشه ولی با ظاهر جدیدش از قبل هم در امریکا محبوب تر شده
    پاسات هم که همیشه جز بهترین ها بوده
    اگر اکورد ارزون تر بود به عنوان بهترین انتخاب میشد ولی سوناتا هم حقشه که اول بشه ( چیزی از اکورد کم نداره )
    راستی اینو داشته باش سدان متوسط
    ای بابا اینا برا ما ماشین لوکس هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ALL CARS

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سوبارو خیلی حال میکنم
    هرچند ماشین های زیباتروبهتری هم تو بینشون هست که از سوبارو زیباترن
    اما چه میشه کرد حسی از ته ته اعماق درووونم میگه سوباروووو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آقا همش دروغه ینی سوناتا که کم فروش ترین بوده از فیوژن و کمری که پر فروش ترین ها هستند بهتره!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدرضا ♥BMW♥

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    فقط کمری ♥♥♥…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. shahryar

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    سوبارو با سوناتا وحشتناک شبیه همن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carroll shelby

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      دقیقا نظر منم همینه هی میگن چینیا کوپی میکنن تازگی هیوندا هم یاد گرفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Mahdi

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (65 ديدگاه)

    نظر همه دوستان محترمه،ولی دوستان متوجه هستین که نویسنده به صورت تمام و کمال از سوناتا تمجید کرده و کوچکترین ایرادی ازش نگرفته ولی در مقابل از بقیه ایرادهای الکی و مسخره گرفته؟! نمیگم سوناتا بده ولی اینطور مقایسه ها منصفانه نیست

    مثلا سرعت کم سیستم اطلاعات و سرگرمی در کمری!
    یا کیفیت کلی ساخت در آلتیما یا
    تکیه‌گاه اندک در آکورد!!! :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مک میسل

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    نرمی کمری رو با 100 تا سوناتا عوض نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی(ساروی)

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      یعنی سوناتا نرم نیست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رهگذر

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      کمری و نرمی؟؟؟ شوخی میکنی؟؟؟ صندلیهاش تخته سنگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سوناتا جدید واقعا خوب ظاهر شد جالبه اثری از اپتیما نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. m.r

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام،چرا در مورد لکسوس RX جدید هیچ مطلبی ننوشتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid reza

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      والا ما هم گفتیم گفتن گذاشته میشه ولی فعلا خبری نیس…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. احسان

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (252 ديدگاه)

    درود بر شرف کسانی که این اتومبیل ها ی استاندارد و ایمن و به روز را خلق می کنند و درود بیشتر به شرف کسانی که شرایطی فراهم می کنند که هر کس بتونه از این ماشینها خریداری کنه و سوار بشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حامد

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    درست متوجه شدم؟؟ یعنی تو آمریکا ماشینهای شرقی از ماشین های ساخت خود آمریکا پرطرفدار تره؟؟ یکی بگه اگه اینجوریه دلیلش چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد★فقط GM★فقط کامارو

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      درود بر شما حامد عزیز.
      یه جورایی میشه گفت بسیاری از خودرو های ژاپنی در واقع آمریکایی اند.(ژاپنی های بازار آمریکا رو میگم)
      به ویژه تویوتا کمری که بخش های بسیاری از اون ازجمله شاسی و گیربکسش ساخت آمریکاس.
      به غیر از تویوتا کمپانی مزدا نیز خطوط تولید نسبتاً زیادی تو آمریکا داره.
      در کل صنعت خودروی آمریکا هم در کنار محصولات وطنی تبلیغات زیادی از ژاپنی ها میکنه.
      اقوام و آشنایان ساکن کانادا و آمریکا هم به این مسئله معترف هستند.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MaZi Zo0M Z0oM

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (55 ديدگاه)

        اصلاح کنم که حدودا نزدیک 2 سال پیش و قبل از تأسیس کارخانه مزدا در مکزیک،تمامی خودروهای مزدا موجود در قاره آمریکای شمالی ،ساخت و مونتاژ خود ژاپن بودند.
        پس از تأسیس سایت مزدا در مکزیک هم تنها چند مدل از خودرئهای پر تیراژ مزدا هست که در مکزیک مونتاژ میشوند.

        یا حق …!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مجتبی(ساروی)

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      چون اقتصاد امریکا برمبنای بازار ازاد بنا شده و هیچ انحصاری وجود ندارد و شما هرچی سلیقت میپسنده میتونی بخری .نه اینکه تو حلقت زورچپون کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سعید

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    من نمیدونم بعضیا چه دشمنی ای با این کره ای های بدبخت دارن که حتی اینجا هم که سوناتا بهترین شده بازم دست از… بر نمیدارن و نمیخوان موفق بودنشون رو قبول کنن؟آخه شما چندسال با سوناتای 2015 رانندگی کردین که به این راحتی ردش میکنید؟!

    انتخاب از بین اینا خیلی سخته،همشون خوبن،هرکدومشون یه مزایا و معایبی دارن،هوندا آکورد عالیه و میتونه بهترین انتخاب باشه ولی به نظر من بزرگترین مشکلش ظاهرشه که قدیمی تر از بقیه به نظر میاد و به زیبایی اونا نیست،انتخاب من مزدا 6 هست،خیلی دوسش دارم،کمری هم که نیازی به تعریف نداره،لگاسی هم خیلی قشنگه،پاسات و مالیبوی جدید هم که فوق العاده هستن و هروقت بیان انتخاب رو سخت تر میکنن،جای اپتیما بین اینا خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان(احسان سابق)

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مزدا 6 فوق العادس.از نزذیک بیشتر به یک خودروی لوکس شباهت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    همه عالی هستن . مخصوصا اکورد . مزدا 6 .
    من همیشه از سواری نرم تویوتا شنیده بودم . چطور میگه سواریش نرم نیست ؟؟؟
    امیدوارم که نسل جدید پاسات هم بیاد تا ببینیم مردم چه عکس العملی نشون میدن . میتونه فروش فولکس در امریکارو بالا بکشه یا نه .
    از دوستان ژاپنی باز یک سوال دارم :
    یکی از دوستان برادرم یدونه تویوتا کرولا 2006 داره که موتورش یاتاقان زده . خودش میگه از روغن موتور قلابی بوده ؟
    ایا نمایندگی ها هم روغن موتور قلابی میدهند ؟ اون هم ایرتویا ؟؟؟؟
    بهترین روغن موتور برای تویوتا کرولا چه مارکی هست و با چه درجه ایی ؟
    کسی میتونه راهنمایی کنه ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (684 ديدگاه)

      ایرتویا سوابق افتضاحـــی داره ، 99% ازش ناراضین .

      نمایندگی رسمی هم نیست . توی سایت اصلی تویوتا اسمی از ایر تویا نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. P.G

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      میلاد جان درود،
      میدونم ربطى به این بحث نداره اما خواستم بگم در بحث G65 من به هیچ عنوان از کامنت شما ناراحت نشدم وهمیشه به شما ارادت دارم،فقط تنها دلیلى که نتونستم در ادامه بحث شرکت کنم این بود که در اثر یه اتفاق تنظیمات مودمم به هم ریخت و دو روز اینترنت نداشتم،خیلى جالبه،من معمولاً ماهى یکى دوتا کامنت بیشتر نمیذارم،عدل این سرى هم که کامنتم خیلى جنجالى شده بود و بحث داغى در موردش راه افتاده بود،شانسى یه همچین اتفاقى افتاد!
      فقط داداش یکم به چشماى ما هم رحم کن،دیدم یه کامنت در جوابم گذاشتى به اندازه آنا کارنینا!از الان عذا گرفتم که کى وقت پیدا کنم بخونمش،بعد پاسخ بدم!:)
      راستش میلاد جان از شما کمتر،اما از بعضى از دوستان خیلى گله دارم!من تو اون مطلب G65 حداقل پنج شش بار گفتم که “به نظر من” G65 زیبا نیست و گفتم که منکر قابلیت هاى فنیش نمیشم چون تا حالا تستش نکردم و این فقط نظر منه،اما بعد بعضى از دوستان متعصب با توهین و پرخاش و حرفاى عجیب غریبى مثل اینکه”تو چطور جرأت میکنى راجب G65 اینطورى بگى؟” ،”تا حالا نداشتیم کسى راجب Gکلاس همچین حرفایى بزنه!”،”وقتى تو این پست اینقد عاشق ماشین آلمانى هست تو نباید بیاى راجب این ماشین بد بگى!” یا “تو انگلیسى هستى!” و از اینجور حرفا طورى بهم حمله کردن که حقیقتاً جا خوردم و یه لحظه فکر کردم خدایى نکرده کفر گفتم!
      من کادلاک رو خیلى دوست دارم ،اما مگه وقتى که شما اومدى تو اولین پست CT6 خیلى راحت گفتى چراغ هاى آویزان جلوى این ماشین رو دوست ندارى چون انگار که تو هوا رها شدن(در صورتى که از نظر من بسیار زیبا از آب دراومده) یا مثلاً به لوگوى کادلاک ایراد گرفتى من به شما حمله کردم؟یا مثلاً گفتم که چون این پست براى دوستان آمریکایى بازه نباید از کادلاک ایراد بگیرى و بد بگى؟اصلاً نه تنها من،بقیه ى دوستان آمریکایى باز سایت(شلبى،فریا،باربد،کافر مقدس،شروین،…)به شما حمله یا توهین کردن یا جوابتون رو دادن؟طبیعتاً نه!چون شما نظر خودتو در مورد زیبایى CT6 گفتى و زیبایى کاملاً سلیقه ایه،اما متأسفانه بعضى از دوستان،خصوصاً دوستان آلمانى باز تعصب خیلى عجیبى دارن و نمیشه باهاشون به دور از تنش بحث کرد(البته منظورم هرگز شما یا خیلى دیگه از دوستان نبود)
      به هرحال همین الان که اینترنتم وصل شد بلافاصله این کامنتو گذاشتم تا دلیل پاسخ ندادنمو بگم و خدایى نکرده حمل بر بى ادبى یا توهین من نشه،من به شما ارادت دارم و همیشه از اطلاعات شما خیلى استفاده کردم و در ضمن شما در اون پست توهینى نکردى که بخوام از شما ناراحت بشم،فقط کامنت شما رو که خوندم پاسخ میدم
      موفق باشید:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        خیلی خوشحال شدم که کامنتت رو دیدم .
        اما خداییش نگفتی از نظر من منکر قابلیت هاى فنیش نمیشم چون تا حالا تستش نکردم و این فقط نظر منه .
        گفتی :آقا خداییش اینایى که میان و در مورد این ماشین آى و واى و بَه بَه چَه چَه میکنن،اگه جز بنز آرم دیگه اى روى این ماشین بود خودشون بدترین چیزا رو در موردش میگفتن!
        قرار نیست هر چى بنز ساخت ما بیایم چشم بسته ازش دفاع کنیم که
        عده اى از دوستان تا بخواى از ظاهر دِمده و قدیمى این ماشین انتقاد کنى میان صحبت اصالت رو پیش میکشن!حفظ اصالت با یکنواختى و کم کارى در طراحى فرق داره.محصولات جدید لندرور در عین شباهت انکار ناپذیر با پیشینیانشون و دنبال کردن خط مشى و امضاى اونها بسیار از نظر طراحى مدرن و شیک هستند و در عین حال قابلیت هاى آفرود بسیار بالایى هم دارند،یا مثلاً رولزرویس و بنتلى با حفظ تمام مؤلفه هاى اصیلشون و همچنین خط مشى طراحیشون طراحى محصولات جدیدشون در عین حفظ اصالت و مؤلفه هاى لوکس بودن بسیار مدرن هستن،یا محصولات خیلى از شرکت هاى دیگه…
        با عرض معذرت از دوستان بنزباز اما به نظر میاد مرسدس از ترس دو زار هزینه بیشتر براى طراحى مجدد این خودرو ۴٠ ساله دست به ظاهرش نمیزنه و اصالت این خودرو صرفاً یک بهانه است!شما چراغ هاى عقب یا کلاً طراحى عقب این خودرو رو نگاه کنید،به هیچ عنوان با امروز جور درنمیاد و این هیچ ربطى به اصالت نداره!

        فکر نکنی اومدم که یک موقع شمارو بکوبما . نه داداش گلم . اومدم بگم که مرسدس بنز جی کلاس کلا وجهه و اصالتش خیلی با اس کلاس فرق میکنه .
        مرسدس بنز به خاطر محبوبیتش دست بهش نزده . خیلی طرفدار داره .
        به خدا اگر از مرسدس بنز R کلاس ایراد میگرفتی کسی اینجوری قد علم میکرد ؟؟؟
        یا مدل سیتان . قطعا نه . اینهمه جنجال نمیشد . گوربابای جی کلاس و موتور 12 سیلندرشو …. اصلا ارزش نداره تو ناراحت بشی و گله مند باشی از من .
        اما یک موقع هست ایراد الکی گرفته میشه و به ناحق . شماگفتی بنز دوزار خرج نمیکنه . خداییش این نیست . و …..
        این جانب داری هارو بگذار روی حساس بودن المان دوست ها .
        حالا بذار برات یچیزی بگم . من تو وایبر به یکی از عاشقان فراری گفتم که فراری هنر نمیکنه . فقط بلده که ماشیناشو رنگ قرمز کنه .
        اون دوست من به جای جبهه گیری ، اومد فلسفه رنگ قرمز فراری رو برام شرح داد . گفت سر یک مسابقه ایی یا حالا …. ایتالیا رنگ ماشینای مسابقه اییش رو قرمز انتخاب کرد . المان نقره ایی و ….
        اونجا فهمیدم ایراد بیخودی گرفتم و از روی نادونی . فقط خواسته بودم که یچیزی بگم .
        خدایی نکرده منظورم به شما نیست . حالا شما هم شاید اطلاعاتی درباره جی کلاس نداشتی و ما هم به بدترین نحو طرفداری کردیم . شایان . رضا . مرتضی و … همه بچه های خوبی هستن . اما ماها یذره حساسیم . اون هم روی یکی از بهترین افرودر های جهان . در هر حال همیشه من گفتم زشتی و زیبایی یک مسئله سلیقه ایی است . اما خداییش نظرتو نگفتی . گوشت کوبیده درست کردی . :) :) :)
        کامنت هارم نمیخواد جواب بدی . مهم نیست . مهم برای من اینه که مارو قبول داری و با هم دوستیم . به جیمیل من هم سر بزن .
        اگرم گله مند شدی ، من از شما پوزش میخوام . به خدا سرم خیلی شلوغه . خیلی .و همش میام قول میدم و میگم که مطلب فلان ماشینو میذارم . فلان مدل رو میذارم و … اما هیچ کاری هم نمیکنم . خدا کنه یک وقت و همتی به من داده بشه تا از کشتی های چهار چرخ امریکایی . جی کلاس . گذشته نا گفته بنز .و … براتون بنویسم .
        خیلی میخوامت . میلاد ساسانی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. بهزاد

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      درود میلاد جان.
      تا اونجا که حافظه یاری میکنه و خدا کنه اشتباه نکنم برای مدلهای زیر 2010 کاسترول مگنتی 10.40 SM
      بود و برخی هم لیکومولی هم استفاده میکنند و برای مدلهای بالای 2010 از SN. استفاده میکنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        ممنونم از شما و فریای عزیز . خیلی لطف کردین . خیلی به کارم اومد . ممنون .
        بهزاد جان کجایی ؟نیستی برادر گل .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. رهگذر

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      میلاد شما مثل اینکه اصلا کمری سوار نشدی! دوستانی که مثلا پراید و پژو سوار میشن به نظرشون نرم میاد اونم شاید یکی دو ساعت بعدش بخوان نخوان معایب ماشین میزنه تو چشم تو چشم هم نزنه تو کمر بدبخت میزنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. javad

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند وقت پیش سوار تویوتا یکى از دوستان شدم میگفت همه ماشین ها غیر از پراید مثل همن مگر تویوتا تخم دوزرده میزاره که بقیه نمیزارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. milad

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    خوشبحال اونایی که میتونن بخرن…ولی بنظر من مزدا6از همه بهتره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Archi khan

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    انتخاب من آکورد هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حامد

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    جونم هیوندای بالاتر از همه ای جان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. فرزاد سبزیکارمجد

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام
    متاسفانه این مقاله کاملا با مقایسه ها،مقاله ها،و آمار فروش در امریکا و دنیا متناقضه!!!
    تویوتا برند برتر فروش در سال 2014 اعلام شد؛حالا این مطالب از کجا استخراج شده؟!جای سواله…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      اینجا حرفی درباره تعداد فروش این ماشینها گفته نشده که شما میگی با پرفروش بودن تویوتا تناقض داره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. TerraByte

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    من که قبول ندارم، پس چرا سمند تو این لیست نبود!! باید سه تای اول لیست بهترینها به این ترتیب باشه :
    1. سورنELX
    2. دنا
    3. سمند LX EF7

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. sajad0611

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    ماکسیما 2016 هم تو این کلاسه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      نه دوست عزیز،ماکسیما سدان فول سایزه و یه کلاس بالاتر از ایناس و با تویوتا آوالون،آزرا،کادنزا،فورد تاروس،کرایسلر300 و شورلت ایمپالا مقایسه میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. mamad

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    هوندا-سوناتا-مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ارش

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خدایی فقط اکورد هیچ وقت قدیمی نمیشه
    بهتر از سوناتا هستش شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. شهاب

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    واقعا کره ایی ها تو این چندسال اخیر سنگ تموم گذاشتن . هم آپشن های زیادی ارائه میکنن هم از نظر ظاهری خودروهای زیبایی میسازن و از طرفی مدام کیفیت سواری و پیشرانه رو بالا میبرن ولی بازم جای کار دارن و درنهایت اسم کره روشون هست .
    جای اپتیما و c200 خالیه در لیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمدرضا777

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    وای این کمری جدید محشره به خدا اطمینان داشته باشین مدل 2015دوباره با اقتدار به رده اول کلاس خودش تبدیل میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ghost

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (193 ديدگاه)

    سلام
    یک سوال؟ چرا کره ای ها با قیمت برابر آپشن های بیشتری رو ارائه می دن؟ لابد به دلیلی داره دیگه
    میشه توضیح بدین ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. روا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام چرا اینقدر سوناتا شبیه سوبارو هست؟ اینا هم که مثل چین از رو هم میسازن واقعا که!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (33 ديدگاه)

      روا جان یه فرق خیلی ریز که خیلی خوشم به بالای گلگیر چرخ عقبشون تو عکسا نگاه کن یه حالت همخونی و تناسب بهتری سوبارو نسبت بهش داره.(البته دنا ازینم بهتره!)کلا همه عالین ولی سوبارو با ادم حرف میزنه نمیدونم چی میگه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا