چشم اندازهفته نامه

خودروهایی که شاید در آینده کلکسیونی شوند

یافتن خودرویی که در چند سال آینده بتواند بهتر از سایرین ارزش خود را حفظ کند کار سختی است. یکی از کلکسیونی‌ترین خودروهای واضح ب ام و ۱M است که فوراً پس از اعلام ب ام و مبنی بر عدم تولید تبدیل به خودروی جذاب کلکسیونرها شد.

سایت Hagerty که اقدام به معرفی خودروهای کلکسیونی آینده می‌کند لیستی کوتاه از خودروهای جدیدی که در آینده احتمالاً کلاسیک شده‌اند را معرفی کرده و در این میان چند سورپرایز نیز به چشم می‌خورند.

اگرچه لیست منتشر شده شامل ۱۰ خودرو است اما ما لیست را نصف کرده و مهم‌ترین خودروها را خدمت شما عزیزان معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

  • هوندا سیویک تایپ R


حضور سیویک تایپ R در این لیست خیلی مایه تعجب نیست. دهمین نسل از این خودروی اسپورت سرانجام به آمریکا راه یافت و دل افراد زیادی را به دست آورد.

اگرچه هوندا قیمت معقول ۳۴ هزار دلاری را برای سیویک تایپ R در نظر گرفته تلاش برای یافتن مدلی با این قیمت سخت است زیرا مالکان این خودرو بهای بیشتری را در سایت‌های گوناگون طلب کرده‌اند. اگر بتوانید تایپ R جدید با قیمتی نزدیک به ۳۴ هزار دلار پیدا کنید سریعاً آن را خریده و در شرایط مناسبی نگهداری کنید.


باید اذعان کرد دیدن استینگر در این لیست باعث تعجب ما شد زیرا واژه‌های کیا و کلاسیک معمولاً کنار یکدیگر ظاهر نمی‌شوند. زمانی که به یک کیای کلاسیک فکر می‌کنید مغز شما سریعاً به یاد خودروهای بی‌کیفیت و زشت چند سال پیش می‌افتد.


البته واضح است که کیای امروزی تفاوت‌های بسیار زیادی با چند سال پیش داشته زیرا این خودروساز کره‌ای هم‌اکنون چند خودروی نسبتاً قوی را عرضه می‌کند که نه تنها خوش‌ساخت هستند بلکه با ویژگی‌ها و قیمتی به شدت رقابتی عرضه می‌شوند.

همان‌گونه که می‌دانیم استینگر GT اولین تلاش کره‌ای‌ها در کلاس خودروهای اسپورت بوده و البته بازخوردهای مثبتی نیز دریافت کرده است. حتی موتور ویک که یکی از قدیمی‌ترین رسانه‌های خودرویی است استینگر GT را به عنوان بهترین سدان اسپورت سال ۲۰۱۸ انتخاب کرده است.


اگرچه می‌توان استینگر GT را به عنوان خودروی کلاسیک آینده محسوب کرد اما به نظر ما میزان ارزش آن به گذشت زمان بستگی دارد. اگر کیفیت ساخت مهم باشد یک سدان قوی قطعاً در آینده طرفداران بیشتری خواهد داشت. اگر این خودرو مشکلات زیادی داشته باشد فکر نمی‌کنیم کسی برای آن پول پرداخت کند.

  • لکسس LC 500


از نظر ما لکسس LC 500 خودرویی است که به اندازه کافی دوست داشته نشده است. لکسس برندی است که در سال‌های گذشته به خاطر ساخت خودروهای ضدگلوله به شدت باکیفیت شناخته می‌شد هم‌اکنون با جلوپنجره دوکی‌شکل بزرگش معروف شده است؛ اما لکسس طرز استفاده مناسب از این جلوپنجره را یافته است. LC 500 نه تنها جلوپنجره زیبایی دارد بلکه می‌تواند یکی از زیباترین خودروهای کنونی لقب بگیرد.

ایده کلاسیک شدن یک GT پیشرانه جلو و دیفرانسیل عقب خوب به نظر می‌رسد. مطمئن هستیم که این خودرو افراد زیادی را سورپرایز خواهد کرد. کلاس کروزرهای لوکس شاید محدود باشد اما مطمئن هستیم LC 500 در آینده کلکسیونی خواهد شد.

  • آئودی RS3


آئودی RS3 یک خودروی کامپکت پرفورمنس با ویژگی‌های جالب است. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک مشهور کواترو، پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه سود می‌برد. بدین ترتیب با یک خودروی بسیار سریع در خط مستقیم طرفیم.

اما زمانی که RS3 را با ب ام و M2 مقایسه کنید در خواهید یافت باواریایی خوش‌ترکیب لذت رانندگی بیشتری دارد. همچنین باید به نشان RS اشاره کنیم که آمریکایی‌ها از دست یافتن به برخی از قوی‌ترین محصولات ارباب حلقه‌ها ناتوان مانده‌اند؛ بنابراین مدل‌های RS آئودی در آمریکا کاملاً نادر هستند.

  • جیپ گرند چروکی تراک هاوک


جیپ گردند چروکی تراک هاوک نشان دهنده روش و مرام آمریکایی‌ها در ساخت شاسی‌بلند اسپورت و پرفورمنس است. شتاب ۲.۸ ثانیه‌ای این خودرو واقعاً فوق‌العاده بوده اما ما احتمال کمی برای کلاسیک شدن گرند چروکی تراک هاوک در آینده قائل هستیم و دلایلی نیز برای این کار داریم.


بی‌شک تراک هاوک خودرویی جذاب است اما خب یک شاسی‌بلند سریع دیگر در کلاسی رو به رشد است. همین! لامبورگینی نیز اوروس را معرفی کرده و فراری نیز همین کار را انجام خواهد داد. به این لیست باید پورشه، بنتلی، رولزرویس و مرسدس-ای ام جی را نیز اضافه کنیم.


دیگر موضوع به تیراژ تولید مربوط می‌شود. جیپ به‌صورت رسمی نگفته چه تعدادی از گرند چروکی تراک هاوک را فروخته اما فکر نمی‌کنیم آمار تولید کمتر از داج دیمن باشد. دیمن تنها برای یک مدل سال تولید می‌شود.

اگر گرند چروکی تراک هاوک به تعداد زیادی تولید شود ارزش کلکسیونی چندانی نخواهد داشت. همین حالا در یکی از سایت‌ها آگهی فروش ۷۸ دستگاه تراک هاوک به چشم می‌خورد در صورتی که به‌طور مثال تنها یک RS3 برای فروش گذاشته شده است.
شرمنده طرفداران جیپ شدیم اما ما که فکر نمی‌کنیم تراک هاوک در آینده خودرویی کلاسیک باشد!

۵ خودروی دیگر این لیست عبارت‌اند از:

  • شورولت کامارو ZL1 1LE
  • داج چلنجر SRT دیمن
  • جیپ رانگلر
  • پورشه ۷۱۸ کیمن/باکستر GTS
  • سوبارو WRX STI Type RA

جیپ رانگلر 2018

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    هوندا برای تیپ صلیغه جوانها میدرخشه تو این لیست و ترکونده .
    کیا استینگر هم نقش اعجوبه ماشینهارو داره .
    ماشینهای آمریکایی هم بی نهایت جاودانه هستن با اون طراحی های دوست داشتنیشون .
    پورشه هم نقش نون سر سفره داره که اگه نباشه سیر نمیشیم.
    ولی لکسوس و سوبارو با آئودی تو این لیست با اینه خوبن ولی به درد این لیست نمخورن الخصوص لکسوس.

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.M

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (309 ديدگاه)

      وایپر جای خالیه بزرگ این مجموعس…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Wrx

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (329 ديدگاه)

    ایول به سوبارو
    و ایول به کیا
    ❤️❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ساسان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    لکسس این مدلش واقعازیباست… یه خودرو اسپرت فوقلاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10061 ديدگاه)

    آخه این خودروها تولید محدود هستند یا عَقَبِیِه خاصی پشتشون هست که بخواهند در آینده کلکسیونی شوند.
    استثناعاتی وجود داره داره مثل فولکس بیتل ولی اینها خیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. الف.ی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1634 ديدگاه)

    اون سوبارو WRX واقعا عشق منه!!!
    شش سالم بود که مادرم به عنوان هدیه تولد یه اسباب بازی آبیش رو برام خرید و کاملا غافلگیرانه اونو به من داد.خیلی قیافه باحال و بانمکی داشت. از همون موقع بود که عشق آغاز شد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mohamad

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    لکسس LC500 تو هر لیستی حضور داره
    حتی در لیست علایق من :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیرمحمد

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (238 ديدگاه)

    از نظر من استینگر جی تی در یک صورت میتونه به یک خودروی کلکسیونی خوب تبدیل بشه و اون هم اینه که در اینده کیا تبدیل به کمپانی ای بشه که در زمینه ی خودروهای اسپورت و با قابلیت های فنی بالا حرف های خیلی زیادی برای گفتن داشته باشه و اعتبار زیادی کسب کنه در این صورت استینگر جی تی به عنوان اولین سدان گرن توریزموی این کمپانی میتونه به ارزش کلکسیونی خوبی برسه و البته زمان ثابت کرده که کره ای ها خوب بلدن چجوری با سرعت بالا پیشرفت کنن و این که در اینده در زمینه ی خودروهایی با قابلیت های فنی فوق العاده حضور داشته باشند اصلا بعید نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. maximus_450SEL 6.9

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    سیویک با این تیراژ تولید و قیمت نازل احتمالا به چند هزار سال زمان برای کلکسیونی شدن نیاز خواهد داشت !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. #ali.m#

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ?لکسس?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Hamid.Hellcat

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    چلنجر دیمن همین الان هم کلکسیونیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. arash66

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (433 ديدگاه)

    ای دووون

    همه بهترین ها جمعا ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. hamid

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (277 ديدگاه)

    استینگر و کلکسیون؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا