چشم اندازهفته نامه

معرفی بهترین شاسی بلندهای کارکرده با قیمت زیر 10 هزار دلار

از آنجایی که قیمت متوسط یک خودروی صفرکیلومتر در بازار آمریکا از ۳۸ هزار دلار فراتر رفته جای تعجبی ندارد که طیف بیشتری از خریداران به سمت خودروهای کارکرده حرکت کنند. برای خریدارانی که بودجه‌ی محدودی دارند هیچ گزینه‌ی دیگری وجود ندارد.


متأسفانه خرید یک خودروی دست‌دوم هم مشکلات خاص خودش را دارد و باید حداکثر دقت را انجام داد. این موضوع مخصوصاً در زمان خرید خودرویی با سن و کارکرد بالا اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. انتخاب خودرویی که زمان زیادی را در تعمیرگاه سپری کرده یک انتخاب بد خواهد بود و بنابراین آگاهی از تاریخچه سرویس‌ها و تعمیرات یک خودروی کارکرده اولین نکته می‌باشد.


به همین خاطر است که وقتی شروع به تکمیل لیست پیش رو کردیم رتبه‌بندی قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز را کاملاً در قضاوت‌های خود دخیل کردیم. این رتبه‌بندی معمولاً بر اساس نظرسنجی از شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد. از مالکان خودروها درباره‌ی تعمیر یا مشکل بزرگ خودرو در یک سال اخیر پرسیده می‌شود.

2014 Ford Explorer SUV
ما ۱۵ شاسی‌بلند (همگی کراس اوورهای شکل گرفته بر پایه خودروهای سواری هستند) کارکرده با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار را انتخاب کردیم که همگی دارای قابلیت اطمینان بالاتر از حد متوسط در بلندمدت هستند. همه این خودروها در زمان صفرکیلومتر بودن عملکرد خوبی داشته و معمولاً با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار در بازار دست‌دوم‌ها فروخته می‌شوند. قیمت واقعی این خودروها به شرایط کلی، تجهیزات و کارکرد آن‌ها بستگی دارد. ما قیمت تخمینی فروشندگان برای مدل‌های پایه را ذکر نموده‌ایم.


از آنجایی که خرید یک شاسی‌بلند کارکرده کار پر ریسکی است بنابراین انتخاب‌های خود را به خودروهایی با ۱۰ سال سن یا کمتر معطوف کردیم. این لیست نیز بر اساس حروف الفبا منظم شده و هیچ خودرویی ارجحیت خاصی بر دیگری ندارد.


اما بد نیست چند توصیه نیز برای خریداران خودروهای دست‌دوم داشته باشیم. همیشه پیش از خرید خود چند دوری با خودرو بزنید تا در مرتبه اول از سواری آن مطمئن شده و ببینید که همه‌چیز به‌خوبی کار می‌کند یا خیر. همچنین باید اهمیت ویژه‌ای به موارد فنی بدهید تا مطمئن شوید که خودرو در شرایط خوبی قرار دارد.

همیشه ارزش خودروی کارکرده مدنظر را با دیگر خودروهای مشابه مقایسه کنید تا از قیمت مناسب خریدتان مطمئن باشید.

  1. آکورا RDX مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱
2011 Acura RDX
۲۰۱۱ Acura RDX
اولین نسل کراس اوور کامپکت آکورا RDX اساساً نسخه‌ای لوکس‌تر و عضلانی‌تر از هوندا CR-V بوده است. این خودرو هندلینگ مناسب و سواری نرمی داشته و می‌توانید آن را با یک پیشرانه ۴ سیلندر خوب پیدا کنید. قیمت مدل‌های کارکرده این خودرو به‌طور متوسط از ۸ تا ۱۰ هزار دلار متغیر است.

  1. بیوک انکور مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴
2014 Buick Encore
۲۰۱۴ Buick Encore
این کراس اوور ساب کامپکت جزو پرفروش‌ترین محصولات بیوک است. انکور در کره جنوبی ساخته شده و از DNA مشترک با شورولت سونیک برخوردار است. مدل سال ۲۰۱۳ این خودرو با پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری‌ای عرضه شده که اگرچه سریع نیست اما مصرف سوخت مناسبی را به ارمغان می‌آورد. این خودرو از کابین خوبی برخوردار بوده و قیمت آن از ۸۷۰۰ تا ۱۰ هزار دلار متغیر است.

  1. هوندا CR-V مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱
2011 Honda CR-V
۲۰۱۱ Honda CR-V
کراس اوور کامپکت CR-V یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای بازار بوده و به خاطر قابلیت اطمینان بالایش شناخته شده است. ما سومین نسل این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری را انتخاب کردیم که در سال ۲۰۱۰ با افزایش قدرت هم همراه شد. این خودرو کابینی راحت و فضای بار جاداری دارد. نمونه‌های کارکرده آن با بهای بین ۶۷۰۰ تا ۸۵۰۰ پیدا می‌شوند.

  1. هوندا المنت مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱
Honda element
۲۰۱۱ Honda Element
این خودروی جمع‌وجور شاید شبیه یک جعبه چهار چرخ باشد اما جادار و کاربردی بوده و قابلیت اطمینان بالایی دارد. هوندا المنت مخصوص مشتریانی ماجراجو بوده است. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر آکورد آن زمان استفاده کرده است. برخلاف اکثر شاسی بلندها، المنت دارای درب‌های عقب با لولای پشتی بوده و صندلی‌های عقب را نیز می‌توان به کناره‌ها تا کرد یا کلاً حذف نمود. این خودرو با قیمت ۷ تا ۹۷۰۰ دلار در بازار حضور دارد.

  1. هوندا پایلوت مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲
2012 Honda Pilot
۲۰۱۲ Honda Pilot
این خودروی میان سایز انتخاب مناسبی برای خانواده‌ها بوده و کابینی جادار و راحت دارد که تا ۸ نفر را می‌تواند در خود جای دهد. پلتفرم این خودرو با سدان آکورد و مینی ون اودیسه مشترک است. پیشرانه ۶ سیلندر استاندارد پایلوت نرم و قوی بوده و سواری خودرو نیز نرم می‌باشد. پایلوت کارکرده با قیمت ۶۹۰۰ تا ۱۰۱۰۰ دلار در بازار کارکرده‌ها حضور دارد.

  1. هیوندای توسان مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴
Hyundai ix35 Tucson 2014
Hyundai ix35 Tucson 2014
توسان که در کشور ما نیز محبوبیت فراوانی دارد در سال ۲۰۱۰ بازطراحی شد و ظاهری متمایز و کابینی شیک را به خود دید. پیشرانه ۲.۴ لیتری این خودرو شتاب خوبی داشته و از نظر هندلینگ نیز توسان خودروی خوبی است. البته سواری توسان کمی سفت بوده و از این نظر خیلی جای تعریفی ندارد. فضای پشت صندلی‌ها نیز کم است. قیمت این خودرو از ۶۶۰۰ تا ۱۰۳۵۰ دلار تغییر می‌کند.

  1. کیا سول مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶
2016 KIA Soul
۲۰۱۶ KIA Soul
اگرچه سول معمولاً به عنوان یک شاسی‌بلند پذیرفته نشده اما مورد متمایز آن دیفرانسیل بودن است. این خودرو خط سقف بلند و افقی داشته و ارتفاع بیشتری از سطح زمین در مقایسه با یک خودروی سواری دارد. فرم جعبه‌ای خودرو فضای سورپرایز کننده‌ای در کابین به ارمغان آورده و فضای سر و پای زیادی وجود دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۴ به‌روز شد و استایل بهتر و کابینی ارتقا یافته را به مشتریان هدیه کرد. سول کارکرده با بهای ۴ تا ۱۰ هزار دلار پیدا می‌شود.

  1. لکسس RX مدل ۲۰۰۹


RX میان سایز تنها خودروی لوکس این لیست بوده و کاملاً شناخته شده می‌باشد. مدل ۲۰۰۹ این خودرو آخرین سالی بود که RX با نسل کنونی‌اش عرضه شد و پس از آن نسل جدید با طراحی بهتر روانه بازار گردید. RX تاکنون از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر نرم و توانایی سود برده و کابینی جادار و سواری نرمی دارد. مدل ۲۰۰۹ این خودرو در بازار دست‌دوم‌ها با بهای حدود ۹۳۰۰ دلاری قابل خریداری است.

  1. مزدا CX-5 مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴
Mazda CX-5 Grand Touring AWD
Mazda CX-5 2014
CX-5 هم از نظر قابلیت اطمینان در سطح بالایی قرار داشته و البته از نظر سواری نیز یکی از بهترین کراس اوورها می‌باشد. هندلینگ دقیق آن نیز جزو ویژگی‌های متمایز CX-5 است. کابین کیفیت خوبی داشته و از متریال سطح بالایی در آن استفاده شده که حس خودروهای لوکس را تداعی می‌کند. کراس اوور خوش‌نام مزدا با قیمت‌های ۹۳۰۰ تا ۱۰۵۰۰ دلار در دسترس است.

  1. نیسان مورانو مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴
2014 Nissan Murano
۲۰۱۴ Nissan Murano
مورانوی میان سایز کراس اووری ۵ نفره است که کابینی جادار و سواری راحتی داشته و قابلیت اطمینان آن نیز پذیرفتنی است. نیروبخش این خودرو پیشرانه پرتوان ۶ سیلندر بوده و هندلینگ آن نیز بیشتر روی راحتی تمرکز دارد. حتی نسخه عجیب و روباز مورانو نیز در سال ۲۰۱۲ معرفی شد هرچند فقط دو سال در بازار دوام آورد. مدل‌های کارکرده این خودرو با قیمت ۵۳۰۰ تا ۱۰ هزار دلار در بازار وجود دارند.

  1. نیسان روگ مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳
Nissan Rogue 2011
Nissan Rogue 2011
روگ جمع‌وجور یکی از محبوب‌ترین محصولات نیسان بوده و مدل‌های کارکرده آن نیز جایگاه خوبی در بازار دارند. پیشرانه ۴ سیلندر روگ هماهنگی خوبی با گیربکس CVT داشته و اگرچه با خودرویی اسپورت روبرو نیستیم اما در کل روگ خودرویی راحت و بی حاشیه است. نسخه‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ این خودرو قابلیت اطمینان بالاتر از سطح متوسطی داشته و نمونه‌های کارکرده آن با قیمت ۵۹۰۰ تا ۸ هزار دلار عرضه می‌شوند.

  1. سوبارو فارستر مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳
سوبارو فورستر
۲۰۱۲ Subaru Forester luxury
فارستر شاید ظاهر جذابی نداشته باشد اما بین کارشناسان دنیای خودرو محبوب است. فارستر تنها خودروی لیست است که به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد. شاسی‌بلند سوبارو در جاده عملکرد خوبی داشته و کابین جادار را با میدان دید خوب ترکیب کرده است. این خودرو با پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربو عرضه شده و قیمت مدل‌های کارکرده آن از ۹ تا ۱۰ هزار دلار متغیر است.

  1. تویوتا هایلندر مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰
Toyota Highlander
Toyota Highlander 2010
هایلندر مدت‌های زیادی است که موردعلاقه خانواده‌های پرجمعیت بوده و از کابینی جادار و سواری راحتی برخوردار می‌باشد. این خودرو از نظر فنی ارتباط زیادی با سدان کمری داشته و دوام آن نیز قابل‌توجه است. این خودرو البته در بازار کارکرده‌ها بهای ارزانی نداشته و به‌صورت سه ردیفه هم عرضه می‌شود. مدل‌های کارکرده این خودرو با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر عرضه شده‌اند. نسخه هیبریدی هایلندر هم با مصرف سوخت بهتر در بازار وجود دارد. قیمت مدل‌های کارکرده هایلندر بین ۸۸۰۰ تا ۱۰ هزار دلار متغیر است.

  1. تویوتا راو ۴ مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲
2012 Toyota RAV4
۲۰۱۲ Toyota RAV4
راو ۴ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا بوده و جزو معدود نمونه‌هایی بوده که درب پشتی آن به جای باز شدن افقی به کناره باز می‌شود. این خودرو با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر عرضه شده و از نظر قابلیت اطمینان نیز حرف ندارد. کابین خودرو جادار بوده و فضای بار مناسبی هم دارد. راو ۴ های کارکرده با قیمت متوسط ۷۴۰۰ تا ۹۹۰۰ دلار در بازار وجود دارند.

  1. تویوتا ونزا مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲
تویوتا ونزا 2012
تویوتا ونزا ۲۰۱۲
کراس اوور ونزا پاسخ تویوتا به نیسان مورانو بوده و پروفایل کلی آن مشابه خودروهای استیشن است. پلتفرم ونزا با تویوتا کمری مشترک بوده و به همین خاطر با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر نرم آن را پیدا کرد. ونزا پس از سال ۲۰۱۵ عرضه نشد اما از نظر قابلیت اطمینان رده‌ی بالایی دارد. مدل‌های کارکرده این خودرو با قیمت بین ۸۴۰۰ تا ۹۸۰۰ دلار پیدا می‌شوند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    به نظر من هر کس میتونه بره شرایط رو به بدی هست
    هیچ چیزی هم ارزش به خطر انداختن عمر رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۳۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      خط دوم نوشته ی شما دلیل یک عمر سکوت و تحمله بی دلیل خیلیاس

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. حسین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    اون دوستانی که میگن مجلس و دولت کاره ای نیست و عروسک هست ، چرا باز رای میدن؟
    خب رای ندید!
    اینجوری حداقل همون افرادی که ساندیس‌خورها میگن اگه بودن ،وضعیت بهتر از الان بود نماینده مجلس و رییس جمهور بود و دیگه بهانه ای نداشتن!
    شایدم واقعا اعتقاد ندارید به حرفتون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas

      ۳۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (875 ديدگاه)

      آنچه عیان است چه حاجت به بیان است؟؟!!اخه برادر من واسه گرون کردن بنزین کل مجلسو به فلان جاشونم حساب نکردن، بعد تو میای اینجا شعار میدی؟؟؟تو از کجا میدونی من و بقیه رای دادیم یا نه؟!اصن من موندم یسریا … نمیخوان ببینن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. JDM

      ۳۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (87 ديدگاه)

      برادر تو از کجا میدونی که تقلب تو رای گیری نشده!!
      سال 88 مردم ریختن تو خیابون و راه پیمایی سکوت راه انداختن و فوق العاده هم مصالمت امیز بود اخرش هم 7نفر رو گرفتن بخاطر اینکه 9 میلیون رای همینطوری جابجا شد
      تو از کجا میدونی میدونی که تقلب نشده!
      البته در این شکی نی که مردم ما جو گیرن
      و به همون دلیلی که برا پراید50میلیونی ثبت نام میکنن میرن رای میدن اما خب اینم در نظر بگیرید اولا رییس جمهور فقط اسمه و اختیاره خاصی نداره دوما اگر هم مردم رای ندن خودشون بین بد و بدتر،بدتر رو انتخاب میکنن.
      در حالیکه مردم بد رو انتخاب میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. doubt

        ۳۰ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (257 ديدگاه)

        آها پس ینی اگه روحانی اختیارات کامل داشت الان اینجا همه چی گل و بلبل بود؟ بیخیال بابا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. JDM

          ۳۰ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (87 ديدگاه)

          بابا روحانی…کیه!
          یبار کامنتمو کامل بخون.من از هیچکی طرفداری نکردم.
          گفتم مردم بین بد و بدتر،بد رو انتخاب کردن(یعنی کلا در هر شرایطی هیچکدومشون به نفع ملت کار نمیکنه)
          من کلا هیچکس رو بین اینا قبول ندارم.
          یه کامنت هم برا دوستمون حسین فرستادم که پدال کلا تایید نکرده و نرفته براش

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Mohammadreza

      ۳۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      دوستان چند نکته.
      اول که ادمین سایتهای همسایه گفتن که سایت ها رو مجبور میکنن اطلاعات اشخاصی که کامنت جنجالی میذارن رو بشون بدن پس سعی کنید کنایه وار حرف بزنید.
      مورد دوم:یکی از دوستام گفت که گوشیم اخطار داده که یه برنامه داره باتری شما رو مصرف میکنه وقتی نگا کردم دیدم اون برنامه ا س ن پ بوده.
      منم بعد از این رفتم و گوشیم رو چک کردم.من دوگوشی دارم ،گوشی دوم رو دوماهی میشه این برنامه رو باز نکردم با این حال در طول ماه گذشته بطور متوسط ۱۲ مگ از رم رو استفاده کرده و ۴رمین برنامه گوشیم از لحاظ مصرف باتری بود.
      اگه برنامه ایرانی رو گوشیتون دارید برید force stop ش کنید و همه permisstion هاشو غیر فعال کنین.
      مورد اخر جاداره یه تشکر هم از پدال بکنم که با وجود اینکه دسترسی دفترکار مجلات و سایت هارو به اینترنت جهانی دادن ولی فعالیتش رو به حالت نیمه تعلیق در اورده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۱ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (752 ديدگاه)

        راجب موضوع اول؛غیر این بود باید شک میکردیم.
        فک کنم دوستان زیر لفطی میخوان تا وصلش کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. morteza

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (277 ديدگاه)

    به نظر من با ادامه ی روند قطعی اینترنت و بدلیل عدم تهیه محتوا اینجا تبدیل به ی تاپیک واسه گفتگوی افراد میشه.به افرادی مثه پویان هم توصیه میکنم مطالبشو جاهای دیگه عنوان کنه.اینجا برای کسب اطلاعات در حوزه ی خودرو هه و من و مثل من از خواندن کامنت ها و نظرات دیگران اطلاعات خودرویی مونو داریم بیشتر میکنیم.خواهشا جو و آشفته نکنه .لطفا سردبیر هم کمک کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بی نام

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خواهش میکنم اجازه ندید رؤیاهاتون نابود بشه. ملتی که آزادی و رؤیای او رو ازش بگیرن ناموس و شرافت و غیرتش رو هم میگیرن. تا یک هفته پیش دنبال این بودم که کارهام رو درست کنم تا 5 سال دیگه از این کشور برم. اما پریروز تصمیم قطعی گرفتم که از همین الان دنبال رفتن باشم. واقعیتش اینه که هیچ سرمایه ای ندارم و خانواده ثروتمندی ندارم اما با تمام وجود و مغزم تلاش می کنم تا بتونم کمتر از 18 ماه دیگه از این سرزمین نفرین شده مهاجرت کنم. میدونم خیلی از جوان ها امکان مهاجرت کردن ندارن. یا پدر مادر پیری دارن که نیاز به مراقبت داره یا ازدواج کردن و بچه دارن و نمی تونن ها رو تنها بزارن یا کسب و کاری در اینجا دارن که خیلی براش زحمت کشیدن و نمی خوان از دستش بدن. واقعا نمیشه برای کسی نسخه نوشت. میدونیم که خیلیا از همین الان تصمیم گرفتن که از این مملکت برن اما در واقعیت فقط عده ی کمی اینکار رو انجام میدن. برای خودم و هموطنای باشرف و آزادی خواهم آرزوی موفقیت دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.ss

      ۳۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (86 ديدگاه)

      خب اگه تو بری که دیگه هم وطن ما نیستی D:

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حسین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    اکثریت مردم رای دادن ، حداقل یکبار!
    بعدم رییس مجلس و روحانی موافق قیمت فعلی بنزین و جز سران قوا نیستن؟
    شما و دوستان تا میتونید تبلیغ کنید که اگر فکر میکنن رییس جمهور و مجلس مترسک اند ، انتخابات ها را تحریم کنند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas

      ۳۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (875 ديدگاه)

      نرود میخ آهنین در سنگ،فقط همینو در خصوص امثال شما میتونم بگم،خیر پیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حسین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    اقای jdm
    واقعا فک میکنی سال ۸۸ رییس جمهور سابق دوباره رای نیاورد؟
    تا حالا شده کسی دور دوم رای نیاره؟
    اگه قرار بود تقلب بشه که روحانی ۵۰۰ هزارتا رای کمتر داشت سال ۹۲ ، انتخابات میرفت دور دوم!
    سال۹۶ خود اصلاح‌طلب ها گفتن تنها ترسشون کاندید شدن اقای م.ا .ن هست ! چون پیش مردم محبوبه!
    اگه رییس جمهور و نمایندگان مجلس هیچ کاره ان ، رای ندید تا مشارکت کم بشه و مشروعیت ن ظ ا م بره زیر سوال!
    بعدم همون بدتر ها بیان روی کار تا نگن فلانی اگه بودوضعیت ابنجوری نمیشد!
    یا قبول کنید وضعیت فعلی تقصیر نماینده های مجلس و رییس جمهوره! کسانی که نماینده مردم و اصلاح طلب ها بودن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۳۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2805 ديدگاه)

      عزیزم اگه میگی هیچ گاره ان ، تبلیغ کن بقیه هم رای ندن مثل شما!
      چون مطمئنن اگه دوباره روحانی رییس جمهور میشد وضع خیلی بهتر بود!
      روحانی دلار رو تا ۲۰ بالا برد که مردم به ۱۲ راضی بشن! درصورتی که اگه رییسی بود کم کم تا ۸ بالا میاومد و ثابت میموند!
      اگه روحانی نبود ، کشور معطل برجام و ابتکار فرانسه و اینستکس و … نمیشد!
      دوستمون گفت حرف خودرویی بزنیم!
      کاملا موافقم!
      چرا شرکتی مثل “کروز” از فرصت برجام برای انتقال تکنولوژی به داخل استفاده کرد اما شرکت های دولتی که دوستان فریدون رییسش هستن ، اینکار را نکردن؟
      ما که در برجام ده میلیارد( + عزت و هسته ای رو) دادیم و بنز یک میلیاردی دست دوم گرفتیم! حداقل چرا از این بنز بهترین استفاده را نکردیم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حسین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    Adsl بعضی مناطق وصل شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. the notorious critic

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    من اسمم میلاد فلاحه و بچه ی گیلانم.من با مسائل سیاسی هیچ کاری ندارم.فقط حیف شد که به جای خوندن مطالب ماشین و به دست آوردن اطلاعات غنی و مفید باید فقط کامنت بخونم حیفففف??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    اقای jdm ، یکی از کامنت های منم پاک شد ! (حداقل)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. JDM

      ۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (87 ديدگاه)

      اقا جان کامنت من پاک شد
      ولی خواستم کلی بت بگم اینا همشون همشششون سرو ته یه کرباسن یعنی امیدی به این د.و.ل.ت نی ابدا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حسین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    اقا حالا که باید فقط کامنت گذاشت ، یک سوال!؟
    چرا موتور ef4 تنفس طبیعی (مخصوصا نسخه گازسوزش) تواید انبوه نشد؟
    با حذف ۴۰۵ ، حداقل رانا و سمند ساده با موتور ef4 محصول ارزان ایرانخودرو میشد که کم‌مصرف‌تر از موتور های پرمصرف فعلی هم هست!
    حداقل این موتور را به سایپا میفروختن!
    روهام و کوییک با این موتور میتونست عرضه بشه و نسخه اتوماتش با نوع توربو این موتور عرضه بشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۳۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (222 ديدگاه)

      چون اینا نمی‌خوان هزار تومان اضافه خرج تولید ماشین بشه تا سود خودشون کم نشه بعد شما میگی توربو اضافه کنند وقتی مردم راضی ان چرا تغییر کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. فرهاد کرمستجی

    ۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    من از خواننده های قدیمی پدال هستم که بعضی موارد پیش میومد کامنت میززاشتم.
    خیلی بحث ها دیدم خیلی رونمایی ها، بگذریم که این نیز بگذرد،
    وضعیت مالیم بدک‌ نیست ، بهترین دانشگاه خوندم استاد دانشگاه بودم، یه روز همشو گذاشتم کنار و به تولید مشغول شدم، خودم فروشندگی کردم و شرایط الانم بد نیست، اینارو گفتم نگین اومده پز بده، نه بابا این حرفا نیست.
    اینارو گفتم که بگم هیچ وقت ناامید نشین، شما نباید اجازه بدین امیدتون رو ازتون بگیرن، راستش بعد از اینهمه کل کلی که اینجا دیدم این فضا برام عجیبه، ناراحت کننده و شاید ناامید کننده. به عنوان دوست و شاگرد خیلی از اساتید این جمع و سایت، خواستم بدونین که دوستتون دارم و امیدوارم به زودی شاهد کل کل ها کوری خوانی های المانی امریکایی ژاپنی اینگلیسی و ایتالیایی ها باشم که البته همه میدونن امریکایی ها و المانی ها سرامدشونن:))
    دوستان بخندین بیاین یاد بگیریم به غم هامونم بخندیم.
    ارادتمند شما فرهاد کرمستجی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1899 ديدگاه)

      سلام فرهاد جان امکانش هست یه راه ارتباطی داشته باشم باهات مثل ایمیل البته برای بعد از اینکه اینترنت وصل شد ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. JDM

    ۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    به قول بهرام که میگه:ممکن آرزوهات تو حباب بمونن
    تا وقتی سنگ قبرتو با گلاب بشورن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. morteza

    ۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (277 ديدگاه)

    کارت ملی مو آگهی کردم تو شیپور برام پیامک اومده بدلیل محتوا یا شرح نامناسب حذف گردید.البته شرحی که نیاز نداشت.محتواشم که عبارت «بی ارزش»بود.خودشونم می‌دونن اینقده بی ارزشه که اصن ارزش آگهی کردنم نداره.حالا اگه کسی خواست توافقی در خدمتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا