چشم اندازهفته نامه

درگ بزرگ موتورترند 2020، متفاوت از سال‌های قبل

یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های خودرویی که هرسال شاهد آن هستیم، درگ بزرگ موتورترند است. در این درگ، خودروهای حاضر در رقابت بهترین خودرو برای راننده شرکت می‌کنند که همگی از ماشین‌های پرفورمنس برتر سال هستند. غرش چندین و چند خودروی اسپرت و قدرتمند در باند فرودگاه و آغاز حرکت هم‌زمان آن‌ها صحنه‌ای است که فقط در این درگ بزرگ می‌توان دید. امسال اما به خاطر شیوع بیماری کرونا، پایگاه‌های نظامی به روی عموم بسته شده‌اند و به همین دلیل روش معمول برای برگزاری بزرگ‌ترین مسابقهٔ درگ جهان باید تغییر می‌کرد. امسال دیگر امکان استفاده از آن باندهای نظامی ۵ کیلومتری وجود نداشت و بنابراین دورهٔ سه‌سالهٔ برگزاری این رقابت‌ها در پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ به پایان رسید. پس درگ بزرگ کجا برگزار شود؟

اکثر فرودگاه‌های خصوصی در لس‌آنجلس طول باند کافی برای برگزاری این درگ دیوانه‌وار را ندارند زیرا کاهش سرعت یک سوپرکار دو تنی با سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت به فضای زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، استفاده از باندهای فرودگاه کاملاً منتفی شد. در صحرای کالیفرنیا اما یک پیست آزمایشی وجود دارد که با برخورداری از مسیری به‌اندازهٔ کافی طولانی و بی‌عیب و نقص، مکان مناسبی برای برگزاری این درگ است. اینجا برای خودروهای پرفورمنس جدید دنیا که در مدت‌زمانی که شما در حال خواندن این جمله هستید مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کنند کاملاً مناسب است. بااین‌حال این پیست آزمایشی هنوز هم مثل باند فرودگاه نمی‌شود زیرا عرض محدودی دارد و هشت خودرو در آن جا نمی‌شوند. به همین دلیل، فرمولی که یک دهه از آن برای برگزاری درگ بزرگ موتورترند استفاده شده باید تغییر می‌کرد.

در درگ امسال بجای آنکه همهٔ شرکت‌کنندگان هم‌زمان باهم به رقابت بپردازند، خودروها دوبه‌دو رودرروی هم قرار می‌گیرند و بازنده حذف می‌شود. از این طریق، دو خودرو به فینال رسیده و برندهٔ درگ بزرگ موتورترند ۲۰۲۰ مشخص می‌شود. درگ‌های مرحلهٔ اول و دوم در همان مسافت معمول ۴۰۰ متر برگزار می‌شود اما طول درگ نهایی ۸۰۰ متر خواهد بود. با توجه به تعداد زیاد پورشه‌ها در رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۲۰، در درگ آکورا NSX (پیروز رقابت خودروهای هیبریدی پرفورمنس موتورترند) جایگزین کیمن GT4 شد و پیکاپ سال ۲۰۲۱ موتورترند یعنی رم TRX هم به درگ اضافه شد. سپس دیگر شرکت‌کنندگان رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۲۰ یعنی شورلت کوروت، فراری F8 تریبوتو، فورد موستانگ شلبی GT500، لامبورگینی اوراکان اوو، پورشه ۹۱۱ توربو S و پورشه کاین کوپه توربو هم آمدند تا بزرگ‌ترین مسابقهٔ درگ دنیا امسال به شیوه‌ای کاملاً متفاوت برگزار شود.

  • ادامهٔ متن حاوی اسپویل است!

درگ بزرگ موتورترند ۲۰۲۰ با رویارویی پورشه کاین کوپه توربو و رم TRX آغاز شد. در این درگ، پیکاپ ۳ تنی در برابر کراس‌اوور ۲ تنی قرار گرفت و می‌شد پیش‌بینی کرد که پورشه پیروز می‌شود. درگ بعدی اما بسیار حساس‌تر بود زیرا کوروت در برابر شلبی GT500 صف‌آرایی کرد و شاهد رقابت بسیار نزدیکی بودیم اما نهایتاً این سوپراسپرت موتور وسط شورلت بود که پیروز شد و به مرحلهٔ بعدی راه یافت. پیش‌بینی نتیجهٔ درگ بعدی اما هرگز دشوار نبود چون در یک سمت آن فراری ۷۲۰ اسب بخاری و در سمت دیگر آکورای ۵۸۰ اسب بخاری قرار داشتند که این یعنی یک پیروزی راحت برای اسب رقصان مارانلو. رویارویی ۹۱۱ توربو S و اوراکان اوو اما شاید حساس‌ترین درگ مرحلهٔ اول باشد زیرا در آن دو سوپراسپرت برتر دنیا در برابر هم قرار می‌گیرند اما نهایتاً این پورشه بود که تقریباً به‌آسانی پیروز شد.

بدین ترتیب با برگزاری این چهار درگ، مرحلهٔ اول به پایان رسید و فراری F8 تریبوتو، پورشه کاین کوپه توربو، پورشه ۹۱۱ توربو S و شورلت کوروت به مرحلهٔ دوم صعود کردند. نتیجهٔ درگ‌های این مرحله اما کاملاً قابل پیش‌بینی بود زیرا در یکی کوروت و فراری و در دیگری کاین و ۹۱۱ حضور داشتند و F8 تریبوتو و توربو S به‌راحتی پیروز شدند؛ بنابراین این دو سوپرکار چشمگیر به فینال یا مرحلهٔ نهایی راه یافتند تا نهایتاً یکی از آن‌ها پیروز درگ بزرگ موتورترند ۲۰۲۰ شود. البته در درگ‌های ۴۰۰ متر مرحلهٔ اول، پورشه سریع‌ترین تایم را ثبت کرد و دودهم ثانیه از فراری سریع‌تر بود اما آیا این غول‌کش آلمانی در مسافت طولانی‌تر ۸۰۰ متر هم می‌تواند برتری خود را حفظ کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

شرکت‌کننده‌های درگ بزرگ موتورترند ۲۰۲۰ و تایم‌های ۴۰۰ متر

رتبه

خودرو

قدرت

گشتاور

وزن

تایم

۱ رم TRX ۷۰۲ اسب بخار ۸۸۰ نیوتن متر ۳۱۷۵ کیلوگرم ۱۲.۷ ثانیه
۲ پورشه کاین توربو کوپه ۵۵۰ اسب بخار ۷۷۰ نیوتن متر ۲۲۶۷ کیلوگرم ۱۱.۷ ثانیه
۳ فورد شلبی GT500 ۷۶۰ اسب بخار ۸۴۷ نیوتن متر ۱۸۳۹ کیلوگرم ۱۱.۳ ثانیه
۴ آکورا NSX ۵۸۰ اسب بخار ۶۵۰ نیوتن متر ۱۷۸۲ کیلوگرم ۱۱.۲ ثانیه
۵ شورلت کوروت ۴۹۵ اسب بخار ۶۳۷ نیوتن متر ۱۶۲۷ کیلوگرم ۱۱.۱ ثانیه
۶ لامبورگینی اوراکان اوو ۶۴۰ اسب بخار ۶۰۰ نیوتن متر ۱۶۵۳ کیلوگرم ۱۰.۵ ثانیه
۷ فراری F8 تریبوتو ۷۲۰ اسب بخار ۷۷۰ نیوتن متر ۱۵۴۱ کیلوگرم ۱۰.۵ ثانیه
۸ پورشه ۹۱۱ توربو S ۶۵۰ اسب بخار ۸۰۰ نیوتن متر ۱۶۴۵ کیلوگرم ۱۰.۳ ثانیه
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. امیررضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    خیلی جالب بود. امسال کاملا متفاوت برگزار شد.
    اف‌هشت نشون داد خیلی چیزا تو چنته داره.
    ۹۱۱ هنوز همون وحشی رام نشدنیه.
    هوراکان خودروی راننده شد.
    رم درخشید.
    کوروت تو دید بود.
    شلبی قدرتمندانه عرض اندام میکرد.
    در کل عالی بود.

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      سایر مجله ها اونقدر درگ برگزار کردن که دیگه درگ موتور ترند زیاد به چشم نمیاد. رفت اون روز هایی که یک سال منتظر مینشستیم تا موتورترند یه درگ برگزار کنه.

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. Reza

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        تو این ده سال مسخره ترین درگی که برگزار کردن همین شماره ۱۰ بود .

        آخه ۹۱۱ توربو S با کاین ؟
        یا کوروت با فراری F8 ؟
        یا هوراکان ایوو با ۹۱۱ توربو S ؟

        درگ هایی رو برگزار کردن که اگه یه بچه مهدکودکی رو بیاری اونم میتونست تشخیص بده که کی برندس اصلا نیازی به درگ نبود

        موافقم 9
        مخالفم 0
      2. Hadi

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        درگ امسال خوب و جالب بود
        هر چند هیچی اون باند هواپیما نمیشه ولی بازم هیجان انگیز بود…
        ولی درگ اخر رو قبول نداشتم بار ها و تو مجله های مختلف 911 فراری F8 رو شکست داده…
        هر چند خیلی درگ نزدیک بود ولی 911 باید اول میشد
        امیدوارم سال بعد درگ بزرگ تر تو همون باند فرود معروف انجام بشه و درگ بهتری ببینیم…

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Mf1

          ۱۲ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (477 ديدگاه)

          درگ آخر ۸۰۰ متر بود اگه کمتر بود پورشه برنده میشد ولی مسافت های طولانی فراری حرف اول میزنه

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. Ali Keyhani

          ۱۲ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (657 ديدگاه)

          عزیزمن درگ آخر 800 متر بود نه 400 متر
          و پیروزی فراری قابل پیش بینی بود

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. یانکی

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اینا که ادعا میکنن حرفه ای هستند پس چرا انقدر احمق بازی در میارن.نکته مهم اینه که تو امریکا پیستهای چهار بانده مخصوص درگ وجود داره.نکته بعدی ماشینی مثل موستانگ اول باید لاستیکهاش رو گرم کرد.موستانگ تو پیست درگ تایم 10.5 رو بارها ثبت کرده.نکته دیگه چرا از دیمون تا حالا دعوت نکردن.حتی سالی که دیمون معرفی شد.نمیدونم چرا اینا انقدر جانب اروپایبها رو میگیرن.البته مشخصه که پای پول در میونه.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. M.A.S

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (810 ديدگاه)

        فک کنم گفته بودن اگه دیمن بیاد جذابیت درگ از بین میره و برنده مشخصه همون سال 2018 گفته بودن اینو فک کنم
        اما از این درگ لذت نبردم شده مث همین درگای مسخره درگای مت واستون خیلی جذاب تر از این هستن سال 2019 درسته لانچشون با ردای افتضاح بود و حالمو گرفت ولی درگو عین فیلم سینمایی درست کرده بودن ادم لذت میبرد از دیدنش
        جای مک لارن 765 خیلی خالی بود همچنین M8 کامپتیشن و فراری sf90 و شاید اونتادور SVJ یا حتی فورد GT(چرا نیومده اصلا؟؟؟)
        ای کاش کیمنو میاوردن با رم درگ بندازه
        و نکته اینکه مثلا نمیشد تو زمینای جانی بومر فلوریدا درگ بزارن؟؟اون جایی که همه تستای سرعت ماشینا انجام میشه فک کنم اونجا خصوصیه پهنم هست

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Reza

          ۱۳ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (5323 ديدگاه)

          نه جناب، دیمن قابل قیاس با هیچکدوم از اینا نیست چون فقط و فقط برای خط راست ساخته شده، نه قابلیتی تو پیست داره نه امکاناتی نه تکنولوژی توش بکار رفته و نه چیز دیگه مثل خودروی JACK BECKMAN’S FUNNY CAR DRAGSTER

          اما مثلا پورش ۹۱۱ توربو S یا فراری F8 تو هر شرایطی امتحان خودشونو بخوبی پس میدن

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. Reza

        ۱۳ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        اگه یه خودرو رکورد زن باشه تو هر شرایطی رکوردشو میزنه مثل ۹۱۱ توربو S , دیگه بهونه نمیاره که ای وای لاستیک هام گرم نبود و فلان و بهمان.

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. Mr.X

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      فقط‌منتظرم sf90 بیاد وسط. چه کولاکی شه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Shayan

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (65 ديدگاه)

    یکی از چرت ترین و جانب دار ترین درگ هایی که دیدم…
    راننده که آنچنان حرفه ای نبودن از تایم ها مشخصه…
    با شلبی 500 توی لانچ جامپ میکنن اونم توسط یه مجله معروف
    این کار برای نوب ها قفله…
    توی درگ کروت با اف8 لانچ کنترل کروت خاموش شده که این تاثیر منفی توی شتاب اولیه و دور گرفتن داره
    حتی توی درگ پورشه و رم، رم توی 6000 دور استارت شد در حالی که لانچ کنترل رم روی 4500 قفل میکنه و این یعنی اینجا هم خاموش شده…
    خراب کردن آمریکایی ها و باختن 911 اونم 992 توربو اس که شتاب 2.2 زده واقعا چرت ترین درگ شتر ترند رو رقم زد….

    موافقم 4
    مخالفم 4
  3. SF90 STRADALE

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    همه برنده بودن توی درگ امسال
    پورشه و فراری هم رقابت خیلی نزدیکی داشتن

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. MASIHA

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      کاشکی sf90 هم‌حضور داشت.
      پورشه با کاین و 911 پیروز رقابته.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. SF90 STRADALE

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        دوستانی که میگن جای SF90 استراداله توی این درگ خالی بود ، اصلاً اینطور نبود
        چون هیچ سوپر اسپرتی در حال حاضر حریف این ماشین نمیشه و باید ببینیم کدام هایپرکار میتونه مُچ این اعجوبه رو بخوابونه !!!!

        موافقم 2
        مخالفم 1
  4. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (205 ديدگاه)

    جالب بود. ولی انتظارم از لامبورگینی بیشتر بود ولی خب با حریف سختی افتاد.

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به نظرم نسبت عالی بود . چون داره از موتور تنفس طبیعی استفاده میکنه و همه گشتاور در دورپایین در دسترس نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    مظلوم‌ترین خودروی جمع هوندا NSX هست ، بدجوری از روز اول رونمائیش تا امروز داره چوب گران بودنش در برابر رقبا را میخوره در حالی که مطمئناً بعد از اتمام تولیدش ارزش خود را نمایان میکنه !

    تویوتا خوب این موضوع را فهمید و سوپرا را به کمک BMW ساخت تا هزینه بیاد پایین و ارزان تمام بشه با اینکه حتی به شخصه سوپرا را اصیل مثل قبل نمیبینم ولی باز یه خودروی عالی در رنج قیمت خودش هست .

    موافقم 2
    مخالفم 7
    1. datsun

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      متاسفانه سوپرا جدید بین jdm بازهای متعصب جایی نداره و حتی مورد تمسخر هم قرار میگیره.

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. Mf1

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (477 ديدگاه)

      Nsx دهه نود کجا این آکوراNsx کجا بنظرم هوندا خودش ساخت Nsx بر عهده بگیره بهتره شاید از خواب بیدار بشه هوندا Nsx افسانه ایی

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. R

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    جالب بوووود
    تایمارو نگا کنید به این میگن مجله معتبر

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. سلمان

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (161 ديدگاه)

    با این که دلم با موستانگ شلبی هست ولی به نظرم 911 توربو S برسه به فینال

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. حسین وی

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (463 ديدگاه)

    توی درگ هایی که فاصله زمانی کمتر از یک میلی ثانیه است ، آیا وزن راننده تاثیر داره ؟ به عنوان مثال اونی که 10 کیلو سبک تره اگه جا به جا شه ، نتیجه عوض شه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. akrh78

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      واقعا درسته اگه اون تپله نمیرفت پشت 911 بشینه قطعا برنده بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. زیزیگولو

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    فعلاً که باید گفت سبقت کرونا از مسابقات اتوموبیل رانی!!’

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. زیزیگولو

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    اصلاً متوجه نمیشم!!! واسه چی کامنتای من میره واسه تاید مدیر و با تاخیر منتشر میشه؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. challenger

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    پورشه ها خیلی خوب بودن و فراری خیلی درخشان با توجه به جدول نسبت وزن به قدرت در فراری بهتره تا بقیه چون قدرتی مشابه اما وزن کمتر داره فکر کنم دلیل برنده شدنشم همینه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. مازیار

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    این لایک ها الان حکم پول ملی رو داره که قراره چندتا صفر ازش برداشته بشه
    الان یک لایک معادل صد لایک سابق هست??

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. علی

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    مثل سال های قبل جذاب نبود تعداد ماشینها کم بود و هیجان سال های قبل نداشت اکورا هم نباید توی جمع میاوردن چون واقعا قدیمی بود نسبت به بقیه ماشینها

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Mf1

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (477 ديدگاه)

      توی فیلم نوشته شده که یکی از نقاط قوت مسابقه هست که توی هیچ درگی ندیدم در ضمن این مدل آکورا مدل 2020 هستش که اصلا نمیشه گفت قدیمیه حالا اگه مدل 2017 بود میشد گفت قدیمی

      موافقم 0
      مخالفم 1
  14. SAMURAI

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (715 ديدگاه)

    هوندا کار اشتباهی کرد که NSX رو پر تکنولوژی کرد و قیمتش رو بالا برد ، باید چیز های الکی رو حذف می کرد و قیمتش رو زیر 100 هزار تا نگه می داشت بعد یه مدل تایپ آر ازش می‌ ساخت
    دلیل فروش کمش هم همینه شما با نصف قیمت میتونی کروت بخری که سریع تره
    امیدوارم هوندا تو نسل بعد این کارو بکنه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  15. Mahdi

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    هوراکان با قدرت و گشتاور کمتر تایمش با F8 یکی و فقط دو دهم ثانیه تایمش از ۹۱۱ بیشتر که خیلی فوق العاده است برای یه ماشین تنفس طبیعی

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      البته لامبورگینی هوراکان EVO در زمان گیری دور پیست که قبل درگ انجام دادن از پورشه 911 توربو S سریع تر بود و در جایگاه دوم قرار گرفت، با اختلاف چند دهم لامبو در جایگاه دوم قرار گرفت

      موافقم 2
      مخالفم 0
  16. محمدرضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    میتونست با وجود یه مکلارن مثلا 720s و نیسان GTR و مرسدس AMG GT blackseries جذاب تر باشه یا آونتادور SVJ

    موافقم 1
    مخالفم 2
  17. JDM

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    درگ متفاوتی بود امسال.تصویر برداری هم فوق العاده بود
    بهترین کاری که این دوسال انجام دادن این بود که حتما یه درگ 800 متر برگزار کردن این کار باعث میشه عادلانه تر برنده اعلام بشه.عشق بنده کوروت هم خوب درخشید.طرف خیلی خوب از لانچ کنترلش تعریف میکرد میگفت موقع لانچ خیلی خوب جلو افتاد اما بحث اسب بخار باشه جریان فرق میکنه.در اخر جای یه 765 lt خالی بود که میره برا درگ بعدی هرچند به نظرم 720 هم بود تو 800 متر برنده میشد.فراری و پورشه هم فوق العاده درخشیدن

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. احمدرضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (726 ديدگاه)

    هنوزم مک لارن 720 و سنا سریع ترین ماشین
    های موتورترندن
    10.1
    10.08
    توی 800 مترم همینطور

    موافقم 1
    مخالفم 2
  19. Hamid

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    911
    F8
    EVO

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. رضا رحیمی فر

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    پس آئودی و مکلارن و نیسان و مرسدس و bmw و… کجان؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. $Ãbţìň$

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    دوستان،میشه یکی توضیح بده چرا اینقدر شتاب شلبی کمه؟توی بحث قدرت که بین اینا تکه اما اونقدرام شتاب جالبی نداشت، حتی کوروتی که car throat اینقدر ازش تعریف و تمجید میکرد و خیلی پرشتاب هم بود اینجا اونقدرام خوب نبود،البته کم قدرت ترینه،یا مثلا چجوری این پورشه برنده شد با وجود قدرت کمتر و وزن بیشتر نسبت به f8؟ یه کم گیج کننده ست،یا کار راننده ها خوب نیست یا عدد و رقم واقعی نیست…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. Ramin

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    این همه منتظر بودیم که اونم…..

    اخه رم trx ؟؟؟؟؟

    این موتورترند هم امسال حالش بده ها .

    اون از مقایسه هاش . اینم از درگ هاش. ???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. MAHDI

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    با اینکه به جذابیت درگ های سال های قبل نبود اما درگ خوبی بود.
    جالب اینکه در رقابت درگ 911 توربو S و فراری F8 تریبوتو زمان 400 متر 911 توربو S دو دهم ثانیه سریع تره اما تو درگ فراری پیروز شد!!!!

    مجله MOTOR TREND با این خودروها در پیست لاگونا سکا هم زمان گیری کرده توسط راننده خودش که اینجا هم حضور داشت که فراری F8 سریع ترین تایم رو ثبت کرد که زمان هاشون بمونه تا خود پدال مطلبش رو بزاره.
    همینطور خودروهای راننده و خوش صداترین خودروهارو لیست کردن از بین همین خودروها☝️ پورشه کیمن 718 GT4 هم امسال حضور داره اما در رقابت درگ اونو نیاوردن ولی در زمان گیری دور پیست هستش!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. Farzad

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    این غول ۳ تنی ( TRX ) چه اعجوبه ای شده که اوردنش قاطی این سوپر اسپرتهای وحشی هر چند آخر شد .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  25. datsun

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    جذاب ترین درگش درگ اول بود که همه ماشینها هم سطح بودن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  26. Ali Keyhani

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    کاملا مشخص بود فراری F8 و 911 توربو S میرن فینال مطمئن بودم F8 توی 800 متر میبره پورشه رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. بهنام

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    اون آبیه ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. Mr.X

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    رم تی آر ایکس اینقدر گردن کلفته که میارنش با اینا رقابت کنه???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. امیر

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    لوله شدن پورشه توسط فراری???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. پورشه

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بنازم هم پورشه هم فراری پورشه که خیلی قوی عمل کرد ولی حق فراری بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا