چشم اندازهفته نامه

بهترین شاسی‌بلندهای سال 2018

محبوبیت و فروش اس‌یووی‌ها و کراس‌اوورها بشدت در حال افزایش است و به همین دلیل طی سال‌های اخیر تنوع این بلندقامتان افزایش پیدا کرده است. حال وب‌سایت Motor1 پس از آزمایش حدود پنجاه شاسی‌بلند از اول امسال تاکنون، از بین آن‌ها ۱۰ مدل را به‌عنوان بهترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۸ انتخاب کرده است. البته اکثر خودروهای مورد آزمایش عملکرد مناسبی در بخش‌های مختلف مثل مصرف سوخت داشته‌اند اما این ۱۰ ماشین امتیازات بیشتری را کسب کرده‌اند. تمامی این پنجاه شاسی‌بلند تحت آزمایش‌های یکسانی قرار گرفته و در هفت آیتم مختلف به کسب امتیاز پرداخته‌اند. این هفت آیتم عبارت‌اند از:

قیمت

طراحی بیرونی

کابین و راحتی

تکنولوژی و اتصال

عملکرد و هندلینگ

ویژگی‌های ایمنی

هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت

اما این شاسی‌بلندها بر اساس اندازه یا قیمت در گروه‌های مجزایی قرار نگرفته‌اند که این یعنی تمامی کراس‌اوورها و اس‌یووی‌ها در یک گروه باهم به رقابت پرداخته و صرف‌نظر از اندازه و قیمت مورد قضاوت قرار گرفته‌اند. پس از انجام این آزمایش‌ها، این ۱۰ خودرو به‌عنوان بهترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۸ انتخاب شده‌اند.

۱۰- جی‌ام‌سی آکادیا

امتیاز: ۶.۰ از ۱۰

کسانی که خواهان یک کراس‌اوور میان سایز لوکس هستند با طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها مواجه خواهند بود که بیشتر آن‌ها ساخت خودروسازان غیر آمریکایی هستند؛ اما خوشبختانه جی‌ام‌سی آکادیا یکی از بهترین کراس‌اوورهای لوکسی است که یک شرکت آمریکایی تولید کرده است. این خودرو در بیرون از طراحی شیکی برخوردار است درحالی‌که به تکنولوژی‌های فراوانی هم مجهز شده است. نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آکادیا پاسخگویی سریع، گرافیک واضح و منوهای ساده‌ای دارد. کارپلی اپل و اندروید اتو در آن به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و همچنین به اینترنت وای فای هم مجهز است.

۹- فولکس‌واگن اطلس

امتیاز: ۶.۵ از ۱۰

فولکس‌واگن اطلس یکی از بهترین کراس‌اوورهای سه ردیفهٔ بازار است. در این خودرو تمرکز زیادی روی تکنولوژی بوده است به‌نحوی‌که به یک صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و همین‌طور یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی مجهز شده است. این کراس‌اوور آلمانی همچنین با برخورداری از پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال در تمامی تیپ‌ها، ایمنی بسیار بالایی هم دارد. اطلس به لطف پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 با ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور، عملکرد و سواری مناسبی را به نمایش می‌گذارد. همچنین حداکثر گشتاور پیشرانه نیز در دور پایین ۲,۷۵۰ rpm ارائه می‌شود. این خودرو توانایی بکسل بیش از ۲۲۰۰ کیلوگرم را دارد و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. با این ویژگی‌ها، اطلس انتخاب بسیار مناسبی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود.

۸- ولوو XC40

امتیاز: ۶.۵ از ۱۰

ولوو XC40 ممکن است کوچک‌ترین کراس‌اوور در این لیست باشد (حداقل بر اساس ظرفیت سرنشین) اما خودروی توانایی است. این سوئدی کوچک از تکنولوژی‌های فراوانی سود می‌برد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به نمایشگر ۹ اینچی تبلت مانند اشاره کرد که یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌ها در این کلاس است. این خودرو همچنین مانند دیگر ساخته‌های ولوو از تجهیزات و سیستم‌های ایمنی فراوانی مانند سیستم هشدار پیش از برخورد، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و هشدار ترافیک عقب برخوردار است؛ اما بدون شک بزرگ‌ترین دلیل فروش خوب XC40 طراحی زیبای بیرونی آن است. این خودرو از استایلی سوئدی با خطوط تیز برخوردار است که برتر از خودروهایی مانند آئودی Q3 و مرسدس بنز GLA و… به نظر می‌رسد.

۷- تویوتا هایلندر

امتیاز: ۶.۵ از ۱۰

نسل کنونی تویوتا هایلندر از سال ۲۰۱۴ در بازار حضور دارد و تنها با به‌روزرسانی‌های جزئی تا به امروز به تولید رسیده است اما این بدان معنا نیست که این کراس‌اوور ژاپنی انتخاب خوبی در این بخش شلوغ محسوب نمی‌شود. هایلندر به لطف برخورداری از پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا که به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها از تیپ پایهٔ EL با قیمت ۳۱,۲۳۰ دلار گرفته تا تیپ لیمیتد پلاتینوم ۴۵,۴۰۰ دلاری به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود، یکی از ایمن‌ترین کراس‌اوورهای بازار به شمار می‌رود؛ اما به هایلندر در یک زمینه می‌توان انتقاد وارد کرد که آن تکنولوژی است. گرافیک قدیمی نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و عدم وجود کارپلی و اندروید اتو موجب کاهش امتیاز هایلندر در این آیتم شد. بااین‌حال اگرچه ممکن است تویوتا هایلندر کمی قدیمی شده باشد اما هنوز هم یکی از گزینه‌های مناسب و قابل‌توجه بازار محسوب می‌شود.

۶- سوبارو ایسنت

امتیاز ۶.۸ از ۱۰

سوبارو هنوز هم توانایی غافلگیر کردن خریداران را دارد. بارزترین مثال این موضوع را می‌توان کراس‌اوور سه ردیفهٔ کاملاً جدید ایسنت دانست. هرچند ایسنت تمرکز بیشتری روی حمل‌ونقل خانواده‌ها دارد اما از لحاظ عملکرد و هندلینگ هم کاملاً خودروی توانایی است. پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ این کراس‌اوور ژاپنی ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد که از پیشرانه‌های شش سیلندر فولکس‌واگن اطلس و شورلت تراورز بیشتر است. تکنولوژی کمک‌رانندهٔ EyeSight سوبارو نیز یکی دیگر از نقاط قوت ایسنت است. این پکیج شامل سیستم‌هایی چون کروز کنترل تطبیقی، ترمز پیش از برخورد، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و هشدار خروج از خط می‌شود که به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌های ایسنت ارائه می‌گردد. ایسنت را می‌توان یک گام بزرگ به سمت جلو در هر جهت نسبت به سلفش یعنی تریبیکا دانست.

۵- نیسان مورانو

امتیاز: ۷.۰ از ۱۰

هرچند ممکن است مورانو به لطف سقف شناور و خطوط سیال بدنه یکی از زیباترین کراس‌اوورهای این لیست باشد اما ویژگی‌های اصلی را قربانی نکرده و هنوز هم خودرویی است که خریداران کراس‌اوورهای سنتی خواهان آن هستند. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این خودرو تکنولوژی‌های آن است. مورانو به‌صورت استاندارد به صفحه‌نمایش هشت اینچی بزرگ با ناوبری مجهز است درحالی‌که یک نمایشگر هفت اینچی دیگر هم درون صفحه آمپر آن تعبیه شده است. البته گرافیک این نمایشگرها حرف خاصی برای گفتن ندارد ولی به‌صورت استاندارد از کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند که قابلیت‌های آن‌را افزایش داده است.

۴- بیوک انکلیو

امتیاز: ۷.۰ از ۱۰

بیوک انکلیو که تلفیقی از طراحی ظریف و شیک است یک شگفتی در لیست بهترین شاسی‌بلندهای ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. این کراس‌اوور آمریکایی در بخش کابین، تکنولوژی و ایمنی بسیار قدرتمند عمل کرده است و برخورداری از ویژگی‌هایی چون نمایشگر هشت اینچی با کارپلی و اندروید اتو و تجهیزات ایمنی استاندارد در تیپ پریمیوم موجب شد که در یکی از جایگاه‌های بالای این لیست قرار گیرد؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید یک برند آمریکایی نمی‌تواند با بهترین‌های ژاپن رقابت کند اشتباه می‌کنید.

۳- شورلت اکوئناکس دیزل

امتیاز: ۷.۰ از ۱۰

یک کراس‌اوور کامپکت دیزلی ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما شورت اکوئناکس باعث می‌شود که این مفهوم عادی احساس شود. پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر دیزل این خودرو ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد و امکان بکسل نزدیک به ۱.۶ تن را فراهم می‌کند که یکی از بهترین‌ها در کلاس خودش است. اکوئناکس دیزلی با برخورداری از تجهیزاتی چون ترمز خودکار، سیستم هشدار برخورد جلو، سیستم حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط، سیستم هشدار از طریق لرزاندن صندلی و… ایمنی بالایی هم دارد. این کراس‌اوور آمریکایی تنها گزینهٔ دیزلی این لیست است و در حال حاضر پادشاه سفرهای جاده‌ای طولانی محسوب می‌شود.

۲- ولوو XC60 T8

امتیاز: ۷.۰ از ۱۰

ولوو XC60 با برخورداری از تکنولوژی‌های فراوانی چون نمایشگر ۹ اینچی عمودی به سبک تسلا با کارپلی و اندروید اتو، یکی از مدرن‌ترین خودروهای این کلاس است. با توجه به اینکه ولوو به‌عنوان سازندهٔ ایمن‌ترین خودروهای بازار شناخته می‌شود، XC60 هم از لیستی طولانی از تجهیزات و سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال سود می‌برد. مدل T8 این کراس‌اوور میان سایز از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی بنزینی-الکتریکی استفاده می‌کند و می‌تواند نزدیک به ۳۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. XC60 را می‌توان خودروی شگفت‌آوری دانست زیرا ۴۰۰ اسب بخار قدرت را در قبال مصرف تنها ۴ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر ارائه می‌کند.

۱- فورد اکسپیدیشن

امتیاز: ۷.۲ از ۱۰

و نهایتاً در صدر لیست بهترین شاسی‌بلندهای ۲۰۱۸ فورد اکسپیدیشن قرار می‌گیرد. نسل جدید این اس‌یووی آمریکایی که بسیار نسبت به قبل بهبود یافته، نمرات بالایی را در بخش کیفیت و راحتی داخلی کسب کرده است. در این خودرو همچنین با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم، فضای باری برابر با ۳۴۴۰ لیتر فراهم می‌گردد درحالی‌که سیستم فعال مقابله با سروصدا هم برای آن قابل سفارش است. اکسپیدیشن همچنین از تکنولوژی‌های فراوانی چون نمایشگر هشت اینچی لمسی استاندارد، کارپلی و اندروید اتو و شارژ بی‌سیم هم برخوردار است. فورد اکسپیدیشن در بیشتر آیتم‌ها بالاترین امتیازها را کسب کرده و بنابراین باید آن‌را برترین شاسی‌بلند سال ۲۰۱۸ دانست.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    اکسپدیشن واقعا یه ماشین تموم عیار هست.
    جادار بودنش خعلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6779 ديدگاه)

      ماشالاه فورد
      ماشالاه امرىکاىىها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mahdy

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    لیست اون 50 تا منتشر نشده ؟ اگه هست ممنون میشم قرار بدین رو سایت
    یا لینکش رو بزارین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    ولوو به خاطر امنیت فوق العاده ش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammad

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    چرا باز بی ام و و بنز نیستن جای تعجب داره
    فورد و جی ام سی چقدر زیبا هستن و البته کار امد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arman

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      راست میگن فورد تو نامزد های بهترین های سال فقط یه نماینده داشت؟
      چون شنیدم بی ام دبلیو ٧ نماینده داشت گویا! :) بیشتر از کل برندهای امریکایی. جای تعجب داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (6779 ديدگاه)

        ARMAN
        جالب تر اونکه کره اصلا نماىنده نداشته
        باز خوبه فورد 1 نامزد داشته
        راستى چرا خبرى از سانتافه و سورنتو و موهاوى و……… نىست
        کره اى ها کجان؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مانی

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2485 ديدگاه)

      چرا هنوز داغ مرسدس و بی‌‌ام و به دلت مونده؟
      یعنی‌ واقعا متوجه نمیشی‌ تو اینجور مقایسه‌ها قیمت خیلی‌ خیلی‌ مهم؟؟؟
      تو فکر کن این فوردی که اول شده از بنتلی بنتایگا بهتر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ایمان

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    همشون عالی هستن و قابل احترام
    از همه قاره ها نماینده ای وجود داره ??
    آمریکا و ژاپن نمایندگان بیشتری دارن ولی دم ولوو گرم
    ای کاش کراس اوور و SUV رو جداگانه رتبه بندی میکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید

      ۲۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (132 ديدگاه)

      ایول مورانو…خیلی خاصه این نیسان مورانو…تونسلهای قبلیش هم قیافش خاص بود…کلا نیسان شاسی بلندای خوبی میسازه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. datsun

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3425 ديدگاه)

    حضور فورد اکسپدیشن در جایگاه اول یعنی شاسی بلندهای بدنه روی فریم هنوز نفس میکشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      دقیقا
      به نکته بسیار عالی و ظریفی اشاده کردید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Amir Machine

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    ماشالا جنرال موتورز، سه تا از دَه تا، نماینده‌های جی‌ام هستن
    بیوک انکلیو چقدر زیبا و شیکه، فوق‌العاده‌س این ماشین
    شورلت اکوئناکس هم که چهارمین کراس‌اوور کامپکت پرفروش بازار آمریکاس
    و در آخر از اطلس هم واقعاً خوشم میاد، خیلی باابهته این خرس آلمانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6779 ديدگاه)

      درسته
      چه مىکنه جنرال موتورز
      موفقىتهاش امسال بىشتر هم خواهد شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. net

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2984 ديدگاه)

    از لحاظ زیبایی طراحی داخلی و بیرونی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ زیباترین کراس اور جهان هست ،کاری به کیفیت رانندگیش هم ندارم.کسی که سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ میخره فقط بخاطر زیبایی طراحی داخلی و بیرونی میخره و کیفیت رانندگی براش مهم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (234 ديدگاه)

      این نظر شماست
      از نظر من و خیلی ها سانتافه همیشه از همه لحاظ رتبه اخر بوده و هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Arman

        ۱۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (297 ديدگاه)

        امسال کاندید بهترین ماشین جهان شد ( البته از نظر کسایی که سوار شدن و تست کردن)
        مرسی :))))

        https://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d9%86%d8%a7%d9%85%d8%b2%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%82%d8%a7%d8%a8%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2019-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7/

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۱۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (6779 ديدگاه)

          خخخخخ
          سانتافه؟؟؟ بهترىن ماشىن جهان؟؟؟؟؟
          سانتافه ممکنه تو هند بهترىن باشه ولى تو جهان خىر

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. یانکی

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      نت تو عشق منی.فقط سانتافه و آزرا نسل قبل.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    تقریبا از سال ۲۰۱۰ با وقوع بحران اقتصاد جهانی امریکایی ها با کمک دانشگاه هایی مثل ملون هاروارد و ام ای تی شروع به ایجاد تغییر در سیستم های مدیریتی کردن اونها رویکرد های سازمانی را وظیفه گرا بودن به فرایند محور بودن تغییر دادن در نتیجه مدل های مدیریتی بسیار قوی مثل مدل سازمان بهره وری امریکا apqc مدیرت دارایی های فیزیکی برنامه استراتژی مبتنی بر اینده پژوهی اومنی چنل و خیلی از مدل های دیگر را مطرح کردن امریکایی ها با کمک غول های تکنولوژی it مثل گوگل دل اینتل ماکروسافت ibm موفق شدن فرایند های سازمانی اتومات کرده و سازمان و شرکت های امریکایی را به سطح بالای تعالی برسانند جوری که سبک جدید مدیریت امریکایی با رقبای سنتی به شکل فوق العاده ای بالا رفت که شما نتایج ان را در شرکت هایی مثل اپل گوگل فیسبوک تویتر و شورولت فورد و… را میتوانید ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Trx (taimaz)

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (317 ديدگاه)

    من متوجه جمله ی “با خواباندن هر سه ردیف صندلی قسمت باری برابر با ۳۴۴۰ لیتر فراهم میگردد” نشدم یعنی چی سه ردیف صندلی قسمت بار؟ منظورش ردیف سوم قسمت بار هست؟ حتی اگر این باشه هم اشتباه چون ۳۴۴۰ لیتر خیلیه ، من فکر میکنم منظور نویسنده خواننده ی دو ردیف صندلی عقب هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (685 ديدگاه)

      معنی این جمله اینه که وقتی ردیف‌های دوم و سوم صندلی‌ها خوابانده بشن، 3440 لیتر فضای بار فراهم میشه
      عبارت منبع: cargo room with all three rows folded flat
      البته حق با شما است و بهتره در ترجمه نوشته بشه دو ردیف صندلی عقب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Trx (taimaz)

        ۱۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (317 ديدگاه)

        ممنون از توضیح شما آقای دهقان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. امیر

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    ماشالله به فورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6779 ديدگاه)

      فورد عالىه عالىه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        همیشه تو کلاس پیکاپ و تراک و کلا اس یو وی هیچ کشوری درمقابل امریکا حرفی برای گفتن نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. کاوه

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    ولوو. دوتا نماینده بین ده تا. خودروی لوکس و زیبا ولوو پنج سال دیگه جزو پرفروشترین برندهای دنیاست. رقیب جدی برای ب.ام.و و آئودی و بنز. از ما گفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Dell

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (57 ديدگاه)

    قابل توجه متخصصایی ک ماشینای امریکایی رو ماشین حساب نمیکنن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      این افراد از سر علم ناکافی اینطوری حرف میزنن
      زمان بگذره کمی با سواد بشن دیگه اینطوری نمیگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Dell

        ۱۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (57 ديدگاه)

        اخه نظر کسی که متعصبانه هست رو نمیشه عوض کرد.من خودم طرفدار ماشینای آمریکاییم.ولی اینو قبول دارم که ماشینای آلمانی واقعا ماشینای مطرح و پیشرویی هستن ..خطاب حرفام همیشه کسایین ک میان مطلق حرف میزنن و میگن کلا ماشینای آمریکایی فلانن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۱۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (6779 ديدگاه)

          Dell
          مشخصه فردى منطقى و بى طرف هستىن
          درود بر شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. سید علیرضا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (214 ديدگاه)

    .
    پس بی ام و x5 کووووو ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Omid

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      X5 کاربردی نیست نه افرودش خوبه نه مصرفش کمه نه ارزونه و نه جاداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Elmiraj

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3079 ديدگاه)

    یک لیست دیگر و باز مثل همیشه آمریکا با ۴ نماینده از ۱۰ نماینده در صدر ……..!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. " swedish arrogant tiger"

    ۲۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    فکر نمیکردم امریکایی ها اینقدر نماینده توی لیست داشته باشن و همینطور رتبه اول!
    که خب اونم قابل توجیه چون برمیگرده به قیمت،نکته اصلیش بنظرم همینه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. " swedish arrogant tiger"

    ۲۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بنظرم زشت ترین و مزخرف ترین طراحی رو هم مورانو داره با اختلاف

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا