چشم اندازهفته نامه

جذاب‌ترین رقابت سال، درگ بزرگ موتورترند 2017

هرساله وب‌سایت مشهور و معتبر حوزهٔ خودرو یعنی موتورترند اقدام به برگزاری رقابتی تحت عنوان بهترین خودرو برای رانندگان می‌کند که در آن جدیدترین و برترین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت سال را شرکت داده و نبردی بسیار جذاب را میان آن‌ها برگزار می‌کند. در پایان این رقابت نیز بین تمامی شرکت‌کنندگان، مسابقهٔ درگ بزرگی برگزار می‌شود که برای علاقه‌مندان به خودرو بسیار هیجان‌انگیز و دیدنی است.

جذاب‌ترین رقابت سال، درگ بزرگ موتورترند 2017

این درگ که از سوی موتورترند «بزرگ‌ترین مسابقهٔ درگ دنیا» یا به‌صورت مخفف WGDR نامیده می‌شود، برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ برگزار شد و ازآن‌پس تا به امروز هرساله برگزار شده است. از آن سال تاکنون، هیچ‌گاه کمتر از ۹ خودرو در خط شروع درگ بزرگ موتورترند حضور نداشته‌اند و به همین دلیل این درگ را می‌توان جذاب‌ترین رقابت خودرویی سال دانست. حال امسال نیز رقابت بهترین خودرو برای راننده‌ها و به دنبال آن مسابقهٔ درگ WGDR برگزار شده است که هفتمین قسمت آن محسوب می‌شود.

این درگ بزرگ موتورترند در سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار است تا جایی که شش قسمت قبلی آن بیش از ۹۸ میلیون بازدید داشته است و حالا امسال هم به‌رسم سال‌های گذشته، موتورترند دوازده ماشین از داغ‌ترین خودروهای اسپرت دنیا را برای برگزاری هفتمین قسمت WGDR دورهم جمع کرده است. البته مطمئناً برای برگزاری چنین رقابت بزرگی به فضای گسترده‌ای نیاز است تا دوازده خودرو به‌راحتی بتوانند در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک‌چهارم مایل را طی کنند.

در شش سال گذشته، این درگ بزرگ در مرکز تست سابق موتورترند در پایگاه هوایی-دریایی El Toro در کالیفرنیا برگزار می‌شد؛ اما این پایگاه به‌آرامی به مکانی برای استفاده‌های مسکونی، فضای عمومی و… تبدیل شده و بنابراین امسال برای برگزاری درگ بزرگ موتورترند مناسب نبوده است. به همین دلیل موتورترند برای برگزاری درگ امسال به محل جدیدی نیاز داشته است. بدین ترتیب پس از جستجوی دقیق در فرودگاه‌های عمومی، خصوصی و نظامی در کل کالیفرنیا، تیم موتورترند یک پایگاه فعال نیروی هوایی ایالات‌متحده را برای برگزاری رقابت امسال انتخاب کردند.

در این پایگاه، باندی بی‌نظیر به طول پنج کیلومتر وجود دارد که مکانی ایده‌آل برای برگزاری چنین رقابت بزرگ و مهیجی محسوب می‌شود. بدین ترتیب هر دوازده خودروی حاضر در رقابت بهترین خودرو برای راننده‌ها، برای برگزاری درگی سخت به این پایگاه آورده شدند. خودروها طی صفی منظم با اسکورت دو دستگاه هامر نظامی به باند وارد شدند تا جدالی فوق‌العاده را به نمایش بگذارند. در ادامه این دوازده ماشین اسپرت و داغ به ترتیب نام معرفی شده‌اند.

خودرو

قدرت

گشتاور

آلفارومئو جولیا کوادروفولیو ۵۱۰ اسب بخار ۶۰۰ نیوتن متر
آستون‌مارتین DB11 ۶۰۰ اسب بخار ۷۰۰ نیوتن متر
شورلت کامارو ZL1 1LE ۶۵۰ اسب بخار ۸۸۰ نیوتن متر
شورلت کوروت گرند اسپرت ۴۶۰ اسب بخار ۶۳۰ نیوتن متر
فراری ۴۸۸ GTB ۶۷۰ اسب بخار ۷۶۰ نیوتن متر
لکسس LC500 ۴۷۰ اسب بخار ۵۴۰ نیوتن متر
مک‌لارن ۵۷۰GT ۵۷۰ اسب بخار ۶۰۰ نیوتن متر
مرسدس-آام‌گ GT R ۵۸۵ اسب بخار ۷۰۰ نیوتن متر
نیسان GT-R نیسمو ۶۰۰ اسب بخار ۶۵۰ نیوتن متر
پورشه کیمن S ۳۵۰ اسب بخار ۴۲۰ نیوتن متر
پورشه ۹۱۱ توربو S ۵۸۰ اسب بخار ۷۰۰ نیوتن متر
تسلا مدل S P100D ۶۸۰ اسب بخار ۱۰۷۵ نیوتن متر

البته مزدا MX-5 RF هم یکی از شرکت‌کنندگان رقابت بهترین خودرو برای راننده‌ها بود و در بین خودروهای شرکت‌کننده در مسابقهٔ درگ هم حضور داشت و حتی در خط شروع مسابقه هم قرار گرفت ولی به خاطر اینکه مشخص بود MX-5 RF با وجود چنین خودروهای قدرتمندی در این درگ شانسی ندارد، کارشناسان موتورترند تصمیم گرفتند خودروی دیگری را در درگ شرکت دهند تا بجای مزدا رقابت کند. این خودرو تسلا مدل S P100D یعنی قدرتمندترین نسخهٔ این خودرو است که در جایگاه مزدا MX-5 RF قرار گرفت. بدین ترتیب هر دوازده خودروی شرکت‌کننده در خط شروع مسابقه قرار گرفته و همه‌چیز برای برگزاری درگی فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز آماده شد.

ماشین‌ها با غرش مهیبی برای یکدیگر خط‌ونشان می‌کشند. غرشی که هر علاقه‌مند به خودرویی را دیوانه می‌کند. این‌ها برترین، جدیدترین و داغ‌ترین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت حال حاضر دنیا هستند. در سینهٔ هریک از این ماشین‌ها نیروگاه قدرتمندی قرار گرفته است و در این پایگاه مجموعاً ۶۷۲۵ اسب بخار قدرت وجود دارد. خودروها منتظر فرمان شروع هستند تا با نهایت توان خود به سمت جلو شلیک شوند.

نهایتاً مسابقه آغاز شده و هریک از این هیولاها با تمام قدرت خود به‌پیش می‌روند اما در پایان مسافت ۴۰۰ متر در کمال تعجب تسلا مدل S P100D زودتر از همه از خط پایان عبور کرد. بدین ترتیب یک خودروی الکتریکی بر سوپراسپرت‌های وحشی بنزینی غلبه کرده و پیروز درگ بزرگ موتورترند در سال ۲۰۱۷ لقب می‌گیرد. در ادامه نیز می‌توانید رتبه و زمان هریک خودروهای شرکت‌کننده در این درگ جذاب و همین‌طور ویدئوی آن‌را ملاحظه کنید.

رتبه

خودرو

زمان

سرعت

۱ تسلا مدل S P100D ۱۰.۵ ثانیه ۲۰۱ کیلومتر/ساعت
۲ فراری ۴۸۸ GTB ۱۰.۶ ثانیه ۲۱۷ کیلومتر/ساعت
۳ پورشه ۹۱۱ توربو S ۱۰.۶ ثانیه ۲۰۸ کیلومتر/ساعت
۴ مک‌لارن ۵۷۰GT ۱۰.۷ ثانیه ۲۱۲ کیلومتر/ساعت
۵ نیسان GT-R نیسمو ۱۱.۰ ثانیه ۲۰۴ کیلومتر/ساعت
۶ مرسدس-آام‌گ GT R ۱۱.۴ ثانیه ۲۰۵ کیلومتر/ساعت
۷ شورلت کامارو ZL1 1LE ۱۱.۷ ثانیه ۱۹۸ کیلومتر/ساعت
۸ آستون‌مارتین DB11 ۱۱.۹ ثانیه ۲۰۰ کیلومتر/ساعت
۹ پورشه کیمن S ۱۲.۰ ثانیه ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
۱۰ آلفارومئو جولیا کوادروفولیو ۱۲.۱ ثانیه ۱۹۲ کیلومتر/ساعت
۱۱ شورلت کوروت گرند اسپرت ۱۲.۲ ثانیه ۱۸۷ کیلومتر/ساعت
۱۲ لکسس LC500 ۱۳.۰ ثانیه ۱۷۶ کیلومتر/ساعت
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    امیدوارم شورولت در آینده عملکرد بهتری به جا بزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ALIREZA

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    چرا نسخه ی اتوماتیک کامارو رو نیاوردن اگر نسخه ی اتوماتیک بود صد درصد از جی تی ار هم بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا