چشم اندازهفته نامه

معرفی بهترین شاسی بلندهای کارکرده با قیمت زیر 10 هزار دلار

از آنجایی که قیمت متوسط یک خودروی صفرکیلومتر در بازار آمریکا از ۳۸ هزار دلار فراتر رفته جای تعجبی ندارد که طیف بیشتری از خریداران به سمت خودروهای کارکرده حرکت کنند. برای خریدارانی که بودجه‌ی محدودی دارند هیچ گزینه‌ی دیگری وجود ندارد.


متأسفانه خرید یک خودروی دست‌دوم هم مشکلات خاص خودش را دارد و باید حداکثر دقت را انجام داد. این موضوع مخصوصاً در زمان خرید خودرویی با سن و کارکرد بالا اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. انتخاب خودرویی که زمان زیادی را در تعمیرگاه سپری کرده یک انتخاب بد خواهد بود و بنابراین آگاهی از تاریخچه سرویس‌ها و تعمیرات یک خودروی کارکرده اولین نکته می‌باشد.


به همین خاطر است که وقتی شروع به تکمیل لیست پیش رو کردیم رتبه‌بندی قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز را کاملاً در قضاوت‌های خود دخیل کردیم. این رتبه‌بندی معمولاً بر اساس نظرسنجی از شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد. از مالکان خودروها درباره‌ی تعمیر یا مشکل بزرگ خودرو در یک سال اخیر پرسیده می‌شود.

2014 Ford Explorer SUV
ما ۱۵ شاسی‌بلند (همگی کراس اوورهای شکل گرفته بر پایه خودروهای سواری هستند) کارکرده با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار را انتخاب کردیم که همگی دارای قابلیت اطمینان بالاتر از حد متوسط در بلندمدت هستند. همه این خودروها در زمان صفرکیلومتر بودن عملکرد خوبی داشته و معمولاً با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار در بازار دست‌دوم‌ها فروخته می‌شوند. قیمت واقعی این خودروها به شرایط کلی، تجهیزات و کارکرد آن‌ها بستگی دارد. ما قیمت تخمینی فروشندگان برای مدل‌های پایه را ذکر نموده‌ایم.


از آنجایی که خرید یک شاسی‌بلند کارکرده کار پر ریسکی است بنابراین انتخاب‌های خود را به خودروهایی با ۱۰ سال سن یا کمتر معطوف کردیم. این لیست نیز بر اساس حروف الفبا منظم شده و هیچ خودرویی ارجحیت خاصی بر دیگری ندارد.


اما بد نیست چند توصیه نیز برای خریداران خودروهای دست‌دوم داشته باشیم. همیشه پیش از خرید خود چند دوری با خودرو بزنید تا در مرتبه اول از سواری آن مطمئن شده و ببینید که همه‌چیز به‌خوبی کار می‌کند یا خیر. همچنین باید اهمیت ویژه‌ای به موارد فنی بدهید تا مطمئن شوید که خودرو در شرایط خوبی قرار دارد.

همیشه ارزش خودروی کارکرده مدنظر را با دیگر خودروهای مشابه مقایسه کنید تا از قیمت مناسب خریدتان مطمئن باشید.

  1. آکورا RDX مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱
2011 Acura RDX
۲۰۱۱ Acura RDX
اولین نسل کراس اوور کامپکت آکورا RDX اساساً نسخه‌ای لوکس‌تر و عضلانی‌تر از هوندا CR-V بوده است. این خودرو هندلینگ مناسب و سواری نرمی داشته و می‌توانید آن را با یک پیشرانه ۴ سیلندر خوب پیدا کنید. قیمت مدل‌های کارکرده این خودرو به‌طور متوسط از ۸ تا ۱۰ هزار دلار متغیر است.

  1. بیوک انکور مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴
2014 Buick Encore
۲۰۱۴ Buick Encore
این کراس اوور ساب کامپکت جزو پرفروش‌ترین محصولات بیوک است. انکور در کره جنوبی ساخته شده و از DNA مشترک با شورولت سونیک برخوردار است. مدل سال ۲۰۱۳ این خودرو با پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری‌ای عرضه شده که اگرچه سریع نیست اما مصرف سوخت مناسبی را به ارمغان می‌آورد. این خودرو از کابین خوبی برخوردار بوده و قیمت آن از ۸۷۰۰ تا ۱۰ هزار دلار متغیر است.

  1. هوندا CR-V مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱
2011 Honda CR-V
۲۰۱۱ Honda CR-V
کراس اوور کامپکت CR-V یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای بازار بوده و به خاطر قابلیت اطمینان بالایش شناخته شده است. ما سومین نسل این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری را انتخاب کردیم که در سال ۲۰۱۰ با افزایش قدرت هم همراه شد. این خودرو کابینی راحت و فضای بار جاداری دارد. نمونه‌های کارکرده آن با بهای بین ۶۷۰۰ تا ۸۵۰۰ پیدا می‌شوند.

  1. هوندا المنت مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱
Honda element
۲۰۱۱ Honda Element
این خودروی جمع‌وجور شاید شبیه یک جعبه چهار چرخ باشد اما جادار و کاربردی بوده و قابلیت اطمینان بالایی دارد. هوندا المنت مخصوص مشتریانی ماجراجو بوده است. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر آکورد آن زمان استفاده کرده است. برخلاف اکثر شاسی بلندها، المنت دارای درب‌های عقب با لولای پشتی بوده و صندلی‌های عقب را نیز می‌توان به کناره‌ها تا کرد یا کلاً حذف نمود. این خودرو با قیمت ۷ تا ۹۷۰۰ دلار در بازار حضور دارد.

  1. هوندا پایلوت مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲
2012 Honda Pilot
۲۰۱۲ Honda Pilot
این خودروی میان سایز انتخاب مناسبی برای خانواده‌ها بوده و کابینی جادار و راحت دارد که تا ۸ نفر را می‌تواند در خود جای دهد. پلتفرم این خودرو با سدان آکورد و مینی ون اودیسه مشترک است. پیشرانه ۶ سیلندر استاندارد پایلوت نرم و قوی بوده و سواری خودرو نیز نرم می‌باشد. پایلوت کارکرده با قیمت ۶۹۰۰ تا ۱۰۱۰۰ دلار در بازار کارکرده‌ها حضور دارد.

  1. هیوندای توسان مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴
Hyundai ix35 Tucson 2014
Hyundai ix35 Tucson 2014
توسان که در کشور ما نیز محبوبیت فراوانی دارد در سال ۲۰۱۰ بازطراحی شد و ظاهری متمایز و کابینی شیک را به خود دید. پیشرانه ۲.۴ لیتری این خودرو شتاب خوبی داشته و از نظر هندلینگ نیز توسان خودروی خوبی است. البته سواری توسان کمی سفت بوده و از این نظر خیلی جای تعریفی ندارد. فضای پشت صندلی‌ها نیز کم است. قیمت این خودرو از ۶۶۰۰ تا ۱۰۳۵۰ دلار تغییر می‌کند.

  1. کیا سول مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶
2016 KIA Soul
۲۰۱۶ KIA Soul
اگرچه سول معمولاً به عنوان یک شاسی‌بلند پذیرفته نشده اما مورد متمایز آن دیفرانسیل بودن است. این خودرو خط سقف بلند و افقی داشته و ارتفاع بیشتری از سطح زمین در مقایسه با یک خودروی سواری دارد. فرم جعبه‌ای خودرو فضای سورپرایز کننده‌ای در کابین به ارمغان آورده و فضای سر و پای زیادی وجود دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۴ به‌روز شد و استایل بهتر و کابینی ارتقا یافته را به مشتریان هدیه کرد. سول کارکرده با بهای ۴ تا ۱۰ هزار دلار پیدا می‌شود.

  1. لکسس RX مدل ۲۰۰۹


RX میان سایز تنها خودروی لوکس این لیست بوده و کاملاً شناخته شده می‌باشد. مدل ۲۰۰۹ این خودرو آخرین سالی بود که RX با نسل کنونی‌اش عرضه شد و پس از آن نسل جدید با طراحی بهتر روانه بازار گردید. RX تاکنون از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر نرم و توانایی سود برده و کابینی جادار و سواری نرمی دارد. مدل ۲۰۰۹ این خودرو در بازار دست‌دوم‌ها با بهای حدود ۹۳۰۰ دلاری قابل خریداری است.

  1. مزدا CX-5 مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴
Mazda CX-5 Grand Touring AWD
Mazda CX-5 2014
CX-5 هم از نظر قابلیت اطمینان در سطح بالایی قرار داشته و البته از نظر سواری نیز یکی از بهترین کراس اوورها می‌باشد. هندلینگ دقیق آن نیز جزو ویژگی‌های متمایز CX-5 است. کابین کیفیت خوبی داشته و از متریال سطح بالایی در آن استفاده شده که حس خودروهای لوکس را تداعی می‌کند. کراس اوور خوش‌نام مزدا با قیمت‌های ۹۳۰۰ تا ۱۰۵۰۰ دلار در دسترس است.

  1. نیسان مورانو مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴
2014 Nissan Murano
۲۰۱۴ Nissan Murano
مورانوی میان سایز کراس اووری ۵ نفره است که کابینی جادار و سواری راحتی داشته و قابلیت اطمینان آن نیز پذیرفتنی است. نیروبخش این خودرو پیشرانه پرتوان ۶ سیلندر بوده و هندلینگ آن نیز بیشتر روی راحتی تمرکز دارد. حتی نسخه عجیب و روباز مورانو نیز در سال ۲۰۱۲ معرفی شد هرچند فقط دو سال در بازار دوام آورد. مدل‌های کارکرده این خودرو با قیمت ۵۳۰۰ تا ۱۰ هزار دلار در بازار وجود دارند.

  1. نیسان روگ مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳
Nissan Rogue 2011
Nissan Rogue 2011
روگ جمع‌وجور یکی از محبوب‌ترین محصولات نیسان بوده و مدل‌های کارکرده آن نیز جایگاه خوبی در بازار دارند. پیشرانه ۴ سیلندر روگ هماهنگی خوبی با گیربکس CVT داشته و اگرچه با خودرویی اسپورت روبرو نیستیم اما در کل روگ خودرویی راحت و بی حاشیه است. نسخه‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ این خودرو قابلیت اطمینان بالاتر از سطح متوسطی داشته و نمونه‌های کارکرده آن با قیمت ۵۹۰۰ تا ۸ هزار دلار عرضه می‌شوند.

  1. سوبارو فارستر مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳
سوبارو فورستر
۲۰۱۲ Subaru Forester luxury
فارستر شاید ظاهر جذابی نداشته باشد اما بین کارشناسان دنیای خودرو محبوب است. فارستر تنها خودروی لیست است که به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد. شاسی‌بلند سوبارو در جاده عملکرد خوبی داشته و کابین جادار را با میدان دید خوب ترکیب کرده است. این خودرو با پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربو عرضه شده و قیمت مدل‌های کارکرده آن از ۹ تا ۱۰ هزار دلار متغیر است.

  1. تویوتا هایلندر مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰
Toyota Highlander
Toyota Highlander 2010
هایلندر مدت‌های زیادی است که موردعلاقه خانواده‌های پرجمعیت بوده و از کابینی جادار و سواری راحتی برخوردار می‌باشد. این خودرو از نظر فنی ارتباط زیادی با سدان کمری داشته و دوام آن نیز قابل‌توجه است. این خودرو البته در بازار کارکرده‌ها بهای ارزانی نداشته و به‌صورت سه ردیفه هم عرضه می‌شود. مدل‌های کارکرده این خودرو با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر عرضه شده‌اند. نسخه هیبریدی هایلندر هم با مصرف سوخت بهتر در بازار وجود دارد. قیمت مدل‌های کارکرده هایلندر بین ۸۸۰۰ تا ۱۰ هزار دلار متغیر است.

  1. تویوتا راو ۴ مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲
2012 Toyota RAV4
۲۰۱۲ Toyota RAV4
راو ۴ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا بوده و جزو معدود نمونه‌هایی بوده که درب پشتی آن به جای باز شدن افقی به کناره باز می‌شود. این خودرو با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر عرضه شده و از نظر قابلیت اطمینان نیز حرف ندارد. کابین خودرو جادار بوده و فضای بار مناسبی هم دارد. راو ۴ های کارکرده با قیمت متوسط ۷۴۰۰ تا ۹۹۰۰ دلار در بازار وجود دارند.

  1. تویوتا ونزا مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲
تویوتا ونزا 2012
تویوتا ونزا ۲۰۱۲
کراس اوور ونزا پاسخ تویوتا به نیسان مورانو بوده و پروفایل کلی آن مشابه خودروهای استیشن است. پلتفرم ونزا با تویوتا کمری مشترک بوده و به همین خاطر با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر نرم آن را پیدا کرد. ونزا پس از سال ۲۰۱۵ عرضه نشد اما از نظر قابلیت اطمینان رده‌ی بالایی دارد. مدل‌های کارکرده این خودرو با قیمت بین ۸۴۰۰ تا ۹۸۰۰ دلار پیدا می‌شوند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه‌ها

  1. JDM

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    به نظرم باید عنوان معرفی بهترین شاسی بلندهای کارکرده با قیمت زیر 10 هزار دلار
    به عنوان: معرفی بهترین ژاپنیای های کارکرده زیره 10هزار دلار تغییر میدادید.
    همش ژاپنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      همه این این ماشینا میانگین ۱۰۰ میلیون قیمتشون هست!!
      بدبختی که شاخ و دم نداره که
      یه کلیپ میدیدم تو دبی لکسوس به عنوان اسنپ کار میکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. JDM

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    ژاپن دوتا بمب اتم خورد و ببینید چطور جزو سه تا کشور صنعتی دنیاس.چطور قدرتمند برگشت.
    ولی ما هم داریم مستقیما کره شمالی طوری میشیم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (750 ديدگاه)

      میشه بهتر از همه ماشین ساخت و صنعتی شد
      فقط هم یه راه حل داره اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Abbas

        ۲۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (875 ديدگاه)

        اقتصاد مقاومتی؟؟؟هه
        هنوزم شما وجود دارین و این نظرات گهر بار رو میدین؟؟؟اقدام و عمل هم که تو مملکت ما فقط در حده دو تا کلمس نه بیشتر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پویان

          ۲۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (750 ديدگاه)

          وجود داره .شما انجام نمیدی .
          پرمصرف ها باید تنبیه بشن

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. یه پسر

          ۲۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (5 ديدگاه)

          عباس جان امثال پویان وجود دارن متاسفانه :/
          تفکر گوهر گرانبهایی که ما مفت داریم و اینا ازش بی بهره ان (تنها چیزی که نمی تونن ازمون بگیرن)
          هر چن من فک می کنم طفلی پویان جان مازوخیسم داره :)
          احتمالشم بیشتره چون تمایلش به توهین و تخریب شنیدن ستودنیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مرتضی

        ۲۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (78 ديدگاه)

        اگه شوخی میکنی که هیچ ، اگر نه بگم که متاسفانه فرهنگ اختلاس و نامردی تو کشورمون جا افتاده نه فقط مسعول ها، 90 درصد جامعه اگه دستشون به پول برسه دزدی و رانت خوری میکنند، کسی علاقه ای به رشد نداره وقتی میتونه با وجود هزینه طراحی صفر و کیفیت نابود شدنی در روز اول خرید صف صد هزار نفری برای فروش پراید و تیبا راه بندازه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. MOHAMMAD.DEMON

        ۲۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        اقای پویان جمع کن بساط رو
        مقاومت در برابر چی
        این شما و امثال شمایی که داری مقاومت میکنید نه ما از وقتی اینترنت قطع شده ۱۳ میلیون ضرر کردم
        کی میخواد جبران کنه
        جای شما اینجا نیست جمع کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۲۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          اقدام عمل چی
          اقدام و عمل علیه مردم ؟؟
          کی میخواد عمل کنه به گفته هاش
          اون مسئولی که پیشونیش رو داغ می‌کنه
          یا اون فرماندهی که به غیر جنگ هیچی نمیدونه و توصیه های اقتصادی و سیاسی به کشور می‌کنه
          یا اون مذهبی که مجازات همه چی رو اعدام می‌دونه
          بشریت تو این کشور به گند کشیده شد
          ما بارمون رو بستیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. پویان

          ۲۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (750 ديدگاه)

          چقدر پول به جیب میزدی که ضرر چند روزت شده 13 میلیون ؟
          اون موقع که بهره مند بودی چرا نمیگفتی ؟
          پول مفت در میوردی معلومه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. MOHAMMAD.DEMON

          ۲۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          به شما چه که چقدر در میاوردم من یه بازاری ام
          بهرمند از چی ؟ دارم صبح تا شب کار میکنم که پول در بیارم
          الان جلوی کسب و کار منو و امثال منو گرفتن به خاطر اینکه عرضه جمع کردن چند نفر از خیابون رو ندارن
          تازه ادعای ابرقدرتی هم دارید
          من هیچ ۱۰ نفر از من حقوق میگیرن
          فردا همونا چون بیکار میشن میریزن تو خیابون

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. Abbas

        ۲۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (875 ديدگاه)

        آقا پویان میشه بفرمایی پر مصرف ها کیان دقیقا؟؟؟اولا وقتی یه لگن ایرانی صدی ده دوازده تا میسوزونه تقصیر ملت چیه؟؟؟(شما رو ارجاع میدم به یکی دوتا پست قبل که در مورد بی ام ایکس ۵ هیبریدی هست تا فرق پر مصرف با کم مصرف رو بدونی)
        دوما کدوم مقاوت؟؟؟چی میگی شما؟؟؟منه جوون بیست و چند ساله که هم فارغ تحصیل دانشگاه هستم هم خدمت کردم دارم از بیکاری مینالم و همش به یخچال ۱۴ میلیونی و پراید ۵۰ میلیونی نگاه میکنم دقیقا چه مقاومتی کنم؟؟؟من و امثال من له شدیم لههه،جنابعالی رو نمیدوم شاید بابات داره واست خرج کنه تا بهت فشار نیاد ولی ما چی؟؟؟سال ۹۶ ما یه یخچال خریدیم ۴۶۰۰ همین ده روز پیش رفتم همون مدلو پرسیدم گفت ۱۲۸۰۰!!!این در صورتیه که پدر کارگرم اون موقع زیر ۲ تومن میگرفت الانم نهایش ۲۲۰۰ در بیاره!!!این ینی چی؟؟؟هااا؟؟؟ینی چی؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پویان

          ۲۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (750 ديدگاه)

          خب درسته ماشینا پر مصرفه .پر مصرف بودن به دلیل ارزونی بنزین بوده .حالا که گرون شده ماشینا رو هم کم مصرف میسازن .
          گاز هم باید گرون بشه تا خونه ها بهینه سازی انجام بدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. ahmad

        ۲۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (66 ديدگاه)

        گل پسر.عمو جون تو که به صورت خیلی تابلو ادای اونایی که وصل هستن رو در میاری ،حداقل دقت کن.اقدام و عمل پارسال بود.امسال رونق تولیده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. javadgs2@gmail.com

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (79 ديدگاه)

      یکی از اون کسانی که باید مملکتو بسازه شمایی! بسمه الله….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. کافر مقدس

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    الان مثلا نت وصل شه جهانیان خواهد فهمید چه گذشته بهمون و شرمسار خواهیم شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    از اول این متن لعنت بر…فرستادم تا آخرش،آخه لامصب چرا باید این مدل توسان(این ماشینو مثال زدم چون تو مملکت ما بیشتر از بقیس یا اصن بقیه وجود ندارن)بالای ۳۰۰ یا ۴۰۰ باشه ولی اونجا بین ۸۰ تا ۱۲۰؟؟؟؟واقعا چرا؟!
    البته جوابش راحته،چون بی عرضه ایم،بی لیاقتیم،خرافاتیم و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      چرا ما همش درحال تبدیل دلار به ریالم
      یه دلار برا اونا یه دلار نه فلان ریال یا تومن یا هر چیز دیگه ای

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Abbas

        ۲۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (875 ديدگاه)

        میدونم چی میگی داداش،ولی مثال میزنم چون اقتصاد ما دقیقا به دلار مربوطه،میزنم چون خرجمون به دلاره ولی درآمدمون به ریال!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. doubt

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      بالاخره اینترنتم وصل میشه ، یا اصلا نشه. مرگ یبار شیون یبار. اینطوریم نمیمونهف این بساط برچیده میشه مطمئن باشید. فقط نگرانی اینه که چی و کی جاش میخاد بیاد. با این سیستم و مملکتی که درست کردن واقعا هیچ آلترناتیوی نمیشه متصور بود. اما این روزا تموم میشه و بغض فرو خورده ملت در عمل خودشو نشون میده. نگرانی از تداوم این وضع ندارم. نگرانیم بابت جایگزینهاست و افسوسم واس اینه که آیندگان ما رو عقب افتاده های ذلت پذیر معرفی میکنن که درستم هست. واقعا اینهمه انعطاف از ازل تا ابد نمونه نداشته و نخواهد داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Abbas

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    پدال جان چرا لایک و دیسلایک ها غیر فعال شدن؟اینم ربطی به وضع اینترنت داره یا چیز دیگه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود. دیتاهای اسکریپت لایک و همچنین نظرسنجی روی یک سرور خارجی قرار دارد که متاسفانه با مسدود شدن تمام آی پی های خارج از کشور در حال حاضر از دسترس خارج شده و عمل نمی کند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Abbas

        ۲۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (875 ديدگاه)

        مرسی بابت پاسخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. parvaz

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (395 ديدگاه)

    پدال جان میدونم اینجا جاش نیست ولی دارم اعتراض مسلامت آمیز میکنم، کارشناسی مهندسی صنایع غذایی دارم با پروانه فعالیت بخاطر تحریم های آمریکا کارخانه های این منطقه ورشکست شدن و دیگه پول ندارن بیکار شدم
    الانم کارشناسی ارشد مدیریت مالی دارم هر شرکتی میرم که تو بخش مالیش کار کنم میگم اوکی من سابقه کار در بخش مالی رو ندارم ولی تحصیلاتشو دارم ۳ماه رایگان کار میکنم بازم زنگ نمیزنن…از عید که بیکار شدم دارم تو اسنپ کار میکنم که بنزین رو گرون کردن… منه بیکار مسافرکشی هم نکنم؟؟ بمیرم راحت میشید؟؟؟ یادزد بشم؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دزد بشو.
      تا امروز یه ریال به کسی بدهکار نبودم و دزدی نکردم.
      از امروز فقط دزدی میکنم .
      وقتی راه راست به گرسنگی ختم میشه. میرم جهنم (اگه وجود داشت) ولی بچه 40 روزه من بدون شیر خشک نمیمونه

      من دزدم ولی سیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سردبیر

        ۲۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (764 ديدگاه)

        حامد عزیز، عصبانیت شما قابل درک هست. این روزها فشار زیادی روی همه ما هست. اما مطمئنیم که فارغ از این فضای هیجانی، همه شما آنقدر شریف و متمدن هستید که می توانیم روی فردای بهتر این کشور روی شما حساب کنیم. پس بهتر نیست چیزهایی که از آن بیزاریم و عملکرد دیگران که باعث خشم ما می شود را برای خودمان و فرزندانمان آرزو نکنیم؟ فردای بهتر این کشور را تنها کسانی می توانند بسازند که اهل تفکر و عقل، سعه صدر و تحمل مخالف باشند و اگر قرار باشد که افرادی با خشم و کینه آینده این مملکت را به دست بگیرند، مطمئن باشیم که اوضاع بدتر هم خواهد شد. من اهل شعار نیستم اما لااقل می دانم برای تغییر مثبت، باید از خودم شروع کنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. meysam

          ۲۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (1772 ديدگاه)

          آقا من 36 سالمه. مجردم و الان کار و بار درست و حسابی ندارم. کارم دکوراسیون داخلیه. کابینت و پارکت و دیوار پوش و کف پوش. حدود 2 سال پیش هم در حال نصب از نردبان افتادم و از اون موقع کار سنگین میکنم شب از درد کمر خوابم نمیبره. ولی خدایی هنوزم سالم دارم کار میکنم. هیچ وقت دزدی نکردم.خرج خونه هم میدم در حد وسعم. الانم چند ماهیه که اوضاع کار ما اصلا جالب نیست. ولی اصلا به این اعتقاد ندارم که چون دزدی آسونه و زیاده منم دزد بشم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. doubt

          ۲۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (257 ديدگاه)

          برای تغییر مثبت باید از خود شروع کرد. خب همین الان تا اونجایی که میشه نظراتو تایید کن. یه گپ کوچولو اینجا داشته باشیم یکم اطلاعات رد و بدل کنیم یکم اعصابمون آروم بشه اینجا حداقل. از دیروز تا حالا نزدیک ده تا کامنت گذاشتم تایید نشده. جز واقعیت چیزی گفتم؟
          بسم الله دیگه سردبیر محترم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ایمان

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      به جان خودم بغض گلومو گرفت ????
      داستان اکثر جوان های مملکت مثل شما غمگین و دردناکه
      این دنیا که برای ما تموم شده ولی تو اون دنیا که خدا جای حق نشسته جلوی آقایونی که بیش از ۴۰ ساله مردم رو از یک زندگی خوب و بی دغدغه محروم کردن می گیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۳۰ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (870 ديدگاه)

        این دنیا که برای ما تموم شده ولی تو اون دنیا که خدا جای حق نشسته جلوی آقایونی که بیش از ۴۰ ساله مردم رو از یک زندگی خوب و بی دغدغه محروم کردن می گیره
        باختیمش به همین عقاید
        شما هر بلایی سرت میران تحمل کن و لام تاکام حرف نزن به امید اینکه بعد از مرگت فلان میشه و بهمان میشه.
        اگه واقعا هم خدایی وجود داشته باشه همون خدا گفته تا وقتی یه جامعه خودشون رو تغییر ندن منم براشون کاری نمیکنم.کجا گفته زیر بار ظلم و ستم برید و هربلایی سرتون اوردن هیچ کاری نکنین ؟و دست رو دست بذارین به امید اینکه من براتون کاری انجام بدم؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. doubt

          ۳۰ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (257 ديدگاه)

          آفرین به این کامنت محمدرضا. واقعا باریکلا.
          دقیقا اینکه همیشه تو ذهن عوام هست که خدا و اخرت و حساب کتابیم هست (کاری ندارم که خدا و آخرت هست یا نه) تو طول تاریخ باعث شده مردم از حقشون پا پس بکشن و با این اعتقادات یجوری هم آروم بشن و هم امیدوار باشن که یا اوضاع و مشکلاتشون درست میشه یا حداقل باعث و بانی اوضاع بدشون تقاص پس میده. اصلا من کاری به آخرت ندارم و اینکه اونجا برای ظالم و مظلوم چه اتفاقی میفته. اما این طرز فکر باعث میشه تو دنیا جماعت مظلوم تماشاچی باشن و انسانهای ظالم هم به پایمال کردن حقشون ادامه بدن بی هیچ دردسری. اصلا من فکر میکنم خود حاکمان ظالم در طول تاریخ این طرز فکرو غالب کردن تا بی دردسرتر به تاراج زندگی طبقه پایین مشغول باشن.
          دقیقا هممون این جملرو زیاد شنیدیم که : “عیب نداره ما هم خدایی داریم، اون دنیایی هم هست تقاص پس میدن”

          جمله ساده و در عین حال بسیار بزرگ و تاثیر گذاریه این جمله : حق دادنی نیست، گرفتنیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. پویان

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (750 ديدگاه)

    خب اشکال این بوده که متکی به بیگانه بودید .
    در صورتی که طبق اقتصاد مقاومتی وابستگی قطع میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      کاملا مشخصه که گرونی فشاری رو زندگیت نداره. وقتی در اوج جوانی، با تحصیلات، با روزی اقلا 10 ساعت جون کندن سر کار و حقوق نگرفتن و نگرفتن توی خرج ناهار و شامت بمونی، اون موقس که میفهمی مقاومتی که ازش دم میزنی مزخرفی بیش نیست.
      آخه شما رو چه به نظر دادن. شما که مزد خوش خدمتیتونو میگیرین (به قیمت خیانت به تک تکه اصول انسانیت و شرافت و باقی چیزایی که دربارش نمیدونین..)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      شهر شلوغ شد قورباغه هفت تیر کشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. doubt

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      بابا جون هرکی دوست داری بپیچ به بازی. تو این وضعیت رو اعصاب ما نرو. فکرم میکنی خیلی متوجهی در حالیکه یا هیچی نمیدونی یا از مردم نیستی. حوصله ترول مرول نداریم دیگه خداوکیلی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. تورج

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    بخاطر کی دارید تو روی مردمتون که دارن حرف حق میزنن وامیسید؟ واقعا چطور یک انسان میتونه به این درجه از وقاحت برسه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Elmiraj

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    پدال این پست ها رو واسه کی می زاری..؟!؟!؟
    واسه ما…؟؟؟
    واسه یه مشت زندانی که پنج روزه رفتن تو انفرادی……
    .
    .
    (( تنها راه نجات فرار از این زندان هست ))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      زندانی که نه در داره نه پنجره نه چراغ، بیرونش هم همه باهات دشمنن
      چجوری میشه فرار کرد آخه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. amin

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    حقوق 3هزار دلاری.شاسی بلند 10هزار دلاری.بنزین 1.5 دلاری

    حقوق 2میلیون تومنی.پرشیا 120 میلیونی.بنزین 3هزار تومانی

    هرچی سعی کردم چیز بیشتری بنویسم نتونستم.سکوت آخرین سنگر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (875 ديدگاه)

      داداش امین متاسفانه اون بالاییا دو مورد اولیو نمیبینن،فقط میان ۱.۵ دلار رو ضربدر ۱۲۰۰۰ میکنن میگن بفرما اونا بنزین رو لیتری ۱۸۰۰۰ میزنن ولی شما ۳۰۰۰ پس بشینین سرجاتون!!!ولی اون درآمد ۳۰۰۰ دلاریشونو در ۱۲۰۰۰ ضرب نمیکنن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. علیرضا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    بیکار.بی پول.غمگین.افسرده.تنها.
    اینا خصوصیات منه.عضو تیم ملی بودم.شاگرد اول دبیرستان بودم.دانشگاه با معدل خوب فارغ التحصیل شدم.
    عاشق ماشین بودم از ۶ سالگی.همه آرزوهام سوخت.عمرم سوخت.شدم ۳۳ ساله.فقط منتظرم بمیرم ببینم خدا چیزی واسه گفتن داره که البته داره.چاکرتم خدا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. پویان

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (750 ديدگاه)

    فشار هم روم زیاده .ولی دارم مقاومت میکنم .هر کی مقاومت کنه برنده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. م

      ۳۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      اقتصاد مقاومتی اولین بار در فرانسه جنگ جهانی دوم متولد شد درست زمانی که پاریس در اختیار نازی ها بود و سرمایه های مادی و معنوی فرانسه در حال فرار به رقبای دیرینه از جمله امریکا کانادا بود اما اینجا چند نکته وجود داره اول اینکه فرانسوی در ان زمان متحدین بزرگی مثل انگلیس امریکا و دولت های متفقین داشتن نه مثل ما که بهترین دوستمون روسیه قدرت اقتصادش از ایتالیا هم کمتره دوم اینکه بازه زمانی این طرح در فرانسه مشخص و حداکثر تا پایان جنگ با المان بوده با توجه به این موضوع که خود اقتصاد مقومتی اثرات زیانباری در کشور از جمله رانت و فساد و عدم تحرک اقتصاد به دلیل نبود رقبا میگذاری ولی در مورد ایران هیچ بازه زمانی برای تحریم خای امریکا وجود نداره سوم این موضوع که فرانسه دارای سابقه بالا در صنعت و مدیریت قوی بوده برعکس کشور جهان سومی ایران و چهارم و از همه مهمتر این اقتصاد مقاومتی در فرانسه منجر به کاهش مستعمرات و کاهش فعالیت های برون مرزی فرانسوی خصوصا در خاورمیانه و افریقا شد و تمرکز به اقتصاد و مرزهای داخلی گذاشته شد دقیقا یرعکس ایران اگر منظور شنا این ندل هست که باید الزاماتش هم پیاده بشه در غیر اینصورت چرتی بیش نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. پویان

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (750 ديدگاه)

    فرار به کجا ؟راست میگی همینجا بمون و تلاش کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      اگه این حَرفاتو چهل سال پیش میزدی شاید قبول میکردیم
      الان دیگه تو هوای صاف نمیتونی بیای کتت رو دربیاری بگیری جلو خورشید که نورش نرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Abbas

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (875 ديدگاه)

      میشه تلاش رو برامون معنی کنی آقای پر تلاش؟؟؟میشه راهه مقاومت رو نشونمون بدی اسطوره ی مقاومت؟؟؟میشه بفرمایی منی که مث خر خوندم و معدل دیپلمم ۱۹ بوده و با رتبه دویست و خورده ای دانشگاه مهندسی شیمی قبول شدم و با بدبختی بدون یه روز اضاف خدمتمو تموم کردم و دو بار هم پتروشیمی قبول شدم ولی به دلایل نا معلوم دعوت به کار نشدم،کجا کم کاری کردم؟؟؟کجا تلاش نکردم؟؟؟کجا استقامت نکردم؟؟؟؟((نامرد روزگارم اگه یه کلام دروغ گفته باشم))
      آدم میمونه با امثال تو چجوری حرف بزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. پویان

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (750 ديدگاه)

    توهین نکن .تنبل هم نباش .
    تنها راه حل مشکل همونیه که فرمود اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین رادفر

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (7 ديدگاه)

      شاید باور نکنی اما تنها راه مشکل استفاده از اندامی به نام مغز والا پرنده هم بلده شنیده هاش و به زبون بیاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. احمدرضا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    امثال پویان تازگی تویه سایت ها زیاد شده اصلا هم معلوم نیست قضیه چیه…:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (750 ديدگاه)

      من توهین نکردم .تو هم نکن .
      در کنار افزایش قیمت بنزین باید افزایش شعور رو هم انجام داد .
      اون دانشگاهی که به تو مدرک داده باید اصلاح بشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۲۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        بیخیال. اینا همونایی هستن که زمان انتخابات دولت فاسد وطن فروش لیبرال یک هفته جشن وپای کوبی کردن بعد رای دادن!!!
        این نتیجه نداشتن سواد سیاسی و رسانه ای هستش. در هرصورت هرچی کاشتن برداشت کردن!!!!!!
        کشوری که یکی مثل بهشتی رو ول کنه و به بنی صدر جاسوس mi6 و موساد رای بده اونم با آمار بیش از 93 درصدی چه انتظاری میشه از سواد سیاسی مردمش داشت.
        تاریخ همیشه تکرار میشه.در تاریخ دنیا کسی رو به شجاعت و سیاست و عدالت و نظامی گری امیرالمومنین به خودش ندیده اما نداشتن سواد سیاسی مردم که حریف دستگاه رسانه ای معاویه نشدن باعث شدن علی رو خونه نشین کنن و یا حکمیت رو بهش تحمیل کردن!!!!
        وقتی یه عده دلسوز داد میزدن تکفر وطن فروش لیبرال کمرتون رو زیر فشار اقتصادی میشکنه مردم، که رای دادن بچه بازی نیست مردم.بابا دارید واسه یه کشور تصمیم میگیرید!!!!همیناکسایی بودن که مسخره میکردن. مردمی که کارشناس هاشون سلبریتی ها باشن باید هم شرایط اینطور باشه.حالا خودتون رای دادید.اینا هم نماینده شماها هستن.تفکرشماهارو دارن.پس راحت بشینیدو ازموج سواری روی موجی که خودتون ساختید لذت ببرید!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسین

        ۲۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (2820 ديدگاه)

        افرین اقا مهدی!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. شلبى

        ۲۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (685 ديدگاه)

        اقا پویان و اقا مهدى خواهشا یه چیزى مشینوید همینطورى تکرار نکنید یخرده مطالعه کنید بخصوص در زمینه اقتصاد تا فجایع اقتصادى اى که تو این مملکت اتفاق افتاده رو درک کنید ما دو سه تا نقطه عطف تو این مملکت از انقلاب به بعد داریم که تو سرنوشت تک تک مردم تاثیر گذاشت و مسیر درستى که داشتیم میرفتیمو عوض کرد یکى از این نقاط عطف مصادره کارخونه ها و بنگاه هاى اقتصادى ابتداى انقلاب بود که یک دولت بزرگ و تنبل و فشل درست کرد و نتیجش شد این صنعت کرخت و عقب افتاده اقا مهدى شما گفتى لیبرال من میگم که اسلامى ترین و عادلانه ترین مدل اقتصادى مدل لیبرالیه اگر دولت بخواد تو تقسیم ثروت دخالت کنه باید از یه عده بگیره بده به یسرى دیگه این عین بى عدالتیه چون از افرادى که زحمت کشیدن میگیره میده به کسایى که زحمت نکشیدن یا اگر بخواد از یه گروه حمایت کنه باز هم بى عدالتیه چون حمایت دولت از یه گروه ظلم به گروه هاى دیگست پدال خواهشا منتشر کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. شلبى

        ۲۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (685 ديدگاه)

        پس راه حل چیه؟راه حل اینه که از مدل هاى موفق الگو بردارى کنیم بریم ببینیم المان بعد از جنگ جهانیه دوم که مردم جیره مواد غذایى میگرفتن چطور تو یه مدت کوتاه تونست اقتصادشو دوباره بسازه بریم تئورى هاى لودویک ارهارد وزیر اقتصاد وقت المان رو بخونیم که میگه وظیفه دولت مثل داور زمین فوتبال و فقط حق نظارت داره و نباید پاش به توپ بخوره راه حل اینه که نهادهاى حاکمیتى و صاحب قدرت از اقتصاد بیان بیرون این وسط یسرى از ظرفیت فکرى و جسمیه بالاترى دارن میشن بالادست بقیه هم میشن زیر دست این اجتناب ناپذیره عدالت هم همینه حق افراد زیر دست و کارگر هم مثل کشورهاى پیشرفته اتحادیه ها پیگیرشون هستن تو اروپا و امریکا اتحادیه ها قدرت دارن.
        اگر این اتفاق با اصلاح روابط سیاسى افتاد شاید بتونیم وضعیت اقتصادى رو بهبود بدیم وگرنه این حرفو امروز از یادتون باشه تا پنجاه سال دیگه هم وضعمون هیچ تغییرى نمیکنه هر روزمون پس دیروز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. رحیم کاظمی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (104 ديدگاه)

    اول مزدا
    دوم سوبارو
    سوم نیسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمدرضا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    آقا پویان شما که خیلی میدونی پس چرا وقت با ارزشتو با ما تلف میکنی؟
    برو به مقاومتت برس ما هم به اندازه ی کافی سوختیم بیخیال ما شو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (750 ديدگاه)

      نه من خیلی نمیدونم .
      ولی به نظرم این شروع راه ساخت خودروهای کم مصرف در داخل کشوره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadrrd

        ۲۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (125 ديدگاه)

        ساختنه ماشینه کم مصرف با طول عمر بالا نیازمنده تکنولوژی بالا و مهندسی دقیق هستش! چیزی که متاسفانه و بنا به دلایلی در کشوره ما وجود نداره!!!!!
        خواهشمندم با تکرار جمله اقتصاد مقاومتی خودتونو گول نزنید!
        رسیدن به تکنولوژی هایی نظیر خودرو های هایبرید نیازمند صرف هزینه های هنگفت و زیرساختهایی است که در کشور ما وجود نداره و زمان رسیدن بهش اینقدر زیاده که تا اون موقع حتما اینگونه تکنولوژی ها در دنیا منسوخ شدن!
        پس میتونیم با دنیا تعامل داشته باشیم و از تکنولوژی های مادر در دنیا استفاده کنیم و سطح کاربرد و دانش فنی خودمونو با حداقل هزینه ممکن ارتقا بدیم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. JDM

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    پدال جان من جواب ابن اقا رو دادم
    ولی جوابم بنا به دلایلی منتشر نشد.
    پس یهجور دیگه میگم.
    کشوری که همش شده پارتی بازی
    همش شده دزدی و فساد
    مسئولانش به فکره خوش گذرانی هستن
    و جیب منو شما خالی میکنم
    حقوق شروندی رعایت نمیشه
    آ_ز_ا_د_ی وجود نداره
    رکورد داره فرار مغز هاست
    بشدت منزوی شده
    به نطرت …مقاومتی کارسازه!
    دارید مسخرمون میکنید!
    اصن میدونید اقتصاد مقاومتی برا چه کساییه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Ahmad

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    از سال 91 تو سایت پدالم یعنی هفت سال تا حالااین سایت و کامنت ها و کاربرای سایت رو اینجوری غمگین و نا امید ندیده بودم. چی بگم که نگفتنش بهتره. از ته دل امیدوارم سال دیگه یا حداقل چند سال دیگه وقتی کامنت های دوستانی که مثل خودم عشق ماشین هستن رو میخونم توش امید و زندگی موج بزنه. فقط میتونم امیدوار باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      آره واقعا.عجب نکنه جالبی رو اشاره کردی
      دقیقا تو این سالها اولین باره.دیگه نه کل کلی هست نه هیچی.همه بچه ها داغونن.له شدیم
      کاملا مشخصه همه ناامید.سرخورده.افق تاریک.و به قهقرا رفته ایم.مثل ماهی داخل تنگ آب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. پویان

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (750 ديدگاه)

    اتفاقا توی این شرایطه که اقتصاد مقاومتی معنی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (205 ديدگاه)

    یکی اینو از برق بکشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      برقش به جایی وصله که دست منو تو بهش نمیرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. محمد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (26 ديدگاه)

    پدال میشه نظارت اینا رو تایید نکنی نمک رو زخم ما نپاشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    سلام دوستان بنده بخاطر مشکل مالی هزینه درست کردن دندونام ندارم شب تا صبح درد میکشم شهر ما تازه شهر صنعتی ولی کار نیست اگرم باشه سابقه کار‌میخواد یا با پولش هیچ کاری نمیشه کرد متاسفانه تا فوق دیپلم خوندم که بعدش برم دنبال کار تو این اوضاع ولی حدود یکسال که هیچی به هیچی فقط پارتی یا سرمایه شخصی میخواد خدا بگم چکارشون کنه یه مشت ساندیس خور که مردم خودشون رحم نمیکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امیر علی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (399 ديدگاه)

    و خدایی که در همین نزدیکیست ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. MAHDI

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    شماهمونایی هستید که باران جون ومهناز جون براتون الگویی رای دادن شدن الانم نماینده انتخابی شما داره کشور رو مدیریت میکنه.همونایی که چندتابعیتی هستن. مگه همین شرایط رو نمیخواستید.شماهمونایی هستید که وقتی زمین میخوریدسینه خیز راه رو ادامه میدید!!!
    من فقط دلم بحال کشورم میسوزه که یه عده براش خون میدن وازش دفاع میکنن و یه عده بیگانه پرست که به یگانگی خدا داریم کسایی رو که شبی که ایران پهپاد آمریکارو سرنگون کردانگارعزیزشون مرد اونقدر دردشون اومد!!!!!
    ویا کسایی که داد میزدن نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران اما وقتی دشمن نزدیک مرزهاشون میشه سوراخ موش اجاره میکنن. تفکری که یک قطره خون که هیچ یک قطره عرق هم واسه دفاع از کشور ومردمش نریخته!!!!
    (( تحریف تاریخ!!!!!!!! شما تاریخ 6 سال پیشتون رو یاتون نمیاد بعد از تاریخ میگید))
    یه عده شاید در ایران زندگی کنن و فارسی صحبت کنن اما ایرانی نیستن. این تفکربیگانه پرست زبونش خیلی درازه!!!!
    ایکاش باران کوثری بیاد یه تحلیل سیاسی بده تا مردم بازم حماسه آفرینی کنن. خوب تکررااااار کردن دیگه!!!!!!
    آنکه ناموخت از گذشته روزگار. هیچ ناموزد زه هیچ آموزگار!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (875 ديدگاه)

      فعلا که شما تقصیراتو انداختی گردن باران کوثری و امثالهم،اگه تو ادعات میشه که به خون ریخته شده احترام میذاری برو ببین چقد خون جوونای این مملکت یا بهتره بگم هم وطنات ریخته شده!پس بهشون احترام بذار،نکنه میخوای بهشون بگی اخلالگر و وابسته به غربن!!! واقعا فک میکنی تو مملکت ما رییس جمهور کاره ایه؟؟؟عزیز من رییس جمهور فقط یه مترسکه که یسریا واس پوشوندن خرابکاریاشون پشتش قایم میشن،همین،در ضمن عکس بی ام و رو هم از پروفایلت بردار،چون مال بیگانه هاس!!!و با دوست داشتن و حمایت از اینا به آینه بغلشم نمیرسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. parvaz

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (395 ديدگاه)

      همون مهناز و باران هم مثل امثال ما فکر میکردن ایندفعه بیان خودشون رای بدن به کسی که فکر میکردن مسیرش با مردم یکیه اوضاع گل و بلبل میشه، یکم ریزبین باشیم میبینم همین دولت مسیر ۴سال پیشش رو عوض کرده زده جاده خاکی و کلا خودشو مسیرشو حرفاشو زیر سوال برده، اصلا فرمون دیگه دست این بنده خدا نیست، داشتیم خودمونو گول میزدیم با اصلاح، فکر میکردیم رای میدیم مملکت اصلاح بشه ولی مثل اینکه ما باید اصلاح بشیم، اصلاح شدیم که هیچ اصلاح نشدیم میشیم اغتشاش گر و مفسد، هی داد بزن هی داد بزن بگو داره فشار میاد کمرم خم شده، یه بنده خدا میاد میگه فقط مقاومت جواب میده!!! سعی کردم عصبی نشم خدارو شکر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. Real

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اکثر نظرات دوستانو خوندم من جز خوانندگان همیشگی سایت عالی پدال هستم ولی نظر خیلی کم میدم جا داره خسته نباشید بگم به این عزیزان پدال ولی نظر شخصی خودم
    متاسفانه امید به اصلاح بدلیل ریشه دووندن یک اقلیت که مملکتو همه جوره حتی دینی و اعتقادی عقب نگه داشتن نیس من که هرکیو میشناسم یه مقدار سرمایه داره فقط فکر مهاجرته شما دوستان هم هرکی وسعش میرسه زندگی خودشو تباه نکنه
    متاسفم برای سرنوشت سرزمینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسین

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    خیلی از دوستان میگن درس خوندیم و الان کار نیس!
    من چنتا سوال دارم!
    ایا موقع انتخاب رشته دانشگاهی به کاری که بعدش میخواهید بکنید فکر کردید؟
    ایا رفتید اون کار رو از نزدیک ببینید؟
    ایا همزمان با تحصیلتون در دانشگاه رفتید رایگان در اون شغل ، کاراموزی کنید؟
    ایا در نظر گرفتید که بعد از پایان تحصیلات خودتون بتونید اون کار رو در جای کوچکی راه بیندازید و شغل نیست و نباید امیدی به استخدام داشت؟
    اگر این کار ها رو نکردید ، شما هم مثل من اشتباه کردید و یک دانشگاه رفته بیکارید!
    خیلی ها با صفر شروع کردن! مثل “عباس برزگر”
    ایا ما از ایشون فقیرتریم؟ یا پیر تر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (875 ديدگاه)

      آره داداش اونقدری به انتخاب رشتم فکر کردم که حسابش از دستم در رفته،من بچه جنوبم ینی جایی که منبع شرکت نفت و زیر مجموعه هاشه،حتی از پنجره ی اتاقمم فلر شرکت نفت معلومه،منم رشتم شیمیه ینی رشته ای که مربوط به محل زندگیمه، از جیک و پوکشم خبر دارم،اونقدریم توانایی دارم که دو سه بار واسه پتروشیمیا قبول بشم ولی به دلایل نامعلوم دعوت به کار نشدم!!!
      خلاصه درد که یکی دوتا نی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. حسین

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    پس شما هم روی استخدام حساب کرده بودی!
    ببخشید میشه بگید قبل انتخاب رشته تون سرچ کردید چند درصد کسانی که شیمی خوندن بیکارن؟
    سالی چنتا مهندس شیمی فارغ التحصیل میشن و نیاز کشور چنتا هست؟
    من مکانیک خوندم اما میدونم نباید دنبال استخدام بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (875 ديدگاه)

      مطمئن باش رو استخدام حساب باز کرده بودم،اگه به کار آزاد بود که همون اول دیپلممو میگرفتم خدمتم نمیرفتم و خودمو مینداختم تو کار آزاد!رشته های دیگه هم که اینجا چندان کاربرد ندارن،در ضمن برام مهم نی چقد هم رشته ای بیکار دارم،چون همونطور که گفتم راحت خودمو بین این همه آدم بالا میکشم و قبول میشم پس اصن تعداد نفرات برام ملاک نیس،مسئله اینه که من پول و پارتی ندارم همین!!!یه سر برو اداره ی کار عسلویه طرف بهت میگه معرف داری؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. فرشید

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (187 ديدگاه)

    دوستان
    خیلی سال پیش بد عاشق شدم ولی چون بیکار بودم نشد که نشد و… حیف :(
    چند سال پیش حس کردم داره دیر میشه و قبل از اینکه پیر بشم باید ازدواج کنم ولی هرچی حساب کردم از پس هزینه های زندگی با حقوق پایه اداره کار بر نمیومدم. تازه امنیت شغلی هم نداشتم پس گفتم یکم صبر کنم تا یه ذره پول جمع کنم و دستم پر تر باشه مبادا کم بیارم ولی حالا از اون روزا پونزده سال گذشته و توی این سال ها روز به روز هزینه ها به طرز سرسام آوری گرون شد و منم هیچ وقت نتونستم پولی پس انداز کنم. الان دیگه تقریبا میانسال حساب میشم و… از زندگی هیچی نفهمیدم. ماحصل تقلای همه این سال ها که رفتم ناکجاآباد شبانه روزی کار کردم شده یه پراید مدل ۹۴ که قسطش هم تازه تموم شده. این همه دارایی منه بعد از سال ها کار کردن
    من واقعا هیچ چیز زیادی نمیخوام. هیچ توقع خاصی از زندگی نداشتم و ندارم. فقط یه زندگی کاملا معمولی و طبیعی میخواستم که اون هم ازم دریغ شد. یه خونه کوچیک، یه همسر و یه بچه و یکم امنیت اقتصادی تمام آرزو و حسرتمه. چرا؟ واقعا چرا؟ چه گناهی کردیم که این شده سرنوشتمون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ساسان

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    دوستان من هم مثل شما وضعیتم خوب نیست.مدارک تحصیلی مختلف دارم ازدیپلم تا فوق لیسانیس و دوره های مختلف دیدم ولی نهایتا” یه کارنصفه نیمه داشتم و الانم بیکارم.نه ساندیسخورم به قول شما نه سپاهی نه بسیجی…منم مثل شماها تو این کشور به خاک سیاه نشستم و از فشار فکری و روحی چندسالیه دچار یه بیماری عصبی شدم که هیچ درمانیم نداره.تا الان بالای5میلیون دارو خریدم تا کنترلش کنم.تا فقط بتونم دور صفره غذا بشینم تو مهمونی ومثل بقیه بتونم غذا بخورم.بدون حمله عصبی….منم ناامیدم و داغون.اینارو گفتم بدونید منم از جنس خودتونم وبسیار شاکی.
    ولی من وقتی به نماینده شهرم در مجلس نگاه میکنم. که چند دورست که رفته مجلس و فسادش مشخص شده ،مردم انتخاب میکنن ومیگن این دزدیاشو کرده وسیره دیگه…وقتی نگاه میکنم پدر بزرگ خودم رایشو به یکجفت کفش فروخت تو شهرم با تمام اینکه مشکل مالی نداره وتامینه زندگیش….مشت نمونه ی خروار..مجلسی که قرار بود نخبگان کشور درش حضور داشته باشن تعدادی دزد و قالتاق درش حضور دارن که ذره ای سواد اقتصادی ندارن حداقل همونایی که در کمسیون اقتصاد هستن!!
    مجلس قدرتش زیاده ،مجلس میتونه عدم کفایت سیاسی بده به رئیس جمهور وبرکنارش کنه،..مجلس میتونه وزیر جابجا کنه..قانون گذاری بامجلسه،چرخش بودجه در کشور با مجلسه، ولی چه مجلسی؟یه نگاه به افرادی که فرستادیم مجلس بکنید! مجلس اگر مجلس باشه دولت نمیتونه دست از پا خطا کنه.
    چاره در تغییر رژیم نیست…منم از اون دسته افرادیم که چاره ی کار رو در انتخاب درست واز سرآگاهی میدونم… میگفتن اگر فلانی بیاد جنگ میشه و دلار میره تا5هزار تومن! میگفتن پیاده روهارو دیوار میکشه.تا وقتی از روی ترس این چرتو پرتها میریم به یکی دیگه رای میدیم.. تا یکی بیاد تو مناظره بگه من یک ملیون شغل ایجاد میکنم و جوانهای جامعه گفتمان ایجاد نکنن که آقا تو راهکارت برای 1ملیون شغل چیه؟وضعیت ازاین بهتر نمیشه. کاندید دوره بعدیم میاد میگه من5میلیون شغل ایجاد میکنم کی به کیه.
    من کاری میکنم که به 45تومن یارانه نیاز نداشته باشید، درواقع یعنی من کاری میکنم که به خاک سیاه بشینید. زود گول میخوریم.تو مناظزرات آشیخ میزد روسینش که من اقتصاد دانم ونظامی نیستم. وضعیت اقتصادیو میبینید؟.. اصلاح نظام بانکداری راه حل اقتصادیه.سیستم غلط بانکی ما داره روزانه هزار ملیارد تومن نقدینگی تولید میکنه.اسکناس بدون پشت وانه.که معادلش طلا نیست ونتیجش کاهشارزش پول ملی هست.
    اصلاح ساختاربانکی کار مجلسه و اجراش با دولت…شما عظمی میبینید برای اینکار؟نه..چون کارو به کاردان نسپردیم.
    ( زی تیر نظر کردو پر خویش بدو دید، گفتا زچه نالی؟ازماست که برماست)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا