چشم انداز

بهترین و بدترین خودروها با سه ردیف صندلی

مهم‌ترین ویژگی خودروهای با سه ردیف صندلی، قابلیت حمل همزمان هفت تا هشت نفر به‌علاوهٔ بار است. این خودروها با داشتن چنین قابلیتی مناسب سفر هستند. لیستی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم از خودروهای مینی‌ون و شاسی‌بلند تشکیل شده است. هرکدام از این کلاس‌ها مزیتی دارند به‌عنوان‌مثال مینی‌ون‌ها صندلی‌های ردیف سوم بهتر و شاسی بلندها فضای بار و دسترسی بهتری دارند. خودروهایی که در این لیست قرارگرفته‌اند از نظر میزان دسترسی و راحتی صندلی‌های ردیف سوم بررسی‌شده‌اند.

Best & worst three-row vehicles
Best & worst three-row vehicles

بهترین خودروها با سه ردیف صندلی

شورولت سابربن
این خودروی غول‌پیکر، ظاهری قدیمی دارد و بر اساس تراک ها طراحی شده است. این خودرو که در اصل یک تراک خانوادگی است برای خانواده‌های پرجمعیتی طراحی شده که در حومه شهر زندگی می‌کنند. صندلی‌های ردیف سوم این خودرو، سابربن را از سایر شاسی بلندها متمایز می‌کند. این خودرو در عین اینکه می‌تواند ۸ یا ۹ نفر را حمل کند، فضای بار بزرگی هم مهیا کرده است.

2015 Chevrolet Suburban LTZ
۲۰۱۵ Chevrolet Suburban LTZ
داج دورانگو
دورانگو پلت فرم مشترکی با جیپ گرند چروکی دارد و صندلی‌های ردیف سوم هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. صندلی‌های ردیف سوم این خودرو فضای مناسبی برای استقرار دو فرد بزرگسال مهیا می‌کنند اما این فضا برای سفرهای طولانی کافی نیست.

2015 Dodge Durango R/T
۲۰۱۵ Dodge Durango R/T
فورد اکسپدیشن
اکسپدیشن در کلاس شاسی بلندهای فول سایز قرار می‌گیرد و رقیب اصلی شورولت سابربن محسوب می‌شود. این خودرو در دو سایز عرضه می‌شود، مدل درازتر که EL نام دارد فضای بار گسترده‌ای دارد و با صندلی‌های تخت ردیف عقب فضای مناسبی را برای ۸ نفر مهیا کرده است.

2015 Ford Expedition Platinum
۲۰۱۵ Ford Expedition Platinum
هوندا اودیسه
اگر صرفاً به دنبال خودرویی خانوادگی با صندلی‌های ردیف سوم مناسب می‌گردید مینی‌ون‌ها بهترین انتخاب از بین کلاس‌های خودرویی هستند. اودیسه با صندلی‌های ردیف دوم و سوم راحت و مجزا فضای مناسبی برای ۸ نفر مهیا می‌کند. این خودرو با فضای بزرگش از هر جهت نیازهای سرنشین‌ها را چه از لحاظ بار و چه از لحاظ جا برای سرنشین‌ها برطرف می‌کند.

2015 Honda Odyssey
۲۰۱۵ Honda Odyssey
لینکلن ناویگیتور
ناویگیتور بر اساس فورد اکسپدیشن طراحی شده است و در مدلی بزرگ‌تر فضای بار بزرگی را پشت صندلی‌های ردیف سوم فراهم کرده است. صندلی‌های تخت ردیف سوم این خودرو واقعاً خوب طراحی‌شده‌اند و به‌اندازهٔ صندلی‌های ردیف دوم راحت هستند.

2015 Lincoln Navigator
۲۰۱۵ Lincoln Navigator
2015 Lincoln Navigator Interior
۲۰۱۵ Lincoln Navigator Interior
مرسدس بنز GL
شاسی‌بلند GL مرسدس بنز در کلاس بیزینس یکی از بهترین خودروهای با صندلی عقب است. موتورهای توربودیزل به‌ندرت در خودروهای با سه ردیف صندلی دیده می‌شود و خانواده‌های پرجمعیت ممنون این موتور قوی و فضای مناسب برای ۷ نفر خواهند بود.

Mercedes-Benz GL-Class 2014
Mercedes-Benz GL-Class 2014
نیسان کوئست
کوئست لوکس‌ترین مینی‌ون موجود در بازار است. اما این خودرو به خاطر دسترسی مناسب به صندلی‌های ردیف سوم، صندلی‌های ردیف دوم را به‌صورت مجزا طراحی کرده که تنها ظرفیت دو نفر را دارد اما در صندلی‌های ردیف سوم، سه نفر به‌راحتی جا می‌شوند. با این حساب ظرفیت اصلی این خودرو ۷ نفر است.

2015 Nissan Quest
۲۰۱۵ Nissan Quest
تویوتا سیه‌نا
مینی‌ون سیه‌نا مثل اودیسه هشت‌نفره است. صندلی‌های ردیف سوم این خودرو برای سه نفر راحتی قابل قبولی دارند و دسترسی به این صندلی‌ها هم چندان مشکل نیست. صندلی هشتم این خودرو در مرکز ردیف دوم قرار گرفته است، تویوتا در صورت قرار ندادن این صندلی در مرکز، به طرز هوشمندانه‌ای صندلی هشتم را در عقب خودرو قرار داده است.

2015 Toyota Sienna
۲۰۱۵ Toyota Sienna

بدترین خودروهای با سه ردیف صندلی

لندروور رنج‌روور اسپرت
آپشن صندلی‌های ردیف سوم در رنج‌روور اسپرت، آپشن مناسبی برای این خودرو است اما فضای تنگ این صندلی‌ها و دسترسی سخت به آن‌ها مشکل عجیبی است که تنها فضا برای دو کودک را مهیا کرده است.

Land Rover Range Rover Sport 2014
Land Rover Range Rover Sport 2014
کیا سورنتو
صندلی‌های ردیف سوم تا شونده کیا سورنتو تکیه‌گاه صاف، فضای سر محدود و بالشتک‌هایی با ارتفاع کم دارد که باعث می‌شود زانوها در هوا قرار بگیرند با این حساب این صندلی‌ها مناسب کودکان هستند، با حرکت دادن صندلی‌های ردیف دوم به سمت جلو می‌توان فضای بیشتری در قسمت زانو و پاها برای ردیف سوم مهیا کرد اما این کار هم فضایی مناسب برای بزرگسالان فراهم نمی‌کند.

2015 Kia Sorento SX
۲۰۱۵ Kia Sorento SX
منبع: consumerreports

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    فقط 3 تای اولی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      اینم دسپخت جدید تویوتا:
      http://www.car.ir/news/first-pics-new-land-cruiser
      لند کروز جدید????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. "Amir"

        ۱۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (728 ديدگاه)

        دوستان من چندین بار مجبور شدم ردیف عقب کیا سورنتو بشینم ، در یک کلام بخوام بگم افتضاح بود ، صندلی ها و پشت سری ها از سنگ سفت تر بودن و هرچی ضربه بود به من منتقل میشد !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کیان

          ۱۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1433 ديدگاه)

          دیگه شرکتای ضعیفی که تازه پا به عرصه گذاشتن نباید انتظار زیادی داشت !!!
          مطمئنا همچین شرکتی از اینکه جر آمار حساب شده باید کلی خوشحال باشه ، همین که تو رنک اومده و در پایین ترین حد باز میتونه یکمی اسمشو مطرح کنه
          امیدوارم ظاهر پسندان داخلی وابسته به آپشن زیاد تفاوتهای اصلی خودروسازهای مطرح و با عروسک سازهای کره ای درک کنن !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (56 ديدگاه)

      منظورت آمریکایی هاس؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. آندرا آنیلی

      ۱۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      نیسان ایکس تریل بهترینه! در سته تو این لیست نیسن ولی من خیلی دوسش دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. shahryar

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    با طراحی نیسان خلی حال کردم،مخصوصا داخلیش

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. مرتضی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس لندکروز کجاست؟!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. Hadi

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    بغیراز 3 ردیف صندلی
    من رنجروور رو خیلی دوس دارم
    مث ی مرد خیلی شیک پوش و جلتنمن و پرقدرته
    البته این نظر منه و هرکس نظری داره
    و اینم منصفانه نیست که وَن هارو با ماشین های شاسی بلند که ردیف سوم رو فقط محض احتیاط یا برای فروش بهتر یا هرچیز دیگه به کار میبرن قابل مقایسه دونست
    چون وَنی که برای جابجای افراد هست باید 3 ردیف صندلی داشته باشه و مسلما باید راحتی خودشو داشته باشه
    شاسی بلند ها بزور ردیف سوم رو جاسازی کردن ولی خو ماشین های آمریکای خیلی دیگه بزگن که هم مزیته هم خیلی دیگه بزرگن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Infinite

      ۱۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (452 ديدگاه)

      در مورد رنج روور با شما موافقم. خودرو واقعا شیکی هست.
      انتخاب من بین این‌ها ابتدا بنز و بعد لینکلن هست.
      فورد فلکس هم برای سه ردیف فضای مناسبی داره:
      http://2016conceptcars.com/wp-content/uploads/2014/09/2015-Ford-Flex-Interior.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. نوید

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    پس لندکروز چی؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. نخود آش

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (294 ديدگاه)

    از قیافه دوج و لینکن و رنج روور خوشم میاد. ولی عاشق بنزم.
    پناه بر خدا

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. احسان

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    حیف که اینا تو ایران نیست
    الان اون سابربن باید توی جنرال موتورز ایران( پارس خودرو) تولید میشد
    بهترین ماشین بود برای اقلیم رنگارنگ ایران
    کاش انواع سدان _ون_مینی ون_پیکاپ_یوت_تراک_هاچ بک_ استیشن_ اس یو وی_وانت_میکرو ون_;کانورتیبل_لیفت بک _فست بک _ام پی وی _لیموزین _کوپه و رودستر وکروک و ده ها مدل ماشین از ده ها کمپانی و برند از اقصی نقاط دنیا توی ایران ساخته و مونتاژ و یا وارد میشدو هر کسی با هر بودجه و علاقه ای قدرت خرید ودسترسی راحت به یه مدل صفر یا دست دوم داشت
    چقدر ماشین خریدن و ماشین داشتن و سفر کردن لذت بخش میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mahdi

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    جای لندکروز خالی…………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mehdi

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    در یک کلام شاسی بلند فول سایز =امریکا
    انصافا خیلی تو زمینه ی شاس بلند موفقن
    و کسایی که عاشق تراک ها یا پیک اپ های بزرگ هستن به منبع دیگهای مراجعه نکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بنتلی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    من از سابرین وGL‏ بیشترخوشم اومد البته فک میکنم صندلی های ‏GLاز بقیه بهتر باشه وفضای داخلی راحتی باشه،فضای داخلی سابرین هم واقعا بزرگه ولی فک کنم صندلی ردیف سومش زیاد راحت نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. ali

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    اسکایلد – تاهو- اکسپلورر- دیسکاوری
    خودرویی که سه ردیف صندلی نداشته باشه خودرو نیست :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سام سامی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    حداقل چیزی که انتظار می رفت صدر نشینی امریکایی ها بود که همین طور هم شد…
    درود بر عاشقان خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. جی تی ار

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    جای کادیلاک اسکالید واقعا خالیه. اسطوره ی شاسی بلند هایرفول سایز برا من این ماشینه واقعا عاشقشم. اما انصافا آمریکا تو شاسی بلند های فول سایز حرف اول رو می زنه. به نظرم صندلی های GL از بقیه راحت تر باشه.
    خیلی از این کانسومر ریپورتز خوشم میاد. آمارش قابل اعتماد ترینه چون همه چی رو خودش آزمایش میکنه. به نظرم خیلی هم مایه دارباشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      کادیلاک اسکالید که دیگه معرکه اس……………
      suv فول سایز و لوووکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حسین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعا شورولت سابربن از نظر ردیف سوم جا دار بودن و فضای بار فوق العادس+طراحی زیبا و موتور غولپیکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. aaaaaaaaa

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    پس چرا کادیلاک اسکالید نیست؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نیما

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با تشکر از نویسنده ولی عجیبه که در بیشتر تصاویر ردیف سوم نامشخصه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    بازم ماشین های آمریکا اول شدن…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ALiHidden

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    پس کادیلاک اسکالید چی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کارنیوال کو. تو این مقایسه باید کیا کارنیوال یا همون سدونا رو میذاشتن نه سورنتو. اینکه مسلمه ماهیت سورنتو ون نیست وصندلی عقب بیشتر نمایشیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. احمد باقری

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا چند تا از این ماشینها غولن. وقتی از کنار ماشین آدم رد میشن انصافا جثه بزرگشون تو چشم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    benz
    end

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ساسان.م

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (338 ديدگاه)

    جای کادیلاک اسکالید و لکسوس LX570 خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. AHMADREZA

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بنز عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  24. رهگذر

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    با عرض تسلیت واسه شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام
    کابین GL اصلا یه دنیای دیگه داره واسه خانواده عیالواریه که رفاه و پرستیژ رو هم میخوان بجز جای بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. پویان

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سوار این ماشینایی که تو مقاله هست نشدم ولی سانتافه رو که سوار شدم از هر چی ماشین سه ردیف صندلیه بدم اومد اینقدر که افتضاحه و اصلا جای پا نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. mahdi

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تویوتا سکویا چیییی؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام پس جی ام سی یوکن کجاست بزگترین اس یو ویه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    پس جی ام سی یوکان کجاست ؟؟؟
    فول آپشن ترینش از سابربان هم بزرگتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. من

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (249 ديدگاه)

    من یک بار تو یکی از ون چینی ها نشتم واقعا کابوس بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. h112

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    داج دورانگو بعد کیا سراتو….داچ اول فیس مخوف تری داشت الان یه خورده شبیه کره ای ها شده….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا