بی ام وچشم اندازهفته نامه

بهترین شاسی‌بلند ساب‌کامپکت لوکس کار اند درایور: ب‌ام‌و X1

به منظور تعیین بهترین شاسی بلندها و پیکاپ تراک های سال ۲۰۱۸، برندگان سال ۲۰۱۷ به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا به‌روزرسانی زیادی را تجربه کرده‌اند با یکدیگر مقایسه شده‌اند. خودروهای حاضر در این مسابقه باید قیمت پایه کمتر از ۸۰ هزار دلار داشته و از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ برای فروش عرضه شده باشند. هر خودرو توسط تیم داوری کاملاً حرفه‌ای بررسی مفصل شده و برندگان از طریق رأی داوران انتخاب شده‌اند. هر خودرو باید در فاکتورهای کلیدی‌ای چون ارزش، لذت رانندگی و انجام مناسب مأموریت‌های خاص در کلاس خود سرآمد دیگران باشند.

ب‌ام‌و X1
مشابه همان روشی که فرمول مخفی کوکاکولا ترکیبی از شکر، فسفریک اسید، آب کربنات دار و دیگر افزودنی‌های طبیعی می‌باشد، BMW نیز معجون شگفت‌انگیز پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی، گیربکس‌های دستی و شاسی دیفرانسیل عقب را می‌سازد؛ اما این اواخر، بسیاری از محصولات ب‌ام‌و خیلی باب میل ما نبوده است.


خب شاید برنده شدن یکی از محصولات BMW یعنی X1 که خیلی سنتی نبوده کمی سورپرایز کننده باشد؛ اما X1 انتخابی واضح برای تعیین برنده بوده است. باواریایی ها این خودروی کاربردی را با برخی ویژگی‌های بهتر ارائه کرده‌اند تا ما را بیش از پیش به محصولات خود معتاد کنند. این موضوع برخلاف روش تقریباً مشابه با رقبای نزدیک یعنی ارائه پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو می‌باشد.


فضاسازی فوق‌العاده X1 باعث شده کابینی جادار با فضای سر و پای زیادی مخصوصاً برای سرنشینان عقب فراهم شود. بدنه سرراست این شاسی‌بلند لوکس دید زیادی را از میان شیشه‌های بزرگ به وجود آورده و فضای بار آن با وجود صندلی‌های عقب تاشونده جادارتر از هر رقیب مستقیم بوده و مدل حاضر در تست‌ها توانست چمدان‌های بیشتری نسبت به برخی شاسی بلندهای بزرگ‌تر از خود از جمله آئودی Q5 را حمل نماید. با بررسی بیشتر به کابینی می‌رسیم که اگرچه متریال باکیفیتی داشته اما همان احساس ارزان‌تر بودن رقیب یعنی مرسدس GLA را تداعی می‌کند.

ب‌ام‌و X1
اما ب‌ام‌و مهندسی اعلای خود را به منظور دستیابی به کابینی جادار و کاربردی قربانی نکرده است. X1 به لطف سواری سفت و کنترل شده لذت سواری بالایی داشته و تغییر جهت‌های آن با علاقه فراوانی صورت می‌گیرد. فرمان خودرو نیز دقیق و ارتباطی‌تر بوده و رضایت‌بخش‌تر از رقبا احساس می‌شود.


نام BMW با پیشرانه‌های عالی عجین شده و پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری خطی نیز از این قاعده مستثنا نیست. پیشرانه یاد شده تقریباً بدون تأخیر بوده و تحویل قدرت خطی را دارد. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز به کار رفته که تعویض‌های دقیق و تیزی دارد.


درحالی‌که برخی مواقع نوشابه‌های پر از شکر کوکاکولا جوابگوی نیازهای ما هستند اما بهتر است اغلب نوشابه‌های زیروی این برند را بنوشید! این کلاس خودرویی نیز مشابه توصیه یاد شده بوده و هیچ خودروساز دیگری نمی‌تواند یک شاسی‌بلند ساب کامپکت لوکسی را بسازد که به اندازه ب‌ام‌و X1 خوب باشد…

مشخصات ب‌ام‌و X1

  • نوع خودرو: پیشرانه در جلو، دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک، ۵ نفره، ۴ درب هاچبک
  • قیمت پایه: ۳۴۸۹۵ تا ۳۶۸۹۵ دلار
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۲۸ اسب بخاری
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دستی
  • وزن خالص: ۱۶۱۰ تا ۱۶۷۸ کیلوگرم
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۶.۴ تا ۶.۶ ثانیه
  • مسافت ۴۰۰ متر: ۱۴.۹ تا ۱۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۰.۷/۹.۴/۹

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (94 ديدگاه)

    عاشق معجون خاص bmw هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mehran911

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    OMG
    ببین bmw چی ساخته اصلن چی بگم من X1 یعنی افتخار پشت افتخار
    اون از ماکان اینم از این خبر برتری X1 برای من لذت بخش تر از ماکان بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Bilbo

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    “درحالی‌که برخی مواقع نوشابه‌های پر از شکر کوکاکولا جوابگوی نیازهای ما هستند اما بهتر است اغلب نوشابه‌های زیروی این برند را بنوشید! این کلاس خودرویی نیز مشابه توصیه یاد شده بوده و هیچ خودروساز دیگری نمی‌تواند یک شاسی‌بلند ساب کامپکت لوکسی را بسازد که به اندازه ب‌ام‌و X1 خوب باشد…”

    به به!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    بنظرم x1 کاربردی تر از x2 است. ضمن اینکه ارزونتر هم هست. دقت کنید کابین x1 با x2 فرق داره و x1 قشنگتره! تنها شاسی bmw هست که با قیمت 36000 دلار میتونه مدل 230 اسبیش که خیلی خوبه به ایران بیاد. در ضمن نکته ای بگم که شاید دوستان اصلا توجه نکرده باشند:
    ارتفاع x2 حدود 153 سانته. یعنی دقیقا اندازه ساندرو. بهیچ وجه احساس کراس اور را بنظرم نداره. اما x1 با 162 سانت (مثلا توسان165 یا سانتافه و سورنتو 169سانت) مفهوم کراس اور کامپکت را راحت در ذهن ایجاد میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    خخخخخخخخ ال سی دی بی ام و مثل الکسوس خیلی حاشیه داره و ضخامتش خیلی کلفت هست و خیلی زشته این مدل ال سی دی با این حاشیه زیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. net

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3133 ديدگاه)

      ال سی دی روی داشبورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Mohamad ali

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خودروی بسیار شایسته و با کیفی از بی ام و هست سواری خوبی هم داره متاسفانه نسخه های قدرتمند ش در ایران عرضه نشدند با اینحال ضعف فنی درشان حس نمی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا