چشم انداز

ده برند قابل‌اطمینان از دید یک فروشنده خودرو

هر کدام از برندهای اتومبیل در بازار خودش بهترین محسوب می‌شود. از «تعقیب بی‌رحمانه کامل‌بودن» در لکسس تا «نهایت یک ماشین برای رانندگی» که اشتیاق عملکرد بالاتر را برای ب‌ام‌و نشان می‌دهد، همه‌ خودروسازان به ما می‌گویند که همگی می‌خواهند بهترین تجربه مالکیت درازمدت را در اختیار ما قرار دهند. ولی سؤال اینجاست که این موضوع چقدر حقیقت دارد. استیون لانگ (Steven Lang) کسی است که مدت‌ها به عنوان فروشنده خودرو فعالیت کرده، یک متصدی حراج بوده و ۱۶ سال نیز مالک موقت یک حراج اتومبیل بوده است. وی در طول این مدت، به خوبی از میزان وفادار ماندن برندها به این هدف خود آگاه شده است.

Most Reliable Cars
Most Reliable Cars
آنچه در ادامه می‌آید، نه نتیجه تجربیات یک مرد، بلکه نتیجه مطالعه‌ای است که وی با همکاری نیک لاریویر (Nick Lariviere) با استفاده از حدود ۷۰۰ هزار نمونه از سراسر کشور امریکا انجام داده است؛ مطالعه ۲/۵ سال طول کشیده است. تمام این وسایل نقلیه به صورت جداگانه توسط افراد مجرب برای تشخیص مشکلات مکانیکی و ساختاری بررسی شده‌اند.

بسیاری از تحقیقات مهم در این زمینه، بیشتر بر روی کیفیت اولیه در طول ۹۰ روز نخست یا کیفیت دراز‌مدت (عنوانی نه‌چندان صحیح که تحلیلگر‌های صنعتی به کار می‌برند) در طول ۳ تا ۵ سال مالکیت خودرو تمرکز می‌کنند. در نتیجه، تعداد زیادی از وسایل نقلیه با داشتن وضعیت خوب در این بررسی‌ها، به مشتریان پیشنهاد می‌شود. این در حالی است که وقتی اندکی بیشتر از عمر آنها می‌گذرد، پول‌های زیادی را باید خرج آنها کرد. مطابق نتایج تحقیقی که «استیون لانگ» از دید یک فروشنده خودرو انجام داده، ۱۰ برند برتر در این زمینه، در ادامه مرور می‌شوند:

۱۰) مرسدس‌بنز
مرسدس‌بنز از یک مدل قدیمی برای ارائه محصولات محبوبش بهره می‌برد؛ یک مجموعه از مدل‌های خودرو که از سیستم‌های پیشرانه و انتقال قدرت مشترک استفاده می‌کنند. همین‌طور یک کیفیت فوق‌العاده که انتظار مشتری را برای حفظ شرایط در درازمدت برآورده می‌کند. در همین حال، ذکر این نکته در اینجا لازم است که مرسد‌س‌بنز از نظر کیفیت درازمدت با رقیب بعدی حاضر در این لیست، یعنی سایون، فاصله بسیار کمی دارد.

mercedes
۹) سایون
یک سایون متوسط قیمتی در حدود نصف یک مرسد‌س‌بنز دارد و همین حال، در کمال تعجب، از نظر قابلیت‌اطمینان در درازمدت، از سطحی نزدیک به آن برخوردار است. اگر این بررسی یک چیز را مشخص کرده باشد، این است که پرداخت هزنیه بیشتر لزوماً به معنای دریافت کیفیت بیشتر، به‌خصوص در زمینه کیفیت‌ طولانی‌مدت نیست.

Scion
۸) میتسوبیشی
وجود میتسوبیش در این لیست، شاید تعجب بسیاری را ایجاد کند. با این حال، میتسوبیشی از مدل‌های قبلی خود سود می‌برد که در ۱۰ سال گذشته ارائه کرده است؛ خودروهایی که در آنها خبری از تجهیزات الکترونیکی و تکنولوژی‌های مدرن دیگر برندها که امتحان خود را هنوز به‌درستی پس نداده‌اند نیست. به‌خصوص مدل‌های چهار سیلندر میتسوبیشی از نظر قابلیت‌اطمینان در درازمدت، وضعیت بسیار مناسبی دارند.

Mitsubishi
۷) آکورا
مدل‌های چهار سیلندری مانند آکورا RSX و آکورا TSX به این شاخه از هوندا کمک کرده‌اند تا این برند در بین بالاترین سطح کیفیت درازمدت در این بررسی قرار گیرد. این در حالی است که کیفیت پایین گیربکس‌های مدل‌های V-6 در اواخر دهه ۹۰ میلادی و اوایل سال‌های ۲۰۰۰ باعث شده تا رتبه‌بندی آکورا و همین‌طور هوندا در سطح پایین‌تری قرار گیرد.

Acura
۶) شورولت
خودروهای شورولت معمولاً قابلیت‌اطمینان متوسطی دارند؛ ولی در این میان، این تراک‌ها و شاسی‌بلندهای بزرگ شورولت هستند که امتحان خود را به‌خوبی‌ پس داده‌اند. مدل‌هایی مانند «پریزم» که بر اساس کرولا ساخته شده و شورولت کوروت از جمله بهترین محصولات شورولت در زمینه قابلیت‌اطمینان در درازمدت هستند.

Chevrolet
۵) اینفینیتی
۶ مدل از ۱۰ مدل سطح بالای اینفینیتی در ۱۵ درصد بالای بهترین کیفیت خودروها در این بررسی جای گرفته‌اند. اینفینیتی QX4 که یک شاسی‌بلند بر اساس نیسان پت‌فایندر است، همانند G37 و M35، مدت‌های زیادی را بدون مشکل سپری کرده است.

Infiniti
۴) هوندا
تمام خط تولید هوندا عملکرد بسیار خوبی از خود در زمینه قابلیت‌اطمینان در درازمدت نشان می‌دهند. در این میان، تنها دو مورد را باید به عنوان استثنا درنظر گرفت؛ آکوردهای V-6 و ادیسه‌ها. بازه زمانی بین ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ میلادی برای ادیسه و آکورد با یک گیربکس نامناسب همراه بوده است و همین موضوع باعث شده تا هوندا از سطوح نخست قابل‌اطمینان‌ترین برندها در این مطالعه فاصله بگیرد. این در حالی است که مدل‌های چهار سیلندر آکورد، همچنان در بین بهترین‌ها در این زمینه قرار دارند.

Honda
۳) جی‌ام‌سی
بار دیگر باید در اینجا اشاره کرده که این تراک‌های فول‌سایز و شاسی‌بلندها هستند که موجب تفاوت برندهای امریکایی در این لیست شده‌اند. همین نمایش موفق برای خودروسازی مانند «فورد» نیز صادق است. برای جی‌ام‌سی، این سیه‌را تراک، سابربن شاسی‌بلند و ساوانا ون فول‌سایز هستند که باعث این تمایز شده‌اند.

GMC
۲) لکسس
لکسس در بین ۱۰ خودروی برتر در این مطالعه، دارای ۳ نماینده است. لکسس LX بالاتر از مدل خواهر خود، یعنی تویوتا لندکروزر در جایگاه نخست قرار گرفته است. همچنین لکسس تنها برند حاضر در این لیست است که برای هر کدام از مدل‌هایی که می‌فروشد، قابلیت‌اطمینان درازمدت بسیار خوبی را در اختیار قرار می‌دهد.

2015-Lexus-CT
۱) تویوتا
بخشی از حکمرانی تویوتا در این زمینه به دو مدل برجسته این کمپانی، یعنی کرولا و کمری برمی‌گردد؛ مدل‌هایی که تقریباً نیمی از فروش تویوتا را به خود اختصاص می‌دهند. در حالی که لکسس در بین ۱۰ مدل خودروی برتر ۳ نماینده دارد، تویوتا دارای ۴ نماینده است؛ لندکروزر، فور رانر، سکویتا و آوالون. این مدل‌ها در کنار تویوتا و کمری در بین ۳ درصد بالای قابل‌اطمینان‌ترین خودروها قرار می‌گیرند.

Toyota Camry
منبع: یاهو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳۶ دیدگاه‌ها

  1. F.A

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    تعهد، نظم، خوبی، احترام، ادب، مشتری مداری، ایمان، انسانیت و هرچه خوبیه؛ فقط در ژآپنی ها پیدا میشه. واقعاً چرا؟! خلاصه اینکه مدینه فاضله که ما میگیم؛ یعنی ژآپن. برای همینه که بیش از 70 درصد ماشین های قابل اطمینان ژاپنی هستند. حالا ما بریم ماشین های پر زرق و برق کره ای را بخریم؟! واقعاً کمبود ما چیه که بیشتر به ظاهر خودرو توجه میکنیم تا کیفیت؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقا خودرو های کره ای هم کیفیت دارند و هم زیبایی. ولی تویوتا فقط بعضی از مدل ها زیبایی خوبی دارند. در کل هم هیوندا و هم تویوتا خودرو های بسیار خوبی تولید می کنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جای فورد خالیه چرا؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکر می کردم هوندا رتبه نخست باشه
    به نظر شما هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا