چشم اندازهفته نامه

6 جایگزین ارزان‌تر برای ب‌ام‌و سری 2 گرن کوپه

پس از انتشار تیزرهای متنوع، ب‌ام‌و سرانجام سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۰ را به‌صورت رسمی معرفی کرد و البته همچون همیشه نظرات متفاوتی درباره آن ابراز شد. پروفایل جانبی این خودرو خیلی کوتاه بوده و بنابراین فاقد زیبایی ذاتی برادران بزرگ‌تر خود همچون سری ۸ گرن کوپه می باشد. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی قرار گرفته که با X2 مشترک بوده و قدرت هر دو نیز تقریبا برابر است.

مدل ۲۲۸i xDrive قدرت ۲۲۸ اسب بخاری داشته درحالی‌که خروجی مدل اسپورت تر M235i xDrive به ۳۰۱ اسب بخار می‌رسد. هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود می‌برد. قیمت این مدل ها هنوز منتشر نشده اما انتظار داریم سری ۲ گرن کوپه اندکی ارزان‌تر از X2 (بین ۳۸۴۰۰ تا ۴۶۴۵۰ دلار) باشد. این قیمتی سنگین برای یک خودروی جمع‌وجور است اما اگر شما به دنبال خودرویی کوچک با پرفورمنس مناسب هستید ولی بودجه‌ی کافی برای خرید سری ۲ گرن کوپه را ندارید می‌توانید نگاهی به این ۶ جایگزین ارزان‌تر بیندازید.

  • مرسدس-ای ام جی CLA 45 مدل های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸

خب شما ایده‌ی یک سدان اسپورت آلمانی با طراحی کوپه مانند را دوست دارید؟ چرا خودرویی را از شرکتی که خودروهای کوپه ی چهار درب را اختراع نموده نخرید؟ هم‌اکنون می‌توان نمونه‌های کارکرده‌ی مرسدس-ای ام جی CLA 45 را با قیمت حدود ۲۰ هزار دلاری پیدا کرد. حتی نمونه‌های تایید شده در بازار نیز با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار عرضه می‌شوند. برخلاف M235i که دست‌پرورده‌ی خالص M نیست، CLA 45 محصولی کامل از ای ام جی بوده و پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲ لیتری دست‌ساز آن قدرت ۳۴۵ اسب بخاری دارد. کابین این خودرو شاید به اندازه سری ۲ گرن کوپه مدرن نباشد اما بسیار سریع‌تر بوده و شتاب ۴.۲ ثانیه‌ای دارد.

  • آکورا ILX مدل های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹

این خودرو شاید از نظر قدرت و لوکس بودن در حد و اندازه‌های ب‌ام‌و نباشد اما شما می توانید یک مدل تقریبا صفر را با قیمتی ارزان‌تر بخرید. اگر هم به دنبال نمونه‌ای کارکرده باشید مدل های مجهز به پیشرانه ی کوچک‌تر ۲ لیتری با با بهای زیر ۱۰ هزار دلار پیدا خواهید کرد. ما مدل مجهز به پیشرانه ی ۲.۴ لیتری ۲۰۱ اسبی را توصیه می‌کنیم که با گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس است. این مدل ها با بهای بین ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار پیدا می شوند و هزینه‌های نگهداری آن‌ها نیز کمتر از ب‌ام‌و خواهد بود.

  • کادیلاک ATS مدل های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹

پیدا کردن کادیلاک ATS-V پرفورمنس با بهایی کمتر از سری ۲ جدید شاید کار بسیار سختی باشد اما به راحتی می‌توانید ATS جدید را بخرید. این خودرو با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری، ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری در دسترس بوده و قدرت آن‌ها به ترتیب ۲۰۲، ۲۷۲ و ۳۳۵ اسب بخار می‌باشد. تنها پیشرانه ی توربوی یاد شده با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه شده و باقی پیشرانه‌ها با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری کرده‌اند. قیمت مدل پایه هم‌اکنون حدود ۱۰ هزار دلار بوده و حتی مدل قوی ۶ سیلندر را نیز می توان با بهایی مشابه پیدا کرد.

  • آئودی S3 مدل های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹

آئودی A3 و S3 خودروهای کوپه چهار درب نیستند اما از نظر ما سری ۲ جدید شبیه یک سدان مرسوم است تا مدل های گرن کوپه مشهور. نمونه‌ی کارکرده‌ی S3 را می‌توان با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار پیدا کرد. این مدل از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۹۱ اسبی و گیربکس DSG استفاده کرده و از نظر شتاب نیز می تواند با M235i رقابت کند.

  • فولکس واگن گلف GTI مدل های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹

همانند ILX، این خودرو نیز بصورت صفر کیلومتر در دسترس بوده و ارزان‌تر از ب‌ام‌و است. گلف همان پرستیژ ب‌ام‌و را ندارد اما کابین GTI را می‌توان با اکثر خودروهای لوکس پایه مقایسه کرد. هفتمین نسل GTI موارد اشتراک زیادی با آئودی A3 و S3 دارد اما به خاطر اینکه نشان فولکس را بر پیشانی داشته بنابراین خیلی ارزان‌تر است. مدل ۲۰۱۵ کارکرده این خودرو را می‌توان با بهای حدود ۱۰ هزار دلار پیدا کرد. این مدل از پیشرانه ۴ سیلندر توربوی ۲۰۰ تا ۲۱۰ اسبی استفاده کرده و برخلاف اکثر خودروهای این لیست از نوع هاچبک است.

  • فورد فیستا ST مدل های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹

فیستا ST با فاصله ارزان ترین گزینه‌ی این لیست بوده و قیمت مدل های کارکرده آن از زیر ۱۰ هزار دلار آغاز می‌شود. هم‌اکنون زمان خرید فیستا ST است زیرا هنوز هم مدل های سال ۲۰۱۹ آن در نمایندگی‌ها وجود داشته و با تخفیف‌های زیادی عرضه می‌شوند. فیستا از پیشرانه ی ۱.۶ لیتری ۱۹۷ اسب بخاری و گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده کرده و سواری بسیار هیجان‌انگیزی دارد. ب‌ام‌و به خاطر سواری لذت‌بخش شناخته شده اما فکر نمی‌کنیم سری ۲ جدید به اندازه فیستا ST هیجان‌انگیز باشد.

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. parvaz

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (395 ديدگاه)

    قیمتش رو بزاریم کنار واقعا فیس خوبی داره و پرفورمنس خودرو رو کاملا داره نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    کادیلاک ATS بالای 2013 با موتور 3.6 قیمتش از 10000$ شروع میشه!! ای خداااا
    بعد یسریا هنوزم میگن جبر جغرافیایی واقعیت نداره
    تک تکه ماشینای این لیستو دوست دارم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    سری2 گرن کوپه اگه چراغ های جلو کمی باریک تر میشد و سپرزیباتری هم داشت طراحیش عالی میشه. البته در نسخه های دیگه سپرجلو طراحی بهتری داره. اما ایکاش چراغ ها کمی ظریف تر بودش!!!!
    درعوض طراحی کناری جذابه. کیفیت وطراحی کابین که عالیه و طراحی عقب خیلی خیلی جذاب و اسپرت شده!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامین

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    یکی از زشت ترین بی ام و های تاریخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (30 ديدگاه)

    زشت به معنای واقعی. دقیقا مثل زد4 جدید خراب کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهراد

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (762 ديدگاه)

    خیلی زیبا و خواستنیه ??
    چجوری به این زیبای کوچولو میگید زشت؟؟ _ منکه بیشتر طرفدار آمریکاییام میگم این ماشین زیبا و هماهنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بین ماشین های تو لیست گلف رو به همشون ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا