چشم انداز

بهترین کراس‌اوورهای جمع‌وجور بازار

امروزه انتخاب خودروهای کراس‌اوور جمع‌وجور بیشتر در بین خریداران مورد اقبال قرار می‌گیرد. این شاسی‌بلندهای متمدن شهری و زیبای سایز متوسط بسیار محبوب هستند و این علاقه در طی زمان بیشتر هم می‌شود. ظاهراً آمریکایی‌ها، خودروهای کلاس کوپه و سدان را خیلی وقت هست که تحریم کرده‌اند و بیشتر دوست دارند تا هنگام رانندگی کمی با سطح زمین فاصله داشته باشند، البته نه به‌اندازه خودروهای SUV بزرگ و تراک‌ها.
اگر کمی صادق باشیم متوجه خواهیم شد که این گروه از خودروها ازجمله علایق نویسندگان خودرو نبوده و نخواهد بود، چون‌که اطلاع از یک هاچ‌بک با عملکرد فوق‌العاده یا خودرویی که رکورد سرعت را در کلاس خود شکسته است بیشتر ما و خوانندگان را جذب می‌کند. درحالی‌که شاید خیلی ذوق و قریحه فراوان برای نوشتن در مورد این دسته از خودروها وجود ندارد ولی در بازار خودرو داستان دیگری در جریان است. به همین علت ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا معروف‌ترین مدل‌های این گروه از خودروها را معرفی کنیم.

Picking the Best Compact SUV
Picking the Best Compact SUV
فقط ۷ مورد از میان ده‌ها مدل، مورد بررسی قرار می‌گیرند
میان بیشتر کلاس‌های خودرویی در حال حاضر، دسته SUV های کوچک را به‌سختی می‌توان به‌عنوان یک دسته مستقل در نظر گرفت. خودروهای کراس‌اوور جمع‌وجور را در ادامه بر اساس میزان محبوبیت نسبی آن‌ها با توجه به میزان فروش بررسی می‌کنیم.

Picking the Best Compact SUV
Picking the Best Compact SUV
برای هرکدام از خودروها ما نسخه تمام چرخ‌ها متحرک را انتخاب کرده‌ایم چون‌که یکی از عواملی که باعث می‌شود خریداران شوق خرید این خودروها را داشته باشند همین خصوصیت است.

هوندا CR-V AWD EX-L
هوندا CV-R برای چندین سال متمادی جزء پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای جمع‌وجور آمریکا است. محبوبیت این محصول یک امر خلاف قاعده محسوب نمی‌گردد. علیرغم فضای بیرونی به‌ظاهر کوچک، فضای داخل اتاق کاملاً جادار است. سه صندلی تاشو در ردیف آخر خودرو روبری فضای بار عقب قرار دارند. فضای بار این خودرو جزو جادارترین‌هاست بنابراین مناسب برای مسافرت محسوب می‌گردد. پنجره‌های کناری نسبتاً بزرگ هستند و نمای خوبی از بیرون را نشان می‌دهند. هرچند پنجره پشتی خیلی بزرگ نیست ولی با استفاده از یک دوربین عقب این مشکل کاملاً مرتفع شده است.

2016 Honda CR-V
۲۰۱۶ Honda CR-V
هوندا از یک موتور ۲.۴ لیتری بهره می‌برد که توانایی تولیدی ۱۸۵ اسب بخار و ۲۲۱ نیوتن‌متر تورک را دارد؛ که از نظر قدرت در کلاس خود جزو کم‌رمق‌ترین‌هاست ولی شتاب‌گیری قابل قبولی دارد. مصرف سوخت این خودرو ۷.۸/۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده و درون شهر است. قیمت این خودرو معادل با ۳۱۱۲۵ دلار است.

2016 Honda CR-V
۲۰۱۶ Honda CR-V
علاوه بر تمامی مشخصات فوق، این خودرو از لحاظ قابلیت اطمینان قطعات سابقه خوبی دارد. این خودرو یک خودروی شایسته است البته از نوع نجیب آن! هیچ‌گونه حس خاص متمایزی در این خودرو احساس نمی‌شود. CR-V خودرو نقطه قوت چندانی ندارد درعین‌حال که هیچ ضعفی هم نمی‌توان از آن اشاره کرد.

2016 Honda CR-V
۲۰۱۶ Honda CR-V
وجود چرم مصنوعی به همراه پلاستیک خاکستری‌رنگ، نمای ناامیدکننده‌ای را در فضای داخل به نمایش گذاشته است. باوجود استفاده از صفحه نمایش با قابلیت استفاده از GPS، استفاده از آن خیلی موردپسند نیست. بسیاری از ارتفاع بد صندلی راننده این خودرو شاکی هستند. به‌طوری‌که به شما حس یک خلبان می‌دهد که دید کافی به همین چیز دارد ولی نه در حال راندن یک هواپیما که راندن یک اتوبوس کوچک است!
در مورد پاسخ پدال گاز و فرمان‌پذیر بودن می‌توان از همان واژه شایسته نجیب استفاده کرد. این خودرو از نبود بسیاری از سیستم‌های ایمنی پیشرفته رنج می‌برد. با توجه به اینکه این خودرو ازجمله پرفروش‌هاست و موردعلاقه بسیار، خیلی به مذاق ما خوش نیامد.

فورد اسکیپ تیتانیوم ۴WD
فورد اسکیپ رقابت تنگاتنگی برای ربودن گوی سبقت از حریف ژاپنی خود انجام داده است. در مواقعی در برخی از ماه‌ها فروش اسکیپ بیشتر بوده و رخوت و سستی هوندا را جبران کرده است.

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
۲۰۱۶ Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
مدل مورد بررسی ما دارای رنگ متالیک آذرخشی و مجهز به رینگ ۱۹ اینچی و ریل سقفی نقره‌ای‌رنگ است. فضای خارجی و داخلی آن مانند هوندا است به‌طوری‌که فضای داخلی جادار و مناسبی دارد. قسمت میانی کنسول بسیار پهن به نظر می‌رسد و این قسمت تا داشبورد پیش رفته است. بر روی داشبورد از یک صفحه‌نمایش لمسی برخوردار شده که نمای خوبی دارد ولی با جا گذاشتن اثر انگشت خیلی مورد دلخواه نیست. به‌طورکلی رخ داشبورد فورد بسیار مدرن و زیبا طراحی شده ولی وقتی بیشتر به آن دقت می‌کنید جای اندکی برای وسایل اضافی خرد و ریز درنظر گرفته شده است.

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
۲۰۱۶ Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
نسخه پایه این خودرو توانایی تولید ۱۶۸ اسب بخار توان با ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که از موتور ۲.۵ لیتری حاصل می‌شود. البته در نسخه‌ای دیگر موتور این خودرو دارای ۱.۶ لیتر حجم است که توانایی تولید توان ۱۷۸ اسب بخاری را با کمک توربوشارژر دارد. قوی‌ترین مدل هم نسخه ۲.۰ لیتری توربوی اکوبوست با قدرت ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۶ نیوتن‌متر است. وجود گیربکس ۶ سرعته خودکار و استفاده مناسب از الکترونیک سیستم انتقال قدرت توانسته تا حد زیادی لگ به وجود آمده به‌واسطه توربوشارژر این مدل را مخفی کند. مصرف سوخت این خودرو در نمونه ۲.۰ لیتری معادل ۸.۴/۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده و شهر است که در رده دومین بدهای مصرف سوخت این ۷ کراس‌اوور جمع‌وجور قرار می‌گیرد.

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
۲۰۱۶ Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
نمای بیرونی این خودرو کاملاً چشم‌نواز است. افراد بسیاری از احساس خوب ترمزگیری پدال و کنترل مناسب بدنه در جاده این خودرو صحبت می‌کنند. هندلینگ و فرمان‌پذیری مناسب از دیگر مشخصه‌های فورد است. هرچند کیفیت سواری آن حداقل با این سایز رینگ خیلی مورد رضایت نیست. شما ممکن است صدای سیستم تعلیق را بشنوید ولی صدای نامطلوب به گوش سرنشین نمی‌رسد.

خودروی فورد ممکن است از لحاظ قیمت تمامی این ۷ نمونه خودرو را پشت سر می‌گذارد چون‌که قیمت نسخه تست شده به ۳۷,۲۹۵ دلار می‌رسد! البته مدل ۲.۰ لیتری آن دارای قیمت پایه ۳۲,۳۸۰ است؛ که باوجود سیستم مکان‌یابی پیشرفته ۷۹۵ دلار به این قیمت‌های پایه خودرو باید اضافه شود و یک سانروف پانوراما به قیمت ۱۴۹۵ دلار می‌تواند جزء آپشن های گران‌قیمت باشد.

شورولت اکوئیناکس AWD 2LT
شورولت اکوئیناکس کمی برای یک کراس‌اوور جمع‌وجور بزرگ به نظر می‌رسد. در این لیست کراس‌اوورهای برتر می‌بایست حتماً یک نماینده از جنرال موتور می‌بود چون‌که سالانه ۲۰۰ هزار خودرو از این مدل می‌فروشد و کمال بی‌انصافی است اگر درون لیست ما نباشد.

Chevrolet Equinox
Chevrolet Equinox
این خودرو دارای صندلی عقب فوق‌العاده بزرگی است به‌طوری‌که می‌تواند با بلندقدترین مشتریان سازگار باشد همچنین درهای ورودی این خودرو نیز بسیار بزرگ است. در کمال تعجب یکی از کوچک‌ترین فضاهای صندوق عقب را در میان این کراس‌اوورها دارد، هرچند با حرکت دادن صندلی‌های عقب به سمت جلو کمی فضا بازتر خواهد شد. ستون‌های خیلی گنده این خودرو موجب شده تا دید راننده علیرغم جادار و بزرگ بودن خودرو خیلی مناسب نباشد.

2016 Chevrolet Equinox
۲۰۱۶ Chevrolet Equinox
این خودرو دارای وزن مثال‌زدنی در این گروه یعنی ۱.۷ تن است. شورولت از موتور احتراقی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند با ۱۸۲ اسب بخار این خودروی سنگین‌وزن را بکشد. این خودرو کندی محسوسی دارد و مصرف سوخت ناامیدکننده بین ۸.۱ و ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

2016 Chevrolet Equinox interior
۲۰۱۶ Chevrolet Equinox interior
شورولت در مدل اکوئیناکس موتور V6 با حجم ۳.۴ لیتری نیز پیشنهاد می‌کند که توانایی تولید ۳۰۱ اسب بخار را دارد که موجب می‌شود انتخاب خیلی‌ها همین موتور برای اکوئیناکس باشد. کیفیت سواری این خودرو بسیار خوب ارزیابی می‌شود و بدنه کاملاً چسبیده به زمین است.
درمجموع، بزرگی در سایز کمک چندانی به بهتر بودن این خودرو نمی‌کند. عملکرد شتاب‌گیری، مصرف سوخت و دید این خودرو بی‌نهایت دلسردکننده است.

نیسان روگ SV AWD
با یک مدل محبوب خانوادگی طرف هستیم که در مصرف سوخت، قیمت و فضای داخلی بسیار مناسب عمل کرده است که می‌تواند یکی از جدی‌ترین رقیب‌های CR-V باشد.

Nissan Rogue
Nissan Rogue
نیسان در این مدل خیلی روی نمای خارجی خودرو سرمایه‌گذاری نکرده است بلکه می‌بایست گفت که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در زیباتر شدن نمای داخلی گذاشته است! در داخل کابین این خودرو صندلی‌هایی با سایز بزرگ‌تر و زیرآرنجی وجود دارد. صندلی‌ها هم بسیار نرم و راحت هستند.

Nissan Rogue
Nissan Rogue
روگ از موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با توانایی تولید گشتاور ۲۳۷ نیوتن‌متر و توان ۱۷۰ اسب بخار استفاده می‌کند. در مقایسه نمودار گشتاور این خودرو با سوبارو آن را پایین‌تر قرار می‌دهد. با ترکیب گیربکس CVT و موتور نه‌چندان قوی شما شاهد یک خودروی کم‌مصرف هستید. مصرف سوخت این خودرو ۹.۴ / ۷.۳ گزارش شده است که در نوع خود بی‌نظیر است. عملکرد مناسبی در شتاب‌گیری باوجوداین نوع گیربکس ندارد. یک دکمه حالت اسپرت روی داشبورد وجود دارد که موجب می‌شود بهبود در عملکرد این خودرو حاصل شود ولی احساس سنگین بودن فرمان در سرعت‌های بالا به چشم می‌خورد.

2014 Nissan Rogue SL Interior
Nissan Rogue SL Interior
این خودرو قیمت ۲۶,۴۴۰ دلاری دارد. نیسان یک پکیج ارتقاء ارائه کرده که ۱۴۲۰ دلار ارزش داشته و شامل دوربین محیطی ۳۶۰ درجه، هشدار نقاط کور، هشدار خروج از لاین و سیستم موقعیت‌یاب به همراه یک مانیتور ۷ اینچی لمسی است. البته کیفیت نمایشگر موجود خیلی خوب به نظر نمی‌رسد چون‌که نسبت به لمس خیلی حساس نیست و نبود رادیوی فرکانسی خیلی به چشم می‌آید.

جیپ چروکی Altitude 4×4
وقت آن رسیده است که از رانندگی روی آسفالت برویم به سمت جاده‌های گلی و شل. شاید یکی از دغدغه‌های این خودرو همین باشد که اکثر رانندگان این خودرو آن‌ها را روی جاده‌ای غیر از آسفالت استفاده نمی‌کنند. اگر می‌خواهید یک تجربه متفاوت روی جاده‌های آفرود را با کراس‌اوورهای جمع‌وجور داشته باشید جیپ پیشنهاد مناسبی برای شما دارد.

Jeep Cherokee Altitude
Jeep Cherokee Altitude
خودروی جیپ چروکی از مدل ساده سیستم محرک تمام چرخ‌ها استفاده می‌کند. موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با گیربکس ۹ سرعته کرایسلر به‌خوبی در این خودرو سازگار شده‌اند. هرچند گیربکس ۹ سرعته بسیار جذاب به نظر می‌رسد ولی کمی غیرمعمول است. چهار دنده آخر این گیربکس نسبتی کمتر از یک دارند یعنی اوردرایو هستند. شاید هیچ‌وقت این خودرو به شکل عملی از دنده نهم استفاده نکند. این پیشرانه می‌تواند ۱۸۴ اسب بخار برای خودرو تولید کند و همچنین گشتاور ۲۳۲ نیوتن‌متر را به چرخ‌ها گسیل کند. این حداکثر گشتاور به دلیل وزن بالای این خودرو در دور موتور ۴۶۰۰ rpm محقق می‌شود. باوجود چنین گیربکسی، مصرف سوخت ۸.۴/۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خیلی عالی به نظر نمی‌رسد یعنی انتظارات خیلی بیشتر از به‌کارگیری گیربکس ۹ سرعته است. البته جیپ مدل ۳.۲ لیتری V6 با توان ۲۷۱ اسب بخار را به خریداران پیشنهاد می‌دهد که خیلی هم باوجود افزایش توان چشم‌گیر مصرف سوخت بیشتری ندارد.

Jeep Cherokee Altitude
Jeep Cherokee Altitude
برخلاف سیستم انتقال قدرت نه‌چندان امیدوارکننده، جیپ تریم داخلی بهتر و منظم‌تری برای این خودرو فراهم کرده است. تقریباً هرکسی که در داخل خودرو بنشیند از طراحی داخلی و راحت بودن صندلی‌ها رضایت کافی را اعلام می‌کند. به‌خصوص صفحه‌نمایش ۸ اینچی که بر روی داشبورد قرار دارد ترکیب مناسبی را به نمایش گذاشته است. این خودرو قیمت پایه ۳۰ هزار دلاری دارد که باوجود اضافه شدن سیستم ناوبری و سانروف ۱۹۹۵ دلار دیگر باید پرداخت شود. با تریم مشکی خارجی و رینگ‌های ۱۸ اینچی که نمای خوبی به خودرو می‌دهد شما را به پرداخت ۵۰۰ دلار دیگر مجبور می‌کند.

سوبارو فورستر ۲.۵i Touring
هنگامی‌که درب عقب خودروی سوبارو را باز می‌کنید به یک زیرپایی پلاستیکی-لاستیکی با لبه‌های بالاآمده به‌منظور نگه‌داشتن آب در خود مواجه می‌شوید. در این خودرو صندلی‌های عقب تنها با فشردن یک دکمه باز و بسته می‌شوند. سوبارو فورستر یک برند خوش فروش است که مشتریان از هر قشری را متقاعد به خرید آن می‌کند. محبوبیت این خودرو با طراحی دوباره در سال گذشته بیشتر شده است. بزرگ‌ترین تغییر، بهتر شدن مصرف سوخت این خودرو نسبت به مدل قبلی است. در سوبارو فورستر گیربکس چهار دنده قدیمی جای خودش را به گیربکس CVT داده است در مدل جدید، مصرف سوخت این خودرو طبق اعلام EPA معادل با ۹.۸/۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو از موتور احتراقی بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۷۰ اسب بخار را دارد و می‌تواند تورک ۲۳۶ نیوتن‌متر را فراهم کند. شتاب‌گیری مناسبی در فورستر به مدد وجود وزن سبک دیده می‌شود.

2016 Subaru Forester 2.0XT Touring
۲۰۱۶ Subaru Forester Touring
متأسفانه سوبارو گیربکس CVT خود را مطابق با یک خودروی اتوماتیک معمولی تیون نکرده است و این عمل باعث شده تا تمام رانندگان از سروصدای زیادی موتور باکسر سوبارو در شتاب‌گیری‌های سریع سخن به میان آورند. سوبارو نسخه ۲ لیتری توربوشارژر را با قیمتی ۳۰۰۰ دلاری بیشتر نسبت به مدل ۲.۵i عرضه کرده است. قدرت این موتور ۲ لیتری ۲۵۰ اسب بخار و تورک آن ۳۵۰ نیوتن‌متر گزارش شده است.
ممکن است به خاطر طراحی نسبتاً ضعیف فرمان این خودرو، نشستن پشت فرمان این خودرو خیلی خوشایند به نظر نرسد ولی می‌بایست به خاطر طراحی زیبای خارجی آن سوبارو را تحسین کرد. نمای بزرگ پنجره از داخل باعث افزایش میدان دید در سوبارو شده است. فضای داخلی جادار و مناسب است ولی صندلی‌ها آن خیلی راحت و نرم نیستند.

2016 Subaru Forester 2.0XT Touring
۲۰۱۶ Subaru Forester Touring
صفحه‌نمایش لمسی این خودرو را می‌توان یک فاجعه قلمداد کرد به‌طوری‌که اصلاً کارایی خوبی ندارد؛ مانند خدمات هوندا، سوبارو یک سری آپشن های مربوط به ایمنی را پیشنهاد می‌دهد که شامل ترمزگیری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور و هشدار تعویض لاین است. با اضافه شدن ورود بدون کلید و لامپ‌های هالوژنی قیمتی معادل با ۲۴۰۰ دلار به قیمت پایه ۳۳۲۲۰ دلاری این خودرو باید اضافه کرد. درصورتی‌که قصد انتخاب این خودرو را برای خرید دارید ما نسخه توربوشارژر آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم چون‌که بسیار قدرتمندتر و مناسب‌تر می‌باشد.

مزدا CX-5 Grand Touring AWD:
مزدا در نبرد با هوندا CR-V خیلی پرفروش به نظر نمی‌رسد و اسم‌ورسم چندان قابل اتکایی ندارد. در برابر ۴ دستگاه فروش هوندا، تنها یک دستگاه مزدا به فروش می‌رسد ولی این به معنای بد بودن آن نیست. مزدا از شاسی استانداردی استفاده می‌کند که کنترل‌پذیری مناسبی برای بدنه فراهم کرده است، پاسخگویی پدال ترمز بسیار مناسب است، فرمان‌پذیری خوب ارزیابی می‌شود و دقت مطلوبی دارد. موقعیت راننده در خودرو و کنترل آن بر جاده انسان را یاد خودروی BMW سری سه می‌اندازد.

2016 Mazda CX-5
۲۰۱۶ Mazda CX-5
خوشبختانه مزدا CX-5 از موتور ۲.۵ لیتری با توانایی تولید ۱۸۴ اسب بخار بهره می‌برد و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر سود می‌برد. نسخه ۲ لیتری مزدا تنها ۱۵۵ اسب بخار تولید می‌کند که گزینه درخوری برای این کراس‌اوور نیست. مزدا از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک معمول استفاده می‌کند که انتقال قدرت به نرمی و آرامی هرچه‌تمام‌تر انجام می‌شود.

2016 Mazda CX-5
۲۰۱۶ Mazda CX-5
فضای داخلی مزدا سادگی خاصی را القا می‌کند. سیستم ناوبری این خودرو بسیار ابتدایی عمل می‌کند و صفحه‌نمایش آن در مقایسه با شورولت و فورد بیشتر کارتونی به نظر می‌رسد. فضای داخلی جادار و بزرگ ارزیابی می‌شود. مدل پایه این خودرو ۳۱۷۶۰ دلار قیمت دارد. با پرداخت ۱۴۲۵ دلار بیشتر امکاناتی به خودرو اضافه می‌شود که شامل دوربین عقب، سیستم هشدار نقاط کور، روکش چرم، چراغ‌های هالوژنی، صفحه نمایشگر کوچک و سانروف است. به امکانات ذکر شده باشد سیستم ضد بخار آینه و ترمز خودکار هم اضافه کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ali ayat

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    انتخاب من اون مزدای ژاپنی و بعد هم جیپ باحال

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. shahryar

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (237 ديدگاه)

      انتخابمون تو جبپ یکیه،ولی تو ژاپنی من نیسان روگ رو قبول دارم

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Armin

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      راوفور یا اوتلندر چی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Lord Cezar

        ۱۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (300 ديدگاه)

        راوفور و اوتلندر یک کلاس بالاتر از این ها هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۱۹ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (340 ديدگاه)

          راو4 توی همین کلاسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. H.taaj

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اول مزدا بعدم جیپ ، هوندا و سوبارو هم خوبن !!! اصن همشون خوبن یکی میخوام ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سکوت

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سوبارو…مزدا…نیسان…فقط ژاپن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر 007

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      مزدا نیسان فقط اینا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. كاپيتاليسم

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (194 ديدگاه)

    این کلاس خودرو رو اکثر مردم دوست دارند
    تو این کلاس من طراحی مزدا رو خیلی قبول دارم…در عین سادگی همه چیز سر جای خودشه،اصلا بعد از زبان طراحی جدید مزدا همه خودروهاش عالی شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    جیپ و نیسان روگ انتخاب منن این فروش جیپ تو آمریکا عجیب بالاستا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (*مهرداد*)

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    Crv…cx5…escape

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان)

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    عجیبه اسمی از راو4 تو این لیست نیست
    کلا همه ماشین های این لیست کاربردی هستن اما خودم با وجود مخالفت نویسنده CR-V رو انتخاب می کنم .مدرن و کم مصرف و کم اصطهلاک که البته ذاتش با قیمت 200 میلیونی این ماشین تو ایران جور درنمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sina

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    فکر میکنم نیسان روگ تو این لیست از همه بهتر باشه…اره درسته خوشکلی مزدارو نداره شتاب سوبارو رو نداره و… اما در مجموع حساب کنی از همشون بهتره قیافش خوبه کم مصرفه داخلش شیکه و یه نکته مهم 7نفرست چیزی که تو این رنج قیمت و اندازه که قیافه جون پسندی داشته باشه نداریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. yasin

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رنجروور اووک مگه تو این کلاس قرار نمیگیره؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا7

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خیلی مسخرست پستی کذاشته میشه مربوط به خودروهای خارجی که بعضا یک نمونشم تو ایران وجود نداره بعد ملت میان میگن از کدوم خوشم میاد از کدوم خوشم نمیاد!
    آخه که چی؟ بجز فرقون های سایپا و ایران خودرو و چند مونتاژ کن دیگه، گزینه ایی باقی نمیمونه برای مردم که میاید مقاله اینجوری میزنید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid reza

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      دو مورد از ماشینای داخل این لیست هستند داخل ایران البته. ولی اینقدر گرون هستن که به قول شما جز گاری های داخلی انتخابی نداریم ما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. امیرحسین

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    از نظر من کراس اووری که قابلیت آفرود نداشته باشه یعنی چند سانت ارتفاع در برابر از دست دادن ثبات,هندلینگ و نرمی سیستم تعلیق
    انتخاب من جیپ هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. جلال

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر تنوع!!!! هیییییی خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Saeed

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    پس هوندا HRV چه کلاسی حساب میشه اگه CRV کراس اور جمع و جوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Archi KHAN

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    ژاپنی ها خیلی خوب جلب توجه میکنن
    هوندا ، نیسان ، مزدا و سوبارو همه جزء بهترین های این کلاس هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نادر

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بچه ها توسان بهتره یا نیسان روگ با اینکه قیمتشون هم یکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ali ayat

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    طبق آخرین خبر از خودروهای داخلی
    وزیر صنعت و معدن (همه میشناسن)اعلام کرد(اعتراف کرد):خودروهای داخلی مورد تست جهت گرفتن ستاره ایمنی قرار گرفته است و۷۰درصد از خودروهای داخلی(کم نکرده باشه)موفق به دریافت یک ستاره ایمنی از پنج ستاره ایمنی شد(زیر یک نبود ) و با این خبر هیجان انگیز شمارو به خدا میسپارم خدانگهدار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. moein

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    انتخاب اول جیپ و دوم مزدا و سوم نیسان
    و دوباره شاهد آن هستیم که کره هیچ نماینده ایی نداره با وجود این که خیلی در این سگمنت سرمایه گذاری کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سیروس

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    انتخاب من لیفان X50 CVT :)))))))))))))))) از هر لحاظ از تمام خودروهای فوق کارامدتره :))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. sina

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    چراغ عقب نیسان rouge شبیه لکسوس RX نسل قبل هست 2014

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. احمد باقری

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نیسان و مزدا ماشینهای باحالی دارن چیپ هم که دیگه نگو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (259 ديدگاه)

    من مزدا را انتخاب می کنم چون که کیفیت و زیبایی وحس اسپرتی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمدرضا

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    په راو۴چی شد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا