چشم اندازهفته نامه

5 جایگزین پرفورمنس و الکتریکی برای تسلا رودستر

زمانی که تسلا رودستر جدید در سال ۲۰۲۰ عرضه شود یکی از سریع‌ترین خودروهای پرفورمنس الکتریکی دنیا خواهد بود. ما می‌گوییم “یکی از” چون تسلا تنها نبوده و در این نوشتار تعدادی از محصولات الکتریکی با عملکردی جذاب را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

تسلا رودستر
در اینجا شاهد جایگزین‌هایی برای تسلا رودستر خواهید بود. برخی از این خودروها هم‌اکنون در دسترس هستند درحالی‌که برخی نیز تا زمان عرضه رودستر جدید وارد خیابان‌ها خواهند شد. شاید این خودروها همان مشخصات دیوانه کننده رودستر را نداشته باشند اما هریک به روش خاص خود ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

  1. پورشه میشن E

پورشه Mission-E کانسپت
میشن E اغلب به عنوان یکی از قوی‌ترین رقبای بالقوه برای محصولات پرفورمنس و الکتریکی تسلا در نظر گرفته می‌شود. این خودرو هنوز تولید نشده اما نمونه‌های پیش‌تولیدی در خلال تست‌ها شکار عکاسان شده است. شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه این خودرو دارای نسخه‌های ۴۰۲، ۵۳۶ و ۶۷۰ اسب بخاری خواهد بود. همچنین گفته شده نسخه ۹۳۶ اسبی میشن E عرضه خواهد شد که دارای دو واحد الکتریکی ۳۷۵ اسبی در عقب و یک واحد ۱۸۶ اسبی در جلو خواهد بود. باید منتظر چنین هیولایی باشیم…

  1. آریل هایپرکار


این خودرو هم هنوز تولید نشده اما دلایل زیادی برای اطمینان از توانایی‌های آن وجود دارد. هایپرکار حاصل تلاش‌های مغز متفکرهای کاربلد آریل بوده و با حمایت دولت بریتانیا ساخته می‌شود. این کمپانی می‌گوید هایپرکار از ۴ پیشرانه الکتریکی جداگانه که هریک قدرت ۲۹۵ اسبی دارند نیرو می‌گیرد و از مجموعه باتری ۵۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. محدود حرکتی این خودرو حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ کیلومتر خواهد بود اما با یک افزایش دهنده بُرد حرکتی توربینی در دسترس خواهد بود. خروجی این خودرو به ۱۱۸۰ اسب بخار رسیده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۴ ثانیه‌ای می‌شود. این خودرو در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.

  1. ریماک کانسپت وان


پس از اینکه ریچارد هموند از تصادف سهمگین اوایل سال جاری جان سالم به در برد نام ریماک کانسپت وان بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاد. این خودرو زاده تفکر خلاق میت ریماک، مهندس ۲۸ ساله‌ای است که قدرت ۱۲۲۴ اسب بخاری دارد. برد کانسپت وان به بیش از ۳۲۰ کیلومتر رسیده و از مجموعه باتری ۹۲ کیلووات ساعتی سود می‌برد. تنها ۸ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و همگی قبلاً فروخته شده‌اند. ریماک همچنین خودروی جدیدی را توسعه می‌دهد که در آینده اخبار بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

  1. جنوویشن GXE


خب بله! به نظر می‌رسد ما تلاش داریم یک کوروت C7 را به عنوان خودرویی الکتریکی قالب کنیم! این خودرو در حقیقت بر پایه C7 Z06 ساخته شده و جنوویشن GXE نام دارد. خودروی مورد بحث دارای مجموعه باتری ۴۴ کیلووات ساعتی بوده و تنها پیشرانه الکتریکی آن قدرت ۶۶۰ اسب بخاری دارد. کمپانی تولید کننده ادعا می‌کند این خودرو در کمتر از ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نسخه پروتوتایپ آن توانسته به سرعت ۳۳۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. تنها ۷۵ دستگاه از این خودرو با قیمت ۲۵۰ هزار دستگاه ساخته خواهد شد.

  1. Nio EP9


شاید این خودرو دوست داشتنی‌ترین مدل پرفورمنس الکتریکی تا به امروز باشد. نه تنها با خودرویی طرف هستیم که ظاهر پروتوتایپ های لمانز را دارد بلکه از نظر عملکردی نیز در حد این خودروها نشان می‌دهد. با ۴ پیشرانه الکتریکی شاهد قدرت ۱۳۴۱ اسب بخاری هستیم. خودروی مورد بحث توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۶ دقیقه و ۴۵.۹۰ ثانیه طی کند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت EP9 تنها در ۲.۶ ثانیه ثبت می‌شود. ۶ دستگاه از این خودرو با بهای ۱.۲ میلیون دلاری به سرمایه‌گذاران کمپانی فروخته شده و تنها ۱۰ دستگاه دیگر برای خریداران عادی ساخته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi Chevrolet

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    جنوویشن برام عجیب بود
    اولین باره اسمشو میشنوم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرامرز

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    چطوریه همه اینا مخصوصاْ آخری به شدت جمع و جورتر و سبک تر از تسلا مدل اس پی۱۰۰دی هستن و قدرت بالاتری دارن ولی شتاب ۰ تا ۱۰۰ شون از اون بدتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      یکی این که تسلا ضریب دنده اش رو برای سرعت های مقداری پایین تر تنظیم کرده.
      اما خیلی خیلی مهم تر از اون تسلا از موتور های القایی استفاده میکنه توی سری اس که حدود یکی دو درصد بازده بیشتر دارن، همین افزایش بازده کم درصد توی دورهای متوسط به بالا میتونه باعث شه موتور کمتر گرم کنه و بشه بهش جریان بیشتری فید کرد و نیروی بیشتری یا توان بیشتری توی دور ثابت ازش گرفت. البته تسلا توی سایر بخش ها مثل اینوتر هم از بقیه جلوتره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. M.us

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    باید منتظر موند و دید البته در مورد جنوویش نمیدونم چی بگم حتی علامت کوروت رو هم برنداشتن اگه کسی ندونه فکر میکنه همون کوروت بنزینیه نه الکتریکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. عطا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    تسلا گیربکس تک سرعته با ضریب دنده ثابتی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Hemichan

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    “اما هریک به روش خاص خود ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.”
    دقیقا چه روش خاصی؟ اینا که هیچیشون خاص نبود هیچ نسبت به کاراییشون خیلی هم گرونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      آره رودستر گرونه فراری منصفانه اس… :)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا