چشم اندازهفته نامه

مقایسه و درگ هیجان‌انگیز پنج هاچ‌بک داغ دیفرانسیل جلو

این روزها بازار هاچ‌بک‌های داغ تقریباً اشباع شده است چراکه تقریباً همهٔ خودروسازان بزرگ دنیا حداقل یک نماینده در این بخش دارند؛ اما کدام‌یک از این هاچ‌بک‌های داغ بهتر است؟ پاسخ به این سؤال بسیار سخت است مگر اینکه خریداران به یک برند خاص علاقه‌مند باشد زیرا هرکدام از این خودروها نقاط قوت و ضعفی دارند. بااین‌حال CarWow پنج نمونه از برترین هاچ‌بک‌های داغ حال حاضر بازار را طی آزمایشی سه مرحله‌ای باهم مقایسه کرده تا برترین خودروی این کلاس را از بین آن‌ها انتخاب کند.

البته در این رقابت یکی از برترین خودروهای بخش هاچ‌بک‌های داغ یعنی فولکس‌واگن گلف GTI حضور ندارد ولی بااین‌وجود هر پنج شرکت‌کنندهٔ این مقایسه همگی از هاچ‌بک‌های برجسته و مطرح جهان هستند که این موضوع جذابیت و حساسیت این رقابت را بالا برده است. شرکت‌کنندگان این جدال جذاب عبارت‌اند از هیوندای i30 N، پژو ۳۰۸ GTI، هوندا سیویک تایپ R، سئات لئون کوپرا و رنو مگان RS. اولین مرحلهٔ این رقابت، مسابقهٔ درگ است که در ابتدای این آزمون مگان RS پیشتاز گروه بود اما در ادامه نتوانست برتری خود را حفظ کند.

درنهایت در آزمون درگ سیویک تایپ R با زمان ۱۴ ثانیه بهترین عملکرد را از خود نشان داد درحالی‌که لئون کوپرا نیز با اختلافی بسیار جزئی که حتی به صدم ثانیه هم نمی‌رسد، شانه‌به‌شانهٔ سیویک از خط پایان عبور کرد. سپس i30 N با زمان ۱۴.۷ ثانیه به‌عنوان سومین خودرو مسابقهٔ درگ را به پایان رساند و مگان RS هم که شروع قدرتمندی داشت با زمان ۱۴.۹ ثانیه رتبه‌ای بهتر چهارم کسب نکرد؛ و نهایتاً ۳۰۸ GTI با زمان ۱۵.۴ ثانیه آخرین خودرویی بود که از خط پایان رد شد.

آزمایش بعدی، ترمز گیری از سرعت ۱۱۳ کیلومتر در ساعت بود که در اینجا هم سیویک تایپ R بهترین عملکرد را داشت درحالی‌که بازهم مگان RS چندان خوب عمل نکرد و دیرتر از همه متوقف شد. برای مشاهدهٔ کامل این رقابت جذاب و بررسی این پنج هاچ‌بک داغ بازار اما می‌توانید به ویدئوی زیر مراجعه کرده و از دیدن رقابت این پنج هاچ‌بک اسپرت لذت ببرید.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    اینو بزاری کنار دوئل دیروز پدال میشه نتیجه گرفت اساس دوئل دیروز اشتباه بوده برای قرار دادن خودروهای لوکس و غیر لوکس با هم تو یه گروه و اگر دو گروه مجزا میشدن (لوکس و غیر لوکس) همین سیویک که احتمالا حذف شده دیروز با قدرت و شایستگی احتمالا قهرمان گروه اقتصادی این نوع هاچبکها میشد و به حقش میرسید.
    ضمنا i30 خوب عمل کرده با توجه به تازه کار بودنش و رنو و پژو خرابکاری کردن تو این تست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (349 ديدگاه)

      فقط ایکاش گلف هم بود تو این درگ اونوقت همه مدعیها حضور داشتند رسما.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mahdy

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    در حضور هوندا نمیتونم به بقیه فکر کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    هرماشینیم تو این کلاس بیاد به سیویک نمیرسه
    ماشینی فوق العاده با پرفورمنسی عالی که تو اکثر پیستا خودشو نشون داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. #ali.m#

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ?هوندا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Arman

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    انتظار داشتم i30 بهتر عمل کنه اما خب با توجه به اینکه أولین باره که کره تو بخش N خودرو تولید کرد و کاملا جدیده بازم خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا