چشم اندازهفته نامه

بهترین شاسی‌بلندهای لوکس با قیمت زیر 320 میلیون تومان

در چند ماه اخیر با بالا رفتن قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی و همچنین بسته شدن موقتی سایت ثبت سفارش و افزایش تعرفه‌های واردات، خودروهای وارداتی غوغایی به پا کردند و قیمت آن‌ها سر به فلک گذاشت. هم‌اکنون قیمت هیوندای سانتافه از نیم میلیارد تومان عبور کرده درحالی‌که سانتافه یک شاسی‌بلند سطح میانی معمولی در بازارهای جهانی می‌باشد!

ولوو XC40
با در نظر گرفتن این موضوع ما لیستی از ۱۲ شاسی‌بلند لوکس را گردآوری کره‌ایم که قیمت پایه آن‌ها حدود ۳۵ هزار دلار می‌باشد. اگرچه قیمت این خودروها با سفارش تجهیزات جانبی افزایش می‌یابد اما می‌خواهیم ببینیم بدون رد شدن از مرز قیمتی ۴۰ هزار دلار (با در نظر گرفتن دلار هشت هزار تومانی به قیمت حدود ۳۲۰ میلیون تومان می‌رسیم) چه شاسی بلندهای لوکسی را می‌توان خریداری کرد؛ اما با نزدیک شدن به این مرز قیمتی سؤالات جالبی ایجاد می‌شوند: آیا باید سیستم چهار چرخ محرک را انتخاب کرد یا اینکه سیستم صوتی را ارتقا داد؟ سیستم ناوبری یا صندلی‌های چرمی؟ اپل کارپلی ارزش خرج کردن پول بیشتر را دارد؟ همین سؤالات و مقایسه‌هاست که کلاس شاسی بلندها را رقابتی و جالب نگه می‌دارد.


همه‌چیز به فضای کابین، تجهیزات و البته علائق شخصی بستگی دارد. ما برخی از محبوب‌ترین تریم ها و پکیج را برای مقایسه انتخاب کرده‌ایم.

آکورا RDX 2019


با قیمت پایه ۳۸۲۹۵ دلاری این خودرو برای سال ۲۰۱۹ کاملاً نونوار شده است. سیستم‌های ایمنی کامل به‌صورت استاندارد در RDX وجود داشته و از دیگر تجهیزات می‌توان به صندلی‌های گرم شونده، مونروف پانورامیک و اپل کارپلی اشاره کرد. یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی جدید با قدرت ۲۷۲ اسب بخار چرخ‌های جلو را به حرکت وا می‌دارد. سیستم ناوبری یا چهار چرخ محرک را می‌خواهید؟ هر دو آپشن باعث می‌شوند قیمت خودرو از مرز ۳۲۰ میلیون تومان رد شود.

  • نقاط قوت: پیشرانه پرقدرت، ایمنی درجه‌یک، توانایی هات اسپات موبایل استاندارد
  • نقاط ضعف: رد شدن قیمت خودرو از مرز ۴۰ دلار به خاطر سفارش سیستم ناوبری یا چهار چرخ محرک
نظر موتورترند درباره این خودرو: با توجه به روی‌گردانی مشتریان از سدان های اسپورت و توجه بیشتر به شاسی بلندها، آکورا RDX جدید از این مزیت نهایت سود را می‌برد. نتیجه اولین بررسی فنی ما این بوده است: “خریداران RDX پاسخ تیز حالت اسپورت این خودرو را ستایش خواهند کرد. این خودرو در جاده با رضایت فنی و اطمینان خاطر بالایی می‌تازد. سیستم اطلاعات سرگرمی اندرویدی این خودرو دارای صفحه‌نمایش با سفارشی‌سازی‌ای در حد یک اسمارت فون می‌باشد.”

آئودی Q3 2018


با قیمت پایه ۳۳۸۷۵ دلار که یکی از کمترین قیمت‌ها در این لیست است فضای زیادی برای اضافه کردن آپشن ها به آئودی Q3 وجود دارد. سیستم ناوبری قیمت ۲۱۰۰ دلاری داشته و برای سیستم صوتی Bose باید ۸۵۰ دلار بپردازید اما اپل کارپلی و اندروید اتو کلاً در دسترس نیستند. با ۲۱۰۰ دلار نیز صاحب سیستم چهار چرخ محرک کواترو خواهید شد.

  • نقاط قوت: سیستم‌های چهار چرخ محرک و ناوبری یک آپشن مستقل مناسب هستند
  • نقاط ضعف: تکنولوژی و قوای محرکه از مد افتاده، کابین تنگ
نظر موتورترند درباره این خودرو: آئودی Q3 در سال ۲۰۱۵ معرفی شده و چند روز قبل نسل جدید آن برای سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. در اولین بررسی متوجه شدیم این خودرو اگرچه ارگونومی بی‌نقصی دارد اما کابین کمی از مد افتاده می‌باشد. این خودرو از نظر قدرت، راندمان و دینامیک رانندگی هم سن بالای خود را نشان می‌دهد.

ب ام و X1 2019


اگر خواهان یک شاسی‌بلند لوکس استخوان‌دار هستید ب ام و X1 با قیمت پایه ۳۴۸۹۵ دلار را انتخاب کنید که از صندلی‌های برقی و چرمی با تنظیم در ۸ جهت، سیستم صوتی با هفت بلندگو، رینگ‌های ۱۸ اینچی و سیستم تهویه مطبوع خودکار سود می‌برد. پکیج لاکچری کابین این خودرو قیمت ۱۵۵۰ دلاری داشته و شامل پوشش چرم بیشتر و عناصر تزئینی جدید است. از جمله آپشن های برجسته این خودرو می‌توان به سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو (۸۷۵ دلار)، ارتباط اپل کارپلی (۳۰۰ دلار) و سیستم ناوبری (۹۵۰ دلار) اشاره کرد. سیستم چهار چرخ محرک نیز با ۲ هزار دلار در دسترس است.

  • نقاط قوت: بسته ایمنی آپشنال وسیع، آپشن های مجزا که باعث پایین نگه داشته شدن قیمت می‌شوند
  • نقاط ضعف: کابین کم تجهیزات در نسخه‌های پایه، درخواست پول بیشتر برای اپل کارپلی
نظر موتورترند درباره این خودرو: X1 دیفرانسیل جلو از فلسفه دیفرانسیل عقب ب ام و فاصله زیادی گرفته است. شاید برخی افراد این خودرو را به خاطر پلتفرم مشترک با مینی زیر سؤال ببرند اما در اولین تست دیدیم که قوای محرکه خاص ب ام و نرم و خطی بوده و یکی از نقاط قوت این خودرو هستند. در واقع بهترین موضوع درباره X1 به قوای محرکه آن مربوط می‌شود. X1 به عنوان یک کراس اوور لوکس پایه بهترین عملکرد را ارائه می‌کند.

بیوک

انویژن ۲۰۱۹


شاید انویژن با قیمت ۳۲۹۹۰ کم‌ترین قیمت پایه را در این لیست داشته باشد اما به‌صورت استاندارد با صندلی‌های جلو و آینه‌های برقی، اپل کارپلی و اندروید اتو، استارت ریموتی و درب پشتی برقی عرضه می‌شود. شما می‌تواند مدل Essence را با سیستم چهار چرخ محرک و صندلی‌های چرمی بخرید. این نسخه ۳۸۹۴۰ دلار قیمت داشته و البته ۴۹۵ دلار هم می‌توانید برای سیستم ناوبری کنار بگذارید.

  • نقاط قوت: تجهیزات زیادی در مقایسه با مبلغ پرداختی، فضای پای مناسب در صندلی عقب
  • نقاط ضعف: سیستم چهار چرخ محرک در مدل‌های پایه عرضه نمی‌شود، سیستم‌های ایمنی پیشرفته تنها در تریم های فول تر وجود دارند، کیفیت نه چندان مناسب متریال بکار رفته در کابین
نظر موتورترند درباره این خودرو: بیوک به ستاره‌ی شانس خود رسیده اما از نظر دینامیک رانندگی هنوز لنگ می‌زند. انویژن خودروی خیلی هیجان‌انگیزی نیست. این خودرو بیشتر روی نرمی و رفاه تمرکز داشته اما خب از نظر سر و صدا، لرزش و ناهنجاری نمره‌ی بالایی دریافت نمی‌کند؛ و اگرچه پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری انویژن قدرت زیادی دارد اما در زمان تخت گاز رفتن صدای زیادی ایجاد کرده و لرزش‌هایی را به صندلی راننده وارد می‌کند.

کادیلاک XT4 2019


این خودرو که به‌تازگی معرفی شده در جایگاهی پایین‌تر از XT5 قرار می‌گیرد و قیمت پایه ۳۵۷۹۰ دلاری دارد. این قیمت برای کادیلاک کاملاً مناسب بوده اما آپشن ها باعث افزایش سریع قیمت می‌شوند. سیستم چهار چرخ محرک ۲۵۰۰ دلار قیمت داشته و سیستم ناوبری و سیستم صوتی Bose نیز آپشن های ۱۵۰۰ دلاری هستند. پکیج آب‌وهوای سرد با صندلی‌ها و فرمان گرم شونده ۸۵۰ دلار قیمت داشته و برای سفارش سانروف برقی باید ۱۵۰۰ دلار بپردازید. خوشبختانه اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت استاندارد وجود دارند.

  • نقاط قوت: پیشرانه ۲ لیتری توربوی قوی، چهار پورت USB
  • نقاط ضعف: بسته ایمنی پیشرفته در مدل‌های پایه وجود ندارد، رنگ‌های نقره و مشکی تنها رنگ‌های استاندارد بدنه و کابین بوده و برای بقیه رنگ‌ها باید پول اضافی بپردازید
نظر موتورترند درباره این خودرو: ما هنوز این خودرو را تست نکرده‌ایم اما مشتاقیم ببینیم شاسی‌بلند جدید کادیلاک در برابر رقبای لوکس چه عملکردی خواهد داشت.

اینفینیتی QX50 2019

اینفینیتی QX50
اگر برای شما بزرگ‌تر بهتر است پس اینفینیتی QX50 با قیمت پایه ۳۷۵۴۵ دلار را انتخاب کنید. اگرچه این خودرو ابعاد بزرگ‌تری در مقایسه با QX30 دارد اما تجهیزات کمتری دریافت می‌کنید. تریم پیور این خودرو دارای آپشن های اضافی نبوده و سیستم چهار چرخ محرک را باید با ۱۸۰۰ دلار بخرید. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به درب پشتی برقی، صندلی برقی با تنظیم در ۸ جهت و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

  • نقاط قوت: فضای بار جادار، پیشرانه پیشرفته، مصرف سوخت کم
  • نقاط ضعف: عدم وجود اپل کارپلی یا اندروید اتو
نظر موتورترند درباره این خودرو: QX50 با طراحی و پیشرانه برجسته خود ما را به تعجب وا داشت. این خودرو در رقابتی‌ترین کلاس لوکس قرار داشته و عملکرد خوبی دارد اما گیربکس CVT آن چندان جالب نیست. علیرغم برخی نقاط ضعف باید گفت اینفینیتی QX50 دقیقاً مسیر درست را پیموده است.

جگوار ای پیس ۲۰۱۹


با قیمت پایه ۳۹۵۹۵ دلاری این خودرو درست در لب مرز قرار دارد. رینگ‌های ۱۷ اینچی، صندلی‌هایی پارچه‌ای با تنظیم دستی و عدم وجود ناوبری از ویژگی‌های ای پیس پایه هستند اما سیستم‌های ایمنی پیشرفته همچون ترمز اضطراری خودکار و دستیار حرکت بین خطوط وجود دارند. سیستم چهار چرخ محرک، سیستم تهویه مطبوع خودکار و آینه‌های گرم شونده از تجهیزات استاندارد این خودرو به شمار می‌روند.

  • نقاط قوت: استایل جذاب، متریال خوب کابین، سیستم چهار چرخ محرک استاندارد، سواری هیجان‌انگیز
  • نقاط ضعف: مدل پایه با تجهیزات کم
نظر موتورترند درباره این خودرو: ای پیس پلتفرم مشترکی با لندروور اووک و دیسکاوری اسپورت داشته اما این خودرو سواری هیجان‌انگیزتری نسبت به دو خودروی یاد شده دارد. جگوار این هیجان را با نرم و سکوت ارائه می‌کند. اگر شما دینامیک رانندگی را به صندلی‌های چرمی ترجیح می‌دهید پس جگوار ارزش نگاه کردن را دارد.

لندروور دیسکاوری اسپورت ۲۰۱۹

لندروور دیسکاوری اسپورت
با قیمت ۳۸۷۹۰ دلار، لندروور دیسکاوری اسپورت دومین خودروی گران این لیست بوده اما بیشترین فضای بار را نیز ارائه می‌کند. این خودرو به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه شده و برای سفرهای زمستانی خانواده‌ها عالی است. از جمله آپشن های این خودرو می‌توان به سیستم ناوبری ۸۲۰ دلاری یا سیستم صوتی بهتر با همین قیمت اشاره کرد. پکیج Convenience که شامل درب پشتی برقی، ورود بدون کلید، هوم لینک و آینه وسط با تیره شوندگی خودکار است ۱۱۲۵ دلار قیمت دارد.

  • نقاط قوت: آفرود فوق‌العاده قوی، تریم های رنگی کابین
  • نقاط ضعف: فقدان اپل کارپلی یا اندروید اتو
نظر موتورترند درباره این خودرو: دیسکاوری اسپورت تلاش دارد بین لوکس بودن و کاربرد بالا تمایز قائل شود. در اولین بررسی تخصصی نتیجه گرفتیم که این خودرو یک شاسی‌بلند برجسته است. اگرچه این خودرو نیازمند گیربکس بهتر، سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقا یافته و وزن کمتر است اما اکثر خریداران با این خودرو اوقات خوشی خواهند داشت.

لکسس NX 300 2019

لکسس NX300
لکسس با تولید NX وارد کلاس شاسی بلندهای کوچک شد. این خودرو قیمت پایه ۳۷۱۸۰ دلاری دارد. با این پول به بسته ایمنی فعال دست پیدا می‌کنید. سیستم ناوبری ۱۸۶۰ دلاری یا سیستم چهار چرخ محرک ۱۴۰۰ دلاری باعث می‌شوند از مرز ۴۰ هزار دلار رد نشوید.

  • نقاط قوت: استایل و طراحی متمایز و شاید دوقطبی، سواری لوکس و راحت
  • نقاط ضعف: سیستم اطلاعات سرگرمی عجیب، باک سوخت کوچک، فضای بار کم
نظر موتورترند درباره این خودرو: لکسس به ریشه‌های خود وفادار بوده و کابین NX را فوق‌العاده ساکت ساخته و احساس ایزوله بودن از محیط بیرون وجود دارد. این خودرو تمرکز بیشتری روی لوکس بودن دارد و خیلی اسپورت نیست. در مقایسه با مزدا CX-5 فهمیدیم که لکسس باید روی سیستم اطلاعات سرگرمی و تاچ پد خود کار کند.

لینکلن MKC 2019


قیمت پایه این شاسی‌بلند آمریکایی ۳۴۹۳۰ دلار است. تریم سفارشی ۲۷۵۵ دلاری سفارشی MKC شامل مواردی همچون صندلی‌های چرمی، ستون فرمان تلسکوپی و تریم چوب است؛ اما سفارش این تریم به همراه سیستم چهار چرخ محرک ۲۴۱۰ دلاری باعث می‌شود قیمت خودرو از ۴۰ هزار دلار رد شود.

  • نقاط قوت: استایل جذاب، کابین باکیفیت و مجهز
  • نقاط ضعف: صندلی‌های عقب تنگ، گیربکس سنتی و از مد افتاده
نظر موتورترند درباره این خودرو: لینکلن MKC رقیب قدرتمندی بوده و پانل‌های بدنه و کابین آن فاصله بسیار کمی با هم داشته و کیفیت ساخت آن عالی است. این خودرو در یک مقایسه ۵ جانبه رتبه چهارم را به دست آورد و از نظر ما اگرچه لینکلن محصولی برجسته ساخته اما هنوز هم به دنبال جادوی قدیمی این برند هستیم.

مرسدس بنز GLA 2019


شخصیت مرسدس بنز GLA جوان پسندانه بوده و قیمت پایه ۳۴۳۹۵ دلاری آن نیز همین موضوع را نشان می‌دهد. این خودرو با رنگ بدنه سبز متالیک ۷۲۰ دلاری از رقبا متمایز می‌شود. پکیج کابین ۱۷۰۰ دلاری این خودرو شامل صندلی‌های چرمی و نورپردازی داخلی است. پکیج پریمیوم با قیمت ۱۸۰۰ دلار هم باعث اضافه شدن تریم چوب، صندلی‌های جلوی گرم شونده و رادیوی siriusXM به خودرو می‌شود. همچنین می‌توان سیستم چهار چرخ محرک با قیمت ۲ هزار دلار را نیز انتخاب کرد.

  • نقاط قوت: عملکرد قوی مدل پایه لوکس
  • نقاط ضعف: فضای بار کم، پلاستیک‌های نه چندان خوب کابین
نظر موتورترند درباره این خودرو: اگرچه GLA در مقایسه با سایر محصولات مرسدس خیلی گران نیست اما هنوز هم ارزش حفظ نشان این خودروساز را دارد. GLA یک شاسی‌بلند مخصوص راننده بوده و حتی در تریم پایه GLA 250 نیز عملکرد مناسبی نشان می‌دهد. هندلینگ پاسخگو، ظاهر جذاب و واکنش‌های سریع باعث شده‌اند این خودرو متمایز باشد.

ولوو XC40 2019


این خودرو قیمت پایه ۳۴۱۹۵ دلاری دارد و از ویژگی‌های محبوبی همچون اپل کارپلی، اندروید اتو، صندلی‌های چرمی و درب پشتی برقی سود می‌برد. ولوو آپشن های جدیدی همچنین مولتی‌مدیای ۱۳۷۵ دلاری را عرضه می‌کند که شامل سیستم ناوبری و صوتی ارتقا یافته می‌باشد. پکیج پریمیوم ۱۴۰۰ دلاری نیز شامل ورود بدون کلید، درب پشتی برقی و رانندگی نیمه‌خودکار است. سیستم چهار چرخ محرک را نیز می‌توان با ۲ هزار دلار سفارش داد.

  • نقاط قوت: تکنولوژی‌های مدرن، آپشن های جذاب برای رنگ بدنه و سقف
  • نقاط ضعف: دید عقب ضعیف
نظر موتورترند درباره این خودرو: طراحی این خودرو درست نشان دهنده محصولات مدرن ولوو است. جدای از بحث طراحی، XC40 از نظر کیفیت کابین، تجهیزات در دسترس و تجربه رانندگی کاملاً ریشه‌های ولوو را نشان می‌دهد.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    یهو هوس bmw X1 کردم نمیدونم چرا . ولی قیمتها…..

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Cr7

      ۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (164 ديدگاه)

      اینجا مگه داستر و سوزوکی ویتارا بخری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      دقیقا منم همینطور
      اما جذبه لینکلن و آئودی هم آدمو ول نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۵ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (848 ديدگاه)

        من تمام این مدلهارو حتی تو مناطق آزاد خودمون هم دیدم . لینکلن و آئودی خوبن . و جالب اینجاست بنز جی ال ای هم سوار شدم و ایرادی متوجه نشدم. ولی bmw X1 بطور عجیبی بر عکس پایین بودن سگمنتش از موتور و سیستم تعلیق در حد بزرگان و پرچم داران برادر بزرگتراش برخورداره به انضمام وزن کمتر . خودت قضاوت کن ببین با چه ماشین سریع و اسپرتی طرفیم . من که خیلی خواستمش .

        با تچکر

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. مهدی

      ۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      تازه ارزون ترین آپشن ها هم مال این باواریایی خاص بود
      ولی خب خیلی دلم واسه مرسدس سوخت
      طراحیشو ببین نسبت به اسم مرسدس فاجعس
      نقطه ضعفشو که خوندم گریم گرفت از مرسدس ایراد کیفیت متریال کابین بگیرن؟!؟ً

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    لکسوس nx و بی ام و x1 همین چند ماه پیش با همین تعرفه های سنگین و کمرک هم قیمتی در همین حدود داشتن ! هییییییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (537 ديدگاه)

      لعنت بر باعث و بانی همه چیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Khan

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (362 ديدگاه)

    پولی که 10 سال پیش باهاش فراری و لامبورگینی میشد بخری رو باید بدی واسه یه سوناتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      مطمعن باش پولی که امسال برای یه سوناتا میدی 10 سال نه دو سال دیگه برای تیبا باید بدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    bmw x1بهترین دکلاس خودش انتخاب شده درچند مجله معتبر.دربیشتر مقایسه هاهم اول شده.فیس لیفتش هم توراهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بهترین انتخاب های من bmw X1و دیسکاوری هستش. وضعیف ترین انتخابم مرسدس ‌gla که انگار یه هاچبکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سام

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    مقالاتی کاملا بی ربط …..بازار آمریکا چه ربطی به ما دارد؟!….کجای اقتصاد و صنعت ما شبیه به آمریکاست که توقع داریم که قیمت خودرو هم در اینجا مثل آنجا باشد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سیدرضا

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خطاب به BMW X1 : ای داد از تو و چشمات …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. #ali.m#

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ببینید اینفینیتی ،لکسس و جگوار چقدر دلبری میکنن.
    ?اینفینیتی?
    ?لکسس?
    ?جگوار?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. OMID

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    جونم دیسکاوری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. s ๏ я ๏ u s h

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    رخ اینفینیتی و بی ام و رو ببین ❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mohamad

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    جدا آکورا RDX پتانسیل فروش فوق العاده ای داره و اگر بازاریابی مناسبی براش صورت بگیره راحت فروش رقبا رو تهدید میکنه.
    حقیقتا هوندا خودروهای بی نقصی میسازه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بیژن

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (255 ديدگاه)

    XT4?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. shirko

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    ب ام و ایکس ۱ بسیار زیبا و گیراست همراه با لندرور ، بنز واقعا در این سگمنت ضعیف عمل کرده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. af.1024

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    RDX و XT4 و XC40 واقعا جذابن، آلمانی های لیست هم واقعا تکراری شدن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. کیوان

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    هوندا اکورا رنجروور دیسکاوری کادیلاک لینکلن اینفینیتی فقط باید حسرت بخوریم خدا لعنت کنه عاملین این وضعیت رو چی بگیم Idon,t know I,m sorry

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. کیوان

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    اکوراRDX کادیلاکXT۴اینفینیتیRX۵۰لندروردیسکاوری اسپرت لینکلنMKe باید حسرت بخوریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ADAK

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    عاغا اینا همه عشقن
    چی میگی تو …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا